• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

BF Nintendo Switch 2 + Mario Kart World - Aliexpress Singles day

Tuote: Nintendo Switch 2 + Mario Kart World
Tarjoushinta: noin 380e, hinnat vaihtelevat jatkuvasti ja ostohetkellä hinta muuttui 435e -> 446e
Normaalihinta: 529e
Kauppa: Aliexpress
Voimassa: 20.11 asti
Linkki: Aliexpress.com

Kommentti tarjouksesta:
HUOM:
kyseessä Hong Kong malli, eli toimii muutoin mutta pistoke pitää ostaa erikseen (mikäli myyjä laita pakettiin mukaan) ja jos haluaa Mario Kart Worldin lunastaa täytyy vaihtaa Nintendo tilin alueeksi Hong Kong lunastuksen ajaksi (ohjeet kuvassa).

Tarjouksen saa Aliexpressin couponeilla mitä sivu tarjoaa automaattisesti. Kannattaa myös tarkistaa sivuilta onko jollain muulla myyjällä halvemmalla.

Aliexpressin pitäisi olla maksanut tullit jo valmiiksi ja tuo kyseinen myyjä postittaa Ranskasta, eli tulleja ei pitäisi tulla. Vaikka tullit (25.5%) tulisi niin tuote on silti hieman halvempi (noin 475e) kuin ostaisi vaikka Amazon.de (489e).

Takuu myös kyseenalainen jos tähän tarttuu.

1762935622028.png

1762935910565.png

Viimeksi muokattu:
Aliexpressin pitäisi olla maksanut tullit jo valmiiksi. Vaikka tullit (25.5%) tulisi niin tuote on silti hieman halvempi (noin 475e) kuin ostaisi vaikka Amazon.de (489e).

Takuu myös kyseenalainen jos tähän tarttuu.

1762935910565.png
Kaveri maksoi juuri omasta alin tilauksestaan tullit ja alvit.

Syy: Aliexpressistä ei saa kuittia josta näkyisi ALV, joten tulliin joutuessaan joutuu maksamaan sekä tullit että ALV:n
-> Ei kannata tilata tuolta, vaan ennemmin vaikka Saksasta Nintendon oikeasta kaupasta (ei tule lisäkuluja ja takuukin pitäisi toimia suomessa maahantuojan kautta) https://store.nintendo.de/de/nintendo-switch-2

Viimeksi muokattu:

Syy: Aliexpressistä ei saa kuittia josta näkyisi ALV, joten tulliin joutuessaan joutuu maksamaan sekä tullit että ALV:n
-> Ei kannata tilata tuolta, vaan ennemmin vaikka Saksasta Nintendon oikeasta kaupasta (ei tule lisäkuluja ja takuukin pitäisi toimia suomessa maahantuojan kautta) https://store.nintendo.de/de/nintendo-switch-2
Siis juuri tästä Switch 2:sta? Itse en ole tulleja kertaakaan maksanut alista tilanneena. Ja tuo näyttäisi tulevan Ranskasta muutenkin

Siis juuri tästä Switch 2:sta? Itse en ole tulleja kertaakaan maksanut alista tilanneena. Ja tuo näyttäisi tulevan Ranskasta muutenkin
Hyvä huomio. Ei tämä switch. En tutustunut kohteeseen noin tarkkaan - Ranskasta tilatessa ei pitäisi tulla tulleja ja alveja, jos oikeasti tulee EU:sta

Olen kyllä itsekin vuosia sitten joutunut maksamaan tullit sellaisesta tilauksesta, joka sanottiin tulevan EU:sta, niin en lähtisi itse testaamaan noin kalliilla tavaralla

Alilla tosiaan vaihtelee hinnat/toimittajat. Kannattaa haun jälkeen sortat hinnan mukaan. Esim. tällä hetkellä Espanian-varastolta KartWorld 435.43€-(kuponki)60€ = 375.43€.

(Kupongin seuraava porras 75€/469€ ostoksesta, mikäli haluaa 'säästää' enemmän)

AP:n linkin sivulla ainakin mainitaan seuraavasti:
"Additional regulatory information
For items delivered from outside the European Union, you may be subject to additional charges for VAT and, when applicable, customs duties in your country. If AliExpress is obliged by law to collect VAT, you will see the VAT inclusive price at checkout. For more information about these costs, please contact the tax and customs authorities in your country."

Itse tilasin just kameran objektiivin ja siinä tippui check outissa hinta ~274 eurosta ~218 euroon kera nootin, jossa luki juuri tuosta mahdollisesta ALV:sta + tietysti tullista. Toki linssin hintaan sisältyi ilmoituksen mukaan jo ALV. Tuohon päälle toimi -40€ alennuskoodi, joka alensi loppuhintaa lopulta 33€.

Erittäin sekava systeemi, mutta minkäs teet, kun muualta ei saa halvemmalla.

Kiitoksia laitoin tulemaan Aliexpressistä kun Las Palmasissa oli liian kallista omaan makuun.

20251112_152901.jpg

Aivan sama juttu mulla, monesti tilannut kiinan alista rajan ylittävän summan tavaraa eikä kertaakaan ole tulleja tai alveja pitänyt erikseen maksaa. Usea kauppa sanoo etteivät maksa veroja ostajan puolesta, moni kauppa ei sano mitään asian suhteen, jotkut kertovat että alv maksetaan asiakkaan puolesta.

Olisiko syy siinä että tilaus tulee lähes poikkeuksetta useassa erässä ja ne saavat kiinan päässä sen näyttämään eri tilauksilta? Joka kerta valmistaudun siihen että tullit pitäisi maksaa. Aika ison pennin olen säästänyt siinä kun ei "yllättäen" taaskaan tarvi maksaa.

Mikäli maksun ja huolinnan hoitaa AliE EU-alueelle, he tilittävät almut valtiolle automaagisesti. Siksi hinnat vaihtuvat sen mukaan mihin maahan toimitus tapahtuu.

Olen kyllä itsekin vuosia sitten joutunut maksamaan tullit sellaisesta tilauksesta, joka sanottiin tulevan EU:sta, niin en lähtisi itse testaamaan noin kalliilla tavaralla

On vapaaehtoista hyväksyä "joutuminen" maksamaan, koska toisin ajateltuna on mahdollista reklamoida asiasta joutumatta maksamaan, ja jos ei myyjä kuuntele, niin viimeistään maksukortin mahdollistama turvatoimintoja käyttäen saa ostaja rahat takaisin

Itse tilasin just kameran objektiivin ja siinä tippui check outissa hinta ~274 eurosta ~218 euroon kera nootin, jossa luki juuri tuosta mahdollisesta ALV:sta + tietysti tullista. Toki linssin hintaan sisältyi ilmoituksen mukaan jo ALV. Tuohon päälle toimi -40€ alennuskoodi, joka alensi loppuhintaa lopulta 33€.

Erittäin sekava systeemi, mutta minkäs teet, kun muualta ei saa halvemmalla.
Se on erittäin selkeä systeemi. Jos tilausvaiheessa on hinnankorjaus, pitää maksaa verot ja tullit jälkikäteen. Muutoin verot sisältyy hintaan eikä tarvitse huolehtia. Tiedä sitten mitä juuri kyseinen ilmoitus on ALVista sanonut, sillä nykyään siellä on aina Aliexpressin toimesta tämä varoitus:
1762979622845.png

Eli jos on yli 150€ ja toimitus EUn ulkopuolelta. Tässä esimerkki Kiinasta lähetettävässä Switch 2, ei siis tämän ketjun tarjoustuote. Popup tuli näkyviin tuosta kysymysmerkkipallurasta:
1762979157873.png

Jep, ja lopussa lukee edelleen että "You are encouraged to confirm with seller..." joka tekee tuostakin popupista yhtä tyhjän kanssa. Olis kiva saada tietää onko täällä joku joka on joutunut maksamaan kiinan aliexpress tilauksestaan tulleja, jos ei niin ei tarvi siitä enää ressata, jos on niin kiinnostaa kyllä tietää että mikä johtaa siihen, koska se ei varmastikaan ole tuo "kiveen painettu" 150€ raja.

Oma kokemus aliexpressistä: Tavara saapuu aina perille, vaikkakin joskus vasta yli kuukauden päästä tilaamisesta ja usein eri lähetyksinä, yks pussukka viikolla X ja toinen pussukka 2 viikkoa myöhemmin. Tavarasta ei koskaan erikseen peritä alveja vaikka kaupan sivut sanoisivat jotain tai olisivat täysin sanomatta mitään. Tullimaksua ei jostain syystä veloiteta, viime vuosina 5 tilausta jotka ovat menneet yli 150€ joko yksittäisen tuotteen hinnan vuoksi tai epähuomion takia. Yleensä varon ylittämästä 100€ yksittäistilauksen hinnassa, koska ilmaisiin postikuluihin kelpaa moni tuote ja minimi tilauksen hinta siihen on 10,01€, niin aivan sama vaikka tilaa erillisinä.

Ehkä se on tämä TEMU rage joka aiheuttaa näitä sivuvaikutuksia? Pikku pussukkaa ja pakettia tulee joka tuutista ristiin rastiin ja poikittain niin tulli ei jaksa enää (suljettujen ovien takana) välittää ns pikkutilauksista? Finnish Customs wants to turn back the tide on Temu

On alista nähtävästi mahdollista tilata kiinasta tavaraa ja maksaa verot, mutta mistään en löydä veroerittelyä jos vaikka tulli kysyisi. Onko kenelläkään tietoa mistä tuollaisen saisi? Esimerkkinä yksi omista tilauksista viimeajoilta

1763030268124.png

edit. Tuossa olikin aiemmin, että ostoskorissa näet verojen määrän kysymysmerkistä. Mutta mitenkäs tuo oston jälkeen olisi nähtävissä

On alista nähtävästi mahdollista tilata kiinasta tavaraa ja maksaa verot, mutta mistään en löydä veroerittelyä jos vaikka tulli kysyisi. Onko kenelläkään tietoa mistä tuollaisen saisi? Esimerkkinä yksi omista tilauksista viimeajoilta

1763030268124.png

edit. Tuossa olikin aiemmin, että ostoskorissa näet verojen määrän kysymysmerkistä. Mutta mitenkäs tuo oston jälkeen olisi nähtävissä
Aliexpressillä on IOSS-tunniste mitä kautta kaikista alle 150€ tilauksista menee kaikki tarvittavat tiedot tullille automaattisesti. Jos tulli kysyy lisäselvityksiä ilmoitetaan heille IOSS-tunniste ja laskun loppusumma.

Aliexpressillä on IOSS-tunniste mitä kautta kaikista alle 150€ tilauksista menee kaikki tarvittavat tiedot tullille automaattisesti. Jos tulli kysyy lisäselvityksiä ilmoitetaan heille IOSS-tunniste ja laskun loppusumma.
Mistä tuon tunnisteen saa?

Luulin että aliexpressin sivulta, mutta en vaan millään löytänyt.

Tämä pitäisi usean eri tietolähteenä perusteella olla aliexpress IOSS
IM5280002556
IOSS on lähetyskohtainen kuten seurantanumero paketilla, ei siis mikään yleismallinen
Edit. olen ilmeisen väärässä, kokemusasiantuntijan lausunto alempana

Viimeksi muokattu:
Juu, IOSS-tunniste ei vaihtele. Vahvistan tuon AliExpressin tunnisteen IM5280002556, jonka olen kirjoittanut muistiin vuosia sitten tekstitiedostoon monen muun nettikaupan oheen.

Olen tilannut mm. 370€ virta-aseman Alin kautta, myyjältä jonka varasto on EU-alueelta. Ei mitään yllätyksiä, kannettiin ovelle saakka.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 180
Jäsenet
80 433
Uusin jäsen
j_i

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom