Itsellä kone tilattu Jimmsiltä kasauksella (ei vielä alettu kasata) ja tänään rupesin laskeskelemaan että tuleekos mulla ongelma valittujen komponenttien suhteen ja pitääkö tehdä muutoksia...
Eli riittääkö kotelon syvyys Noctuan NH-D15 kanssa ja mitä tehdä jos ei riitä?
Eli minun tapauksessa pitäisi mahdollisesta tehdä joku allaolevista muutoksista. Mitä mieltä ja mitä itse tekisitte?
Eli riittääkö kotelon syvyys Noctuan NH-D15 kanssa ja mitä tehdä jos ei riitä?
- Valitun kotelo Lian Li Lancool 2 mesh ja emolevy MSI MAG X570 Tomahawk Wifi CPU:n. Jäähdyttimen maksimi korkaus tossa kotelossa on 176mm
- Noctuan NH-D15 korkaus 165mm eli tilaa jää 11mm
- Kuitenkin NH-D15 alle mahtuu vain 32mm muistit jos käyttää kumpaakin tuuletinta, itse ritilän korkaus on 64mm (etu tuuletin tulee muistien päälle)
- ja muistit jotka otin on Kingston 32GB (2 x 16GB) FURY Renegade, DDR4 3600MHz jotka 42.2mm korkeat
- Näin ollen mun pitäis nostaa etummaista 140mm tuuletinta 11mm yläspäin jolloin Noctuas jäähystä tuliskin 176mm korkea ja ei mahtuisikaan koteloon. Myös tästä aiheutuva tuulettimien epäsymmetrisyys saattaa haitata jotain. Käsittääkseni performanssi ei tästä pitäisi kumminkaan kärsiä.
Eli minun tapauksessa pitäisi mahdollisesta tehdä joku allaolevista muutoksista. Mitä mieltä ja mitä itse tekisitte?
- matalammat muistit (jotka saattaa olla hieman hitaammat)
- vaihtaa edessä oleva tuuletin 140 -> 120mm
- vaihtaa kotelo esim Phantek p500a/Fractal Meshify 2 jne. jossa enemmän syvyyttä
- vaihtaa jäähdytys AIO vesijäähyyn.
Viimeksi muokattu: