NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Ei varmaan minkäänlaista toivoa että olis järkevästi hinnoteltu tai no mikä o järkevästi kun jengi innoissaa maksaa melkee 1500€ jo näyttiksistä.
Kännykätkin nykyään taitavat maksaa sen 1500€ joten ei mitään uutta. Hyvät Oled/Qled televisiotkin kovissa hinnoissa. Nykyään tuntuu että elektroniikka maksaa jos parasta hakee
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Onko noita aitoja pelibenchmarkkeja tullu purkista? Tosin, eihän noita saa koska raytracing pelejä ei oo vielä julkastu.

Mitä ite lukasin niin saksalainen lehti pääsi jonnekin game-expolle testailemaan RTX 2080Ti korttia Shadow Of The Tomb Riderin kanssa viime kuun 20. päivä ja tää otti aika pahasti kiepiä somessa.



Saksalaislehdellä oli jotain juttuu mukana tossa ja artikkeli luettavissa täällä:
Geforce RTX 2080 Ti: Raytracing-Performance in Shadow of the Tomb Raider (Off-screen-Gameplay)

Varsinainen live -video tohon häsmään (RTX 2080Ti + SoTTR) on tässä (edellinen saksalaisartikkeli ja sen video hd -laadulla):
http://vcdn.computec.de/ct/2018/8/78961_hd.mp4

eka offscreen ja sit on-screen (böyt 2:10 jälkeen) ^

Mitään hajua mitä tossa menossa mut toistaiseksi näyttää samalta mitä noi aiemmat tombit. Ja itse en henkilökohtasesti ole vakuuttunut mihinkään suuntaan.

Edit: noitten lähteitten ja linkkien paikkaansapitävyydestä en ota takeita. Arvioikaa ite näitä. Viimesimpien tietojen mukaan ajurit ja vaitiolovelvollisuus rikkoutuu vasta 19.9.2018.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mites tää liittyy toho hintaa vai toimiiko tää niin että "300€ marjojen poimimisesta, 700€ vanhasta näyttiksestä, 100€ pulloista, 300€ vekseli eli tienasin melkee 100€ vaihtamalla." :p
Periaatteessa ei kirpase niin kovasti kun päivityksen yhteydessä voi myydä vanhan pois.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Jooh, ei ton Destin Lagarien kuvakaappaukset ja pätkät tosta pelistä ja GTX 2080Ti:sta vakuuta mihinkään suuntaan.



IGN viteo (swapatkaa laatu HD:lle) :
http://www.ign.com/videos/2018/08/2...tx-2080-ti-gameplay-1080p-60fps-gamescom-2018

Ootellaan nyt ihan sitä aitoa julkasua ja et eka RTX yhteensopiva peli/demo on saatavilla ja noi nVidian ajurit.

Edit: nää kaikki on tosta 2018 GamesConista. Ja mulla ei ole penniikään laittaa faktaa pöytään mut toi on mitä löysin. Ja en ole vakuuttunut. (Jälkimmäinen on henkilökohtainen mielipide - joka myös seuraa [suom. skeptisyys] aiempia postauksiani). Nimenomaan kun mitään ei ole julkaistu, ajureita ei ole saatavilla ym.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
552
Periaatteessa ei kirpase niin kovasti kun päivityksen yhteydessä voi myydä vanhan pois.
Joo kyllä mä senkin ymmärrän mutta valmistajalle tämä on ainoastaan indikaattori että "Ok hinta koska kelpaa, seuraavassa nostetaan taas." On myös aika väsynyttä että ison hehkutuksen kohde, raytracing, ei edes toimi muulla kun postimerkki resoluutiolla ilmeisesti. DLSS on mielenkiintonen niin kauan kun ei puhuta upscaling vaihtoehdosta. 1300€ ja upscaling.. voi nyt vi.. deo.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
No onhan se kuitenkin +45% nopeampi mitä maailman toiseksi nopein pelinäytönohjain silti vaikka Jensen pukisi huomenna nahkatakin päälle ja julistaisi, että RTX ja DLSS on molemmat peruttu kikkelis kokkelis.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
No onhan se kuitenkin +45% nopeampi mitä maailman toiseksi nopein pelinäytönohjain silti vaikka Jensen pukisi huomenna nahkatakin päälle ja julistaisi, että RTX ja DLSS on molemmat peruttu kikkelis kokkelis.
No en nyt menis lyömään tiskiin tota argumenttia. Katotaan sit kun ekat pelit julkastaan ja nähdään se realiteetti - jos pysytään siis kontekstissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438


Uusin Tombba ja DLSS in action.

e: Mut joo Raivon kanssa aivan samaa mieltä. Hinnat on jotain aivan pöyristyttävää, mutta viime vuosien kehityksellä ei mitään yllättävää. Jos ei ole kilpailua niin näin käy...
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
173
Jos vielä oikeasti halutaan vängätä euroista ja muusta valuutasta, eikä siitä oleellisesta niin onneksi oma palkka on noussut nopeammin, kuin näytönohjaimien hinnat, joten tämä(kin) investointi kirpasee samalla tavalla, kun paremman perhovavan osto (kattokaapa siitä hinnan nousu vs. hyöty). Sattuuhan se, mutta kukapa näitä oikeasti järjellä ostelee vuosi toisensa jälkeen.

Ja jos sitten palattaisi itse asiaan. Millon ja MITÄ tullaan saamaan?
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Jos vielä oikeasti halutaan vängätä euroista ja muusta valuutasta, eikä siitä oleellisesta niin onneksi oma palkka on noussut nopeammin, kuin näytönohjaimien hinnat, joten tämä(kin) investointi kirpasee samalla tavalla, kun paremman perhovavan osto (kattokaapa siitä hinnan nousu vs. hyöty). Sattuuhan se, mutta kukapa näitä oikeasti järjellä ostelee vuosi toisensa jälkeen.

Ja jos sitten palattaisi itse asiaan. Millon ja MITÄ tullaan saamaan?
No en mä oikein tiedä tosta vänkäämisestä. Osamaksuilla saa ties mitä.

iPhone Xs just julkastiin ja hinta reippaasti yli RTX 2080Ti:n. Ja kyllä, ostajia löytyy. En mä sillä.

Sitä mitä mä ite vänkään on toi että a) tuotetta ei ole julkaistu b) pelejä ei ole julkaistu c) sika säkissä d) pre-order

Himmatkaa nyt oikeesti tota teidän hypejunaanne ja ihan aikuisten oikeasti.

Ihan cool juttu toi on et sulla on rahaa, en mä sillä. Mut nyt oikeesti järki käteen edes vähän.

Edit: ja kyllä, mä tuun ostaan RTX:n. Tosin en lähde remmiin ton Rev1:sen kanssa. Eli venaan hetkon ja hyppään remmiin mukaan sit yhden/kahden vuoden päästä aka RTX Rev.2-4 tienoilla - riippuen tuleko RTX oleen pelivolyymiltään suurempi mitä physx. Kyseessä siis se aito hyöty. PhysX:stä en ole hyötyny penniäkään. Enkä odota raytracingiltä mitään sen kummosempaa; liekki kimaltaa jonkun hahmon silmissä RTX:n voimin. Jäänkö mä katteleen semmosta? Todellisuudessa mä vaan lahtaan sen sen kummempia miettimättä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Yksi pikapoiminta tuolta whitepaperista:

Tuon perusteella Geforce Experience näyttäisi olevan pakko asentaa, jos tensoriytimillä kiihdytettyjä efektejä haluaa hyödyntää. En nyt ihan kauheasti tästä tykkää.
No niinpä. Voisi todeta jopa että VMP kun pakottavat bloattikasansa asentamisen. Taisi siinä node.js kikkareessa olla alkuun turvallisuusongelmiakin. Pitää alkaa selvittelemään saako siitä käännettyä turhempia paloja pois.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Huomautus: Asiaton käytös ja turha provoaminen
Voi elämä kun katsoin tota Battlefield V RTX raytracing demoa - rupes naurattaan.

Siis ihan oikeasti:
sshot-6.png
Siis mitä oikeasti tämä on? Siis ihan aikuisten oikeasti? Mitä tuo on jota mun naamalle tungetaan?
Tekstuurit, blurrit, huoh, en mä osaa kuivailla oikein mitä mä nään.

sshot-5.png

Voi herrajumala mun tekee nyt oikeasti mieli ostaa RTX näytönohjain Rev. 1.

Oi että mä haluan tuon!

Siitä huolimatta että yhtään tohon yhteensopivaa peliä julkaistu, mä haluan ton tuotteen!
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Voi elämä kun katsoin tota Battlefield V RTX raytracing demoa - rupes naurattaan.

Siis ihan oikeasti:

Siis mitä oikeasti tämä on? Siis ihan aikuisten oikeasti? Mitä tuo on jota mun naamalle tungetaan?
Tekstuurit, blurrit, huoh, en mä osaa kuivailla oikein mitä mä nään.



Voi herrajumala mun tekee nyt oikeasti mieli ostaa RTX näytönohjain Rev. 1.

Oi että mä haluan tuon!

Siitä huolimatta että yhtään tohon yhteensopivaa peliä julkaistu, mä haluan ton tuotteen!
Siis onkos sulla joku tehtävä täällä turingin ketjussa että pitää dissata ko kortteja mahdollisimman paljon jine jine?? Koitas nyt jo lopettaa. Ei sun ole tosiaankaan pakko ostaa näitä kortteja kun ei näytä kiinnostavan eikä näin ollen myöskään kommentoida jos se on tota luokkaa...ei millään pahalla mut ei oikein hyvälläkään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Voi elämä kun katsoin tota Battlefield V RTX raytracing demoa - rupes naurattaan.

Siis ihan oikeasti:

Siis mitä oikeasti tämä on? Siis ihan aikuisten oikeasti? Mitä tuo on jota mun naamalle tungetaan?
Tekstuurit, blurrit, huoh, en mä osaa kuivailla oikein mitä mä nään.



Voi herrajumala mun tekee nyt oikeasti mieli ostaa RTX näytönohjain Rev. 1.

Oi että mä haluan tuon!

Siitä huolimatta että yhtään tohon yhteensopivaa peliä julkaistu, mä haluan ton tuotteen!
Mikä sinun agenda on? Käsittämätön ulosanti. Jos kaikki ei ole heti sinun mielestäsi täydellistä, niin kaikki kehitys seis? Toisin sanoen olisiko parasta, että Nvidia vetäisi uudet tuotteet takaisin ja pitäydyttäisiin aiemmassa sukupolvessa? Kaikki on epäilemättä fatalistisesti pielessä ja mikään ei voi kehittyä paremmaksi, ei ainakaan voida optimoida mitään eikä muutoinkaan missään uudessa kehityksessä ole mitään järkeä? Mitään muutahan uudessa sukupolvessa ei olekaan kuin säteenseuranta?

En tiedä, mutta voi hyvin olla mahdollista, että mahdollisilla viikkorahoillasi et edes saa ostettua Turingia. Voi voi, silti kamala säteenseuranta töhrii naamasikin.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Siis onkos sulla joku tehtävä täällä turingin ketjussa että pitää dissata ko kortteja mahdollisimman paljon jine jine?? Koitas nyt jo lopettaa. Ei sun ole tosiaankaan pakko ostaa näitä kortteja kun ei näytä kiinnostavan eikä näin ollen myöskään kommentoida jos se on tota luokkaa...ei millään pahalla mut ei oikein hyvälläkään.
Mä oon "in" seuraavan tai sitä seuraavan revikan jälkeen. Yritin vain tuoda ilmi tota hype-junaa johon porukka hypänny silmät ummessa - josta aidot käyttäjäkokemukset ja benchit uupuu. Turha siitä ottaa naksuja.

Sä varmaan oot iha 110 mukana hommassa, ja mä en todellakaan ole. Vastavuorosesti voisin sanoa "onko sulla täällä joku tehtävä menossa promotaa tässä turingin ketjussa" ?

Toin mielipiteeni julki. Ja siinä se.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Mikä sinun agenda on? Käsittämätön ulosanti. Jos kaikki ei ole heti sinun mielestäsi täydellistä, niin kaikki kehitys seis? Toisin sanoen olisiko parasta, että Nvidia vetäisi uudet tuotteet takaisin ja pitäydyttäisiin aiemmassa sukupolvessa? Kaikki on epäilemättä fatalistisesti pielessä ja mikään ei voi kehittyä paremmaksi, ei ainakaan voida optimoida mitään eikä muutoinkaan missään uudessa kehityksessä ole mitään järkeä? Mitään muutahan uudessa sukupolvessa ei olekaan kuin säteenseuranta?

En tiedä, mutta voi hyvin olla mahdollista, että mahdollisilla viikkorahoillasi et edes saa ostettua Turingia. Voi voi, silti kamala säteenseuranta töhrii naamasikin.
Ei, vaan mun mielestä suuntima on ihan oikea. En vaan tykkää että porukka hypppää silmät ummessa hypejunaan tuon taivaallista miettimättä johonkin sellaseen jota ei ole koettu hyväks ja jota ei ole julkastu. Emmä mitään pahaa meinannu. Sori tästä.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Toisaalta voisin loukkaantuu sun kommentista kun vetoot köyhyyteen ja eriarvoisuuteen. Tästä kuitenkaan ei ole kyse.

Kuten tossa aiemmin kertoilin, tuotetta ei ole vielä julkaistu ja aikamoinenn hype-juna kyseessä. Vakuuttiko sut noi pysäytyskuvat BFV:stä? Mua ei vakuuttanu. Tässä mistään taloudellisesta ja porvarillisesta tai mistään statuksesta kyse. Jos haluut lähtee väitteleen tosta, mikäs siinä.

Ootetaan nyt eka et kun toi tulee purkista pihalle ja katotaan sit onko se kannattava sijoitus. Eiks jeah. Turha tuosta ottaa naksuja. Mä suhtaudun tosi skeptisesti koko tuotteeseen, mut toisaalta toivekkaasti -- koha se vaan kehittyy siitä mitä näin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Mä oon "in" seuraavan tai sitä seuraavan revikan jälkeen. Yritin vain tuoda ilmi tota hype-junaa johon porukka hypänny silmät ummessa - josta aidot käyttäjäkokemukset ja benchit uupuu. Turha siitä ottaa naksuja.

Sä varmaan oot iha 110 mukana hommassa, ja mä en todellakaan ole. Vastavuorosesti voisin sanoa "onko sulla täällä joku tehtävä menossa promotaa tässä turingin ketjussa" ?

Toin mielipiteeni julki. Ja siinä se.
Ei, vaan mun mielestä suuntima on ihan oikea. En vaan tykkää että porukka hypppää silmät ummessa hypejunaan tuon taivaallista miettimättä johonkin sellaseen jota ei ole koettu hyväks ja jota ei ole julkastu. Emmä mitään pahaa meinannu. Sori tästä.
Toisaalta voisin loukkaantuu sun kommentista kun vetoot köyhyyteen ja eriarvoisuuteen. Tästä kuitenkaan ei ole kyse.

Kuten tossa aiemmin kertoilin, tuotetta ei ole vielä julkaistu ja aikamoinenn hype-juna kyseessä. Vakuuttiko sut noi pysäytyskuvat BFV:stä? Mua ei vakuuttanu. Tässä mistään taloudellisesta ja porvarillisesta tai mistään statuksesta kyse. Jos haluut lähtee väitteleen tosta, mikäs siinä.

Ootetaan nyt eka et kun toi tulee purkista pihalle ja katotaan sit onko se kannattava sijoitus. Eiks jeah. Turha tuosta ottaa naksuja. Mä suhtaudun tosi skeptisesti koko tuotteeseen, mut toisaalta toivekkaasti -- koha se vaan kehittyy siitä mitä näin.
Sinun ulosantisi tyyli on niin lapsellinen, ettei viestiäsi oikein voi ottaa tosissaan. Kuka on hypännyt silmät ummessa johonkin mystiseen hype-junaan ja millä perusteella? Jos asiaan suhtautuu neutraalisti ja on varsin tyytyväinen esimerkiksi nyt oletettavaan 45% teholisään, onko se mielestäsi siis silmät ummessa hypejunaan hyppäämistä? Ensiksi harrastat fatalistista ja lapsellista tuotteen dissaamista, jonka perustat yhden demon kuvakaappaukseen vailla aitoja käyttäjäkokemuksia/-testejä. Kuitenkin arvostelet kiinnostusta uusimpaan tuotteeseen ja tekniikkaan, minkä perustat aitojen käyttäjäkokemusten ja testien puuttumiseen.

Eli sinun dissaamisesi ei perustu aitoihin käyttäjäkokemuksiin eikä edes testihin. Kuvittelet jonkun mystisen hypejunankin, ja jos joku ostaa uuden tuotteen, on se mielestäsi siis väärin, koska ei ole koettu hyväksi eikä ole julkaistu. Ei logiikassasi ole oikein mitään tolkkua.

Jälkikäteen aloit vielä selvittää, että odotetaan nyt mitä purkista tulee ja onko kannattavaa vai ei. Olet siis epävarma itsekin, mutta dissauksesi oli silti fatalistinen. Ensiksi lapsellinen itkupotkuraivari ja sitten perään "katsellaan mistä tässä on kyse, turha ottaa naksuja".

Itse en perusta tuotteen lopullista arviota yksittäisiin parissa tunnissa kyhätystä demosta kaivettuihin kuvakaappauksiin eikä säteenseuranta ole juuri nyt, tänään kello viisi aamuyöllä maailman kypsin ja olennaisin asia. Se ei tarkoita sitä, etteikö tuote olisi silti mielestäni jytkyjen jytky.

Se tässä olisikin huvittavinta, jos vielä uhriutuisit viestini sisällöstä.

Yleensäkin näissä vastaavissa ketjuissa (lue koko forumilla) on liikaa suu vaahdossa vouhottamista vailla mitään järkiperusteita. Tyyli on tunneperäistä tulkintaa, joko olet täysin puolesta tai täysin vastaan. Mitään muuta ei muka voi olla olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Ekaks kyse ei ole 45% tehonlisäyksestä kun hyppäät GTX:stä RTX:ään. Teoriassa ja mun tietääkseni puhutaan 20% - 25% tehoerosta, kun kyse raytracingista - kirjaimellisesti (voin olla toki väärässä prosenteissa). Toistaiseksi mitään puhetta ole ollut siitä, kuinka RTX kortit suoriutuu normipeleistä, vaan teoreettinen puhe ollut nimenomaan raytracingista ja sitä tukevista peleistä - johon noi prossalukemat pureutuu.

Ja kiitos siitä kun pääsin sun ihon alle :D

Mun mielestä hypejuna on aika todellinen RTX korttien suhteen - nää tulee selville sit kun päästään 19.9.2018 päiväykseen kun nVidian salassapitovelvollisuus raukeaa (toivonmukaan) ja että saadaan sitä aitoa dataa pöytään. Ja toiseksi; mä tietääkseni en oo dissannu ketään, kun vastailen kaikkiin mulle osoitettuihin kysymyksiin kuten sulle.

Jos haluat ostaa tuoteen, saat ostaa tuotteen. Mun tietääkseni en oo kieltäny ketään ostamasta mitään. Sen kuin vaan ostatte sen. Sama se. Logiikka mikä taustalla perustuu samaan Nexus Gamersin kanssa joka käytiin läpi tossa Tom's Hadrwaren artikkelin kanssa - pari pakkia tässä triidissä. Kyse siis siis että venatkaa nyt ihan pikku hetko että saatte faktaa pöytään. Ja mulla ei ole todellakaan antaa faktaa pöytään.

Muodostin mun arvioni tuotteesta perustuen siihen mitä mun naamalle lykättiin. Turha siitä suivaantua. Eihän me muuta olla saatu vastaan kuin demopätkiä Shadow Of the Tomb Riderista ja Battlefield V:stä. Luonnollisesti pureudun näihin. Eihän meillä muutakaan ole. Ja sori, ettei noi edellämainitut vakuuttanu mua.

Ja kyllä; olen ilman muuta epävarma tuotteesta - jota ei ole julkaistu - jota ei ole tullu purkista pihalle - josta ei löydy benchejä - josta ei löydy käyttäjäkokemuksia. Ja tässä yhteydessä vetoan anteeksipyydellen 'naksuihin', kun en todellakaan tiedä mitä tuolta tulee oikeasti pihalle. Kun tuosta kellään meistä ei ole tietoa mitä tuolta tulee pihalle.

Itse ilman muuta toivon positiivista yllätystä, mutta tähän mennessä julkaistuista asioista - perustan mielipiteeni siihen. Eli suht negatiivisista asioista kyse.

Jep, voin olla joo lapsellinen, myönnän sen, mutta mun mielestä on aika lapsellista muodostaa oma mielipide siitä mitä sales-tyypit lykkää sun naamaan. Tää on se hypejunan alku.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Joop, jos saa sanoo suoraan niin sanon - laitan sen spoilereihin (omalla vastuulla),
Mun naamaan se on keskeneräinen ja vaatii kehtystä. Mitään järkee ostaa rautaa tommoseen paskaan. Katotaan sit vähän myöhemmin.
ja siinä se.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Ekaks kyse ei ole 45% tehonlisäyksestä kun hyppäät GTX:stä RTX:ään. Teoriassa ja mun tietääkseni puhutaan 20% - 25% tehoerosta, kun kyse raytracingista (voin olla toki väärässä). Toistaiseksi mitään puhetta ole ollut siitä, kuinka RTX kortit suoriutuu normipeleistä, vaan teoreettinen puhe ollut nimenomaan raytracingista ja sitä tukevista peleistä - johon noi prossalukemat pureutuu.

Ja kiitos siitä kun pääsin sun ihon alle :D

Mun mielestä hypejuna on aika todellinen RTX korttien suhteen - nää tulee selville sit kun päästään 19.9.2018 päiväykseen kun nVidian salassapitovelvollisuus raukeaa (toivonmukaan) ja että saadaan sitä aitoa dataa pöytään. Ja toiseksi; mä tietääkseni en oo dissannu ketään, kun vastailen kaikkiin mulle osoitettuihin kysymyksiin kuten sulle.

Jos haluat ostaa tuoteeen, saat ostaa tuotteen. Mun tietääkseni en oo kieltäny ketään ostamasta mitään. Sen kuin vaan ostatte sen. Sama se. Logiikka mikä taustalla perustuu samaan Nexus Gamersin kanssa joka käytiin läpi tossa Tom's Hadrwaren artikkelin kanssa - pari pakkia tässä triidissä. Kyse siis siis että venatkaa nyt ihan pikku hetko että saatte faktaa pöytään. Ja mulla ei ole todellakaan antaa faktaa pöytään.

Muodostin mun arvioni tuotteesta perustuen siihen mitä mun naamalle lykättiin. Turha siitä suivaantua. Eihän me muuta olla saatu vastaan kuin demopätkiä Shadow Of the Tomb Riderista ja Battlefield V:stä. Luonnollisesti pureudun näihin. Eihän meillä muutakaan ole. Ja sori, ettei noi edellämainitut vakuuttanu mua.

Ja kyllä; olen ilman muuta epävarma tuotteesta - jota ei ole julkaistu - jota ei ole tullu purkista pihalle - josta ei löydy benchejä - josta ei löydy käyttäjäkokemuksia. Ja tässä yhteydessä vetoan anteeksipyydellen 'naksuihin', kun en todellakaan tiedä mitä tuolta tulee oikeasti pihalle. Kun tuosta kellään meistä ei ole tietoa mitä tuolta tulee pihalle.

Itse ilman muuta toivon positiivista yllätystä, mutta tähän mennessä julkaistuista asioista - perustan mielipiteeni siihen.

Jep, voin olla joo lapsellinen, myönnän sen, mutta mun mielestä on aika lapsellista muodostaa oma mielipide siitä mitä sales-tyypit lykkää sun naamaan. Tää on se hypejunan alku.
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti and RTX 2080 'official' performance unveiled | VideoCardz.com
Mikä noista lukemista perustuu säteenseurantaan ja moniko peleistä tukee säteenseurantaa? Ilmeisesti et ole tietoinen noista luvuista tai sitten olet vain kiinnitänyt kaiken huomion demosta otettuun kuvakaappaukseen. Jokainen voi arvioida, kumpi on olennaisempaa, nuo luvut vai demon kuvakaappaus.

Millä perusteella pääsit ihon alle? Olen vastannut viesteihisi rationaalisesti. Tulkitset sen tunneperäisesti ihon alle menemiseksi.

Ei kukaan ole väittänyt, että dissasit jotain henkilöä, vaan että dissaat tuotetta.

Jos muodostat lapsellisen ja fatalistisen arviosi väitteisiin vailla mitään tietoa oikeastaan mistään, mitä järkeä siinä on? Koet viestiesi kyseenalaistamisen suivaantumiseksi. Kuitenkin sinulla pitäisi ilmeisesti olla oikeus esittää mitä tahansa, kunhan kukaan ei ole eri mieltä. Eikö sinun pitäisi pitäytyä arvioissasi niin kauan, kunnes saat ne käyttäjäkokemukset ja testit, joita peräänkuulutat? Dissaamiseesi et tarvitse ilmeisesti mitään järkeviä perusteita, mutta jos joku suhtautuu asiaan neutraalisti, saati varovaisen positiivisesti, tarvitaan kaikki todisteet lähteineen. Väitöskirjoja ei vielä ole vaadittu.

Kai nyt itsekin näet viestisi aivan ristiriitaisiksi. Hyvä esimerkki siitä mitä täällä on aivan liikaa: kyseenalaista tunnepitoista vouhottamista, ja perään kehdataan vielä alleviivata, ettei tiedetä mitään eikä ole mitään käyttäjien kokemuksia eikä testejä. Mitään sellaista ei ole tullut ilmi, että Nvidian lukemat eivät pitäisi paikkaansa. Päinvastoin. Silti jostain syystä on ilmeisesti lapsellista tarkastella asiaa niillä näytöillä, jotka juuri nyt on saatavilla. Kuvitelmat ja uskomukset ovat ilmeisesti tärkeämpiä kuin rationaalisuus.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Voi elämä kun katsoin tota Battlefield V RTX raytracing demoa - rupes naurattaan.

Siis ihan oikeasti:

Siis mitä oikeasti tämä on? Siis ihan aikuisten oikeasti? Mitä tuo on jota mun naamalle tungetaan?
Tekstuurit, blurrit, huoh, en mä osaa kuivailla oikein mitä mä nään.



Voi herrajumala mun tekee nyt oikeasti mieli ostaa RTX näytönohjain Rev. 1.

Oi että mä haluan tuon!

Siitä huolimatta että yhtään tohon yhteensopivaa peliä julkaistu, mä haluan ton tuotteen!
Ostan ton nyt ihan suorituskyvyn vuoksi,
se RT on siellä lisänä jota pääsee sitten ihan oikeasti kokeileen eikä tarvitse kuvista katella.

Ja nyt pääsee pelaan 4K ta ihan tosissaan! :cigar2:
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Nyt on mennyt ohi täysin miksi porukkaa haittaa jos joku on ”hypännyt hypejunaan ja ostaa tuotteen”. Mitä se on muilta pois? Toiseksi täällä bashataan kovasti ray tracingii, mutta onko täällä nyt joku joka puhtaasti sen takia on RTX korttia ostamassa?

Itseäni kiinnostaa kovasti RTX kortti ihan pohjautuen perus tehoon mitä siitä saa JA kermana kakun päälle saa vielä Tensor coret ja Ray tracingin.

Erikoista että se on jotenkin ”väärin”
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
nVidiasta yhtiönä voi olla montaa mieltä, mutta tuotteet niillä on ollu hyviä ja tuki pitkää. Samoin AMD-radeonilla :)

RTX kortit on ensimmäiset toooooodella pitkään aikaan jotka tuo jotain "kouriintuntuvasti" uutta pöytään; raytracing tuen ja DLSS-ai-reunanpehmennyksen, on tekoälyä, neuroverkkoa ja tensor-ydintä. Täs on menty iät ja ajat ilman mitään kovin merkittäviä teknisiä uutuuksia graffakorteissa, joten tottakai kun jotain näin 'uutta' tulee niin se kiinnostaa ihmisiä todella paljon. Nvidia avaa tällä julkistuksella pelin säteenseurannassa, ja muut valmistajat 100% varmuudella tulee perässä. Eli tästä julkaisusta koko ala aloittaa siirtymän säteenseurantaan -> RTX 2080 ja tiitti on merkittävin graffakorttijulkaisu vuosikymmeneen. Tästä eteenpäin säteenseuranta on 'juttu', tätä ennen sitä ei ollut olemassa (tietysti demoina jne. mutta ei varsinaisena tuotteena missään pelissä).

Omalta kohdalta voin vain sanoa että koska uusi tekniikka kiinnostaa minua kovin, eikä raha sinänsä ole vielä tässä hintaluokassa este, niin toki ostan heti kun voin. Harmittaahan se että hinnat on karanneet näin korkeiksi, mieluusti maksaisin vähemmän. Vielä ei olla siinä pisteessä että jättäisin "kaikki-heti-mulle-nyt" himoni tyydyttämättä ja en ennakkotilais, jos hinnat heilahtais sinne kolmeen-neljään tonniin niin ehkä sitten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Mä oon "in" seuraavan tai sitä seuraavan revikan jälkeen. Yritin vain tuoda ilmi tota hype-junaa johon porukka hypänny silmät ummessa - josta aidot käyttäjäkokemukset ja benchit uupuu. Turha siitä ottaa naksuja.
Tuo on vahvan brändin etu. Ja vahva brändi rakennetaan pitkäjänteisellä ja laadukkaalla työllä jota NVIDIA on onnistunut tekemään. Menemättä tutkimaan netistä vanhoja artikkeleita tai arvosteluja, ihan vaan keskustelupohjalla harrastajien kanssa, varsinkin Ti-sarja on arvostettu ja NVIDIA ei ole mokannut mitään pitkään aikaan joka heikentäisi heidän brändiä. Itse olen monta vuotta ollut erittäin tyytyväinen NVIDIA+GSync käyttäjä.

Ja mitä hintaan tulee niin kaikki on suhteellista, jos pelaaminen on vaikka ainoa harrastus ja 1300€ näytönohjain tärkein osa, se hankitaan. En mä tuomitse ihmisiä jotka ostavat 4000€ erikoispyöriä tai maksavat laskettelumatkoistaan. Sitäpaitsi yleensä muutaman vuoden jälkeen näytönohjaimen voi myydä 20-50% hinnanlaskulla, joka on ihan okei.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
No 1329e ja miinus 700e joka irtosi tuosta 1080Ti lapusta. niin erotus "vain" 629e
Kuulostaa melkein että möin auton ja sain näytönojaimen ilmaiseksi.

Eli ei tuolleen voi hintaa laskea, tietenki jos sait aikoinaan 1080ti:n lahjaksi.

Mutta ihan hyvän hinnan sait vanhasta, ei siinä mitään.
Vanhojen hintoja on vaikea tietää etukäteen, voi olla että 500 on tiukassa pianki tai saa vielä ensikin vuonna. Ei voi koskaan tietää mikä paras aika myydä.
Mutta PC tavaran myynti on aina vain vaikeampaa kun tarjontaa on koska pascal 1070 eteenpäin on aivan kelvollista tänäänki.

Tuo on vahvan brändin etu. Ja vahva brändi rakennetaan pitkäjänteisellä ja laadukkaalla työllä jota NVIDIA on onnistunut tekemään. Menemättä tutkimaan netistä vanhoja artikkeleita tai arvosteluja, ihan vaan keskustelupohjalla harrastajien kanssa, varsinkin Ti-sarja on arvostettu ja NVIDIA ei ole mokannut mitään pitkään aikaan joka heikentäisi heidän brändiä. Itse olen monta vuotta ollut erittäin tyytyväinen NVIDIA+GSync käyttäjä.

Ja mitä hintaan tulee niin kaikki on suhteellista, jos pelaaminen on vaikka ainoa harrastus ja 1300€ näytönohjain tärkein osa, se hankitaan. En mä tuomitse ihmisiä jotka ostavat 4000€ erikoispyöriä tai maksavat laskettelumatkoistaan. Sitäpaitsi yleensä muutaman vuoden jälkeen näytönohjaimen voi myydä 20-50% hinnanlaskulla, joka on ihan okei.
Samaa mieltä, emäntä käy välillä 2000€ ulkomaan reissuja niin jos ostan 200€ puhelimen tuntuu se hänestä niin kalliilta. Näytönohjaimesta en juuri viitsiny puhua.


Tuota RTX ominaisuutta voi verrata 3D kortteihin, menee pari kortti sukupolvea ennen kuin se alkaa olla jotenki merkittävässä asemassa. Toki helpottaa että sellainen kortti on, vaikka seuraava sukupolvi voi sisältää sellaista toiminoa jota ensimmäinen sukupolvi ei tue.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
No 1329e ja miinus 700e joka irtosi tuosta 1080Ti lapusta. niin erotus "vain" 629e
Kuulostaa melkein että möin auton ja sain näytönojaimen ilmaiseksi.
Eli ei tuolleen voi hintaa laskea, tietenki jos sait aikoinaan 1080ti:n lahjaksi.
Eikö tuossa laskettu erotusta, eikä varsinaista hintaa?
Laskutoimitus taisi olla aivan oikein, mutta kuitenkin väärin laskettu? Miten erotus olisi oikein, sitenkö että myyntituloa ei olisi otettu mitenkään huomioon? 700e, jolla ei ole mitään arvoa.

Yleisesti ottaen monille tuntuu olevan nämä hinnat isompikin ongelma, ja sitten keksitään monia ihmeellisiä selityksiä tuotteen dissaamiseksi ja yritetään perustella itselle, ettei tämä nyt niin hyvä ole.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
NVIDIA sanoi:
Hi Everyone,

Wanted to give you an update on the GeForce RTX 2080 Ti availability.

GeForce RTX 2080 Ti general availability has shifted to September 27th, a one week delay. We expect pre-orders to arrive between September 20th and September 27th.

There is no change to GeForce RTX 2080 general availability, which is September 20th.

We’re eager for you to enjoy the new GeForce RTX family! Thanks for your patience.
Eli viikon myöhästyy 2080 Ti kaupan hyllyltä. Ennakkotilaajat saavat omansa kärkeen. :kahvi:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Ekaks kyse ei ole 45% tehonlisäyksestä kun hyppäät GTX:stä RTX:ään. Teoriassa ja mun tietääkseni puhutaan 20% - 25% tehoerosta, kun kyse raytracingista - kirjaimellisesti (voin olla toki väärässä prosenteissa). Toistaiseksi mitään puhetta ole ollut siitä, kuinka RTX kortit suoriutuu normipeleistä, vaan teoreettinen puhe ollut nimenomaan raytracingista ja sitä tukevista peleistä - johon noi prossalukemat pureutuu.
Vähän tuntuisi olevan pallo hukassa. Aluksi uumoiltiin nimenomaan tuollaista 20 - 25% tehonlisäystä tavallisissa, ei RTX eli RayTracing peleissä. Nyt eilen vuodetuissa tiedoissa tehoero tavallisissa, nyt jo ulkona olevissa peleissä, on keskimäärin 45% (2080ti vs. 1080ti) tai 15% (2080 vs. 1080ti). Prosenttierot vertaillessa RayTracingia tukevia pelejä näillä uusilla korteilla vanhoja vastaan olisi monta sataa prosenttia, koska vanhoissa ei ole mitään rautakiihdytystä tuon suhteen.

Muodostin mun arvioni tuotteesta perustuen siihen mitä mun naamalle lykättiin. Turha siitä suivaantua. Eihän me muuta olla saatu vastaan kuin demopätkiä Shadow Of the Tomb Riderista ja Battlefield V:stä. Luonnollisesti pureudun näihin. Eihän meillä muutakaan ole. Ja sori, ettei noi edellämainitut vakuuttanu mua.
Tomb Raiderin demo ei ollut mitenkään erikoinen. Battlefield parempi, mutta eipä noista efekteistä tuollaisessa nopeatempoisessa räiskintäpelissä tulisi hirveästi nautittua. Tässä kuitenkin se demo, mikä itseäni eniten vakuutti:




Ja kiitos siitä kun pääsin sun ihon alle :D
Enemmän tuo ulosanti kyllä hämmennystä aiheuttaa, ainakin täällä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Kuulostaa melkein että möin auton ja sain näytönojaimen ilmaiseksi.

Eli ei tuolleen voi hintaa laskea, tietenki jos sait aikoinaan 1080ti:n lahjaksi.

Mutta ihan hyvän hinnan sait vanhasta, ei siinä mitään.
Vanhojen hintoja on vaikea tietää etukäteen, voi olla että 500 on tiukassa pianki tai saa vielä ensikin vuonna. Ei voi koskaan tietää mikä paras aika myydä.
Mutta PC tavaran myynti on aina vain vaikeampaa kun tarjontaa on koska pascal 1070 eteenpäin on aivan kelvollista tänäänki.
No jos olisin vanhan säilyttänyt olisi hintaa tullut uudelle yli 1300e eli täydet ja 1080Ti olisi hyllyssä koristeena.
Auton myyn tai annan vaihdossa kun ostan uudempaa, niin rahaa ei tarvitse käyttää niin paljoa siihenkään.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
DLSS vaikuttaisi selkeästi paremmalta noissa kaikissa.
Tuossa ekassa tosin DLSS ei voi näyttää paremmalta, koska tuo 64x super-sampling on se millä algoritmi on treenattu :)

Kahdessa muussa kuvassa kyllä näyttää hyvältä.

Mutta nuo kuvat ovat nvidian matskua ja kuvanlaatu aika huono. Jään mielenkiinnolla odottelemaan Digital Foundryn revikkaa, ovat aika epeleitä kuvanlaatu analyysissään ja sanoivat unboxaus videossaan, että revikkaan tulossa DLSS demoa. :tup:
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Tuossa ekassa tosin DLSS ei voi näyttää paremmalta, koska tuo 64x super-sampling on se millä algoritmi on treenattu :)

Kahdessa muussa kuvassa kyllä näyttää hyvältä.

Mutta nuo kuvat ovat nvidian matskua ja kuvanlaatu aika huono. Jään mielenkiinnolla odottelemaan Digital Foundryn revikkaa, ovat aika epeleitä kuvanlaatu analyysissään ja sanoivat unboxaus videossaan, että revikkaan tulossa DLSS demoa. :tup:
Eipä siinä ekassa ole edes mitään suurennuksia, josta asiaa voisi katsella..
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Kyllähän noissa kahdessa viimeisessä kuvassa oli selkeet terävöitymiset / sahalaidattomuudet.

Pitikö vielä fps selkeesti paratua jo TAA nähden?
Jos minä ymmärrän guru3d:n tekstiä oikein, niin DLSS ei mitenkään maagisesti tuplaa ruudunpäivitystä (niinkun täällä monet kuvittelee), vaan sillä saadaan aikaiseksi hyvälaatuinen AA ilman suorituskykyhävikkiä. Eli toisinsanottuna AA=off tai DLSS=on, ruudunpäivitys olisi sama tai lähes sama, koska AA tehdään niillä Tensor -coreilla. Ne Nvidian "2x performance" vertailutilanteet saadaan aikaiseksi, kun lähdetään vertaamaan 1080Ti:tä AA=on ja 2080Ti:tä DLSS=on ja 1080Ti:n suorituskyky droppaa tässä vertailussa, koska AA:ta ei voida tehdä "ilmaiseksi" tensoreilla.

Jokatapauksessa DLSS on hieno juttu koska sillä saadaan parempi kuva ilman fps lossia.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
Pitikö vielä fps selkeesti paratua jo TAA nähden?
Nuo kuvat taitaa olla samasta Infiltrator demosta joka pyöri ~40fps pascal vs ~80fps turing.

Ja jos oikein olen ymmärtänyt niin DLSS:llä fps parantuisi myös AA off tilaan nähden. Niitä fps buusteja joita nvidia lupailee siinä 1080 vs 2080 graafissaan ei nimittäin saada sillä, että TAA pistetään pois päältä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Olisi ollut kyllä hyvä näyttää mihin AA:han tuota DLSS:ää verrataan, onko kyseessä joku MSAA 8x vaiko TXAA. Näissä on suorituskykyyn niin suuria eroavaisuuksia
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Ja jos oikein olen ymmärtänyt niin DLSS:llä fps parantuisi myös AA off tilaan nähden. Niitä fps buusteja joita nvidia lupailee siinä 1080 vs 2080 graafissaan ei nimittäin saada sillä, että TAA pistetään pois päältä.
Mihin tietoon tämä perustuu että fps parantuisi AA=off tilaan verrattuna? Sehän vaatisi jonkinlaista resoluution pudottamista (=kuvanlaadun heikentämistä). Tuo Nvidian 1080 vs 2080 vertailudemo on kieltämättä tosi outo, koska ei tuo pelkkä TAA=on pitäisi syödä noin paljoa tehoja.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
Mihin tietoon tämä perustuu että fps parantuisi AA=off tilaan verrattuna? Sehän vaatisi jonkinlaista resoluution pudottamista (=kuvanlaadun heikentämistä)
Näin siinä tehdään. Jensenin esimerkki oli että kuva upscaletaan esim 1440p -> 4k ja AI taikoo puuttuvat pikselit. Reunat pehmenevät samassa prosessissa.

Voi hyvin olla että 1440p -> 4k on turhan suuri harppaus ja kuvanlaatu heikkenee liikaa.

2x DLSS ilmeisesti toimii niin että kuva rendataan 100% ja sitten AI matkii 64x supersamplingia siihen päälle.

Hienointahan olisi jos tuota voisi skaalata itselleen sopivaan fps tai kuvanlaatu targettiin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Näin siinä tehdään. Jensenin esimerkki oli että kuva upscaletaan esim 1440p -> 4k ja AI taikoo puuttuvat pikselit. Reunat pehmenevät samassa prosessissa.

Voi hyvin olla että 1440p -> 4k on turhan suuri harppaus ja kuvanlaatu heikkenee liikaa.

2x DLSS ilmeisesti toimii niin että kuva rendataan 100% ja sitten AI matkii 64x supersamplingia siihen päälle.

Hienointahan olisi jos tuota voisi skaalata itselleen sopivaan fps tai kuvanlaatu targettiin.
Okei, guru3d artikkelissa ei kuitenkaan mainittu sanaakaan mistään resoluution upscalesta. Puhuttiin vain tuosta "ilmaiseksi" tensoreilla saatavasta antialiasoinnista. No jospa tämä lähiaikana selviää.
 

KtK

Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
424
Miks ne vertaa tätä DLSS:ää tommoseen heikkoon TAA antialiasingiin ,onhan SMAA esim paljon parempi ja ei syö tehoja juur mitään.
Mutta hyvä jos toi DLSS on käyttökelpinen vaihtoehto näille muille ja toimii myös liikkuvassa kuvassa shimmeröimättä.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
JOS tuo DLSS toimii hyvin, eikä ole laadullisesti SMAA:ta kehnompi niin mulle se on hyvä buusti. 1440p näytöllä, ja 165fps (165hz) minimi-fps-targetilla kun pelailen niin reunanpehmennys on se mistä ekana lähdetään tiputtamaan. Ja vituttaahan se sit niitä sahalaitoja kattella, mutta mitäpä sitä ei äfpeeässän jumalille uhrais.

JOS tällä nyt saa edes kohtuullisen reunanpehmennyksen ilman FPS-hittiä, niin erittäin tervetullut ominaisuus!
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Miks ne vertaa tätä DLSS:ää tommoseen heikkoon TAA antialiasingiin ,onhan SMAA esim paljon parempi ja ei syö tehoja juur mitään.
SMAA on laadullisesti parempi kyllä, mutta sillä ei pääse eroon liikkuvan kuvan viistojen pintojen välkkyvistä sahalaidoista, jotka ainakin itseä ärsyttävät suunnattomasti. TAA taas toimii liikkuvaan kuvaan paljon paremmin, koska estää nuo välkkyvät pikselit ja siksi on ainakin minulle parempi metodi. Varjopuolena tulee sitten jonkin verran blurria. Makuasioita, sanoi koira kun persettään nuoli...
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 299
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom