Nettiliittymien palveluntarjoajat ja asiakaspalvelu

Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 451
Elikkäs oma liittymä on paikalliselta palveluntarjoajalta. Yleensä toimii hyvin, mutta joskus tökkii.

Sattui kerran niin että viikolla oli pätkimistä ja viikonloppuna ei sitten nettiä ollenkaan moneen tuntiin.
Noh, viikonloppuna soittelin helpparinumeroon ja siellä sanottiin että ei nyt viikonloppuna voi tehdä mitään kun ei ole mitään yleistä virheilmoitusta päällä.
Pitää kuulemma asioikseen kutsua asentaja paikalle tutkimaan mistä häiriöt johtuu, niin se sitten saattaa maksaa sinulle satasia koska eivät pysty paikallistamaan häiriöitä kun se on kuulemma niin hankalaa kaapeliverkossa.

Että viikonloppuna on vain joku numero jonne voi soittaa ja jättää vikailmoituksen päivystävälle hepulle, joka sanoo että "en mä nyt voi mitään tehdä muuta kuin laittaa tän viestin eteenpäin, välitän tiedon ja asentajat kattelee sitten maanantaina."

Eli palveluntarjoaja joka tarjoaa 24/7 nettiä, minkä luulisi olevan normi tänä päivänä, ei kuitenkaan tee mitään sen suhteen että viikonloppunakin saisi jotain palvelua?
Viikolla arkipäivinä joskus ongelmia ollut myös, ja silloin soittamalla on saanut asiallista palvelua (8:00-17:00) teknisestä tuesta sieltä ja ongelma ratkennut pian, tämä myönnettäköön.

Miksi tarjota jotain mitä eivät pysty toimittamaan?
Luuleeko ne tuolla että ihmiset ei tarvitse nettiä viikonloppuisin?
Tai ilta-aikaan ei ole kunnon asiakaspalvelua tarjolla?

Ja tämä helvetin kokemus on samalta palveluntarjoalta pari kesää sitten.
Aina joskus siinä klo 17:00:n jälkeen alkoi netti pätkimään ja pätkimistä jatkui sinne iltaysiin asti viikkotolkulla.
Puhelinrumbaa tuli harrastettua liikaakin kyseisen operaattorin aspan kanssa ja hyvin vähän osasivat tehdä asialle mitään.
Jossain vaiheessa ongelma ratkesi, mutta koskaan en selitystä tai hyvitystä saanut mistä se johtui.

Kyseessä on paikallinen toimija jolla on monopolit kiinteisiin liittymiin.
Langattomat liittymät oli ihan scheisseä täällä se 5 vuotta sitten, toki nyt nuo tuntuu parantuneen.

Toinen liittymä rinnalla nyt Elisalta langattomana ja tuntuu toimivan. Harkitsen vakavissani tuon nykyisen kiinteän netin iritsanomista.

Ihan vain mielenkiinnosta, millaista on vaikka Elisan tai Telian aspa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 949
Elikkäs oma liittymä on paikalliselta palveluntarjoajalta. Yleensä toimii hyvin, mutta joskus tökkii.

Sattui kerran niin että viikolla oli pätkimistä ja viikonloppuna ei sitten nettiä ollenkaan moneen tuntiin.
Noh, viikonloppuna soittelin helpparinumeroon ja siellä sanottiin että ei nyt viikonloppuna voi tehdä mitään kun ei ole mitään yleistä virheilmoitusta päällä.
Pitää kuulemma asioikseen kutsua asentaja paikalle tutkimaan mistä häiriöt johtuu, niin se sitten saattaa maksaa sinulle satasia koska eivät pysty paikallistamaan häiriöitä kun se on kuulemma niin hankalaa kaapeliverkossa.
No ihan paskaa, ellei osa verkosta kuulu taloyhtiölle. Eli jos on oikeasti ISP:n kaapelit niin ei siitä tule mitään kuluja.

Toki sitten vasteajat voi olla kovatkin kuluttajaliittymissä.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Kyllä se asentajakin viikonloppuna liikahtaa jos on usealla netti poikki. Kannattaa naapurilts kysyä toimiiko sillä netti. Jos ei oo tuttuja niin voi aina facebookin puskaradiossa haukkua nettiä ja saman kadun koiran paskoja.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 451
Kyllä se asentajakin viikonloppuna liikahtaa jos on usealla netti poikki. Kannattaa naapurilts kysyä toimiiko sillä netti. Jos ei oo tuttuja niin voi aina facebookin puskaradiossa haukkua nettiä ja saman kadun koiran paskoja.
Naapureilla ei välttämättä ole samaa palveluntarjoajaa.
MIstä minä tiedän mitä nettiä nuo nuo naapurit käyttää.

Kuulostaa verran hauskalta että minun talous on se ainoa jossa netti pätkii.
Monesti täällä on ollut ongelmia että ongelmat on koko alueella, mutta palvelua ei saa kuin arkipäivinä.

Koiran paskat ei kiinnosta kun tässä taloyhtiössä tuntuu asustavan järkevää porukkaa, jotka eivät paskoita koiriaan keskelle pihamaata ja rappusia.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 332
Ei tuo Elisalla homma sen paremmin toimi. Tässä kuukauden aikana tehty 7 vikailmoitusta, eikä loppua näy. Viikonloppuisin ei selvitellä, jos alueella ei ole muitakin ongelmasta kärsiviä. Käytössä myös kaapelimodeemi.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 734
Turussa mulla on ollut Telian ja nyt DNA:n kaapeli parisen vuotta. Näiden aspoista en tiedä tuon taivaallista, kun ainoastaan liittymää tilatessa joutuu asioimaan.

Telialla oli joskus hetken(jokunen tunti/puoli vuorokautta) katkos. En tehnyt mitään koska luultavasti en edes kunnolla ehtinyt huomaamaan asiaa, ja vian seurauksena lähes kaikki Telian nettiyhteydet Suomessa olivat katki. DNA:lla ei ole havainnut yhtään katkosta tässä puolen vuoden ainakaan.

En ymmärrä ketjun ideaa.

Ei kukaan kuluttaja-asiakas halua että mitkään asentajat käyvät ihmettelemässä johtoja ja laitteita viikonloppuisin. Ei kukaan halua maksaa yksittäisen asiakkaan puolesta sellaista. Jos vain yhdellä asiakkaalla on ongelma niin sehän ei silloin luultavasti ole verkon vika.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
184
Aspahan on sitä varten että jos ei mitenkään tullut itse mieleen - kenellä muka tulis - tarkistaa johdot ja käynnistää uudestaan yms. Ei siellä mitään insinöörejä kannata pitää kun edelläesitetyt toimet tai tunnin parin odottelu ratkaisee >90% ongelmista.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Suosittelen irtisanoutumaan vanhanaikaisesta kaapelimodeemiyhteydestä.ja vaihtamaan tilalle 5G/4G. Kokeilemalla selviää millä kolmesta operaattorista paras verkko alueellasi
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 451
En ymmärrä ketjun ideaa.

Ei kukaan kuluttaja-asiakas halua että mitkään asentajat käyvät ihmettelemässä johtoja ja laitteita viikonloppuisin. Ei kukaan halua maksaa yksittäisen asiakkaan puolesta sellaista. Jos vain yhdellä asiakkaalla on ongelma niin sehän ei silloin luultavasti ole verkon vika.
Ei tuosta nyt ollut kyse että kävisivät kotona tarkastelemassa johtoja, vaan kyse on siitä että eivät osaa tai halua paikallistaa missä vika on.
Tuo asenne siellä palveluntarjoajan päässä vain alkoi vähän sapettamaan, kun eivät tiedä missä vika on ja tarjotaan palvelua mitä ei pystytä toimittamaan.
Ja en todellakaan usko olevani ainoa asiakas jota tuo vika koski.

Muutamina kertoina kun on tullut soitettua tuonne päivystykseen ja kerrottua häiriöstä, niin ovat kyllä sanoneet että juu työn alla on kun muutkin on valittaneet viasta.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 451
Suosittelen irtisanoutumaan vanhanaikaisesta kaapelimodeemiyhteydestä.ja vaihtamaan tilalle 5G/4G. Kokeilemalla selviää millä kolmesta operaattorista paras verkko alueellasi
Tuo vaikuttaa tällä hetkellä parhaimmalta vaihtoehdolta. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin 4G riittää ihan hyvin meidän talouden tarpeisiin.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Ite kun olin aikoinaan helpparissa töissä niin pystyttiin kaapelimodeemille linja mittaamaan.. Aika usein se avitti kun asiakas töpseliä tuuletti. Sitten kun en muuta keksinyt sanoin soita vikariin ja sitten ite sieltä vastasin ja haukuin helpparin pystyyn :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 124
Viestejä
4 212 712
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom