Ntp ongelma lähiverkossa

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 134
Mikä hitto tässä ntp-kyselyssä lähiverkossani mättää.

- 5 työasemaa joista kaksi langalla kiinni, loput langattomia
- unifi tarjoaa verkkoinfran
- unifi ei tarjoa ntp:tä kuin unifin verkkolaitteille, joten unifin hallintaliittymässä ei voi määritellä loppukäyttäjien käyttämää ntp-serveriä'
- kaksi langallista työasemaa ovat saaneet ntp-ajan eilen illalla, mutta manuaalisesti painamalla sync time kysely ei mene läpi
- kolme langatonta työasemaa ei saa ntp:tä menemään ikinä läpi itsekseen, eikä myös manuaalisesti


1729599153313.png


Olen kokeillut muuttaa regeditissä time.windows.com:n joksikin muuksi (perään olen laittanut 0x9 parametrin joka siellä defaulttinakin on), stopannut ja startannut w32timen, mutta ei auta.
Olen tehnyt windowsin palomuuriin erikseen udp123 sisään/ulos säännön, mutta ei auta.
Olen kokeillut ottaa langattoman läppärin irti unifin verkosta ja yhdistänyt sen 4g ap:lla internetiin. Manuaalisesti synkannut aikaa, mutta päättyy timeouttiin eli kertoo että synkronointi ei onnistu.
1729600019921.png


Tässä on oltava jotain mitä en ymmärrä. Mä haluaisin mun kaikille kotiverkon vermeille yhteisen ajan, joten pitääkö minun pistää ntp-serveri pystyyn saavuttaakseni tämän. Hitosti helpompi olisi ottaa se aika netistä kun en tarvitse mitään lokaalia ntp-palvelua. Onko olemassa jotain erillistä ntp-sovellusta, mille avataan muuri auki ja kyseistä palvelinta voidaan sitten käyttää ntp-serverinä ja ajan jakaminen onnistuu sitä kautta.
 
No nyt toimii kun asentelin Meinbergin NTP kikkareen palvelimelle ja jakamaan aikaa lähiverkon laitteille. Enää on jäljellä yksi ongelma. Millä saan Meinbergia pyörittävälle palvelimelle tuotettua ajan kyseisestä palvelusta. Jakelee kyllä onnistuneesti aikaa muille laitteille, muttei itselleen. Jostain syystä command promptilta ajettu komento ei pakota serveriä käyttöön kuten se muilla koneilla tekee. Tässä palvelin haluaa käyttää orjallisesti time.windows.com palvelua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 749
Viestejä
4 464 807
Jäsenet
73 797
Uusin jäsen
jani12

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom