NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Miksi? 1kk (jos 24kk alunperin) takuuta jää tuolloin jäljelle, mikä käytännössä suurentaa riskiä. Toki jos korttien saatavuus tuohon asti heikko, voi tuo olla järkevää.
Suurentaa mitä riskiä? Jos itellä joku ledi tyylinen juttu hajoais näytönohjaimesta se olis melkein ku lottovoitto, koska takuuseen viennin voi optimoida tollein, ja hyvällä tuurilla kahden vuoden päästä nykyinen näytönohjainsarja on poistunut myynnistä, jolloin tilalle saat uuden sarjan näytönohjaimen ns. Ilmasena päivityksenä.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Suurentaa mitä riskiä? Jos itellä joku ledi tyylinen juttu hajoais näytönohjaimesta se olis melkein ku lottovoitto, koska takuuseen viennin voi optimoida tollein, ja hyvällä tuurilla kahden vuoden päästä nykyinen näytönohjainsarja on poistunut myynnistä, jolloin tilalle saat uuden sarjan näytönohjaimen ns. Ilmasena päivityksenä.
Jos se seuraava kortti hajoaakin sitten 2kk päästä niin kädessä on puolentoista kilon tiili ja mitään et voi.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Jos se seuraava kortti hajoaakin sitten 2kk päästä niin kädessä on puolentoista kilon tiili ja mitään et voi.
Öö sullahan on tossa tilanteessa ollut täysin toimiva kortti sen pari vuotta lukuunottamatta jotai ledejä. Mikä vaan tavara voi hajota heti takuun päätyttyä ja se nyt vaan on huonoa tuuria hyvin mulla kesti aikanaan 1080->takuuna tilalle 2080, joka kaverilla nyt käytössä ja pelaa hyvin.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Öö sullahan on tossa tilanteessa ollut täysin toimiva kortti sen pari vuotta lukuunottamatta jotai ledejä. Mikä vaan tavara voi hajota heti takuun päätyttyä ja se nyt vaan on huonoa tuuria hyvin mulla kesti aikanaan 1080->takuuna tilalle 2080, joka kaverilla nyt käytössä ja pelaa hyvin.
En nyt oikeen ymmärrä.

Tarkoitit ilmeisesti, että kannattaa laittaa se kortti takuuseen juuri ennen takuun loppumista. Tällöin saa ehjän kortin tilalle, mutta takuu ei ala alusta. Eli jos se uusi kortti heittääkin artifaktit yms takuun loputtua, sinulla ei ole enää edes sitä ledirikkoista korttia, ainoastaan tiili kädessä.

Se ledirikkoinen taas voi kestää kauemminkin lukuunottamatta sitä lediä.

Minun mielestäni ei kannata tahallaan jättää takuuhommaa ihan viimehetkeen, jos se korvaava tuote onkin viallinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
En nyt oikeen ymmärrä.

Tarkoitit ilmeisesti, että kannattaa laittaa se kortti takuuseen juuri ennen takuun loppumista. Tällöin saa ehjän kortin tilalle, mutta takuu ei ala alusta. Eli jos se uusi kortti heittääkin artifaktit yms takuun loputtua, sinulla ei ole enää edes sitä ledirikkoista korttia, ainoastaan tiili kädessä.

Se ledirikkoinen taas voi kestää kauemminkin lukuunottamatta sitä lediä.

Minun mielestäni ei kannata tahallaan jättää takuuhommaa ihan viimehetkeen, jos se korvaava tuote onkin viallinen.
Taisi olla puhe että vaihdetaan 2 vuoden päästä uuteen kun RTX 3000-sarja on poistunut markkinoilta niin saisi huomattavasti paremman tilalle.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Taisi olla puhe että vaihdetaan 2 vuoden päästä uuteen kun RTX 3000-sarja on poistunut markkinoilta niin saisi huomattavasti paremman tilalle.
No joo onhan tuokin totta ja tuolla tavalla voikin käydä tuuri, että saakin huomattavasti paremman kortin, kuin alkuperäinen.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
En nyt oikeen ymmärrä.

Tarkoitit ilmeisesti, että kannattaa laittaa se kortti takuuseen juuri ennen takuun loppumista. Tällöin saa ehjän kortin tilalle, mutta takuu ei ala alusta. Eli jos se uusi kortti heittääkin artifaktit yms takuun loputtua, sinulla ei ole enää edes sitä ledirikkoista korttia, ainoastaan tiili kädessä.

Se ledirikkoinen taas voi kestää kauemminkin lukuunottamatta sitä lediä.

Minun mielestäni ei kannata tahallaan jättää takuuhommaa ihan viimehetkeen, jos se korvaava tuote onkin viallinen.
Juu takuu ei tosiaan ala alusta, mutta kuten tossa aiemmin sanottiin niin ktivakuutus on seuraava joka tarvittaessa hoitaa homman.

Kuitenkin omasta mielestä oli aikanaan hyvä diili vaihtaa gtx 1080, josta hajosi yksi tuuletin takuuajan lopussa ja siihen tilalle 2080, joka tehokkaampi kortti tietysti heti aluksi testasin että 2080 toimi, jolloin senkin olisi kerennyt heittää takuuseen mahdollisten virheiden takia, mutta totta tuo että takuuta tässä 2080 kortissa ei juurikaan jäänyt jäljelle (oiskohan ollu 2kk), mutta oma kokomus näytönohjaimista on se, että jos meinaavat hajota/ovat rikki tekevät sen melko heti heti (artifaktit ym.) tai vuosien päästä (tuulettimet ym. fyysinen kuluma).
 

mxb

Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
kävi itsellä sama homma, auttoi kun laitto afterburnerista resettiä.
Asentelin ajurit uudestaan, kun RTX voice lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Joko se tai RTX voicen poistaminen ilmeisesti auttoi, koska nyt on pysynyt idlekellot kurissa. Täytynee seurailla tilannetta vielä.

Edit. RTX Voicea en kyllä saanut enää toimimaan. :D
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Asentelin ajurit uudestaan, kun RTX voice lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Joko se tai RTX voicen poistaminen ilmeisesti auttoi, koska nyt on pysynyt idlekellot kurissa. Täytynee seurailla tilannetta vielä.

Edit. RTX Voicea en kyllä saanut enää toimimaan. :D
Juu tuo RTX Voice syö taustalla kamalasti virtaa jos on noise cancellation päällä, ehkä muutenkin, en tunne uutta versiota hyvin. Redditissä tullut useita postauksia vastaan joissa tuo aiheuttaa ongelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: mxb

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Laitoin tuon Asuksen Strix OC Perf -BIOS:n tähän omaan 3090 X Trioon, vähän furmarkkia ja 480 wattia vie iloisesti ilman mitään kellottelua. Huhhuh.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
En nyt oikeen ymmärrä.

Tarkoitit ilmeisesti, että kannattaa laittaa se kortti takuuseen juuri ennen takuun loppumista. Tällöin saa ehjän kortin tilalle, mutta takuu ei ala alusta. Eli jos se uusi kortti heittääkin artifaktit yms takuun loputtua, sinulla ei ole enää edes sitä ledirikkoista korttia, ainoastaan tiili kädessä.

Se ledirikkoinen taas voi kestää kauemminkin lukuunottamatta sitä lediä.

Minun mielestäni ei kannata tahallaan jättää takuuhommaa ihan viimehetkeen, jos se korvaava tuote onkin viallinen.
Jos saa takuuvaihdossa eri tuotteen kuin alkuperäinen, niin ainakin minä oon saanut mukana uuden kuitin täydellä takuulla.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Jos saa takuuvaihdossa eri tuotteen kuin alkuperäinen, niin ainakin minä oon saanut mukana uuden kuitin täydellä takuulla.
Oho! On kyllä käynyt hyvä tuuri jos noin on käynyt. Yleisesti ottaen kun takuu ei ala alusta jos saa korvaavan tuotteen.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Jos saa takuuvaihdossa eri tuotteen kuin alkuperäinen, niin ainakin minä oon saanut mukana uuden kuitin täydellä takuulla.
Mistä noin saa? Mulla verkkokauppacom ainakin antoi vaan kuitin, missä luki että tuote vaihdettu siihen 2080, mutta takuuaika oli se sama, kun vanhalla 1080 ja näin ymmärtääkseni takuut yleensä toimii.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
En tiedä mikä tota kfa2 nyt vaivaa... 0rmp tila kadonnut yön aikana kun pieru saharaan(enää kellotaajuudet ei saahaa kylläkään idlessä että tulis niitä random tuulettimen käynnistyksiä). Miten näin voi yönaika tapahtua jos mitään en ole päivittänyt?
Ethän oo asentanu afterburneria joka taustalla lataa jonku profiilin suorilta? Aiemmin joku postaili ettei toimi custom fan curve vaan jyskyttää sen kans aina vähintään 30% fan speedillä. Itsellänihän ei ole tuota vaivaa vaan fan curve toimii kuten pitääkin, otappa sitte selvää
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Ethän oo asentanu afterburneria joka taustalla lataa jonku profiilin suorilta? Aiemmin joku postaili ettei toimi custom fan curve vaan jyskyttää sen kans aina vähintään 30% fan speedillä. Itsellänihän ei ole tuota vaivaa vaan fan curve toimii kuten pitääkin, otappa sitte selvää
Poistin juuri afterburnerin kokonaan ja ei mitään vaikutusta. Sama homma vieläkin... Ei vittu joutuuko ton romun nyt sitten palauttamaan.... ei kylläkään huuda 30%. melutaso jotenkin siedettävä mutta silti...

Edit: Nyt taisinkin keksiä mitä on tapahtunut. Vaihdoin eilen nvidia control panelin asetuksia(otin kaikki virtaasäästävät ominaisuudet pois ja laitoin kaikki "paras suorituskyky".
Eiköhän tää ole se "ongelma" sitten. muuta en kylläkään keksi
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Poistin juuri afterburnerin kokonaan ja ei mitään vaikutusta. Sama homma vieläkin... Ei vittu joutuuko ton romun nyt sitten palauttamaan.... ei kylläkään huuda 30%. melutaso jotenkin siedettävä mutta silti...
Afterburnerin uusin versio on hiukan hurja tällä hetkellä mulla oc scanneria ei meinannut millään saada pois päältä, lopulta jollain munkilla sain. Ei auttanut poisto, kun afterburner käy ilmeisesti jotain juttuja sörkkimässä suoraan ajuriin, joka on mielestäni vähintäänkin typerää.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Afterburnerin uusin versio on hiukan hurja tällä hetkellä mulla oc scanneria ei meinannut millään saada pois päältä, lopulta jollain munkilla sain. Ei auttanut poisto, kun afterburner käy ilmeisesti jotain juttuja sörkkimässä suoraan ajuriin, joka on mielestäni vähintäänkin typerää.
Joo ei auttanut sen poisto eikä nvidian 3d asetusten palauttaminenkaan. Eli oisko se ajurit sitten ddu:lla uusiksi?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Afterburnerin uusin versio on hiukan hurja tällä hetkellä mulla oc scanneria ei meinannut millään saada pois päältä, lopulta jollain munkilla sain. Ei auttanut poisto, kun afterburner käy ilmeisesti jotain juttuja sörkkimässä suoraan ajuriin, joka on mielestäni vähintäänkin typerää.
Hmm, osaatko sanoa tarkemmin mitä? Kyllä mulla ainakin afterburnerista on saanut aina defaultit palautetuksi. En kylläkään ole oc scanneria käyttänyt vaan ihan manuaalisesti säätänyt vain v/f curvea. Ei varsinaisesti ylikellotus tuon kanssa kiinnosta, mutta ennemmin ajelen hiljaisella
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Joo ei auttanut sen poisto eikä nvidian 3d asetusten palauttaminenkaan. Eli oisko se ajurit sitten ddu:lla uusiksi?
Varmaan kannattaa aiankin koettaa en ole itse täysin varma, millä sain kaikki taas resetoitua, mutta vedin ddu:lla ajurit sileäksi ja poistin rekisteristä kaikki afterburneriin viittaavat merkinnät ja kaikki kansiot missä jotai afterburneriin liittyvää.
 

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Afterburnerissa kannattaa huomioida, että on se uusin Beta 2-versio käytössä jossa tuki Amperelle, en tiedä onko itsestäänselvyys tai mainittu täällä koska itse ensin vahingossa latasin vanhemman version ja ongelmia oli käytön kanssa.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Elikkä kaikki ohjelmat näyttää kun laitan autolle fancurven 50% kfa2 oma ohjelma sekä msi afterburner. Toi ei kyllä kuulosta siltä että kävis 50% tai sit mun kuulo on menny ton kortin takia.
Ei kyllä mitään hajua mitä tässä pitäis tehdä. voinko tehdä DDU:n ilman että menen vikasietotilaan? onko yhtä tehokas

Edit: Nyt leikkimällä tolla afterburnerilla putosi 30%. Mitä vittua täällä oikeen tapahtuu...
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Hmm, osaatko sanoa tarkemmin mitä? Kyllä mulla ainakin afterburnerista on saanut aina defaultit palautetuksi. En kylläkään ole oc scanneria käyttänyt vaan ihan manuaalisesti säätänyt vain v/f curvea. Ei varsinaisesti ylikellotus tuon kanssa kiinnosta, mutta ennemmin ajelen hiljaisella
Ainakin OC scanner on nykyään sellainen, että se muuttaa ajuriin nopeudet ja jos käy huono tuuri kuten mulla, niin se ei suostu muutoksia kovin helpolla resetoimaan. Perseestä homma on silloin, kun oc scanner heittää sulle sellasen +120 kelloa joka ei ole vakaa....

Itse opin kantapään kautta, ettei beta softaa aina kannata ajella täysin huoletta.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Elikkä kaikki ohjelmat näyttää kun laitan autolle fancurven 50% kfa2 oma ohjelma sekä msi afterburner. Toi ei kyllä kuulosta siltä että kävis 50% tai sit mun kuulo on menny ton kortin takia.
Ei kyllä mitään hajua mitä tässä pitäis tehdä. voinko tehdä DDU:n ilman että menen vikasietotilaan? onko yhtä tehokas
Vikasiedossa kannattaa vedellä, vältät mahdolliset lisäongelmat.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Elikkä kaikki ohjelmat näyttää kun laitan autolle fancurven 50% kfa2 oma ohjelma sekä msi afterburner. Toi ei kyllä kuulosta siltä että kävis 50% tai sit mun kuulo on menny ton kortin takia.
Ei kyllä mitään hajua mitä tässä pitäis tehdä. voinko tehdä DDU:n ilman että menen vikasietotilaan? onko yhtä tehokas

Edit: Nyt leikkimällä tolla afterburnerilla putosi 30%. Mitä vittua täällä oikeen tapahtuu...
30% kuulostaa oletusasetukselta kun puhaltimet lämmön takia starttaa, vai rullaako se kokoaika 30%? . Mistä oot ees saanu ladattua sen kfa2:n oman softan, mulle tulee vaa 404 erroria virallisilta sivuilta? :) Ei silti, galaxin hof suite oli sama softa ja täysin turha, paitsi että sillä sais valoshown pois päältä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
3080 Tuf oc alivoltitusta:
900mv antaa 2010mhz


lähinnä superpositionia ja heavenia pyöritelty edestakaisin. (4k optimized asetus)

kaikki muut asetukset defaultilla afterburnerissa, täytyy jatkaa tuunausta.:cool:

Aika kiva yksilö kyllä, kun yli 2GHz 0,9mv:llä. :tup:
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
30% kuulostaa oletusasetukselta kun puhaltimet lämmön takia starttaa, vai rullaako se kokoaika 30%? . Mistä oot ees saanu ladattua sen kfa2:n oman softan, mulle tulee vaa 404 erroria virallisilta sivuilta? :) Ei silti, galaxin hof suite oli sama softa ja täysin turha, paitsi että sillä sais valoshown pois päältä.
En tiedä mitä tein.... Nyt se 0rmp tila toimii taas.. ihan ihme hommia ei saatana. Mee galaxin sivulle älä kfa2. Myös sieltä kfa2 sivulta löytyy se mutta sun pitää painaa sitä alempaa (eli ei plus versiota)
Edit: Jotenkin kyllä veikkaan että sillä mitä tein control panelin 3d asetuksista vaikutti. En tietenkään voi varmaksi voi sanoa mutta siltiä tuntuis :confused:
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Mistä noin saa? Mulla verkkokauppacom ainakin antoi vaan kuitin, missä luki että tuote vaihdettu siihen 2080, mutta takuuaika oli se sama, kun vanhalla 1080 ja näin ymmärtääkseni takuut yleensä toimii.
Verkkokaupasta sain 970:sen tilalle eri valmistajan 1060:sen joskus aikoinaan ja tuli uus täys takuu.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Afterburnerissa kannattaa huomioida, että on se uusin Beta 2-versio käytössä jossa tuki Amperelle, en tiedä onko itsestäänselvyys tai mainittu täällä koska itse ensin vahingossa latasin vanhemman version ja ongelmia oli käytön kanssa.
Millasia ongelmia, itellä tämä vanhempi versio edelleen käytössä ja tuntuu toimivan paitsi Doom Eternalissa. Mites siinä sai fps tms säädöt näkyviin, beta 2:lla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Asus TUF 3080 ja bios-kytkin; mikä on kun kytkimen vaihdolla ei ole mitään vaikutusta mihinkään?

Kone pois päältä, kytkimen asennonvaihto ja kone päälle, eikä mitään vaikutusta. Pitääkö tuossa vetää johto irti seinästä tai tehdä jotain muita taikoja?

Eikös sen vaihdon pitäisi näkyä myös tuossa?
1603386001773.png


Ettei siis tarvitse erikseen alkaa aina mitään kuormitustestejä tekemään.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
3080 Tuf oc alivoltitusta:
900mv antaa 2010mhz


lähinnä superpositionia ja heavenia pyöritelty edestakaisin. (4k optimized asetus)

kaikki muut asetukset defaultilla afterburnerissa, täytyy jatkaa tuunausta.:cool:
Huhhuh mikä yksilö:eek: jospa omakin saisi tuollaisia lukemia kun saapuu
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
3080 Tuf oc alivoltitusta:
900mv antaa 2010mhz


lähinnä superpositionia ja heavenia pyöritelty edestakaisin. (4k optimized asetus)

kaikki muut asetukset defaultilla afterburnerissa, täytyy jatkaa tuunausta.:cool:
Heaven meni omalla non OC:llä samoissa lukemissa, mutta Port Royal laittoi omalle voittokululle stopin. Sitten kun siitä selvittiin, palautti Deus Ex vielä pahemmin maan pinnalle. :D

Mut toivotaan että toi sun kortti selviää noistakin. Haluutko postata jännitekäyrän?
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Asus TUF 3080 ja bios-kytkin; mikä on kun kytkimen vaihdolla ei ole mitään vaikutusta mihinkään?

Kone pois päältä, kytkimen asennonvaihto ja kone päälle, eikä mitään vaikutusta. Pitääkö tuossa vetää johto irti seinästä tai tehdä jotain muita taikoja?

Eikös sen vaihdon pitäisi näkyä myös tuossa?


Ettei siis tarvitse erikseen alkaa aina mitään kuormitustestejä tekemään.
En tiedä pitäisikö vaihdon näkyä, mutta eroa tuskin on muualla kuin tuuletinkäyrässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Noin kuudes kerta toden sanoi. Vika kirjain vaihtui E:stä F:ään. Tuulettimien käyttäytymiseen ei silti mielestäni mitään vaikutusta. Noh, sama kai tuo.

Nyt aloin miettimään että oisko tuolla päällä joku afterburnerin softapohjainen käyrä.
 

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Millasia ongelmia, itellä tämä vanhempi versio edelleen käytössä ja tuntuu toimivan paitsi Doom Eternalissa. Mites siinä sai fps tms säädöt näkyviin, beta 2:lla?
OC Skanneri ei toiminut ollenkaan ja jatkuvasti kiukutteli tuulettimien ohjauksen kanssa, päivitin niin nuo hävisi. En ole noita FPS juttuja testannut.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
3080 Tuf oc alivoltitusta:
900mv antaa 2010mhz


lähinnä superpositionia ja heavenia pyöritelty edestakaisin. (4k optimized asetus)

kaikki muut asetukset defaultilla afterburnerissa, täytyy jatkaa tuunausta.:cool:
Varmaan joo ihan hyvä yksilö, mutta vakautta ei kyllä vielä noilla keinoilla löydä. Vähintään joku RT-testi on pakko ajaa, ja silloin todennäköisesti kippaa parikin pykälää pienemmillä kelloilla. Ilmaisia hyviä testejä ainakin Quake 2 RTX ja Bright Memory: Infinite benchmark, molemmat Steamista.
 

Cid

Penaalin tylsin kynä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
260
Näitä pelejä testailin 2010mhz/900mV: starcitizen / warthunder / rdr2 -pelittivät ok -täytyy huomenna testailla lisää.
Aika kivasti kulkee, jos vertaa vaikka tähän omaan KFA:n. Itsellä 900mV ei ole, kuin 1920mhz vakaa.
2025mhz saanut nyt viilattua kulkemaan peleissä vakaasti, mutta vaatii 1.012V.
Alla käyrää, kun olen pelaillut Ghost Recon Breakpointtia. Prossulämpöjä tuo näyttis on nostanut jonkun 5c, mutta yllättävän viileänä tuo kortti käy nyt pelaillessa.

1603390353652.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
Se minua harmittaa, että nurina niistä 2000-sarjan hinnannousuista on täysin unohdettu ja nyt ollaan valmiita maksamaan uutuuksista mitä hyvänsä. Olkootkin, että nyt rahalle saa suhteessa 2000-sarjaa parempaa vastinetta, mutta jatkossa nämä maksaa aina vaan enemmän ja enemmän. Se 3000-sarjan julkistuksessa tullut hintojen wow-efekti on jo nyt nähtyjen hintojen nousun myötä ollutta ja mennyttä.

900€ tai 1600€ on jo ihan hyväksytyt perushinnat näytönohjaimille. Ei hyvä.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Se minua harmittaa, että nurina niistä 2000-sarjan hinnannousuista on täysin unohdettu ja nyt ollaan valmiita maksamaan uutuuksista mitä hyvänsä. Olkootkin, että nyt rahalle saa suhteessa 2000-sarjaa parempaa vastinetta, mutta jatkossa nämä maksaa aina vaan enemmän ja enemmän. Se 3000-sarjan julkistuksessa tullut hintojen wow-efekti on jo nyt nähtyjen hintojen nousun myötä ollutta ja mennyttä.

900€ tai 1600€ on jo ihan hyväksytyt perushinnat näytönohjaimille. Ei hyvä.
Hinnat on hyviä, jos tuote menee kaupaksi ja näyttäisihän tuo menevän... Jos halvalla haluaa pitänee varmaan ostaa joku vanha 2000-sarjalainen.

Kannattaa muistaa, että firmat ei tee hyväntekeväisyyttä, joten nvidia vaan kerää massit tästä hymyssä suin. Kyllä amd kilpailulla ja markkinat hoitaa hinnat sopivalle tasolle lopulta. Näin alussa hinnat enemmän vaan kiireisiltä rahat pois tyylillä.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Onko jollain tietoa tai käsitystä mikä taika on että alikellotellessa ja voltitellessa 3080 1500mhz:aan pudottaa myös muistikellot 5001mhz, mutta jos kostaa corespeedin 1575,muistit ajaa sen 9501. Eroa noilla oli 2k timespypinnaa, kun taas kellojen laskun korkeimmasta kellotuksesta, merkitys oli jopa pienempi. Molemmat siis samoilla volteilla.

Homman nimi siis se että kfa on pirun äänekäs eikä viimeistäkin piirtoa tarvitse ottaa vaatimattomimmissa peleissä. Ennemmin ajaa pienemmällä fanspeedillä ja 15 astetta viileämpänä.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
4
Varmaan joo ihan hyvä yksilö, mutta vakautta ei kyllä vielä noilla keinoilla löydä. Vähintään joku RT-testi on pakko ajaa, ja silloin todennäköisesti kippaa parikin pykälää pienemmillä kelloilla. Ilmaisia hyviä testejä ainakin Quake 2 RTX ja Bright Memory: Infinite benchmark, molemmat Steamista.
Ei kippaa tämä yksilö 900mV asetuksella, pelitin näitä tuntikaupalla kyllästymiseen asti:
(900mV / 2010mhz)

Quake 2 RTX (aikamatka, pelasin tätä viimeksi joskus 1997, antaa löylyä kortille)
Bright Memory Infinte (max asetukset)
Superposition (hyvä vakaus demo, jos epävakaa niin kippaa heti)
Heaven (lusmu demo, ei ota kunnolla kortista tehoja irti, gpu 97%)
War Thunder (saa kivat lämmöt tällä pelillä, testatkaapa)
RDR2 (meh..)

Kortti kyllä kuumenee kun ajelee noita raskaampia "powervirus"-testejä putkeen(Q2, Bright memory) sinne 68-69c tienoille joilloinka kortti laskee kelloja 2010-> 1965mhz.
Kuitenkin yllättävän ok "undervolting"-yksilö kyseessä ja kunnon jäähyllä ottaisi varmasti kelloja lisää tuosta eikä throttlaisi kelloja alaspäin, afterbunerissa oli siis kaikki defaultilla. (Jok tap toimii 900mV asetuksella kippaamatta. )

Pidän korttia 875mV = 1965mhz, pysyy viileänä/hiljaisena ja ei ime turhia watteja. (2000mHz vrt 1965mhz= +3fps = ei ole wörtti, suotta lisää lämpöä, ääntä, watteja)

Tuf oli hyvä ostos :cigar2:
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Ei kippaa tämä yksilö 900mV asetuksella, pelitin näitä tuntikaupalla kyllästymiseen asti:
(900mV / 2010mhz)

Quake 2 RTX (aikamatka, pelasin tätä viimeksi joskus 1997, antaa löylyä kortille)
Bright Memory Infinte (max asetukset)
Superposition (hyvä vakaus demo, jos epävakaa niin kippaa heti)
Heaven (lusmu demo, ei ota kunnolla kortista tehoja irti, gpu 97%)
War Thunder (saa kivat lämmöt tällä pelillä, testatkaapa)
RDR2 (meh..)

Kortti kyllä kuumenee kun ajelee noita raskaampia "powervirus"-testejä putkeen(Q2, Bright memory) sinne 68-69c tienoille joilloinka kortti laskee kelloja 2010-> 1965mhz.
Kuitenkin yllättävän ok "undervolting"-yksilö kyseessä ja kunnon jäähyllä ottaisi varmasti kelloja lisää tuosta eikä throttlaisi kelloja alaspäin, afterbunerissa oli siis kaikki defaultilla. (Jok tap toimii 900mV asetuksella kippaamatta. )

Pidän korttia 875mV = 1965mhz, pysyy viileänä/hiljaisena ja ei ime turhia watteja. (2000mHz vrt 1965mhz= +3fps = ei ole wörtti, suotta lisää lämpöä, ääntä, watteja)

Tuf oli hyvä ostos :cigar2:
Hyvältä kuulostaa :thumbsup:

Mielenkiintoista, että sulla laskee kellot kolme binniä alivoltitettunakin. Mulla oli Eaglen kanssa sellainen tilanne, että kortti kävi alivoltitettuna enimmillään 67 asteessa, eikä kellot tippuneet yhtään vaan piirsivät täysin suoran viivan. Missä lämpötiloissa nuo kellojen pudotukset tulevat? Ja pudottaako samalla lailla myös 875mV:lla?
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
4
Hyvältä kuulostaa :thumbsup:

Mielenkiintoista, että sulla laskee kellot kolme binniä alivoltitettunakin. Mulla oli Eaglen kanssa sellainen tilanne, että kortti kävi alivoltitettuna enimmillään 67 asteessa, eikä kellot tippuneet yhtään vaan piirsivät täysin suoran viivan. Missä lämpötiloissa nuo kellojen pudotukset tulevat? Ja pudottaako samalla lailla myös 875mV:lla?
900mv kun lämmöt menee yli +68c niin sitten laskee kelloja, tämä siis noilla powervirus-demoilla, jos rullaan superpositionia/heavenia edestakaisin niin niillä lämmöt jäävät sinne 65 tienoille ja kellot pysyy vakaana 2010mhz.

875mv on kaikissa vakaana 1965mhz, eli aika sweetspot tälle kortille.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Nythän tämä meni (taas) niin, että kiireisiltä ei viety rahoja pois, mutta mattimyöhäiset saavat kaivaa heidänkin edestä kuvetta taskuistaan.
Kyllä aika kiireistä porukkaa koko sakki, joka heti julkaisussa kamaa ostamassa, ennenkuin tavaraa saa edes kaupan hyllystä. Mattimyöhäset ostaa nämä(kin) näytönohjaimet joskus keväällä/kesällä varmaan jostain tarjouksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Kyllä aika kiireistä porukkaa koko sakki, joka heti julkaisussa kamaa ostamassa, ennenkuin tavaraa saa edes kaupan hyllystä. Mattimyöhäset ostaa nämä(kin) näytönohjaimet joskus keväällä/kesällä varmaan jostain tarjouksesta.
Ja ne "tarjoushinnat" on samoja mitä julkasussa maksettiin. Hinnat on noussu julkasusta jo. Ei nykyään kovinkaan kummosia tarjouksia näe komponenteista ellei ne oo vanhaa paskaa.

Toki jos kokee säästäneensä siinä et maksaa saman hinnan samasta kortista puol vuotta myöhemmin, mutta välissä hinta on käyny korkeemmalla.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
900mv kun lämmöt menee yli +68c niin sitten laskee kelloja, tämä siis noilla powervirus-demoilla, jos rullaan superpositionia/heavenia edestakaisin niin niillä lämmöt jäävät sinne 65 tienoille ja kellot pysyy vakaana 2010mhz.

875mv on kaikissa vakaana 1965mhz, eli aika sweetspot tälle kortille.
Okei, eli lämpöthrotlaus alkaa sitten just siinä mihin omat kokemukset päättyi. Mielenkiintoista! Toi on varmasti aika lähellä parasta balanssia mitä näillä saattaa toivoa, eli vähän alle 900mV ja kellot siihen missä vakaana pysyy. Ja lämmöt viritettynä pysymään alle throttlausrajan.

En kuitenkaan kutsuisi noita RT-demoja power viruksiksi, ne vaan tekee ihan oikeasti työtä koko piirillä. Siihen suuntaan mennään vähitellen, että ne on normi ja nuo muut enemmänkin legacy-kamaa.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Ja ne "tarjoushinnat" on samoja mitä julkasussa maksettiin. Hinnat on noussu julkasusta jo. Ei nykyään kovinkaan kummosia tarjouksia näe komponenteista ellei ne oo vanhaa paskaa.

Toki jos kokee säästäneensä siinä et maksaa saman hinnan samasta kortista puol vuotta myöhemmin, mutta välissä hinta on käyny korkeemmalla.
Jos yhden mallin hinta on noussut julkaisusta en väittäisi, että hinnat on yleisesti noussut. Suurin osa aib 3080 korteista oli julkaisussa ja on nytkin 800-900e en heti julkaisussa kovin montaa mallia alle 800e nähnyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom