Nettiliittymäsi tämänhetkinen nopeus+keskustelua

Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
324
Missä päin liittymän käyttöpaikka? Mihin mastoon ottaa yhteyttä? Onko nopeus koko ajan vuorokauden ajasta riippumatta alle 2M vai tuleeko esim. ruuhka-aikojen ulkopuolella edelleen normaalisti? Operaattorin vikapalveluun kannattaa soittaa ja kysyä onko ruuhkaa tai vikaa lähimastossa tai tehty jotain muutoksia, jotka olisivat voineet vaikuttaa nopeuteen. Voi myös toki olla, että itse modeemissa on jotain vikaa. Mitä modeemin hallinnassa näyttää signaaliarvot (RSRP,RSRQ ja SINR)?
Koskenkylässä, 1-2km päästä mastosta, manuaalusesti laitettu että ottaa siihen kiinni, tosiaam ennen toiminut. Kyllä se on vähän niinkuin jatkuvasti jumissa, häiriöpuolelle olen ilmoittanut ja he lupasivat tarkistaa onko ongelmia. Ilmoitan nuo arvot kun pääsen koneelle, minkälaisia niitten pitäisi olla?
 
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
1 558
Koskenkylässä, 1-2km päästä mastosta, manuaalusesti laitettu että ottaa siihen kiinni, tosiaam ennen toiminut. Kyllä se on vähän niinkuin jatkuvasti jumissa, häiriöpuolelle olen ilmoittanut ja he lupasivat tarkistaa onko ongelmia. Ilmoitan nuo arvot kun pääsen koneelle, minkälaisia niitten pitäisi olla?
Voit kokeilla onko eroa nopeuksissa eri taajuuksilla, jos lukitset modeemin 800MHz (B20) ja sen jälkeen 1800MHz (B3) taajuudelle ja sitten vertailuna auto-valinta. Varmista myös, että modeemi ei ole tippunut 3G:lle. Tiettyyn mastoon et modeemia pysty lukitsemaan.

RSRP pitäisi olla alle 100dBm mieluiten ja SINR yli 10-15dBm.

Onko puhelimessasi Telia? Millaiset nopeudet puhelimella saat? Tai jos on toinen operaattori niin antaa ainakin sitten vertailua nopeuksista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
220


Meri-Lapissa tänään tuli päivitettyä Telian 1gb kaapeliliittymään. Nopeus vaihtelee siinä 850mbps/920 välillä. uppi 90-95mbps. Ihan kivasti toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682


Tää on kohta historiaa, tuli hommattua kaapeliyhteys, Telian tottakai. Normaalistihan tuo 100 meganen mobiilinetti ei ole edes puolta tuosta mutta näin öisin se on hieman nopeampi. Täytyy vaihtaa puhelinliittymä Saunalahdelle koska ei oikein inspiroi nää 6 euron kuukausimaksut tavallisesta puhelinliittymästä, nyt kun ei tarvitse enää tuota yhteys keskittäjälle alennusta.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Tuli tuossa testattua vähän DNA:n 4G prepaid-liittymää Nokia 9 Pureview-puhelimella.
Ilmoitetaan maksimissaan 300Mbit/s

 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
565
Kävin korkkaamassa uunituoreen Yhteisverkon B1, B3, B20 tukiaseman Kemin Hiihtomajanpolulla. Tähän tukiasemaan ei tule lainkaan kuitua, vaan pelkillä radiolinkeillä hoituu yhteys. Varmaan 500M linkit, koska miltään suunnalta ei saanut yli 500Mbps nopeuksia.


450M.jpg
33.jpg


xxx.jpg

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.11.2019
Viestejä
127

Telian 4G, onneksi kohta kuitu laulaa.
Tuo alkaa ole aika historiallisista tasoa, mutta hyvä, että kuitu on tulossa ja elein kävin äidillä syömässä ja sille oli myyty jo nopeampi yhteys, kuin minulle. Hänelle on tulossa 400M yhteys ja olen kituuttanut 100M + 200M yhteydellä pitkään. Pitäisi kai ottaa suoraan se 1000M. Sitten olisi 1100M, kun varayhteys on mukana.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
220
Tuo alkaa ole aika historiallisista tasoa, mutta hyvä, että kuitu on tulossa ja elein kävin äidillä syömässä ja sille oli myyty jo nopeampi yhteys, kuin minulle. Hänelle on tulossa 400M yhteys ja olen kituuttanut 100M + 200M yhteydellä pitkään. Pitäisi kai ottaa suoraan se 1000M. Sitten olisi 1100M, kun varayhteys on mukana.
Tuli yhdellä testillä muutoin 20-30 pingi, aamulla nopeudet lähemmäs 80M.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Nysse tapahtui. Tai pari päivää sitten, 100 megainen mobiilinetti vaihtui satamegaseen kaapeliyhteyteen. Tyypillisesti toi vanha toimi jotain 5-15 megan nopeudella, tossa näkyy noita vanhoja testejä. Toki tota yleensä tuli hakattua enemmän silloin kun yhteys tahkosi, välillä tuo oli < 2 megaa mutta silloin kai kyse oli mokkulan temppuilusta.

Jostain syystä tää yhteys nyt antaa aina järjestään 115 megaa. Katsoin Telian sivulta että kyllä se oikein 100 megaisena on kytketty. Onko toi tyypillistä kaapelille, joskus kauan sitten oli ADSL eikä se muistaakseni mitään ylinopeutta antanut.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Telian 100/50 antaa speedtestillä Ping 50-230ms ja 0,7 - 5/10-26mbps. Toimikin viikon verran niinkuin pitää, eli joku 115/48mbps
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143

Pingi on yllättävän korkea. Itselläni sama liittymä näyttää tällaista:
Sijainti/kuparin mitta vaikuttaa varmaan hieman. Joka tapauksessa olen tyytyväinen, 9,90€/kk 100/10 vs 13,90€ 50/10 niin ei passaa valittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Sijainti/kuparin mitta vaikuttaa varmaan hieman. Joka tapauksessa olen tyytyväinen, 9,90€/kk 100/10 vs 13,90€ 50/10 niin ei passaa valittaa.
Jep. Lähinnä meinasin ettei voi sikäli päätellä mitään jos vertaillaan tuloksia joissa ei pingata edes samaa serveriä. Sijainti ja operaattorin reititykset vaikuttaa eniten.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
ny oikeesti rupee palaa käpy :mad:
vitunvittu2.jpg
tossa vielä toissatalvelta samoilla vehkeillä
menihän.jpg
Luulis ny et nää paranis vaan mutta ei ku huononpaan menny vähitellen kokoajan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Nyt meni vittu hermot tähän paskaan.



Tolla sitten yrittää yksi pelata css, toinen WoT ja kolmas Fortniteä. Eniten itkee se joka kynäriä yrittää pelata. Aivan jäätävää paskaa ollut marrasjoulukuun yhteydet. Tänään katkesi se kamelin selkä ja tilaukseen lähtee 300M moi ja tolle Telian 200M simille kaivan haudan pihalle ja kusen päälle.

Alkuvuodesta oli vielä tällästä:



Ja sillonkuin tuon laitoin joskus vuosi sitten marraskuussa niin huideltiin 50-60 tulonopeuksissa.

En tiedä mikä siinä kusee onko käyttäjiä tullut lisää vai mitä hemmettiä tolle nopeudelle on tapahtunut.

Asun about keskustassa ja tukiasemia on useampia kantamalla. Katolla tällänen: ZyXEL LTE7460 -LTE-modeemi ulkokäyttöön 269,90 joten ei pitäisi jäädä siitä kiinni...

Toinen perkele on sisäpuolen tukiasema: Netgear Nighthawk X4S AC2600 -WiFI-reititin 189,90 jonka kanssa tappelin tänään pari tuntia kun yritin saada kännykkää paritettua siihen hotspotilla kun saatanan työpaikan liittymäkin huitelee siellä 50/30 paikkeilla kännykällä. Mutta tuo vajakki ja kuitenkin kohtalaisen kallis tukiasema ei ilmeisesti osaa ottaa nettiä wifin kautta sisään. VMP.

Tuosta päästäänkin sitten siihen kysymykseen miksi aloin avautumaan. Saanko kännyn hotspotin paritettua tälläsen kautta: TP-LINK RE200 Dual-band -WiFi-toistin 28,90 tukiasemaan? Normaalistihan noi palikat toimii juuri päinvastoin eikö? Eli jakaa langallisen yhteyden langattomasti? Mutta osaako se ottaa langattoman sisään ja ulostaa sen johdon kautta tuohon X4S:ään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Minun telia sovellus innoissaan kertoo että voisin päivittää nopeampaan nettiin. Pitihän se katsoa:
Screenshot_20191215_205203.jpg

Siellä sitten pääsi nauru kun tarjottiin sama tuplahintaan:
Screenshot_20191215_205121.jpg


Oli tuon jälkeen pakko mennä nettisivuilta katsomaan ja siellä tuo sama 32,90e/kk ilman määräaikaa. Tarttuuko joku oikeasti noihin :D
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
Saanko kännyn hotspotin paritettua tälläsen kautta: TP-LINK RE200 Dual-band -WiFi-toistin 28,90 tukiasemaan? Normaalistihan noi palikat toimii juuri päinvastoin eikö? Eli jakaa langallisen yhteyden langattomasti? Mutta osaako se ottaa langattoman sisään ja ulostaa sen johdon kautta tuohon X4S:ään?
Kyllä, kun käytät näistä "Kolme eri toimintatilaa: Tukiasema, Reititin tai Mediasilta"
tuota viimeistä "Mediasilta", jota myös WDS (wireless distribution system) -nimellä (tai wireless client) tunnetaan. Eräänlainen wifi->ethernet -muunnin siis. Aika monesta wifi-routerista tällainen toiminto löytyy, esim. Asukselta.

Mutta paremman internetjaon kännykästä saa reittiä usb2/3->parempi purkki ja siitä sitten eteenpäin esim. ethernetillä. Nopeus tosin riippuu kännykästä, mutta 250 MBit/s tai vähän yli pitäisi onnistua esim. tuoreekoilla Samsung Galaxyilla. Esim. J6 (2018):ssa usb2 toimii kuin junan vessa, mutta sen wifi-hotspot on taas umpisurkea luotettavuudeltaan. Jos joku tietää parempia (nopeampia) usb-tetheringtoteutuksia, niin 5G:n kanssa erityisesti kiinnostaisi kovasti.

EDIT: Ja kyllä tuon Netgear Nighthawk X4S AC2600 -WiFI-reitittimenkin saa siltatilassa kiinni ainakin kokeilumielessä siihen kännykän wifi-hotspotiin ettei tarvitse uusia vermeitä ostaa. Kännyn 2.4 GHz:n wifi on tietysti oma pullonkaulansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 505
Tuntuu että yleisesti ymmärretään, että 5G tulee ja riittää kaikille koska kapasiteettiä lisätään.
Riittäähän se, alkuun. Kuten Järvinen tuossa totesi, niin mobiilidatan käyttö on lisääntynyt vuoden sisällä (kuten aiempinakin vuosina).
Näin on, siitä mobiilioperaattorit eivät puhua pukahda halaistua sanaa, vaan väittävät aina seuraavan g-version olevan se lopullinen huipennos, joka korvaa kaikki muut yhteydet.

Tuo kyseinen toiminta on kuin ikiliikkuja.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
252
Tere, lainaan hieman tätä triidiä omiin kyselyihin..

Elikkäs MPY (Mikkelin puhelinyhtiö) sössi taas jotain, ja mun kaapeli (siis tv kaapeli) netti ei taas kerran toimi. Olen käyttänyt kaapelimodeemia sen ~20v juurikin sen takia, että jos se on poikki, niin silloin ei myöskään TV toimi, ja toisinpäin... ja tuo toimi aiemmin todella hyvin, eli netti toimi 24/365, mutta viime aikoina on alkanut tulla säröjä liittoon...

Liittymä on 50Mbps/~2?¿?mpbs ja tuo on riittänyt kaikkeen mikäli on toiminut, mitä se ei viimeaikoina ole tehnyt. Noh, iskin kännykän USB-väylään, ilman sen suurempia odotuksia... ja perkules sehän rokkas ihan kympillä, speednetin mukaan 47Mbps down ja 27Mbps up...

Tuo riittää youtuben katseluun paremmin kuin hyvin, mutta onko joku koittanut pelata tällä virityksellä? mulla on joku nettimeter (netmeter evo 2.0.0) koneella mutta se ei ymmärrä että mulla on netti kun se tulee usb väylän kautta, eli en näe pätkiikö tämä liikaa pelaamiseen...

Toinen asia mikä askarruttaa on turvallisuus, siis jos käyn katsomassa jotain hydrauliikka videoita niin tuleeko minun puhelimesta niin saastainen että siihen ei voi edes vastata ilman että kuolee kuppaan¿

jos mobiililla pystyy pelaamaan, voisin päivittää ton kännykän liittymän ja irtisanoa tän kaapelin.... tosin... mulla on niin huonoja kokemuksia kaiken maailman mokkuloista että....

kännykkä on oneplus 7 jos se nyt jotenkin liittyy tähän.. (ei varmaan liity, mutta pääsinpähän kehumaan oneplussaa ^^)
 
Liittynyt
28.05.2019
Viestejä
1 558
Tere, lainaan hieman tätä triidiä omiin kyselyihin..

Elikkäs MPY (Mikkelin puhelinyhtiö) sössi taas jotain, ja mun kaapeli (siis tv kaapeli) netti ei taas kerran toimi. Olen käyttänyt kaapelimodeemia sen ~20v juurikin sen takia, että jos se on poikki, niin silloin ei myöskään TV toimi, ja toisinpäin... ja tuo toimi aiemmin todella hyvin, eli netti toimi 24/365, mutta viime aikoina on alkanut tulla säröjä liittoon...

Liittymä on 50Mbps/~2?¿?mpbs ja tuo on riittänyt kaikkeen mikäli on toiminut, mitä se ei viimeaikoina ole tehnyt. Noh, iskin kännykän USB-väylään, ilman sen suurempia odotuksia... ja perkules sehän rokkas ihan kympillä, speednetin mukaan 47Mbps down ja 27Mbps up...

Tuo riittää youtuben katseluun paremmin kuin hyvin, mutta onko joku koittanut pelata tällä virityksellä? mulla on joku nettimeter (netmeter evo 2.0.0) koneella mutta se ei ymmärrä että mulla on netti kun se tulee usb väylän kautta, eli en näe pätkiikö tämä liikaa pelaamiseen...

Toinen asia mikä askarruttaa on turvallisuus, siis jos käyn katsomassa jotain hydrauliikka videoita niin tuleeko minun puhelimesta niin saastainen että siihen ei voi edes vastata ilman että kuolee kuppaan¿

jos mobiililla pystyy pelaamaan, voisin päivittää ton kännykän liittymän ja irtisanoa tän kaapelin.... tosin... mulla on niin huonoja kokemuksia kaiken maailman mokkuloista että....

kännykkä on oneplus 7 jos se nyt jotenkin liittyy tähän.. (ei varmaan liity, mutta pääsinpähän kehumaan oneplussaa ^^)
Suosittelen pitämään kiinteän kaapeliyhteyden. Voihan sitä kännykkäyhteyttä silloin käyttää sitten, jos kaapeliyhteys ei toimi. Kaapeliyhteydellä saat kuitenkin aina tasaisesti nopeuden ja mobiilinetin nopeus voi laskea myöhemmin niin, että netti tökkii. Kannattaa toki operaattorille aina tehdä vikailmoitus, jos ongelmia esiintyy.

Jos vaan jaat puhelimen kautta nettiä tietokoneelle tms niin hydrauliikkavideoiden katselu ei vaikuta puhelimen tietoturvaan. Toki tietokoneen suojaus on syytä olla kunnossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Mikähän siinä oli että Kuopio jäi yhteisverkon ulkopuolelle.
Raha. Yhteisverkko tehtiin sinne missä mobiiliverkon tuottavuus on matala eli missä peittovaatimusten takia tarvitaan paljon tukiasemia mutta missä ei kuitenkaan ole näihin tukiasemien määrään nähden paljon käyttäjiä. Yhteisverkolla Telia ja DNA saivat siis jaettua kulut ja pidettyä kuitenkin peittovastimuksen täytettynä ja pystyvät tarjoamaan alueelle liittymiä.

Kuopio on sen verran väkirikas alue, että siellä kyseistä ratkaisua ei katsottu tarpeelliseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Uudet 5G-toimiluvat sallii yhteisverkon laajentamisen paljon suuremmalle väestöpeitolle, aika näyttää mitä sen kanssa käy. Esim. Tanskassa Telialla ja Telenorilla on koko maan kattava yhteisverkko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Uudet 5G-toimiluvat sallii yhteisverkon laajentamisen paljon suuremmalle väestöpeitolle, aika näyttää mitä sen kanssa käy. Esim. Tanskassa Telialla ja Telenorilla on koko maan kattava yhteisverkko.
Tämä koskee siis 3.5Ghz taajuutta? Tosin NSA vaatii 4G että odotetaan pari vuotta SA:ta ensin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Tämä koskee siis 3.5Ghz taajuutta? Tosin NSA vaatii 4G että odotetaan pari vuotta SA:ta ensin.
Uuden Traficomin sivuilta kun ei löydä mitään, niin ei voi varmistaa, mutta mielestäni koski myös vanhoja taajuuksia, joiden luvat uusittiin.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
252
Suosittelen pitämään kiinteän kaapeliyhteyden. Voihan sitä kännykkäyhteyttä silloin käyttää sitten, jos kaapeliyhteys ei toimi. Kaapeliyhteydellä saat kuitenkin aina tasaisesti nopeuden ja mobiilinetin nopeus voi laskea myöhemmin niin, että netti tökkii. Kannattaa toki operaattorille aina tehdä vikailmoitus, jos ongelmia esiintyy.

Jos vaan jaat puhelimen kautta nettiä tietokoneelle tms niin hydrauliikkavideoiden katselu ei vaikuta puhelimen tietoturvaan. Toki tietokoneen suojaus on syytä olla kunnossa.
Juu näin arvelinkin... ehkä 2030 päästään langattomaan maailmaan... kiitoksia nyt kutenkin, ja tässä vielä video hydrauliikan perusteista, nyt kun kerran tuli jutuksi ^^

 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 043
DNA 100/20 VDSL2, luvataan minimit 70 sisään.. Kuitu tulee taloyhtiön tiloihin, mutta vanha kupari on vanhaa. Taloyhtiön/vuokranantajan teknisen jantterin mukaan DNA:lta on kyselty KTV, mutta eivät ole olleet kuulemma halukkaita myymään. VMP DNA!? Onneks tästä ei montaa euroa tartte maksaakkaan.

https://www.speedtest.net/result/8871186154.png
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Lounean 2019 joululahja eli kuituasiakkailleen max. 1000/500Mbit/s yhteys.
Kanta-hämeessä ja huoneistoon saakka valokuitu.

 
Viimeksi muokattu:

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
DNA:n valokuitu/ethernet, 1000/100Mbit liittymä kerrostalossa, Kuopio
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Kiva upload, paljon maksat liittymästä?
En edelleenkään maksa tuosta mitään joulun aikana.

Mutta jos haluaisin tuon gigasen yhteyden käyttööni, niin tuossa on 12kk tarjous eli 49.90€/kk ja normaalisti 79.90€/kk.

Valokuitu raketin nopeudella kampanja | Lounea

joululahja2019 | Lounea

Mahtavia uutisia! Tarjoamme nyt kaikille valokuituasiakkaillemme gigavauhdikkaat joulunpyhät. Avaamme jokaiselle maksiminopeuden ajaksi 20.12.2019-2.1.2020 (50-1000M riippuen verkkotekniikasta ja laitteistoista).

Muutos ei vaadi sinulta toimenpiteitä, eikä vaikuta nykyisten palveluiden kuukausihinnoitteluun. Voit vain ottaa kaiken irti nopeasta yhteydestäsi. Langaton WLAN-yhteys on aina kiinteää hitaampi ja langattoman verkon nopeuteen vaikuttaa useampi asia, kuten WLAN –laitteen ikä ja sijoituspaikka sekä muiden WLAN-verkon laitteiden suorituskyky.
 
Liittynyt
30.04.2017
Viestejä
279
Kivaa, DNA oli lisännyt 2600Mhz taajuuden lähimastoon (2.1 km linnuntietä, näköyhteys). Nyt 2600Mz+2100Mhz+1800Mhz käytössä. Olisi siellä vielä 800Mhz mutta 3CA laite. Huippu ollut 132.96 Mbit/s sisäänpäin ja ulospäin 37.40 Mbit/s. Kyllä tuo näytti tuossa aamulla tipahtaneen johonkin 65Mbit/s ja illalla oli käynyt 38Mbit/s lukemissa mutta pääsääntöisesti satasen luokkaa ja käyttökelpoinen.

Huawei B715 + Iskra P-58 L700 + DNA 4G MAX.

Vuorokauden keskimääräiset arvot (15 minuutin välein mitattu)

SNR 26 dB
RSRP 87 dB
RSRQ -8 dBm

Tuo 2100Mhz+1800Mhz kombo oli lähinnä käyttökelvoton että paremmat vauhdit sai kauempana olevasta 700Mhz tukarista pelkällä yhdellä taajudella.

 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150


Jossain tökkii, pitäisi olla 100mb/50mb. Vanha Buffalon wlan/4port switch välissä, muttei tuo edellisessä kämpässä tökkinyt vaikka oli sähkökaapissa (uudessa kämpässä ei mahdu reititin sähkökaapin sisään).

Ohan siellä pistorasia sisällä ja reititin itse mahtuu sisälle, mutta ns. lowprofile L-pistokkeen kanssa ei mahdu kansi kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Kappas, menikin 100/50 FTTH liittymässä wifillä testattuna täydet läpi. 390/390 tms. Hyvä joululahja Lounealta, kiitos, Maistuu!
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Kappas, menikin 100/50 FTTH liittymässä wifillä testattuna täydet läpi. 390/390 tms. Hyvä joululahja Lounealta, kiitos, Maistuu!
Testaappa vielä piuhalla sillatusta portista tuota nopeutta. Ja hymyilyttää juuri se, että isoilla jää uppi 100Mbit/s kuluttajaliittymissä, kun pienet vetää samaan aikaan jopa 1000Mbit/s
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 193
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom