Nokia 6.3 OnLeaksin renderöintivuodossa

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 429


Nokian seuraavasta 6-sarjan puhelimesta huhuiltiin pitkin viime vuotta, mutta julkaisu ei lopulta koskaan tapahtunut vuoden lopulla. Nyt viime vuosina luotettavaksi itsensä todistanut OnLeaks on julkaissut renderöintejä tulevasta Nokia 6.3 -mallista (nimi saattaa olla myös 6.4).

Muotoilu on kuvien perusteella tuttua yrityksen muista viimeaikaisista malleista. Näytön kooksi kerrotan 6,45 tuumaa, joten ulkomitat ovat kasvaneet hieman edeltäjä Nokia 6.2:sta. Muita havaintoja ovat vasemman kyljen Google Assistant -painike, virtanäppäimeen sijoitettu sormenjälkitunnistin sekä yläpäädyn 3,5 mm kuulokeliitäntä. Takapuolella on pyöreä neljän kameran kehys. Tarkemmista spekseistä ei ole toistaiseksi tietoa, joskin aiemmin viime vuonna laitteeseen huhuttiin Snapdragon 670- tai 730-sarjan järjestelmäpiiriä.

Laitteen julkaisun odotetaan OnLeaksin tietojen mukaan tapahtuvan viimeistään huhtikuussa - hintaluokka on todennäköisesti 250 euron tuntumassa.



Lähde: Exclusive first look at the new and affordable Nokia 6.3 / 6.4! - Steve Hemmerstoffer - Voice
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 836
Vahva epäilys jotta google assistant -nappulan sisällyttäminen saattaa antaa hiukan provikkaa valmistajalle? Kunhan eivät päädy Samsung-linjalle, joka yritti pakottaa omaa bixby-roiskettaan käyttäjille alkuun hyvinkin innokkaasti, en tiedä nykytilanteesta? Ei ylim. assistant-nappula haittaisi kunhan sen käyttötarkoituksen saa (!) vaihdettua haluamakseen, mutta jos pakottavat sen moiseksi niin Ei Hyvä Heilu :mad:
Piti nykyiseenkin asentaa Microsoft Launcher jotta pääsi eroon pakotetusta google-hakupalikasta Android10'llä. Joten moinen assistant-pakotus vaikuttaisi täälläkin jopa seuraavan merkin valintaan.
Edellinen ja nykyinenkin ovat Nokioita nimenomaan puhtaan Androidin ja vakaan päivitystuen takia.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 453
Kyllä tuo samsung bixby näppäin on aika turha ja itse pistin se kameran aukaisuun ja posti kaikki bixby liittyvä mikä oli mahdollista.
On kyllä valitettavaa että edelleen tyrkyttävät tiettyjä ohjelmia puhelimen mukana mitä ei saa poistettu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Onko tämä toiminta ihan laillista eu:n alueella?
Miksei olisi? Kyseessä on vaan yhden sovelluksen käyttämättä jättäminen ja toisen asentaminen ja käyttäminen sen ensimmäisen sijaan. Itsekin käytän eri launcheria kuin se, joka puhelimen mukana tuli. Valmistajien omissa launchereissa on usein hyvin vähän säätömahdollisuuksia, kun taas sovelluskaupoista löytyvistä vaihtoehtoisista launchereista löytyy erittäin kattavat kustomointimahdollisuudet.
Jos puhelimeen on esiasennettu Facebook, niin eihän mikään laki sano että sitä on pakko käyttää ja että et saa asentaa puhelimeesi Twitteriä. Sama asia tuon launcherin kanssa.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Miksei olisi? Kyseessä on vaan yhden sovelluksen käyttämättä jättäminen ja toisen asentaminen ja käyttäminen sen ensimmäisen sijaan. Itsekin käytän eri launcheria kuin se, joka puhelimen mukana tuli. Valmistajien omissa launchereissa on usein hyvin vähän säätömahdollisuuksia, kun taas sovelluskaupoista löytyvistä vaihtoehtoisista launchereista löytyy erittäin kattavat kustomointimahdollisuudet.
Jos puhelimeen on esiasennettu Facebook, niin eihän mikään laki sano että sitä on pakko käyttää ja että et saa asentaa puhelimeesi Twitteriä. Sama asia tuon launcherin kanssa.
Eiköhän @TenderBeef kuitenkin tarkoittanut, että onkohan Googlen hakupalkkipakotus laillista :whistling:
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 137

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 453
En itse ole tuota hakupalkkia ikinä käyttänyt kun olen aina sitä poistanut päänäytöltä mutta en omista vanilla android puhelinta niin onko siinä jotain eroja?
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 453
Esimerkiksi Nokian ja Google Pixel puhelimissa sitä palkkia ei voi poistaa kuin launcheria vaihtamalla.
Ok kiitos tiedosta itse olen vain sony ja samsung android puhelimia omistanut ja muita puhelimia.
Olen kyllä nokia puhelimia säätänyt mutta eivät ole omaan käyttöön tulleet niin hakupalkki olen jättänyt rauhaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 836
Omaan silmään Android10'n mukana tullut kirjaimellisesti ruudulle pakotettu hakupalikka ei iskenyt. Periaatekysymys jotten halua valmistajan pakottamaa toimintoa ruudulleni koska laitehan on minun. Ei haittaa jos _tarjoavat_ moista, mutta jos kyseistä toimintoa ei voi poistaa niin on suorastaan kynnyskysymys :mad:
Tulee olemaan seuraavassakin puhelimessa, eli mahdollinen Assistant-nappula ei haittaa jos sen toiminnan saa vaihdettua tai kytkettyä pois päältä. Jos puhelin haluaa pakottaa Assistant-moisen niin äänestän lompakolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 917
Viestejä
4 206 462
Jäsenet
70 996
Uusin jäsen
yoinks

Hinta.fi

Ylös Bottom