Nokia 9

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Odottaako muut tätä Nokian lippulaivaa? Olen harkinnut tuota S8 mutta kannattaisikohan odottaa ja katsoa onko Nokia parempi hinta- laatusuhteessa?


Nokia 9 olisi tulossa Eurooppaan 749 euron hinnalla. Myyntiintulo ajoittuisi heinäkuun lopulle tai elokuun alkuun. Puhelimeen povataan kaikin tavoin huippuluokan tekniikkaa:

  • 5,5 tuuman OLED-näyttö 2560×1440 pikselillä
  • Qualcomm Snapdragon 835 -järjestelmäpiiri
  • 6 gigatavua RAM-muistia
  • 64 tai 128 gigatavua sisäistä tallennusmuisita
  • 22 megapikselin takakamera Carl Zeissin linssillä, kyse mahdollisesti kaksoiskamerasta
  • 12 megapikselin etukamera
  • 3 800 milliampeeritunnin akku
  • Sormenjälkitunnistin sekä iirisskanneri
  • Qualcomm Quick Charge 4.0 -pikalataus
  • Pölyn- ja vedenkestävä IP68-luokitellusti
Lisäksi Nokia 9 voisi olla ensimmäinen älypuhelin, jossa on tuki Nokian uudelle OZO Audio -tilaäänen tallennusteknologialle.

HMD Globalilta odotetaan 6-7 uutta Nokia-älypuhelinta täksi vuodeksi. Puolet vuoden tarjonnasta on siis vielä toistaiseksi julkistamatta. Toistaiseksi HMD haluaa kiinnittää huomioon kolmeen jo julkistamaansa älypuhelimeen, joita odotetaan laajasti myyntiin seuraavan parin kuukauden aikana.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Noksun puolella on liki puhdas Android joten päivitykset pitäisi tulla hyvin nopeaa.
 

iNdo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
480
Ja on varmaan speksit taas niin faktaa, että.. :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Eiköhän kaikki muut ole mahdolisia mutta eikö tuosta carlzeis optiikasta ollu jotain juttua että ei olis oikeuksia niihin ? Vai oliko se vain tuo pureview tekniikka
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Mun mielestä Pureview-patentit ja tekniikka jäi nokialle, mutta tekijät taisivat lähteä sinne microsoftille aikanaan. Carl Zeiss taas, kaivelen nyt tässä hieman muistisopukoita ilman suurempia varmistuksia netistä, mutta niiden ja nokian sopparit kai oli jo päättyneet(?) mutta ainahan sitä uusia voi, ja joku uutinen oli ainakin kirjoitettu siihen sävyyn että olisi mahdollista tulla, tai sitten ei. Joten vielä kai mennään vähän arvuutellen, sulkematta kumpaakaan vaihtoehtoa täydellisesti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Eikös noissa julkaistuissa Noksuissa ole dual-sim ominaisuus? Jos tuossa tulevassa 9:ssä on myös, korventaisi ostohousut kovasti takamusta - on nimittäin tämä Huawein EMUI virransäästöinen ihan surkea käyttää kun tottui vanhaan kiinaluurin asennettuun Cyanogenmodiin. Specsit ehkäpä yli siitä mitä itse tarvitsen joten vois odotella myös ns. välimalleja, eli 7 & 8.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kyllä niissä on dual sim ominaisuudet, joten luultavasti on myös tulevissa. Onneksi tuo alkaa yleistymään jo lippulaivaluureissakin, tosin Samsung onkin pitkälti ainoa joka vielä haraa vastaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
On noita Samppojakin olemassa dual-siminä, mutta taitavat julkaista niitä lähinnä Intiassa ja Kiinassa(ehkä?).

Mielestäni tämä on tyhmää, luulisi monen haluavan Euroopassa/Ameriikoissa myös kaksi liittymää yhteen kapulaan. Suomessa ja varmasti muuallaki on mahdollista saada puhelinetu, ja näin vain yksi numero, mutta aina se ei ole mahdollista: esim. meillä töissä ei ole kyseistä etua vaikka työskentelen kuitenkin yli 100+ henkilöä työllistävässä insinööritoimistossa.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
494
Lähinnä se on operaattorit, joista osa vastustaa dual simmiä. Nokia 6 ainakin tarjoaa molemmat vaihtoehdot.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Langaton lataus vielä niin voisi harkita.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Mitään Nokian nimellä tuotettua ei pysty ottamaan enää minään muuna kuin puhtaana pr-höpinänä ennen kuin toisin todistetaan, eli en odota tätä millään tasolla. En ole missään nimessä pettynyt jos olen väärässä, mutta niin paljon kaikenlaista kakkendaalia on tuolla brändillä tuotettu viimeisen 15v aikana, että ei vaan millään pysty olemaan erityisen optimistinen.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 427
Itse kyllä odotan Nokia 8:aa kuin kuuta nousevaa. Vaikuttaa kaikinpuolin semmoiselta perus+ puhelimelta, jollaista olen odottanut. Sampan A5 (2016) on ollut ihan ok, pikkaisen saisi vauhtia olla suorituskyvyssä ajoittain lisää.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 439
Viestejä
4 199 523
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom