Noctua NH-D15S chromax black

majuha

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
388
Olen asentelemassa ko. CPU cooleria Ryzen 5900x päälle, ja tyhmä kysymykseni kuuluu että onko väliä miten päin tuon tuulettimen asentaa sinne väliin? Onko sillä ilmavirtauksien suunnalla merkitystä puhaltaako koteloon taakse päin vai eteenpäin? Jäähdytysritilöihin tuo ilmavirta kuitenkin taitaa mennä…
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 062
Olen asentelemassa ko. CPU cooleria Ryzen 5900x päälle, ja tyhmä kysymykseni kuuluu että onko väliä miten päin tuon tuulettimen asentaa sinne väliin? Onko sillä ilmavirtauksien suunnalla merkitystä puhaltaako koteloon taakse päin vai eteenpäin? Jäähdytysritilöihin tuo ilmavirta kuitenkin taitaa mennä…
Yleensä ilmaa otetaan koneen etu-osasta ja puhalletaan takaata ulos, joten suosittelen laittamaan ne tuulettimet tällä tavalla. vähintään laitat (cpu ja kotelo)tuulettimet niin ettei ne missään kohdassa puhalla erisuuntiin, eli ilma liikkuu yhteen suuntaan. muuten jäähdytysteho kärsii.
 

majuha

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
388
Ainakin NR200P kotelossa kannattaa laittaa puhaltamaan takaa ilmaa sisälle tai muuten kaikki näyttiksen kuuma ilma kiertää suoraan CPUn läpi.
Pohjaan sitten alhaalta ylös ottamaan ilmaa ja samaten kattoon.
Joo.. mulla on Phanteks 500A kotelo joten pohjasta ei ilmaa saa sisään.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 502
Kannattaa myös varmistaa että se itse siili tulee prosessorin päälle oikein päin. Se on epäsymmetrinen ja jos laittaa väärin päin, niin se saattaa asettua näytönohjaimen tielle. Tuuletin kannattaa tosiaan laittaa puhaltamaan ilmaa koneen peräosasta ulos.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 623
Kannattaa myös varmistaa että se itse siili tulee prosessorin päälle oikein päin. Se on epäsymmetrinen ja jos laittaa väärin päin, niin se saattaa asettua näytönohjaimen tielle. Tuuletin kannattaa tosiaan laittaa puhaltamaan ilmaa koneen peräosasta ulos.
Itse siili on kyllä täysin symmetrinen, mutta sen voi toki asentaa kahteen eri suuntaan (pysty/vaaka), jos sitä tarkoitit.

Edit. Korjaus, kyse olikin NH-D15S -mallista, joka ei ole symmetrinen.
 
Viimeksi muokattu:

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 502
Itselläkin on D15S, tosin ei chromax, ja väärin päin asennettuna en saanut näytönohjainta paikalleen. 180 astetta käännettynä siihen ilmestyi pari senttiä tilaa väliin. Tuo linkkaamasi juttu koskee perus D15:tta.


"Thanks to its asymmetrical design, the NH-D15S clears the top PCIe slot on most µATX and ATX motherboards. "
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 623
Itselläkin on D15S, tosin ei chromax, ja väärin päin asennettuna en saanut näytönohjainta paikalleen. 180 astetta käännettynä siihen ilmestyi pari senttiä tilaa väliin. Tuo linkkaamasi juttu koskee perus D15:tta.


"Thanks to its asymmetrical design, the NH-D15S clears the top PCIe slot on most µATX and ATX motherboards. "
Aah, sori. En huomannut tuota S-kirjainta, vaan katsoin että kyse olisi juuri tavallisesta NH-D15 -mallista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 491
Viestejä
4 192 831
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Dunlop

Hinta.fi

Ylös Bottom