Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätä vikaa tapahtuu randomisti 3000 sarjalla, itsellä mukaan lukien. Reboot on auttanut joka kerta, mutta vikaa ei ole kukaan vielä selvittänyt ja Nvidia tunnettuun tapaansa ei jaksa selvittää mistä johtuu.
Tuolla muita kohtalotovereita:
RTX 3000 Series artifacts, black squares that flicker in desktop and 2D mode
Want to make this post as maybe it will help other users that they think they got a faulty RTX 3000 cards, so if you have this similar issue you can breath relax because your graphic card its ok, the faulty are the nvidia drivers, like any version looks like only afect RTX 3000 series. There is...www.techpowerup.com
Itsellä tätä on tapahtunut randomisti jo reilut 8 kuukautta, joten ei ole uusien ajurien syy. Pisin väli taisi olla neljä kuukautta kun ei tapahtunut kertaakaan. Näyttö ja kaapelit kaikki ok, 3000 sarjalaiset ainoita kortteja joilla tätä tapahtuu.Itsellä teki RTX 3070 Ti tänään saman, mutta vain ikivanhalle kakkosnäytölle. Päänäytöllä ei mitään. Joko nykyisissä ajureissa on jotain tai sitten oma näyttö tai HDMI-kaapeli lahoaa.
Musta tuntuu että uusimmissa ajureissa saattaa olla jotain. Lämmöt ainakin nousee korkeammalle kuin aiemmin eikä mikään muu ole muuttunut.Itsellä teki RTX 3070 Ti tänään saman, mutta vain ikivanhalle kakkosnäytölle. Päänäytöllä ei mitään. Joko nykyisissä ajureissa on jotain tai sitten oma näyttö tai HDMI-kaapeli lahoaa.
Tuosta kuvasta ei oikeen hahmota, ovatko objektit ruudun yläosassa keskellä? Itselläni rypäs ollut samankaltainen.Tänään näytölle ilmestyi tuollaisia välkkyviä artefakteja. Ei ole ylikellotettu.
Onkohan kortti tullut tiensä päähän?
Mulla on 528.49 ajurit, joten ei ihan uusimmat. Lämmötkään ei ole erityisen korkealla edes kuormituksessa ja nämä artefaktithan tulevat ihan idle käytöllä.Musta tuntuu että uusimmissa ajureissa saattaa olla jotain. Lämmöt ainakin nousee korkeammalle kuin aiemmin eikä mikään muu ole muuttunut.
Ei ne tosin mitenkään älyttömän korkealle nouse kun jäähdytys on kunnossa, joten itse en lähde rollbackia tekemään. Tuli vaan pistettyä merkille ylänurkasta, en oo tarkemmin siis tutkinut asiaa. Mutta jos jonkun kokoonpano on siinä kiikun-kaakun rajoilla lämpöjen suhteen niin on ihan mahdollista että ajureissa on syy. Jäädään katselemaan.
Mulla 3080 asus strix. Tämä oli mulla eka kerta, eikä ainakaan vielä ole uusinut. Näytöllä olevat asiat tosiaankin vaikutti niiden olemassa oloon. Mulla ne pysyi koko ajan työpöydän puolella eikä ikkunoissa.Täällä 3080ti asus tuf. Tehnyt tätä välillä myös. Edelliskerrasta kylläkin jo kuukausia taas. Ajurit kun päivitti, ongelma pysyi aina kauan pois kunnes yhtäkkiä tuli joskus takaisin. Ruudun refressi tai ikkunalla pyyhkiminen eestaas auttoi aina hetkeksi.
Näyttö on asennettu ylösalaisin, mutta artefaktit on tosiaan yläreunassa työpöytää.Tuosta kuvasta ei oikeen hahmota, ovatko objektit ruudun yläosassa keskellä? Itselläni rypäs ollut samankaltainen.
Muistitko niissä on pumpernikkeliä vai ihan random ongelmia?Itsellä noin kuukausi sitten tapahtui viimeksi kylmäkäynnistyksen jälkeen, uudelleenkäynnistys ja artifaktit poissa, seuraavaa kertaa odotellessa. On tämä 3000 sarja vakuuttava.
Melko selvältä VRAM kipuilultahan nuo oireet vaikuttaa, mutta ihan täysin randomisti iskee kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Vaivaa ainakin 3070/3070TI/3080/3080TI/3090/3090TI omistajia, niin FE kuin custom jäähyllä olevat kortit tekee tätä.Muistitko niissä on pumpernikkeliä vai ihan random ongelmia?