Nolife/työtön/autisti haussa peliprojektiin [Unity]

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Terve

Kiinnostaako pelien teko? "No joo, mutta ei koska:"
-"Jätin koulun kesken, en minä mitään osaa..."
-"No kiinnostais mutta vittu ku on pelattavana nämä pari peliä..."


Tämä on juuri sinulle. Innokkaalle hepulle, taiteilijalle, oman tien tallaajalle. Oletko väärinymmärretty nero, muut eivät tajunneet virityksiäksi, vaikka itse tiedän ne toimiviksi? Nyt myöhemmin huomaat että ne keskiverrot ovat perskuta menestyneet ja olet takuulla parempi, mutta olet itse ilman kokemusta.

Tässä on tilaisuutesi. Olen lähtöisin samoista lähtökohdista ja uskon tietäväni, että voimme tehdä maailman parhaan pelin genressään.

Koulin sinusta paremman tekijän vuodessa, mitä koulussa menisi 4 vuotta. Tiukkaa oppimista ilman turhia äidinkielenesseitä, , mutta luvassa on useita epäonnistumisia ja useita onnistumisen tunteita, putkeen.

Uuden luominen on rasittavaa hommaa, eikä siihen kaikki kykene.

Käytämme Unity3D:tä ja ohjelmointikielenä on C# jotka voin tietty opettaa.

Asun Oulussa joten etäopetusta ja valmiita youtubevideoita on luvassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Lähteeks massi rullaamaan heti kun painan tän lauseen jälkeen lähetä nappulaa?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Lähteeks massi rullaamaan heti kun painan tän lauseen jälkeen lähetä nappulaa?
Valitettavasti ei.

Massihakemus on meneillään AVEK:lle, ja sitä kyllä jaetaan jos se myönnetään, mutta sen saa tietää vasta 2 kuukauden päästä.

Siihen asti "rentoa opetelua".
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Valitettavasti ei.

Massihakemus on meneillään AVEK:lle, ja sitä kyllä jaetaan jos se myönnetään, mutta sen saa tietää vasta 2 kuukauden päästä.

Siihen asti "rentoa opetelua".
Minkä tyylistä peliä oot/ootte väsäämässä?
Rehellisesti sanottuna mulla ei ole minkäänlaista kokemusta mistään muusta kun pelaamisesta ja siinäkin olen melko paska.
Mutta fuck it, kiinnostaa opetella settiä jos kiinnostava aihe.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
160
Minkä tyylistä peliä oot/ootte väsäämässä?
Rehellisesti sanottuna mulla ei ole minkäänlaista kokemusta mistään muusta kun pelaamisesta ja siinäkin olen melko paska.
Mutta fuck it, kiinnostaa opetella settiä jos kiinnostava aihe.
Meil samit
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Minkä tyylistä peliä oot/ootte väsäämässä?
Rehellisesti sanottuna mulla ei ole minkäänlaista kokemusta mistään muusta kun pelaamisesta ja siinäkin olen melko paska.
Mutta fuck it, kiinnostaa opetella settiä jos kiinnostava aihe.
Joo, pelin tekemiseen ei tarvi olla hyvä pelaaja. Gamedesigner on miettinyt valmiiksi nuo hommat.

Minä ja yksi veteraaniukko pelialalta ollaan tekemässä maailman ensimmäistä oikeaa moottorikelkkapeliä. Oikealla moottorikelkan ohjauksella, oikealla lumihangella, 20km x 20km maastossa jossa pitää myös suunistaa. "Dark Souls of driving games" odotan meitän kutsuttavan. :D
Snowrunner tai Digital Combat Simulator on isot innostajat. Paljon kognitiivista pelaamista, mitä Ubisoftiin tottuneet eivät edes osanneet odottaa.

Jos kiinnostaa niin ensimmäinen haaste on tutustua Unityn GameObjecteihin, ja miten nihin päästään käsiksi. Voi hyvinkin mennä 3 tuntia tuon kellon tekemiseen, mutta se kannattaa. Näissä hommissa ymmärtämiset tulee paljon myöhemmin. Tärkeämpää on vain tehdä, että asiat tulevat tutuksi. Sitten ne yht'äkkiä tajuaa.

EDIT: Vaikka ajopelit tai tämä meidän peli ei kiinnostaisi niin suosittelen seuraamaan, tai jopa olemaan avuksi jossain kohti.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Minkä verran on tällä hetkellä valmiina vai onko yhtään?
Ihan alkutekijöissään vielä. Nyt teen omaa "fysiikkapalikkaa" kun Unityn oma autopeleihin sopiva wheelcollider ei toimi tässä oikein. Kartta on 1km x 1km täynnä erilaisia mäkiä ja tasaista jossa testailen että hommat toimii niinku pitää.

EDIT:
Kätevä tämä "uusi" Universal Render Pipeline ja shadergraph. Nyt Unity pelitkin saa näyttämään helposti yhtä hyvältä kuin Unreal Editorilla tehdyt. Tuota voi käyttää vaikkei osaisi ohjelmoida, mutta vaatii tietysti tutustumista ja tutoriaalien katselua youtubesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Kerkesin jo kiinnostua, mutta kun luin että tulossa jälleen kerran yksi unohdettava ja huonosti toimiva Unity-kikkare penikseni meni pehmeäksi.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Kerkesin jo kiinnostua, mutta kun luin että tulossa jälleen kerran yksi unohdettava ja huonosti toimiva Unity-kikkare penikseni meni pehmeäksi.
Pitää vielä kommentoida... Tuo taisi olla vitsi, mutta kyllä siinä on perää.

Unityn taakkana on sen suuri suosio, jolloin tekijöitä on paljon ja samalla "minun ekapeli" videoita näkyy hillittömän paljon, eikä ne näytä hyvältä, päinvastoin. Niitä katsomalla perusjannu miettii että "jaa unity on tämmönen vitsi", kun todellisuudessa kyse on vain tekijän taitotasosta. Olisi vain painanut hiiren nappia 3 kertaa oikeissa kohdissa! Paskaa saa tehtyä helposti ja nopeasti.

Unreal Engine on valloittanut aluetta Unityltä ja heidän vastaus on ollut edellisessä viestissä mainittu URP, joka on ollut ulkona jo pari vuotta. Käänteen tekevä juttu! Nyt samat pelkästään ohjelmointiin keskittyneet heput voivat tehdä nättiä settiä oikeilla hiiren painalluksilla. Mutta he eivät sitä tee! :D

Vika on harvoin pelimoottorissa, se on tekijässä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Pr-vetona ei välttämättä mikään kuningasidea hakea työelämässä vajavaisten sosiaalisten taitojensa takia hyväksikäytölle alttiita autisteja ilmaiseksi töihin.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Pr-vetona ei välttämättä mikään kuningasidea hakea työelämässä vajavaisten sosiaalisten taitojensa takia hyväksikäytölle alttiita autisteja ilmaiseksi töihin.
Höpöhöpö. Päinvastoin, tämä voi olla jopa toimiva tapa tavoittaa heput joilla on intoa ja lahjoja, mutta jotka ovat syystä tai toisesta jääneet paitsi tieltä minne halusivat.

Tarkennuksena että en suinkaan hyväksy projektiin ketä vain, mutta opetan toki ketä vain, aikani rajoissa.

"Ilmaiseksi töihin", lol.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 793
Töistä kyllä maksetaan palkkaa. Opettelusta valitettavasti ei, ellei Marin anna jotain tukea josta maksaa sitä.

Olen tarjoamassa mahdollisuutta ilmaiseen ohjattuun oppimiseen joka avaa uusia ovia.
Missä vaiheessa se opettelu muuttuu työksi ja siitä maksetaan?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Missä vaiheessa se opettelu muuttuu työksi ja siitä maksetaan?
Siinä vaiheessa kun pääsee projektiin mukaan.

Tämä ei ole mikään huijaushyväksikäyttö. "Ilmainen työvoima" ei toimi pelialalla kuten esim. rakennusalalla jossa tehdään yksinkertaisia juttuja. Täytyisi osata tehdä oikeita asioita jotka vievät yhteistä projektia eteenpäin. Ja siihen kyllä oppii.

Toivon löytäväni minunlaisia intohimoisia tekijöitä, tiedän että heitä on tyhjänpanttina mietimässä elämän tarkoitusta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Kun et ilmeisesti yksin ole käynnistämässä tätä projektia, niin kiinnostaa mikä tämä "veteraaniukko pelialalta" on? Onko hän kenties jonkin sortin sijoittaja vai? Mitään aiempia projekteja?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Kun et ilmeisesti yksin ole käynnistämässä tätä projektia, niin kiinnostaa mikä tämä "veteraaniukko pelialalta" on? Onko hän kenties jonkin sortin sijoittaja vai? Mitään aiempia projekteja?
Lähtee väärille urille tämä ketju, mutta kai tässä on kommentoitava jotain mikä näyttää kiinnostavan.

Huolehdin yksin toistaiseksi koko hommasta, GDD, feedbackloopit sun muut on todettu toimiviksi. Illan istujaisisista ja myöhemmin kaverin kautta tuttu tämä veteraani. Ei ole sijoittaja, tehnyt jonku 50kpl mobiilipelejä 20v vuoden aikana Symbian, Blackberry, Android, iPhone, ja tietää asioita joita en edes pysty kuvittelemaan. Ajattelee ja puhuu nopeasti, näyttää aateliselta. Hankala olla pitämättä. :D
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Ocay. Anteeksi skeptisyyteni, mutta kyseessä onkin siis aika kova kaveri! Jos on 50 peliä takana niin ei voi todellakaan olla mikään aloittelija näissä hommissa. Suosittelisin, että kannattaisi käyttää ko. kaverin nimeä apuna, koska se tekisi tällaisen rekrytoimisen huomattavasti helpommaksi.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Ocay. Anteeksi skeptisyyteni, mutta kyseessä onkin siis aika kova kaveri! Jos on 50 peliä takana niin ei voi todellakaan olla mikään aloittelija näissä hommissa. Suosittelisin, että kannattaisi käyttää ko. kaverin nimeä apuna, koska se tekisi tällaisen rekrytoimisen huomattavasti helpommaksi.
Jees, ei mitään. Anonyymilla forumilla tulee luonnostaan epäilys, täällä ollaan kirjainten armoilla kun puhujan karisma ei pääse väliin.

Meinasin kirjottaa tähän vaikka mitä, mutta sen sijaan tässä hieno hillclimb-video ja kotimaisen Lynxin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
278
Hyvä , että joku jaksaa yrittää ja tehdä asioita!

Vaikka sitä saa nykyään olla varovainen ettei tule huijatuksi tai hyväksikäytetyksi, niin ihme asenne porukalla, että ruvetaan heti asioita lyttäämään kasaan :D
 
Liittynyt
28.03.2020
Viestejä
23
Täällä olisi kiinnostusta lähetä mahdollisesti mukaan. Opintojen oheen olisi kiva saada jotain projektin/työn omaista hommaa. Kiinnostus oppimiseen tosi kova ja tähtään devaaja hommiin muutenkin työrintamalla. Laittele yksityisviestillä lisää infoa pelistä ja toiminnasta jos kiinnostaa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Täällä olisi kiinnostusta lähetä mahdollisesti mukaan. Opintojen oheen olisi kiva saada jotain projektin/työn omaista hommaa. Kiinnostus oppimiseen tosi kova ja tähtään devaaja hommiin muutenkin työrintamalla. Laittele yksityisviestillä lisää infoa pelistä ja toiminnasta jos kiinnostaa.
Jepa. Kiirettä on pitänyt ja kun kuution asioita uudelleen tulin tulokseen että oma peli on vielä niin pahasti vaiheessa ettei siihen tartvitse apua vielä kuukausiin.

Kunhan kerkeän teen yleisen ketjun jonka avulla voi opetella ominpäin Unityn käytön ja C#-ohjelmoinnin, ja yleisiä pelisuunnittelun asioita. Opiskelijalle etenkin tuo C# on kova sana kun saa rutiinin koodin lukemiseen ja kirjoittamiseen, motivaatiokin pysyy kovana kun käden jäljen näkee heti ruudulla. Jotain omaa pientä tai isoa PC-, mobiili- tai VR-peliä on hauska käpistellä iltaisin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Otsikko osu sen verran henkilökohtaisesti, että vois vaikka läpällä tulla oppipojaksi räveltää koodia ja hyväksikäytettäväksi niinkuin kunnon suomalainen. Mutta vasta ensi vuonna, kun oon tän opparin saanut (en oo saanut) kasaan ja valmistunut/lentänyt koulusta.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
443
Täällä olisi myös kiinnostusta lähteä mukaan.Omasta ohjelmointi taustasta sanoisin että aika alussa oon,mutta C# kieltä olen juuri hieman koulussa opiskellut ,mutta opiskelut jäi kesken terveydellisistä syistä.Piti kysyä minkälainen palkkaus olisi kysymyksessä sitten kun opiskelut on suoritettu ja osaa hyvin?
 
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
10
Kiinnostava projekti, mutta eipä ole aikaa :D
Aikaa on elämässä rajatusti, jos en käyttäisi sitä mihinkään, voisin hyvinkin käyttää sen tähän.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Hyvä , että joku jaksaa yrittää ja tehdä asioita!

Vaikka sitä saa nykyään olla varovainen ettei tule huijatuksi tai hyväksikäytetyksi, niin ihme asenne porukalla, että ruvetaan heti asioita lyttäämään kasaan :D
karhumarkkina taloudellisesti vaikuttaa asenteisiin.
Vaikka pitäisi aloittaa juuri nyt valmistautuminen seuraavaan auringonnousuun.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Onni on saada tehdä juuri sillä teknologialla millä haluaa. Onko jotain syytä miksi ei ue5:lla tekisi tätä? Ainakin grafiikat saisi ue5:en rajattomalla geometriatuella tehtyä todella näppärästi tuon kaltaiseen peliin eikä tarvisi ehkä isosti miettiä valaistusjuttuja tai suorituskykyä,...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Joo, pelin tekemiseen ei tarvi olla hyvä pelaaja. Gamedesigner on miettinyt valmiiksi nuo hommat.

Minä ja yksi veteraaniukko pelialalta ollaan tekemässä maailman ensimmäistä oikeaa moottorikelkkapeliä. Oikealla moottorikelkan ohjauksella, oikealla lumihangella, 20km x 20km maastossa jossa pitää myös suunistaa. "Dark Souls of driving games" odotan meitän kutsuttavan. :D
Snowrunner tai Digital Combat Simulator on isot innostajat. Paljon kognitiivista pelaamista, mitä Ubisoftiin tottuneet eivät edes osanneet odottaa.
Mä olin mukana moottorikelkkasimussa (Sled Shredders), alunperin introbiisin verran ja olisi ollut tarkoitus tehdä enemmänkin.. mutta taitaa olla pahasti jäissä se projekti. Introbiisin sävelsin ja äänitin, ja kun huomasin että homma ei etene mihinkään niin irtisanouduin projektista. Ihan hyvä kun näkyy olevan viimeinen face päivitys vuodelta 2020..
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Olin viikon koronassa, mutta nyt sain tehtyä ketjun aloittelijoille Unityn opetteluun:
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
443
Olin viikon koronassa, mutta nyt sain tehtyä ketjun aloittelijoille Unityn opetteluun:
Kiitoksia pitää alkaa harjoittelemaan,kenet sä nyt sit oot valinnut ja jos viitsit vastata kysymykseen?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Kiitoksia pitää alkaa harjoittelemaan,kenet sä nyt sit oot valinnut ja jos viitsit vastata kysymykseen?
En ole valinnut ketään, sen verran vaiheessa koko projekti vielä ettei apua tarvi varmaan kun vasta kuukausien päästä. Teen vasta fysiikkahommia ja perustaa, jonka päälle pelin voisi tehdä.

Selvyyden vuoksi sanottava etten ole ammattilainen, saan kyllä apua tarvittaessa ammattilaiselta. Ei siis kannata tämän minun projektin takia opetella, vaan ihan omien taitojen karttumisen takia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 215
Viestejä
4 194 778
Jäsenet
70 873
Uusin jäsen
Temmikael

Hinta.fi

Ylös Bottom