Nordean nettipankki ei aukea

Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
101
Kyselen asiaa isän puolesta. Selain on päivitetty, uusin chrome. Testattu myös firefoxilla ja edgellä. Muut pankit toimivat, mutta nordea ei. Nordea toimii kyllä kännykällä, mutta ikänäön puolesta olisi ihan kiva jos toimisi isommallakin ruudulla. Salasanojen antamisen jälkeen jää vain pyörittämään eikä mitään tapahdu.
Onko tämä nyt jotain Nordean tunarointia vai voiko tähän itse vaikuttaa muuten kuin pankkia vaihtamalla? Nordean tukeenkin on kuulemma oltu jo yhteydessä. Ongelma jatkunut jo useamman päivän.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 601
Salasanojen antamisen jälkeen jää vain pyörittämään eikä mitään tapahdu.
Käytössä varmaan tämä taskulaskimen näköinen Tunnusluku-laite ?

Mulla vanhentunut firefox lopetti yhteistyön Nordean (ja monen muun) kanssa.
Vivaldi toimii, luulis että chrome toimii?
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 075
Onkos mitään virustorjuntaa käytössä? Ja selain tosiaan kannattaa päivittää uusimpaan versioonsa.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
101
Ei ole erillistä laitetta. Käsitin että nordea id puhelimessa. Tabletti kuulemma toimii myös. Ja on samassa netissä kuin tietokone. Voisiko tietokoneessa olla joku varmenne tai puttuva/vanha windows update joka aiheuttaa ongelman?
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 601
Ja käytössä uudempi verkkopankki Nordea tais pakottaa käyttöön viimevuonna?
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 601
Auts mulla on linux käytössä windowsia en tunne.
Selaimen certit varmaan kunnossa jos suht tuore crome (ja pitäis herjata)

Multa loppu ideat :(
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
673
Mielestäni tuo, että sivustolle kyllä pääsee, mutta ei anna mennä kirjautumisesta eteenpäin millään selaimella viittaisi siihen, että jokin ulkopuolinen ohjelma koneella estää kyseisen toiminnallisuuden latautumisen. Ja kerta sanoit suojauksesta, että "varmaan tietokoneella Windowsin oma" eli et ilmeisesti ole täysin varma niin tarkistaisin vielä ettei siellä ole mitään Malwarebytesin tai muun turhakkeen reaaliaikaista verkkosuojaa päällä, niillä kun voi olla juuri tuollaisia vaikutuksia.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 390
Eilen tuli testatuksi uusimmassa Win10+Chromessa+DNA mobiili ja tänään Win11(ei uusin)+Firefox(uusin)+Elisa VDSL. Auth-metodina molemmilla käyttäjillä id-iappi Androidissa(uusin), eli asiakasnumero webiin + pin appiin. Eli tällä kertaa Nordea ei ole ryssinyt kaikkien asiakkaiden kanssa

Selaimen developer/network-logi voisi ehkä kertoa jotain. Ei ole tarvinnut koskaan tapella kuin tuon samaisen id-apin (ent. Nordea Codes) kanssa

Itsellä kirjautuminen toimii siis seuraavasti:
1) kirjautumissivulla Nordea ID-sovellus valittuna, sivu näyttää jo Kirjautumistunnisteen
2) syötän Käyttäjätunnuksen (asiakasnumero) + OK
3) Nordea ID promptaa pin-koodia (voi myös konffata sormenjäljen)
4) Tarkistan, että Kirjautumistunniste Id-apissa on sama kuin 1)
5) Id-apissa Vahvista ja web-sivulla kirjautuminen maaliin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 997
DNS, selaimen lisäosat (adblck tms),
selaimen välimuisti, virustentorjuntasofta. Näitä itse epäilisin. Ihan ensimmäisenä kannattaa pyytää testaamaan incognito-tilaa, sillä saa rajattua selaimen lisäosat ja välimuistin yleensä pois.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 390
testaamaan incognito-tilaa, sillä saa rajattua selaimen lisäosat ja välimuistin yleensä pois
Tämä on melko yleispätevä ja toimiva ohje ns. kummassa päässä vika -testiin, mutta ei toimi ihan kaikkialla, ilmeisesti siitä syystä, että Incognito-tilassa joku/jotkut selaimet eivät välttämättä tallenna riittäviä keksejä tms, josta syystä ko. tila ei toimi ollenkaan

E: Testasin natiivi-koneen Ubuntussa Firefox private windowssa (jossa en käytä muuten Netbankia), ja toimi ok. Eli voi olla hyvä tapa eliminoida kekseihin tms. liittyviä syitä
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
101
ipconfig /flushdns on tehty. Olen nyt useamman kerran pyytänyt kokeilemaan private-tilassa, mutta en(vielä) tiedä toimiiko se vai ei.. ohessa kuva - ilmeisesti ruutu valkoisena ja tuossa "Login"-tabin vieressä pyörittää vain noita sinisiä rinkuloita. On odottanut muutaman kerran ihan prikin minuuttia ilman että homma etenee mihinkään. Kai tuo sivu muuten on oikea? Mietin vain tuota login/-kohdan jälkeistä pelkkää "?"-merkkiä. Miksi se yleensä on tuossa mukana, kun sen edessä tai jälkeen ei ole mitään.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 997
ipconfig /flushdns on tehty. Olen nyt useamman kerran pyytänyt kokeilemaan private-tilassa, mutta en(vielä) tiedä toimiiko se vai ei.. ohessa kuva - ilmeisesti ruutu valkoisena ja tuossa "Login"-tabin vieressä pyörittää vain noita sinisiä rinkuloita. On odottanut muutaman kerran ihan prikin minuuttia ilman että homma etenee mihinkään. Kai tuo sivu muuten on oikea? Mietin vain tuota login/-kohdan jälkeistä pelkkää "?"-merkkiä. Miksi se yleensä on tuossa mukana, kun sen edessä tai jälkeen ei ole mitään.
Mitä näyttää dns-palvelimiksi ipconfig /all ? Lähinnä mietin, jos siellä on joku haitake vaihtanut eri dns:n (tätä olen paristi nähnyt).
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 390
Mietin vain tuota login/-kohdan jälkeistä pelkkää "?"-merkkiä. Miksi se yleensä on tuossa mukana, kun sen edessä tai jälkeen ei ole mitään.
Itsellä ei ole tyhjä. Nordea Id:n käpistelyn vaiheessa siellä on client_id. Estääköhän jokin seikka jonkun session cookien tallennuksen selaimessa
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
101
Vähän tuntuu pitää käydä paikan päällä. Tosin alkaa tuntua ettei tuo vika silläkään ratkea. Eipä aukea incognito-tilassakaan. ->"Pääsin eteenpäin kun poistin /? kirjautumissivun lopusta eli käyttäjätunnus 8 numeroa , kännystä Nordea ID 4 numeroa, mutta siihen se sitten tyssäsi".
Tähän väliin kuitenkin Iso Kiitos kaikille jotka ovat kommentoineet ja ihmetelleet mukana! :) edit: incognito-tilassa lähetetyssä kuvassa oli sessiodataa osoiterivillä mukana: login?code=...
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
101
Tämäkin selvisi! Ilmeisesti virustutkan päivitys 28.12. (Avast) esti yhteyden. Isän kommentti: "poistin kaikki hieman ennen joulua ja sen jälkeen sovellusluettelossa olleet." jäi vähän hämäräksi, mutta päättelisin että virustutka oli syyllinen - niinkuin täällä kyllä ehdotettiinkin - ja itse olin tietty väärässä ja kuvittelin että käytössä oli windowsin defender. Kiitos kaikille! :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 781
Taas yksi syy lisää heittää noi haittaohjelmat (3rt party virustorjunta) helvettiin ja käyttää sitä Defenderiä, joka nyt vaan toimii. Hyvä että selvisi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 076
Viestejä
4 211 767
Jäsenet
71 008
Uusin jäsen
EchoCode

Hinta.fi

Ylös Bottom