NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Teenköhän jotain väärin, kun itsellä tuo 3090 FE kulki ongelmitta 1905mhz@0.900mv, lämmöt 60 asteen kieppeillä ja tuulettimet pyörivät reilussa 50%:ssa. PwrLimit nostettu tappiin ja siihen ei hakannut Time Spyssa, Heavenissa tai Furmarkissa kertaakaan.

Time Spy graph score 18450 paikkeilla näillä asetuksilla. Mitä kannattaisi vielä testata jotta voi olla varma tasaisuudesta? Tähän mennessä peleistä ehtinyt vasta Forza Horizon 4:sen (4K HDR kaikki tapissa: 115fps) ja GTA V Redux-modilla (4K suht ultra asetukset, min fps ~70) benchmarkit ajamaan.
Pelaa vaan, ei mun mielestä ole mitään testiä millä voisi varmistaa että onko varmasti täysin vakaa
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Pelaa vaan, ei mun mielestä ole mitään testiä millä voisi varmistaa että onko varmasti täysin vakaa
Näin itsekkin ajattelin mutta parempi kysyä jos itsellä jäänyt jotain huomaamatta.

Tajusin tässä samalla että tota Time Spy scorea varmasti heikentää se että olen Nvidia Control Panelista rajoittanut max fps:n 117 tämän r/OLED_Gaming - LG CX gaming/PC monitor recommended settings ohjeistuksen mukaisesti. Toisaalta eihän tuo ruutukaan veny yli 120 joten eipä sillä liene väliä.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Näin itsekkin ajattelin mutta parempi kysyä jos itsellä jäänyt jotain huomaamatta.

Tajusin tässä samalla että tota Time Spy scorea varmasti heikentää se että olen Nvidia Control Panelista rajoittanut max fps:n 117 tämän r/OLED_Gaming - LG CX gaming/PC monitor recommended settings ohjeistuksen mukaisesti. Toisaalta eihän tuo ruutukaan veny yli 120 joten eipä sillä liene väliä.
On sillä väliä, se että ruutu voi näyttää vain 120 kuvaa sekunnissa ei tarkoita etteikö näyttis voisi silti renderaa yli 120 kuvaa sekunnissa. Veikkaan että vaikutti pisteisiin koska itse saan saman verran ja mulla on vaan 3080
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Teenköhän jotain väärin, kun itsellä tuo 3090 FE kulki ongelmitta 1905mhz@0.900mv, lämmöt 60 asteen kieppeillä ja tuulettimet pyörivät reilussa 50%:ssa. PwrLimit nostettu tappiin ja siihen ei hakannut Time Spyssa, Heavenissa tai Furmarkissa kertaakaan.

Time Spy graph score 18450 paikkeilla näillä asetuksilla. Mitä kannattaisi vielä testata jotta voi olla varma tasaisuudesta? Tähän mennessä peleistä ehtinyt vasta Forza Horizon 4:sen (4K HDR kaikki tapissa: 115fps) ja GTA V Redux-modilla (4K suht ultra asetukset, min fps ~70) benchmarkit ajamaan.
Itsellä ainakin Cyberpunk oli raskaampi kortille (3080) kuin mikään testiohjelma. 3DMarkit rullasi nätisti 1965MHz@0,9V, mutta CB:ssä tuli randomeja kaatumisia, jotka katosi nostamalla 1980MHz@0,95V (en kokeillut mitään välimalleja esim. 0,925V).
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
On sillä väliä, se että ruutu voi näyttää vain 120 kuvaa sekunnissa ei tarkoita etteikö näyttis voisi silti renderaa yli 120 kuvaa sekunnissa. Veikkaan että vaikutti pisteisiin koska itse saan saman verran ja mulla on vaan 3080
Pitääpä testailla vielä ilman rajoituksia.

Ja olisi toisin sanoen se 3080 riittänyt, mutta jos nyt ei sitten 2-3v päästä uutta hommaisikaan, panostaisi vaikka uuteen prossuun ja emoon ja pistäisi ne näyttiksen tasolle. Toi i5-8600K alkaa ihan himppusen rajoittamaan, tosin sitä pitää vielä kellottaa ennen uuden hommaamista.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Pitääpä testailla vielä ilman rajoituksia.

Ja olisi toisin sanoen se 3080 riittänyt, mutta jos nyt ei sitten 2-3v päästä uutta hommaisikaan, panostaisi vaikka uuteen prossuun ja emoon ja pistäisi ne näyttiksen tasolle. Toi i5-8600K alkaa ihan himppusen rajoittamaan, tosin sitä pitää vielä kellottaa ennen uuden hommaamista.
19885 näyttäisi olevan keskiarvo graphics score 3090
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Kyllähän tuo 18k aika alhaiselta kuulostaa 1900Mhz:lle 3090:llä, itselläkin taisi yli 20k tulla vakiona. Eikö 3dmark valittanut, että asetukset saattavat vaikuttaa? Vai valittaako se vain Gsyncistä..
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Kyllähän tuo 18k aika alhaiselta kuulostaa 1900Mhz:lle 3090:llä, itselläkin taisi yli 20k tulla vakiona. Eikö 3dmark valittanut, että asetukset saattavat vaikuttaa? Vai valittaako se vain Gsyncistä..
Joo, olen noita ajoja tehnyt kokoajan niin että FPS cappi on 117 kun sitä LG OLED tvtä varten suositeltiin. Toki mietin että miksi se halutaan rajata noin, kun 120hz on se näytön raja jokatapauksessa, mutta kai siinäkin joku järki on.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Joo, olen noita ajoja tehnyt kokoajan niin että FPS cappi on 117 kun sitä LG OLED tvtä varten suositeltiin. Toki mietin että miksi se halutaan rajata noin, kun 120hz on se näytön raja jokatapauksessa, mutta kai siinäkin joku järki on.
Pysyy GSync varmasti päällä tuolla asetuksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Joo, olen noita ajoja tehnyt kokoajan niin että FPS cappi on 117 kun sitä LG OLED tvtä varten suositeltiin. Toki mietin että miksi se halutaan rajata noin, kun 120hz on se näytön raja jokatapauksessa, mutta kai siinäkin joku järki on.
Tuo cappisuositus on sitä varten, että G-sync pysyisi jatkuvasti aktiivisena. Alla oleva video kelattu oikeaan kohtaan, jossa asiaa käydään läpi.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Pysyy GSync varmasti päällä tuolla asetuksella.
Tuo cappisuositus on sitä varten, että G-sync pysyisi jatkuvasti aktiivisena. Alla oleva video kelattu oikeaan kohtaan, jossa asiaa käydään läpi.
Nämä selkeyttivät, kiitos!

Pitää ajot vetää ilman tuota cappia todellisen scoren selvittämiseksi ja sitten kun on sopivat asetukset löydetty niin cappi päälle ja kovaa ajoa :tup:
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Joo, olen noita ajoja tehnyt kokoajan niin että FPS cappi on 117 kun sitä LG OLED tvtä varten suositeltiin. Toki mietin että miksi se halutaan rajata noin, kun 120hz on se näytön raja jokatapauksessa, mutta kai siinäkin joku järki on.
Varmistaa että g-sync on aina päällä. Se ei toimi jos fps on korkeampi kuin ruudun virkistystaajuus

Jaahas, mullahan tulee myöhässä tää sivu. Ei ollut vastattu vielä kun kirjoitin tämän viestin
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
124
Viikonloppuna kasattu paketti, jossa MSI Geforce RTX 3090 Suprim X. Timespy Graphics vakiona 20024. Olen tyytyväinen.

Itse kortti on hiljainen, kotelotuulettimet sen sijaan pauhaavat ilm. prossulämpöjen johdosta. Toki jos jälkimmäiset saisi vaimeammaksi, voisi näyttiksenkin kuulla.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
12
Osaako joku sanoa onko 3080 korteista Asus Strix OC merkittävästi parempi kuin Gigabyten Vision OC? Hintaeroa omilla tilaushinnoilla tulisi 240e, joten aika paljonkin saisi olla eroa että tuon Asuksen pystyisi perustelemaan.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Osaako joku sanoa onko 3080 korteista Asus Strix OC merkittävästi parempi kuin Gigabyten Vision OC? Hintaeroa omilla tilaushinnoilla tulisi 240e, joten aika paljonkin saisi olla eroa että tuon Asuksen pystyisi perustelemaan.
Varmaankin vakiona 0-5% eroa FPS:ssä joka pienenee nollaan itse kellottaessa, onko se sitten 25%(?) hintaeron arvoista, tuskinpa.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
12
Varmaankin vakiona 0-5% eroa FPS:ssä joka pienenee nollaan itse kellottaessa, onko se sitten 25%(?) hintaeron arvoista, tuskinpa.
Näin arvelinkin... Ilmeisesti laadussa on muutenkin niin häviävän pienet erot, että ei kannata panostaa. Täytynee tarjota jollekin foorumilaiselle tuota Strixiä, kuitenkin vanhalla hinnalla tilattu niin saisi joku "halvalla" kortin...
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 592
Strixin jäähy on yllättävän huono, kun vertailuja katsoo. Esimerkiksi juurikin nuo Gigabytet vaikuttaa jopa hiljaisemmilta, kun lämpötilat ja power limitit ottaa huomioon. Ja Asuksen oman malliston sisällä TUF vaikuttaa selvähkösti paremmalta. Toki Strixissä sitten markkinoiden paras PCB, 3x8pin virrat ja iso power limitin säätövara. Jos melu ei haittaa, niin Strix kellotettuna ehkä jonkun yksittäisen prosenttiyksikön nopeampi (keskimäärin). Huonosti perusteltavissa value for money -argumentein.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Noniin, eilen vedettiin testejä ilman FPS-cappia. Time Spy graph scoret näyttivät tältä:
Default: 19 592
OC Scanner/+200mhz memory: 20 686
1920mhz@0.900mv/+200mhz memory: 20 616

Varsin tyytyväinen tuohon alikellotukseen, testissä logi piirsi täysin viivasuoraa 1920mhz kohdalla eikä hakannut power limittiin kertaakaan. Testasin 1935@0.900 myös ja siinä hakkasi vielä power limittiin ja kellot sahasivat turhan paljon 1890-1935 välillä.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
69
Noniin, eilen vedettiin testejä ilman FPS-cappia. Time Spy graph scoret näyttivät tältä:
Default: 19 592
OC Scanner/+200mhz memory: 20 686
1920mhz@0.900mv/+200mhz memory: 20 616

Varsin tyytyväinen tuohon alikellotukseen, testissä logi piirsi täysin viivasuoraa 1920mhz kohdalla eikä hakannut power limittiin kertaakaan. Testasin 1935@0.900 myös ja siinä hakkasi vielä power limittiin ja kellot sahasivat turhan paljon 1890-1935 välillä.
Vaikuttaa hyvältä. Pitää itsekin katsoa omat arvot, mitä ohjelmaa käytit jolla näit tuon login? En jostain syystä ole keksinyt miten afterburner betassa saa auki sen logituksen näkyviin?
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
575
Vaikuttaa hyvältä. Pitää itsekin katsoa omat arvot, mitä ohjelmaa käytit jolla näit tuon login? En jostain syystä ole keksinyt miten afterburner betassa saa auki sen logituksen näkyviin?
Afterburnerin logitusta, en muista itsekkään mistä sen joskus olen saanut näkyviin. Uusin beta toki käytössä täällä.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
69
Oletteko te joutuneet nostamaan tuota power limittii afterburnerissa? Itsellä ainakin hakkaa limittiin 1920@0.9v alivoltituksella.. Kyseessä rtx 3080 kortti.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Oletteko te joutuneet nostamaan tuota power limittii afterburnerissa? Itsellä ainakin hakkaa limittiin 1920@0.9v alivoltituksella.. Kyseessä rtx 3080 kortti.
Itsellä 0.95 @ 2010MHz, limitti nostettu 430W

Edit: näillä asetuksilla timespy max on 403W. Avg pyörinee jossain 385W.
 
Viimeksi muokattu:

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Tais pari viikkoa vierähtää kun ei ehtinyt / jaksanut säätää, mutta eilen ajelin vedet sisään koneeseen ja nyt ensipuraisuja 3080 Suprim + Alphacoolin vesiblokin kanssa;

Core hyppii 2130 - 2145Mhz, vakiobiossi. Eihän se tästä liene kun suunta ylöspäin, kun alkaa hinkutella biosseja sisään ja katella saako enemmän irti. Lämpötila keikkuu 50'C tuntumassa.

https://www.3dmark.com/3dm/57012835?

time_spy_ensipuraisu_suprim3080_vesiblokilla.PNG
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 854
Mielestäni täällä kukaan ei ole ihmetellyt GDDR6x lämpöjä. Tuosta tulee varmaankin suurempikin ongelma, jos ajelee vanhoilla ajureilla ja biosseilla (EVGA laski bios päivityksellä muistien nopeuksia ja nvidia on ilmeisesti rajoittanut muistien toimintaa ajureissa):

Sen mitä itse keräsin kokemusta 3080 ja 3090 korteilla, niin muistit todellakin käyvät kuumina. 3080 kävi ehkä siitä johtuen äänekkäänä. 3090:lla ei ollut meluongelmaa, mutta ei näytönohjaimen takalevyä paljoa kannattanut kosketella :D Nyt ei 3060 ja 3070 korttien kanssa ole noita murheita
 
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
100
En tiedä oliko tämä jo linkattu, mutta kundi tehny mun mielestä aika hyvän yhteenvedon 3080 korteista. Dataa keränny useista eri tietolähteistä ja arvosteluista ja jakaa myös omia mielipiteitänsä.

 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
102
Tais pari viikkoa vierähtää kun ei ehtinyt / jaksanut säätää, mutta eilen ajelin vedet sisään koneeseen ja nyt ensipuraisuja 3080 Suprim + Alphacoolin vesiblokin kanssa;

Core hyppii 2130 - 2145Mhz, vakiobiossi. Eihän se tästä liene kun suunta ylöspäin, kun alkaa hinkutella biosseja sisään ja katella saako enemmän irti. Lämpötila keikkuu 50'C tuntumassa.

https://www.3dmark.com/3dm/57012835?
Hyvät pisteet tullut! Paljonko sulla on jännitteet tuolla +2100MHz tienoilla? Mulla crashaa heti kun käy 2100MHz, liekkö auttaa yhtään jos nostaa jännitettä? 18540 pojoa tuli itsellä vakio coolerilla.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Sisäänajo näköjään vaikuttaa aikalailla näihin RTX -kortteihin. Pari kuukautta sitten heti käyttöönoton jälkeen en saanut EVGA FTW3 Ultraa ylikellotettua stabiiliksi melkein millään arvolla yli vakion. Alivoltitus tuntui olevan ainoa vaihtoehto. Nyt vakiojäähyllä pyörii 2050 MHz ja muisti +900 Mhz. Time Spy oli aluksi juuri ja juuri yli 18000 ja nyt yli 19000. Mielenkiinnolla odotan mitä taphtuu kun viikon - kahden sisään pitäisi saada vesiblokkia.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Mielestäni täällä kukaan ei ole ihmetellyt GDDR6x lämpöjä. Tuosta tulee varmaankin suurempikin ongelma, jos ajelee vanhoilla ajureilla ja biosseilla (EVGA laski bios päivityksellä muistien nopeuksia ja nvidia on ilmeisesti rajoittanut muistien toimintaa ajureissa):

Sen mitä itse keräsin kokemusta 3080 ja 3090 korteilla, niin muistit todellakin käyvät kuumina. 3080 kävi ehkä siitä johtuen äänekkäänä. 3090:lla ei ollut meluongelmaa, mutta ei näytönohjaimen takalevyä paljoa kannattanut kosketella :D Nyt ei 3060 ja 3070 korttien kanssa ole noita murheita
Joo enpä lämpötiloista tiedä mutta olen huomannut että kuormissa jotka kuormittavat muistia aivan perkeleesti ei pysy muistien kellot yhtä korkealla kuin pelatessa pelejä. Veikkaan että on juuri lämmön takia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
Joo enpä lämpötiloista tiedä mutta olen huomannut että kuormissa jotka kuormittavat muistia aivan perkeleesti ei pysy muistien kellot yhtä korkealla kuin pelatessa pelejä. Veikkaan että on juuri lämmön takia
GeForce 461.33 hotfix tullut tänään myös

 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
69
Outo juttu, alikellotettu 3080 tuf oc 1950@0.95v. Lyö silti power limittiin time spy benchmarkissa. Mitä en nyt tajua? Vetääkö time spy maksimi watit aina ulos?
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 021
Outo juttu, alikellotettu 3080 tuf oc 1950@0.95v. Lyö silti power limittiin time spy benchmarkissa. Mitä en nyt tajua? Vetääkö time spy maksimi watit aina ulos?
950mV ei ole mikään pieni jännite. Raskaammat pelit (Q2RTX) osuu vielä 850mV:lläkin powerlimittiin.

Jos power limittiin osumista pelkää niin kandee tehdä monta erilaista profiilia ja käyttää niitä sitten pelin mukaan. Tai käyttää vain yhtä, todella pienen jännitteen profiilia, tosin tällöin jää perffiä pöydälle niissä peleissä jotka haukkaavat vähemmän ahnaasti tehoja. Melkosta säätöä, onneksi en itse pelkää powerlimittiin osumista... :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Outo juttu, alikellotettu 3080 tuf oc 1950@0.95v. Lyö silti power limittiin time spy benchmarkissa. Mitä en nyt tajua? Vetääkö time spy maksimi watit aina ulos?
Ihan normaalia. 0.85v iskee vielä Quake 2 RTX:ssä joskus limittiin. Jos haluat, ettei missään milloinkaan, niin lähde jostain sieltä tienoilta liikkeelle.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 592
Joo, esim. 925mV hakkaa Time Spyssä vielä 400W limittiinkin. Taisi olla 912mV millä täällä pysyi power flag alhaalla.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
69
950mV ei ole mikään pieni jännite. Raskaammat pelit (Q2RTX) osuu vielä 850mV:lläkin powerlimittiin.

Jos power limittiin osumista pelkää niin kandee tehdä monta erilaista profiilia ja käyttää niitä sitten pelin mukaan. Tai käyttää vain yhtä, todella pienen jännitteen profiilia, tosin tällöin jää perffiä pöydälle niissä peleissä jotka haukkaavat vähemmän ahnaasti tehoja. Melkosta säätöä, onneksi en itse pelkää powerlimittiin osumista... :kahvi:
Ok tämä selvensi asioita, syvennyin liikaa reddit maailmaan taas. Koitin tuossa pelailla niin ainakaan niissä ei menny power limittiin ja kellotkin pysyin nätisti tasaisena. Eli en murehdi tuosta time spysta enempää.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
228
Ok tämä selvensi asioita, syvennyin liikaa reddit maailmaan taas. Koitin tuossa pelailla niin ainakaan niissä ei menny power limittiin ja kellotkin pysyin nätisti tasaisena. Eli en murehdi tuosta time spysta enempää.
Joo ei tuosta kannata huolehtia. Itsellä oma tuffi pyörii 0.925 §1980 ja se hakkaa myös timespyssä powerlimittiin, jolloin kellot putoaa 1930-1950:n. Muualla ei tuota putoilua tapahdu ja kellot on pysyneet vakaina kaikilla peleillä. Tosin en ole quake rtx:ää testaillut. Jännä vaan että vaikka powerlimit slideri on tapissa niin tämä ei anna kuin 351 wattia vaikka biosin pitäisi antaa 375 wattia.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Joo ei tuosta kannata huolehtia. Itsellä oma tuffi pyörii 0.925 §1980 ja se hakkaa myös timespyssä powerlimittiin, jolloin kellot putoaa 1930-1950:n. Muualla ei tuota putoilua tapahdu ja kellot on pysyneet vakaina kaikilla peleillä. Tosin en ole quake rtx:ää testaillut. Jännä vaan että vaikka powerlimit slideri on tapissa niin tämä ei anna kuin 351 wattia vaikka biosin pitäisi antaa 375 wattia.
Taitaa olla aika yleistä vissiinki just tolla kortilla ettei tosta 350w paljon yli mene. Tiedä sitten onko joku kikka tohon. Mielestäni lukenut täällä muilta samaa.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Joo, olen noita ajoja tehnyt kokoajan niin että FPS cappi on 117 kun sitä LG OLED tvtä varten suositeltiin. Toki mietin että miksi se halutaan rajata noin, kun 120hz on se näytön raja jokatapauksessa, mutta kai siinäkin joku järki on.
Pysyy GSync varmasti päällä tuolla asetuksella.
Tuo cappisuositus on sitä varten, että G-sync pysyisi jatkuvasti aktiivisena.
Eipäs, Gsync pysyy kyllä päällä koska se rajoittaa FPS/Hz näytön maksimiin jos sitä ei ronkita eli poisteta rajoitinta.

FPS rajoitetaan hieman alle virkistystaajuuden, esim. -3 siksi ettei tule ylimääräistä Input-Lagia jota joka ikinen näyttö lisää kuvankäsittelyssään jos FPS hakkaa limitteriä vasten, oli se sitten VSync, GSync tai FreeSync.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
En tiedä onko kaikissa peleissä sama juttu mutta kun laittaa Nvidian paneelista pystytahdistuksen päälle (ja pelistä pois) niin tekee viimeisen silauksen sulavuudelle. Sitä ei edes osaa kaivata ellei kokeile.
 

KimmoZ28

Tukijäsen
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
179
Tuli hieman harjoiteltua oman EVGA 3080 ftw3 ultra gaming kellotusta. Power limit tuossa nyt ottaa sit vastaan? Boost clock ei juuri muutu enää +60MHz jälkeen ja +90MHz time spy ei mene läpi. Core voltagea kokeilin nostaa +50%, eikä ollut vaikutusta.
3.jpg
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Tuli hieman harjoiteltua oman EVGA 3080 ftw3 ultra gaming kellotusta. Power limit tuossa nyt ottaa sit vastaan? Boost clock ei juuri muutu enää +60MHz jälkeen ja +90MHz time spy ei mene läpi. Core voltagea kokeilin nostaa +50%, eikä ollut vaikutusta.
Ihan varmasti tulee power limitti vastaan. Omalla ftw3:lla samoilla ylikellotuksilla menee jo 19000 rikki. Lataappa EVGA:lta tuo 450W power limiittiin nostava bios.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Ja Core Voltageen ei yleensä kannata koskea koska se nostaa wattiloiden imuja sekä lämpöä turhan paljon ja tulee helpommin mm. seuraava lämpötiloista johtuva droppi pykälä vastaan.

Voltage vakionakin kyllä korttien boosti toimii sinne maksimi jänöille asti jos ei joku muu estä Mhz boostaamisen, esimerkiksi lämpötila tai bioksen watti-raja.

Vie kone ulos pakkaseen niin helposti boostaa ~100+ Mhz enemmän mitä koneen huoneessa ollessa.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Tuli hieman harjoiteltua oman EVGA 3080 ftw3 ultra gaming kellotusta. Power limit tuossa nyt ottaa sit vastaan? Boost clock ei juuri muutu enää +60MHz jälkeen ja +90MHz time spy ei mene läpi. Core voltagea kokeilin nostaa +50%, eikä ollut vaikutusta.
Itselläni oli sama Evga pari viikkoa koneessa, tuli huomattua, että oli paljon nälkäisempi jo vakiona tehon suhteen kuin tämä nykyinen suprim X, vaikka vakiona molemmat ovat 370W. Myös kulkupuolelta Evgaa ei saanut kutiteltua oikein mitenkään yli 70Mhz corea, muistikin taisi olla max 400 tai 500mhz. Kulki kuitenkin käytännössä samat kun alivoltitti n. 0,9V ja 1950Mhz, mutta lämmöt olivat paljon paremmin kurissa, eikä muistaakseni enää ainakaan 450W biosilla ottanut limittiin. Suosittelen myöskin latailemaan 450W biosin, jos ei halua, että hakkailee tosiaan powerlimittiin jatkuvasti.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
32
Onkohan kukaan onnistunut hankkimaan ja koeajamaan tuota Palit 3080 Gamerock OC-korttia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Eipäs, Gsync pysyy kyllä päällä koska se rajoittaa FPS/Hz näytön maksimiin jos sitä ei ronkita eli poisteta rajoitinta.
G-sync itsessään ei kyllä rajoita fps yhtään mihinkään. Juuri siksi se rajoitetaan tavalla tai toisella hieman alle näytön virkistystaajuuden.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
466
G-sync itsessään ei kyllä rajoita fps yhtään mihinkään. Juuri siksi se rajoitetaan tavalla tai toisella hieman alle näytön virkistystaajuuden.
Näinhän se menee.

Pelistä ja/tai fps-limiteristä riippuen, fps:ää voi joutua rajoittamaan aika paljonkin (esim 120fps 144Hz näytöllä) koska jos fps ylittää edes hetkellisesti monitorin virkistystaajuuden, kytkeytyy gsync pois päältä ja siitä aiheutuu hetken stutteria ja kuvan repeilemistä. Esimerkiksi warframen fps-limiter on hyvinkin tarkka, kun taas destiny 2 fps-limiter on ihan kaikkea muuta.

Gsync + vsync + fps-limiter pari framea alle virkistystaajuuden toiminee suurimmaksi osaksi ajasta ihan ok. Gsync + vsync ilman limiteriä on taas ihan täyttä kuraa inputlagin kanssa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 465
Viestejä
4 192 099
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom