NVIDIA GeForce GTX 1060-thread (GDDR5X & GP104)

Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Tälläinen on nyt sitten julkistettu ja ensimmäisenä sen tuo nähtäville MSI.

Ei taida paljoa olla missään vielä tietoa, että miten tämä sijoittuu kartalle?

MSI Unveils GeForce GTX 1060 Armor 6GD5X OC With GDDR5X
Tuolla oli kortista juttua, mutta siitä ei vielä kovin paljoa irtoa.
Miteä muuta eroa on GDDR5X:llä ja GDDR5, kuin nopeus?

Virtaliittimet on oudot (6-napainen sekä 8-napainen). Ilmeisesti tuo kuitenkin imee suurinpiirtein samat 120w, kuin entinenkin GP106 1060. Myös SLI liitokset löytyy tästä.

Kiinnostavaa kyllä, että miten mahtaa vauhdissa vertautua ja mikä on hinta verrattuna 6GB mallin nykytasoon joka on ymmärtääkseni noin 300€



PS: MSI reveals GeForce GTX 1060 Armor with GDDR5X memory
The GeForce GTX 1060 6GB with GDDR5X memory actually uses a cutdown GP104 chip instead of GP106 because the GP106 chip doesn’t have a GDDR5X connection
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Jaa tuo olikin vain trollailua.


Mutta niille joita itse asiat kiinnostavat, niin tuo uusi GP104/GDDR5X versio vaikuttaa olevan nollajulkaisu. Itse odotin, että olisi voinut olla hiukan enemmän potkua. Suurin ero on muussa, kuin tehossa. Kortti vie tuplasti virtaa helpoissa hommissa, kuten työpöydällä ja tuulettimet ainakaan tässä KFA:ssa eivät hiljene ollenkaan. FPS:sät testatuissa peleissä ovat näemmä lähes täysin samat.

Omalla kohdallani voisin puhua jopa miinus julkaisusta. Minuun ei tee vaikutusta mitkä muistit tai muut roippeet kortilla on elleivät ne vaikuta mihinkään ainakaan positiivisesti.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Tuo MSI-julkaisu viesti on jo KK vanha!

Revikka sinänsä ihan mielenkiintoinen, vaikkakin kertoo kuluttajan kannalta täysin turhasta julkaisusta. Kuten on uumoiltu, niin varmaan tuo kortti on tarkoitettu puollijohdevalmistajien romulaatikoiden loppusälän putsaamiseksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
957
Mutta niille joita itse asiat kiinnostavat, niin tuo uusi GP104/GDDR5X versio vaikuttaa olevan nollajulkaisu. Itse odotin, että olisi voinut olla hiukan enemmän potkua. Suurin ero on muussa, kuin tehossa. Kortti vie tuplasti virtaa helpoissa hommissa, kuten työpöydällä ja tuulettimet ainakaan tässä KFA:ssa eivät hiljene ollenkaan. FPS:sät testatuissa peleissä ovat näemmä lähes täysin samat.

Omalla kohdallani voisin puhua jopa miinus julkaisusta. Minuun ei tee vaikutusta mitkä muistit tai muut roippeet kortilla on elleivät ne vaikuta mihinkään ainakaan positiivisesti.
Jos juuri nyt on hommaamassa 1060:sen niin onhan se silloin ihan varteenotettava vaihtoehto. TPU:n revikasta "This means that when overclocked, the GTX 1060 GDDR5X beats the Radeon RX 590, which has very little additional overclocking potential on its own, and thanks to Pascal's power efficiency, the 1060 manages that while using less power and running cooler and quieter."
Eli muisti kellottuu niin paljon, että se on selkeästi nopeampi kuin gddr5-versiot(ja kilpailevat AMD:n tuotteet).
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Noh jokaisella on omat yksilölliset tilanteensa ja milelenkiintonsa kohteet. Tämän huomioiden juuri sanoin edellä, että "Omalla kohdallani". Tuo lainaamasi kohdan virta/lämpö asia on vain valmistajien ero nVIDIA VS AMD. Tuo kyseinen uusi julkaisu jostakin syystä ottaa helpoissa hommissa enemmän virtaa, kuin alkuperäinen.

Minusta tuossa ei ollut mitään mittaustulosta ylikellotuksista jonka nojalla voisi potentiaalista sanoa mitään arvokasta. Toinen asia joka on minulle ja varmaan monelle muullekin merkityksellinen, niin tuulettimet eivät sammu koskaan. 1070-kortteja saa melko pienellä lisärahalla jos oikeasti tarvitsee sitä lisätehoa. Toki jos ylikellotus on itseisarvo, ei teho, niin sitten vaan siitä säätelemään...

Itselläni on erillinen pelikone jossa tällä hetkellä ei haittaa vaikka vinkuisivat tai vonkuisivat kaikki propellit 100%, koska se on päällä vain pelatessa. Olen haaveksinut siitä, että olisi yleiskone joka täyttää kaikki omat perustarpeet. Sen en haluaisi ulvovan kaiken aikaa. Varsinkaan, kun pelaan erittäin harvoin.

Ihan kiinnostuksella odotan, jos joku on jo kellottanut ja saanut tuosta jotakin näkyvää eroa irti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 442
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom