NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Jatkaakseni aiheessa biossin vaihto; Meinaat että FTW/Lightningin powerilimitti on edelleen se rajoittava tekijä?

Tätä tässä ajan takaa, että koko ronaaminen saanut huvittavat mittasuhteet.
Eikai monenkaan tarvi edes ftw biokselle tehdä mitään edes vedellä. 373w afterburnerista. Mutta otappa vertailuun jokin muu malli josta saa lähteä tyyliin 240w plus pienet prosentit päälle.

Lightningiin en vaivaudu vastamaan ku selvästi olet jonkun tikun silmään tekstistäni löytänyt. Ja mikset löytäisikin. Minä vasta teen läksyjä näissä. Enemmän auttaisi ihan oikeat argumentit mistä oppisi edes jotain.

Mittasuhteet saatan ylittää helposti. Niin käy kaikessa mitä harrastan. Ja mittasuhteet on mennyt jo yli kun näiden hinnat julkaistiin. Kahta kamalammin harkitsen edes ostoa, tai jos ostan, niin mikä tietty malli se olisi. Eikä sekään auta asiaa että TI mallia harkitsevat saa kritiikkiä muilta joiden mielestä se on lähtökohtaisesti typerää näillä hinnoilla. Saati sitten ääripää että olenko lapsi joka isällään ostattaa. No ne ei osaa edes kirjoittaa. Kyselevät varmaan yhtä tyhmiä kuin minä tokikin.

Palaan usein takaisin omassa ajatusriihessä että BFV on se ydinharrastus ja voisin ehkä enemmän keskittyä siihen ja ostaa vain jokun TI ja pelata auringonlaskuun. Mutta kyllä raudasta aina pieniä sivuharraustuksia on kiva ottaa.
 
Viimeksi muokattu:

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Eikai monenkaan tarvi edes ftw biokselle tehdä mitään edes vedellä. 373w afterburnerista. Mutta otappa vertailuun jokin muu malli josta saa lähteä tyyliin 240w plus pienet prosentit päälle.

Lightningiin en vaivaudu vastamaan ku selvästi olet jonkun tikun silmään tekstistäni löytänyt. Ja mikset löytäisikin. Minä vasta teen läksyjä näissä. Enemmän auttaisi ihan oikeat argumentit mistä oppisi edes jotain.
No etkös ole ostamassa 2080Ti korttia, niin onko siellä tosiaan noinkin pieniä kuin 240W ja pienet prosentit? Refun ollessa kaiketi 260W*1,3.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
En välttämättä refuun pohjautuvaa ole ostamassa. Vaikka hyvä ellei paras vaihtoehto onkin. Kaikki refut pohjaiset malliy ei ota kuin 260w plus prossat on 300w.

Mitä lisäarvoa ajattelit tämän leikin tuovan kenellekkään? Minulle et vieläkään mitään. Että jos vaikka lopettaisit nyt. Vai ajattelitko jatkaa kunnes puhun itseni pussiin. Kyllä se lopulta tapahtuu. Mitä sitten?
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
En välttämättä refuun pohjautuvaa ole ostamassa. Vaikka hyvä ellei paras vaihtoehto onkin. Kaikki refut pohjaiset malliy ei ota kuin 260w plus prossat on 300w.

Mitä lisäarvoa ajattelit tämän leikin tuovan kenellekkään? Minulle et vieläkään mitään. Että jos vaikka lopettaisit nyt. Vai ajattelitko jatkaa kunnes puhun itseni pussiin. Kyllä se lopulta tapahtuu. Mitä sitten?
?

Kannattaa yrittää lukea viestit ns. neutraalilla äänensävyllä, vaikkei niissä ole hymiökasaa mukana.



Mutta lainatakseni postaustasi, kohkaat biossien vaihdoista ja samantien sanot että katsomiesi mallien max TDP riittää, sekä puhut 240watista pienin prosentein. Koita pysyä aiheessa, jookos? Vähän rönsyilevää tuollainen olemattomien skenaarioiden heittely, jännä kun otit aiheeksi pussukkaanpuhumiset, tulit vissiin lukeneeksi postauksiasi uudemman kerran?


Jotain 336W TDP juttuja noista olin huomaavinani. Mutta kai siellä hieman vaihtelua on.
 
Viimeksi muokattu:

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
@///saMuli ja muut, noista mun kuvista näkee myös hyvin tuon tehonrajoituksen noston hyödyn, "406W biosilla" 300W tehonrajoituksella kellotaajuus laskee rasituksessa 1830MHz kelloille, mutta 380W biosilla samoilla asetuksilla kellotaajuus on 1980MHz.:tup:
Koitan just ymmärtää että missä kohtaa se hyöty on? :beye:


1) Slideriin +100mhz ja 406W-biossilla 1830MHz, watteja vähemmän, nopeutta vähemmän.
2) Slideriin +100mhz ja 380W-biossilla 1980MHz, watteja enemmän, nopeutta enemmän.


Ainoa tilanne missä näen edun, on kun nopeutta haetaan maksimit ja saadaan kierrettyä TDP-rajoitusta.


edit: koitat siis sanoa että 400W-biossi ei toimi kuten kuuluu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Katos mulla on kirjoitusvirhe. Siis 240w piti olla 260w.

Kyllä minä osaan arvostella itseäni kriittisesti ja puhallella pussiin. En näe silti syytä muutta käytöksessäni mitään erityistä. Kaikki harrastaa omalla tasollaan. Mutta turhaan itse teet ensin isomman sanallisen hyökkäyksen ja hyväksyt tilanteen vasta kun minä puhaltelen pussiin. Josko itse mietit miten lähestyt muita.

Kaikki tämä jos olen saavuttamassa korkeintaan sen parikytä mhz mitä valtaosa out of box käyttäjät.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Koitan just ymmärtää että missä kohtaa se hyöty on? :beye:


1) Slideriin +100mhz ja 406W-biossilla 1830MHz, watteja vähemmän, nopeutta vähemmän.
2) Slideriin +100mhz ja 380W-biossilla 1980MHz, watteja enemmän, nopeutta enemmän.


Ainoa tilanne missä näen edun, on kun nopeutta haetaan maksimit ja saadaan kierrettyä TDP-rajoitusta.
Niin tuossahan ei toiminut 406w bios vaan jäi 300w. Eli tuosta voi päätellä 300w ja 380w eron eli 1830hz vs 1980hz. Sopii tietysti vain kyseiseen testiin mutta ero on merkityksellinen. Ja jos otettais vielä huomioon että todennäköisesti matala 300w saa aikaa vielä kellojen sahaamisen eestaas mikä korostaa eroa entisestään.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Niin tuossahan ei toiminut 406w bios vaan jäi 300w. Eli tuosta voi päätellä 300w ja 380w eron eli 1830hz vs 1980hz. Sopii tietysti vain kyseiseen testiin mutta ero on merkityksellinen.
Juu, editoinkin juuri viestiä. :beye: Olisi vaan ollut vähän selkeämpää aloittaa postaus ilmoittaen että ko. biossi on romu. Toki tätä nyt on varmaankin käsitelty aiemmin tässä ketjussa jo ja mulla jäänyt lukematta.

Voiskin ajella Superpositionia ja katsella tämän kansainmallin eli tiitittömän Trion watteja.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Joo eihän tuota helppo ollut seurata. Jos ei lähtökohtaisesti arvaa ettei se bios välttämättä toimi kunnolla. Sitähän noissa joutuu aina varmistelemaan tai sitten kuten nuo rohkeat yllä, kokeilla itse.

Edit: Ja eihän se bios välttämättä romu ole. Voi toimia Triiossa mihin se pohjautuukin...
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Koitan just ymmärtää että missä kohtaa se hyöty on? :beye:


1) Slideriin +100mhz ja 406W-biossilla 1830MHz, watteja vähemmän, nopeutta vähemmän.
2) Slideriin +100mhz ja 380W-biossilla 1980MHz, watteja enemmän, nopeutta enemmän.


Ainoa tilanne missä näen edun, on kun nopeutta haetaan maksimit ja saadaan kierrettyä TDP-rajoitusta.


edit: koitat siis sanoa että 400W-biossi ei toimi kuten kuuluu
Juu, editoinkin juuri viestiä. :beye: Olisi vaan ollut vähän selkeämpää aloittaa postaus ilmoittaen että ko. biossi on romu. Toki tätä nyt on varmaankin käsitelty aiemmin tässä ketjussa jo ja mulla jäänyt lukematta.

Voiskin ajella Superpositionia ja katsella tämän kansainmallin eli tiitittömän Trion watteja.
Pohdinkin pariin otteeseen laitanko täysin erilliset havainnointikuvat tuosta ettei mene liian epäselväksi ja menihän se.:lol: Eli juuri kuten tuossa todettiin 300W rajoituksella kellotaajuus 1830MHz, mutta 380W rajoituksella nousee 1980MHz tismalleen samoilla asetuksilla.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
19
ööö, wot wot? mutta eikö noissa bioseissa ole eri lähtö kohta kelloille? eli tarkotan sitä että kun mulla oli tuo duke orkkiksena 1665mhz niin plus 100 oli vaikka sitten 2010mhz ja kun laitoin evgan bios jossa oli vakiona kellot 1650 niin jouduin laittaa sen parikyt mhz lisää eli vaikka plus 115 jotta oli samat kellot? vai menikö mulla taas puurot ja vellit sekasin, ihmettelin vaan ku itelläki oli slaiderit samassa paikkaa mutta coren kellot oli vähemmän ja sai sen reilu 10 vetää lisää vs vanha bios jotta oli sama mhz. :rolleyes:
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
ööö, wot wot? mutta eikö noissa bioseissa ole eri lähtö kohta kelloille? eli tarkotan sitä että kun mulla oli tuo duke orkkiksena 1665mhz niin plus 100 oli vaikka sitten 2010mhz ja kun laitoin evgan bios jossa oli vakiona kellot 1650 niin jouduin laittaa sen parikyt mhz lisää eli vaikka plus 115 jotta oli samat kellot? vai menikö mulla taas puurot ja vellit sekasin, ihmettelin vaan ku itelläki oli slaiderit samassa paikkaa mutta coren kellot oli vähemmän ja sai sen reilu 10 vetää lisää vs vanha bios jotta oli sama mhz. :rolleyes:
Nyt tällä 380W biosillakin vakio eli 100% power limitillä tilanteessa jossa power limit lyö päälle kellotaajuus on 1770MHz ja kun nostan vain power limitin 126% niin kellotaajuus nousee 1905MHz, jos laitan esim 110% niin kellotaajuus on 1840MHz. Ymmärrätkös? Voihan bioseissa olla hieman kellotaajuus eroja, mutta tarkoitus olikin demonstroida tuon powerlimitin merkitys.

Tilanteessa jossa power limit ei iske päälle kellotaajuus pysyy samana, oli power limit asetus 100% tai 126%. Tarkennuksena että tuo 126% on tän 380W biosin maksimi.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Tulipahan itsekin laitettua MSI:n RTX 2080 Gaming X Trio tilaukseen Mindfactoryn tarjouksista. Saas nähdä kuinka tiukkaa tekee Define C:n kotelossa. Täytyy varmaan poistaa yksi etutuuletin. :D
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Kiva nähdä että hinnat lähtevät oikeasti palttiarallaa tuosta mistä pitäisi eikä kauheasti ole heti ilmaa suomalaisissa hinnoissa. Toivottavasti pysyvät tuollaisina.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
En saanu tuota 450w biossiakaan toimimaan. Siis Galaxin HOF, jossa on aaaaaika paljon rautamuutoksia vrt. refu, sille on toi 450w bios jaossa.

Sama homma kun MSI:n kanssa, eli flashaa hyvin ja näyttää infforuudut kuten pitää, sekä antaa nostaa jännitettä mutta toi GPU power draw käppää kolmeensataan wattiin.

GalaxHof400W_bios_only_300w_powerdraw_on_reference_2080ti.PNG
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Multitronicilla on ollut tapana listata uutuuksia ennen muita jo vuosia. Välillä nämä poistuvat mystisesti.

Mutta tuosta Lightning hinnan kera 1641,90€. Google ei löydä mistään muualta hintaa koska sitä ei ole julkistettu.
MSI RTX 2080 Ti LIGHTNING Z 11GB
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Aiemmin tässä threadissa taisi olla mainittuna että 2080 Ti max jännite ois 1,068V mutta itellä kyllä kellotuksissa käy ja pysyykin jonkin aikaa 1,093V joten eikös 2080 Ti:n max jännite ole 1,093V?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Aiemmin tässä threadissa taisi olla mainittuna että 2080 Ti max jännite ois 1,068V mutta itellä kyllä kellotuksissa käy ja pysyykin jonkin aikaa 1,093V joten eikös 2080 Ti:n max jännite ole 1,093V?
On. Oli väärää infoa ulkomaiselta foorumilta.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
417.71 eli Freesync ajuri

WHQL https://us.download.nvidia.com/Windows/417.71/417.71-desktop-win10-64bit-international-whql.exe

DCH https://us.download.nvidia.com/Windows/417.71/417.71-desktop-win10-64bit-international-dch-whql.exe

Redditistä copypastettu ohje:

HOW TO ENABLE ADAPTIVE SYNC;
  • Turn Freesync ON in the monitor settings

  • Let the monitor disconnect and reconnect

  • Taskbar > Right Click > Nvidia Control Panel > Global Settings > Monitor Technology > Gsync Compatible -- Hit Apply. Monitor should disconnect and reconnect as if you were doing a driver update.

  • If your monitor is over 60hz (it likely is) you will have to go into Change Resolution > Select your monitor -- change it back to 144hz.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
N. viikko sitten tuli Gigantilta ilmoitus, että MSI RTX 2080 Ti GAMING Trio viivästyy 14.2. saakka - tänään tuli ilmoitus, että kortti on matkalla :D Jos se osoittautuu toimivaksi, niin sitten lähteekin nykyinen toimivaksi todettu Gigabyten 2080 Ti GAMING OC myyntiin.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
261
Saa nähä vaan millaisiin lämpöihin päästään yhdellä tuulettimella Noden ahtaassa GPU-kammiossa. Toivottavasti ei kuulosta ihan hooverilta rasituksessa..
Samaa jännään tässä oman Jonsbo VR1 kopan kanssa. Tosin mulla tulossa nyt tuo Gigabyten kahden tuulettimen malli. Lonkalta veikkaan että on joka tapauksessa hiljaisempi kuin tuo RX480 Gaming X joka huutaa joissain peleissä kuin syötävä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
N. viikko sitten tuli Gigantilta ilmoitus, että MSI RTX 2080 Ti GAMING Trio viivästyy 14.2. saakka - tänään tuli ilmoitus, että kortti on matkalla :D Jos se osoittautuu toimivaksi, niin sitten lähteekin nykyinen toimivaksi todettu Gigabyten 2080 Ti GAMING OC myyntiin.
Miksi tuollainen "keskitason" 2080ti vaihto toiseen keskitason 2080ti:hin? Ymmärrän jos tilalle olisi tullut esim Lightningia tai Kingpiniä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
MSI RTX2080 Ti Gaming x trio ei ole keskiluokkaa vaan parasta A-luokkaa ;)
Vaikka en pidä Msi:stä yleisesti (vanhoja huonoja kokemuksia kys. merkistä), niin "mutu" perusteella kun foorumeita lukenut, vaikuttaa X Trio olevan jopa ehkä se parhaiten kellottuva malli. Jostain FTW3:sta ja Strixeistä saa välillä lukea yksittäisiä aika heikkoja kellotussuorituksia, mutta X Triot tuntuu useimmiten kulkevan hyvin. Ehkä vaan sattumaa kivi arpajaisissa tai sitten Msi pääsee valkkaamaan parhaat kivi binnaukset näihin. Toki varmaan uudet huippumallit sitten vielä parempia, mutta myynti niissä vasta alussa.

Tuo vaihto muuten kohdistui non X Trioon. Liekö siinä muuta eroa kuin alemmat tehdaskellot.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Jos valoja haluu niin eikös jouluvaloja myydä vielä puoleen hintaan ;)
Pyöräyttää kortin ympärille tai vaikka koko koneen:happy:
On siinä jo 10 rgb-tuuletinta. Seuraavan prossupäivityksen yhteydessä muuttuu loputkin ropelit Riing Plussiksi ja emo MSI:n Mystic Lightia tukevaksi - ei näyttis saa poiketa joukosta :D
 
Liittynyt
12.02.2018
Viestejä
27
N. viikko sitten tuli Gigantilta ilmoitus, että MSI RTX 2080 Ti GAMING Trio viivästyy 14.2. saakka - tänään tuli ilmoitus, että kortti on matkalla :D Jos se osoittautuu toimivaksi, niin sitten lähteekin nykyinen toimivaksi todettu Gigabyten 2080 Ti GAMING OC myyntiin.
Mielenkiinnosta vain kyselen että oliko sulla muuta syytä miksi lähdit tuota Gigabyten RTX 2080 Ti Gaming OC korttia vaihtamaan kuin että toisella kortilla olisi mahdollista kellottaa paremmin?

Itsellä ainakin lähti juurikin tuo samainen Gigabyten kortti jo heti ens kättelyssä asiakaspalautuksena takaisin infernaalisen kelojen/mosfettejen sirinän takia ja koska tuon defaultti BIOS asetuksilla tuuletin teki ärsyttävän kuuloista päälle pois kiihdyttelyä ja töksähtelevää jarruttamista aivan tuulettimien päällelähdön rajalämpöjen kohdalla.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Mielenkiinnosta vain kyselen että oliko sulla muuta syytä miksi lähdit tuota Gigabyten RTX 2080 Ti Gaming OC korttia vaihtamaan kuin että toisella kortilla olisi mahdollista kellottaa paremmin?

Itsellä ainakin lähti juurikin tuo samainen Gigabyten kortti jo heti ens kättelyssä asiakaspalautuksena takaisin infernaalisen kelojen/mosfettejen sirinän takia ja koska tuon defaultti BIOS asetuksilla tuuletin teki ärsyttävän kuuloista päälle pois kiihdyttelyä ja töksähtelevää jarruttamista aivan tuulettimien päällelähdön rajalämpöjen kohdalla.
Mitään sirinää ei kuulu, mutta tuo tuulettimien käyntiin lähtö ja pysähtyminen kuuluu, kun ympäristö on hiljainen. Mitään muuta moitittavaa ei Gigabytestä ole löytynyt. En ole kellottanut yhtään, en koe sille edes tarvetta näin tehokkaalla kortilla. Jos tässä olisi räväkämmät rgb-valot, niin tuskin edes vaihtaisin.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Hmm, johan on.

2080 Tiitti asijalla taasen. Laitoin ton 380W Galax-biossin taas sisään ja palautin samat kellotukset mitä oli ennen tätä "400w++" biossien testausta.

Mielenkiintoinen 'ongelma' ilmaantui, aina kun laitan MSI Afterburnerista Kombustorin päälle niin kone sammuu samantien. Ei ehdi töpselimittaristakaan piikkiä lukemaan. Pelata kestää ja ajella muita benchmarkkeja ihan normaalisti, ja niissä hwinfo näyttää että kortti käyttää max 380w virtaa eli kaikki ok. Mutta Kombustorin kun käynnistää niin samantien sammuu valot.

Voikohan olla että oon rääkänny virtalähteen happamaksi? Kilowatin Seasonic Prime Titanium Ultra.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Seasonic ei kestä noita näytönohjaimen virtapiikkejä (OCP viritetty turhan herkäksi), esim. 1080ti SLI:llä sammui uudella 850 Titanium Ultralla ja 1000W Titaniumilla jo 250W kohdalla (3DMark Time Spy Extreme windowed mode, joka stutteroi enemmän kuin full screen). Myös alt-tabatessa peliin n. 700W kohdalla sammui jos SLI päällä. SLI disabloituna toimi 815W+ kuormalla kyykähtämättä.

Corsair HX1200 taas kestää mitä vaan kyykähtämättä :)
 
Viimeksi muokattu:

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Seasonic ei kestä noita näytönohjaimen virtapiikkejä (OCP viritetty turhan herkäksi), esim. 1080ti SLI:llä kyykähti uudella 850 Titanium Ultralla ja 1000W Titaniumilla jo jossain 640W kohdalla (riippuen pelistä).

Corsair HX1200 taas kestää mitä vaan kyykähtämättä :)
Tämä PSU kesti todella hyvin mun 1080 Ti:n ~650w kulutukset, piikeissä ollut sillä varmaan paljon enemmänkin :confused:


 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Virtaa kyllä kestää sinne 1000W asti mutta tietynlaisissa olosuhteissa suojaukset sammuttaa powerin. Ks. editoitu viestini.
OK, erikoinen juttu. Tää on ollu mulla todella rajussa käytössä kohta puoltoista vuotta tai jotain, eikä koskaan ennen oo sammutellu itteensä. Ja nimenomaan benchejä ajettu aika surutta, esim. kokeillu just tuota että paljonko saa koneen viemään maksimissaan sähköä ajamalla primeä ja karvarinkulaa yhtäaikaa ja ottanu noita yli 1100w lukemia töpselistä irti, eikä koskaan sammahdellu.

Eikä siis sammahdellu vielä kuukausi takaperin tolla karvarinkulallakaan, vaan alko vasta tän biosrulianssin jälkeen :tup:

Mulla on joku corsairin tai evga:n 1200-1400w PSU jossain, vois viikonlopulla kokeilla jos täs ei muuta keksi
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
335
Huomenna pitäisi saapua Gainwardin 2080 Mindfactorystä, mielenkiintoista päästä kokeilemaan. Tuohan on ihan karvalakkimalli, non-a.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Huomenna pitäisi saapua Gainwardin 2080 Mindfactorystä, mielenkiintoista päästä kokeilemaan. Tuohan on ihan karvalakkimalli, non-a.
Mikäs malli se tuo? Mitä itse katselin taitaa suurin osa kuitenkin olla noita "a" malleja?
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Mikäs se olis paras kulkuisin vbios tähän duke 2080 ti:hin ja mistä löytyy kiitos. Tää vakio hakkaa power limittiin, niin että ottaa jo pattiin... :eek:
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 611
Onko ihan turha kokeilla 3570k + rtx 2080 settiä 500w Super Flower Goldengreenillä ? Vai suosiolla vaan poweria ostamaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Nämä nykyajan kortit aiheuttaa virtalähteen kannalta myös sen haasteen, että sen virtalähteen pitää pystyä antamaan se maksimiteho hetkessä. Nykyään kun nuo kortit idlaa lähes nollatehoilla ja siitä boostaa hetkessä täyteen tehoon niin liian herkällä olevat ylivirtasuojat voi paukkua, vaikka virtalähde tehon puolesta olisi sopiva.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Käsittääkseni se on tämä kortti: Products :: GeForce RTX™ 2080 ja taas sitten tämän https://www.overclock.net/forum/69-nvidia/1706274-official-nvidia-rtx-2080-owner-s-club.html sivun perusteella se olisi tuo non-A. Saan kortin varmaankin tänään, voin laitella sitten mitä gpu-z sanoo.
Gainward RTX 2080 Specs
Tuolla väitetään että "a" malli joten onkohan tuossa sitten lotto kumman saa? Ilmoita heti kuhan saat, koska itsekin juuri samaa korttia katselin :tup:
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
7
Moro osaako, joku sanoa mistä moinen vika?
Pelissä / pelin asetuksia säätäessä näyttöön tulee artifakteja. Välillä myös bluescreen ja ainoa apu siihen ollut forkkaus. Windows memory diagnostic ilmotti memory problem ja hommasin uudet RAM:it ei apua artifakteja taas, kun pelasi cs:go. OCCT ja 3dmark pyörittää testit läpi. Näyttö ja piuhat uudet.

Jotenkin tuntuis, että se on toi RTX kortti kun niissä ollut paljon vikoja, mutta ei varmuudella pysty sanoa... Muilla ollut vastaavia ongelmia?


http://i.imgur.com/pvbm7AH.jpg


http://i.imgur.com/I9osP2k.jpg


http://i.imgur.com/9Fcsill.jpg


Speksit:
(win10)
rog strix z370-h
i5-9600k
noctua nh-u14s
rog strix geforce rtx 2070 ac 8gg
Vnahat: corsair vengeance 16gb 3200 / Uudet: hyperx predator 16gb 3600
corsair rm650x 80 +gold
samsung 970 evo 1tb m.2 ssd
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

luujauho

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
148
Moro osaako, joku sanoa mistä moinen vika?
Pelissä / pelin asetuksia säätäessä näyttöön tulee artifakteja. Välillä myös bluescreen ja ainoa apu siihen ollut forkkaus. Windows memory diagnostic ilmotti memory problem ja hommasin uudet RAM:it ei apua artifakteja taas, kun pelasi cs:go. OCCT ja 3dmark pyörittää testit läpi. Näyttö ja piuhat uudet.

Jotenkin tuntuis, että se on toi RTX kortti kun niissä ollut paljon vikoja, mutta ei varmuudella pysty sanoa... Muilla ollut vastaavia ongelmia?
Näyttää siltä, että näytönohjain on rikki. Ei taida mikään muu vika aiheuttaa tuollaisia "roskia" ruudulle.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Oon tossa kokeillut kellotella MSI 2080 TI Trioa AB:llä suoraan offsettiä kasvattamalla sekä muokkailemalla käyriä mutta en kyllä voi sanoa ymmärtäväni logiikkaa millä kortti muuttelee käyttämäänsä jännitettä ja/tai kelloja. Varmasti jokin logiikka on olemassa. Lämmöt vaikuttavat käytettävään jännitteeseen ja on olemassa tietyt hypyt jännitteissä joiden välillä hyppii mutta tuntuu että on jokin muukin tekijä pelissä ja se taitaapi olla powerlimit? Vaikka kuinka säätää käyriä ja steppejä, kortti elää omaa elämäänsä... Oon noita AB:n käyrillä kellotusten ohjeita katellut mutta onko olemassa jokin "raamattu" joka kertoo mulle logiikan taustalla koska tuntuu että nuo ohjeetkin on usein enemmän mutulla tehtyjä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 643
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom