Nettiongelmia.

Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
2
Terska! olen uusi täällä mutta tietotekniikan alalla jne oon jonkin aikaa ollu mutta en ole mistään löytänyt tähän ratkaisua.
Eli, just tossa tuli kotiin 5G yhteydet ja siinä 5G antennissa on kiinni TP-Link deco M4R mesh-reititin ja toinen M4R alakerrassa.
Ongelma on se että wifissä nopeudet helposti yli 100Mbps-600Mbps, mutta ethernetillä PC:seen kytkettynä ei oo kertaakaan nopeudet menny yli 100Mbps/25Mbps.
Kahdella ethernet kaapelilla olen koittanut joista kummatkin CAT 6 ja ei ole ollut eroa. Olen myös kokeillut laittaa suoraan 5G "antenniin" koneen kiinni mutta silti rajoittuu siihen 100Mbps.
Koneessa olen pakottanut linkin 1.0 Gbps full duplex, mutta sekään ei auttanut. Montaa eri ajuria myös kokeillut asentaa mobon verkkokorttiin joka on siis sisäänrakennettu gigabit realtekiltä. itse verkkoportissakin näkyy vihreä valo eli linkki on 1.0 Gbps. Myös IPv4 asetuksista staattisen ip:n ja openDNS laittanut. Kaikki kortin asetukset osoittaisivat sitä kohtaan että pitäisi olla hyvät nopeudet. Deco:n puolelta ei voi muuta säätää kuin vaan QoS jolla ei niinkään väliä ole koska verkossa on vaan pari laitetta kiinni.
Eli kysymys on se että onko kenelläkään ollut samaa ongelmaa ja miten ratkaistu tai jos joku osaisi muuten auttaa :D
Tilasin verkkokauppa.com gigabit verkkokortin PCI:E väylään ja katson auttaako se


Koneen speksit:
CPU: AMD Ryzen 5 1600 3.6GHz
MOBO: ASrock AB350m pro4
RAM: Corsair vengeance 16GB 2x8gb 2400Mhz
GPU: Asus dual oc gtx 1060 6gb
Poweri: Kolink semi mod 500W.
Storage: 128gb kingston a400 ssd ja seagate barracuda 1tb 7200
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
675
Tp-linking forumit 'täynnä' samasta asiasta valittavia, taitaa olla joku bugi QoS asetuksissa monessa deco mallissa - mikäli pitää paikkaansa viestit nopeuden vapautumisesta QoS asetuksia vaihtelemalla... bandwith cap jotain muuta kuin 1000/1000 tai priority laitteiden asetusten laitto/poisto.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 129
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom