Tarkoitatko päivittäistavarakauppaa Suomessa? Aika harvoin näen ketään nykyään ostamassa edes savukkeita, tai sitten en ole niin utelias että kyttäisin. Tosin juuri tällä viikolla satuin kaakatuksen kovaäänisyydestä huomaamaan, että joku vanha ämmä osti pari kiekkoa jotain minulle tuntematonta merkkiä.Miltähän pussien Suomen myyntitilastot näyttää, aluksi jatkuvasti oli joku kassalla ostamassa, nyt sattuu erittäin harvoin. Onko täällä joku kassalla töissä?
En tosin juuri nykyään käy ns. "Siwassa" jossa kympin kiekon ostajia lienee joka toinen joinakin kellonaikoina. Sikäli kun olen käynyt esimerkiksi vituralleen ohjattua pakettia hakemassa jostain peräperseen pikkukoomarketista, niin kyllähän siellä on ollut joku es-tölkin kanssa ostamassa ylihintaista myrkkynuuskaa. Joka kerta, tosin näitä kertoja on varmaan ollut noin 3-5. Olen jo tottunut uuteen välikauteen joka kohta päättyy, ja jos vaihtoehto tosiaan olisi alamaisesti kysellä Siwan tädiltä jotain laimeaa pahanmakuista vajaata purkkia kympin kerta joka päivä, käyttäisin varmaankin yhä nuuskaa ja hakisin sitä asioikseen ulkomailta. Mistä tulikin mieleen, että sehän on aika namia. Pitäisiköhän palata aiempiin tapoihin? Sitähän tässä kiusaajat hakevat.