NFT kysymyksiä

Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
2
Moi,

mitäs mieltä. luulen itse että kyseessä on huijaus, mutta miten pitkälle ja miten kannattaa leikkiä mukana. Kuvaan siis valokuvia, minua lähestyi henkilö joka haluaisi ostaa kuviani kolme kappaletta NFT:ksi itselleen. Onko tässä jonkinlainen huijauksen mahdollisuus, ja jos on niin miten henkilö voisi yrittää vedättää?

Miten tuo kauppa tapahtuisi? Luon jonnekin ilmaisen kryptolompakon, kytken sen johonkin ilmaiseen NFT-kauppapaikkaan? onko muita ohjeita?

Paljon kysymyksiä, toivottavasti joku osaisi auttaa.

Arske
 
Liittynyt
11.09.2023
Viestejä
1
Moi,

mitäs mieltä. luulen itse että kyseessä on huijaus, mutta miten pitkälle ja miten kannattaa leikkiä mukana. Kuvaan siis valokuvia, minua lähestyi henkilö joka haluaisi ostaa kuviani kolme kappaletta NFT:ksi itselleen. Onko tässä jonkinlainen huijauksen mahdollisuus, ja jos on niin miten henkilö voisi yrittää vedättää?

Miten tuo kauppa tapahtuisi? Luon jonnekin ilmaisen kryptolompakon, kytken sen johonkin ilmaiseen NFT-kauppapaikkaan? onko muita ohjeita?

Paljon kysymyksiä, toivottavasti joku osaisi auttaa.

Arske
jos sulla on kuvia ja hän haluaa ne ostaa ja tehdä niistä nft niin se olkoot hänen valintansa, mutta myy ne kuvat normaalisti ottaen vaikka tilisiirtona rahat ja luovuta vasta sitten. sinulla ei ole mitään syytä tehdä kryptolompakoita tai vastaavaa , hän pystyy itse tekemään kuvasta nft kun hän sen haltija on. pyydä rahat ja anna kuvat, kaikki ylimääräinen ostajan osalta on huijaus yritystä
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
2
Kiitos, tosin hän käyttää perusteluna sitä että hän ei halua ostaa kuvia, jotka jo saattavat olla NFT:nä myyntipaikoilla. Eli eräällä tapaa ihan ymmärrettävä perustelu, mutta.... hälytyskellot soi silti.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 480
Kuulostaa 100% huijaukselta. Oletko aktiivisesti ollut myymässä kuviasi vai tuliko ostopyynti ihan yllättäen ja pyytämättä? Netissä jos joku tarjoaa rahaa tai joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta niin huijaus se on.

Eiköhän tuossa joko tulla pyytämään sulta jotain etukäteismaksua palvelulle tai sitten lähetellä linkkejä epämääräisille sivustoille ja kalastella käyttäjätietoja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Kusetus mikä kusetus. Leiki mukana ja katso miten homma halutaan hoitaa mutta hyvin todennäköisesti homma päätyy joko luottokortti- tai henkilötietojen syöttämiseen jonnekin, kryptojen kanssa kikkailuun tai esim. rahanpesuun, jossa ostaja lähettää liikaa rahaa josta sinun pitää siirtää osa edelleen jonnekin muualle. Tämä viimeisin tosin taitaa olla yleisempi maissa jossa shekkejä käytetään vielä paljon.

Kryptojen kohdalla todennäköisesti sinun pitäisi tehdä tili jonnekin palveluun jossa nuo kuvat voisi muuttaa NFT:ksi mutta tuo palvelu tarvitsee xxxx € talletuksen toimiakseen ja... voit arvata minne nuo rahat päätyy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 181
Viestejä
4 214 793
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom