Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Jos lastentaudeilla meinaat, että koko moottori rempattu niin sitten.

Huolettomuudestakaan ei varmaan voi puhua "paljon" ajetusta Bemarista ja ei taida tuo N55 moottorikaa olla siitä luotettavimmasta päästä. Hintaakaan en tajua, että miten voi maksaa vanha auto (Suomen mittakaavassa vielä suht tuore) noin paljon.
Vaikuttaa ihan tautisen kalliilta.

Ite ostin tuohon hintaan vuonna 2020 nykysen 320i GT:n missä ihan laadukas varustelu (msporttia,.navia yms.) Vuosimalli 2017 ja kilsoja oli 90000.

Tuo 12v vanha 190000 ajettu maksaa sitte edelleen 32000.. no toki onhan tossa tehokkaampi kone.. mutta muuten aika paljon "vähemmän" autoa.. sinkulle ehkä kivempi.
 
Kuka asentaa melkein 400tkm ajettuun autoon webaston.

Välillä kyllä mietityttää nämä ihmisten ratkaisut.
 
Kuka asentaa melkein 400tkm ajettuun autoon webaston.

Välillä kyllä mietityttää nämä ihmisten ratkaisut.
Ensin että mikä juttu tämä on, Audin ilmoituksesta
Autoon asennettu vuodenvaihteessa uusi puhelinohjattava webasto

Tuosta tulee mieleen että tarpeeseen asenenttu, onko vanha hajonnut, vai ihan uusi tarve tullut.

Mistä herää seuraava kysymys, onko ajatus pitää autoa pidempään, mutta ilmennyt sellasia haasteta että parempi hukata.

Trumpin erkoisten jälkeen varmaan olisi vuoden vaihteessa kannattanut webaston vaihdon sijaa vaihtaa koo auto sähkikseen, eikä vasta nyt.
 
Mitä ihmeen järkeä asentaa monen tonnin webasto parin tonnin autoon vaikka edellinen olisi hajalla. Itse ainakin käynnistelisin tuollaisen jätekasan ihan raakasti vaan kylmästä.
Vaikka olisi ollut ajatuksena pitää pidempäänkin.
 
Mitä ihmeen järkeä asentaa monen tonnin webasto parin tonnin autoon vaikka edellinen olisi hajalla. Itse ainakin käynnistelisin tuollaisen jätekasan ihan raakasti vaan kylmästä.
Vaikka olisi ollut ajatuksena pitää pidempäänkin.
Jos tykkää webastosta niin miksi ei? Kaikille ihmisille raha ei ole merkityksellistä.

Kyllähän monet laittaa rahaa 50 vuotta vanhoihin ja ruosteisiin autoihinkin.
 
Tuosta Daihatsusta kun ottaa varapyörän tuosta keulilta pois, muokkautuu laitteesta jopa ihan siedettävän näköinen :D

PXL_20240617_180743007-52804-scaled.jpg


Täytyy kyllä aina välillä ihmetellä japanilaisten mielenmaisemaa näiden autojen osalta. Kei-autot yleensä ymmärrän, mutta tämä...
 
jos en ihan väärin muista niin tuo oli suunniteltu kuljetusautoksi ahtailla kujilla sijaitseville ravintoloille ja/tai baareille.

mahtuu vielä pienempään kuin normaali kei-lava ja kyytiin sopii bissetynnyrit juuri eikä melkein.

(tai ainakin tuollaisen tekosyyn ne daihatsun veijarit keksivät)
 
Kuka asentaa melkein 400tkm ajettuun autoon webaston.

Välillä kyllä mietityttää nämä ihmisten ratkaisut.
Itsekin asensin 350tkm ajettuun autoon täysin uuden eberin. Lähinnä sen takia että oli plug and play, edellinen omistaja oli purkanut vanhan lämmittimen atomeiksi. Hidas lämpenemään eikä muuta lämmitysmuotoa saatavilla. Mukavuus voittaa taloudellisen järjen.
 
Joo, joku musta hiilaripelti kyllä ihan jees nimenomaan jossain Race -vehkeessä, mutta tollasessa alikoon renkailla ja ylikoon vanteilla varustetussa perhefarkussa ei ehkä niinkään. Siinäkin vielä menty metsään että se on ihan kiiltävä pelti eikä edes mikään oikea hiilaripelti. Tuo on nyt varmaan sitä tuningia. Itselle tulee mieleen lähinnä keulakolarointi ja rahat loppu = ei varaa maalauttaa korin väriin.
 
Yhtään liittymättä aiheseen, mutta BMW i3:ssa on kiiltävä musta keulapelti (muovi) ihan vakionakin. Sopii tai ei, niin silmä ainakin tottunut, kun sitä tuossa pari vuotta omalla pihalla katsellut ja välillä ajellutkin.
 

En tunne henkilöä tai ota kantaa onko auto kallis vai halpa, mutta;

1. Ilmeisesti autostaan voi tehdä "julkkiksen" kuvaamalla sitä youtubeen.
2.
Ensimmäinen omistaja piti autoa kaikki talvet aina tallissa ja nyt ajettu vain kaksi talvea. Siksipä alusta täysin ruosteeton. Saabin pahimmat tyypilliset ruostekohdat eli takahelmat ovat korjattu ammattimaalaamossa, niin kuin kuuluukin.

Ei kai tuollainen nyt kahdessa talvessa ruostu helmoista 🤔
 
Toi hatchi mallin ykkössarjan bemari on kyllä aina vähän yököttäny mua ulkonäöllisesti. Tolla hintatasolla jos vähän mielenkiintosempaa autoa ajohommiin kaipaa niin ostaisin ite kyl porschen boxterin vaan.
 
Tois
Toi hatchi mallin ykkössarjan bemari on kyllä aina vähän yököttäny mua ulkonäöllisesti. Tolla hintatasolla jos vähän mielenkiintosempaa autoa ajohommiin kaipaa niin ostaisin ite kyl porschen boxterin vaan.
Toisaalta tuollaista 3L suoraa kutosta (tai V6) ei löydy noista hot hatcheistä vaan tuppaavat olemaan turbo rivinelosia. On vaparissa ja takavedossa jotain viehättävää siinäkin kunhan ei ole virittäminen kiikarissa. Jos enemmän kaakkeja pitää saada niin sitten suoraan turbo, esim riittävän uusi Hondan Type R tai Golf GTI.
 
Tois

Toisaalta tuollaista 3L suoraa kutosta (tai V6) ei löydy noista hot hatcheistä vaan tuppaavat olemaan turbo rivinelosia. On vaparissa ja takavedossa jotain viehättävää siinäkin kunhan ei ole virittäminen kiikarissa. Jos enemmän kaakkeja pitää saada niin sitten suoraan turbo, esim riittävän uusi Hondan Type R tai Golf GTI.
https://www.nettiauto.com/bmw/m135i/15712309 Kyllä tämä on 100x onnistuneempi hot hatch mielestäni
 
https://www.nettiauto.com/bmw/m135i/15712309 Kyllä tämä on 100x onnistuneempi hot hatch mielestäni
Harmillisesti tomaatti mikä tappaa tollasten idean täysin.
Tois

Toisaalta tuollaista 3L suoraa kutosta (tai V6) ei löydy noista hot hatcheistä vaan tuppaavat olemaan turbo rivinelosia. On vaparissa ja takavedossa jotain viehättävää siinäkin kunhan ei ole virittäminen kiikarissa. Jos enemmän kaakkeja pitää saada niin sitten suoraan turbo, esim riittävän uusi Hondan Type R tai Golf GTI.
Joo no jos haluat hot hatchin ja rivikutonen on kriteeri niin sitten se taitaa olla lähinä toi ykkösbemari, mutta en tiedä miksi vastasit tohon mun viestiin, kun kerroin jo, että jos haluaisin pistää tollaseen selkeästi harrastepuolen vehkeeseen euroja kiinni tota hintaluokkaa, niin ostaisin boxteri porchen.
 
  • Tykkää
Reactions: Foz
Harmillisesti tomaatti mikä tappaa tollasten idean täysin.

Joo no jos haluat hot hatchin ja rivikutonen on kriteeri niin sitten se taitaa olla lähinä toi ykkösbemari, mutta en tiedä miksi vastasit tohon mun viestiin, kun kerroin jo, että jos haluaisin pistää tollaseen selkeästi harrastepuolen vehkeeseen euroja kiinni tota hintaluokkaa, niin ostaisin boxteri porchen.
Ainakin kaverin M240i joka on pitkälti kai sama auto on automaattina hyvä ajaa, koska laatikko on nopea. Sen lisäksi tehot saanut lähemmäksi 500hp ihan muutamilla palikoilla.
 
Ainakin kaverin M240i joka on pitkälti kai sama auto on automaattina hyvä ajaa, koska laatikko on nopea. Sen lisäksi tehot saanut lähemmäksi 500hp ihan muutamilla palikoilla.
Ihan sama kuin nopea ja hyvä se automaatti on, monet haluavat manuaalivaihteiston harrastepainotteiseen autoon.
 
Ihan sama kuin nopea ja hyvä se automaatti on, monet haluavat manuaalivaihteiston harrastepainotteiseen autoon.
Tuota välillä miettinyt miksi jotkut ovat siihen manuaaliin jumittaneet, osalla iäkkäämpä varmaan joku nuoruus juttu, automaatti joidenkin laiskojen markkamiestin juttu. Ja muitellaan jotain manuaali sierraa, kuinka harjoiteltu vaihtoja...
Jos harrasteella tarkoitetaan purkamista, niin jos manuaali on tuttu, niin ymmärettävää.

Mutta onko tuollaiset ilmoituksen autot noiden juttu, siis noin tuoreet.
 
https://www.nettiauto.com/bmw/m135i/15712309 Kyllä tämä on 100x onnistuneempi hot hatch mielestäni
En keksinyt hirveästi eroa kun en Bemareista niin ole perillä. Saman oloinen nopeasti vilkaistuna.
Harmillisesti tomaatti mikä tappaa tollasten idean täysin.

Joo no jos haluat hot hatchin ja rivikutonen on kriteeri niin sitten se taitaa olla lähinä toi ykkösbemari, mutta en tiedä miksi vastasit tohon mun viestiin, kun kerroin jo, että jos haluaisin pistää tollaseen selkeästi harrastepuolen vehkeeseen euroja kiinni tota hintaluokkaa, niin ostaisin boxteri porchen.
Minustakaan tomaatti ei sovi tuollaiseen harrasteluautoon koska sellaista yleensä halutaan ajaa aktiivisesti (inhoan ko. termiä mutta kuvaa silti aika hyvin ajotyyliä).

Lainasin sinua koska minusta tuo auto olisi ollut ihan passeli vehje ko käyttöön, eikä edes ruma. Itelle Boxter ei kuulosta yhtään sen mielenkiintoisemmalta, eikä niitäkään taida ihan touhutonneilla irrota. Sori en ymmärtänyt kommenttiasi, mutta ilmeisesti viittasit siihen että piti olla edullisempi ja Bemari oli 15t€ hintainen?
Ihan sama kuin nopea ja hyvä se automaatti on, monet haluavat manuaalivaihteiston harrastepainotteiseen autoon.
Just tämä. Ei auta vaikka olisi kuinka nopea jos käsivaihteista haluaa hämmentää.
 
Minustakaan tomaatti ei sovi tuollaiseen harrasteluautoon koska sellaista yleensä halutaan ajaa aktiivisesti (inhoan ko. termiä mutta kuvaa silti aika hyvin ajotyyliä).

Just tämä. Ei auta vaikka olisi kuinka nopea jos käsivaihteista haluaa hämmentää.
Kyllä mun mielestä läpsyt riittää siihen ellei tosiaan ole joku analogisen maailman nostalgiapläjäys kepittää. Muuta syytä en juuri keksi.
 
Tuota välillä miettinyt miksi jotkut ovat siihen manuaaliin jumittaneet, osalla iäkkäämpä varmaan joku nuoruus juttu, automaatti joidenkin laiskojen markkamiestin juttu. Ja muitellaan jotain manuaali sierraa, kuinka harjoiteltu vaihtoja...
Jos harrasteella tarkoitetaan purkamista, niin jos manuaali on tuttu, niin ymmärettävää.

Mutta onko tuollaiset ilmoituksen autot noiden juttu, siis noin tuoreet.
Aika moni haluaa esim rataharrasteeseen manuaali- tai sekvenssivaihteiston (törkeän kallis) eikä mitään kaksoiskytkentöjä vaikka olisi kuinka nopea. Ei kyse ole siitä onko nykyaikainen automaatti hyvä vai huono. Sitä vaan halutaan hämmentää ja on nopeampikin radalla kunhan on välitykset oikein ja hyvä vaihtaa nopeasti. No, tässä ei puhuttu mitään rataharrasteesta mutta ehkä tuollainen sportti voisi radallakin vierailla joidenkin toimesta vaikkei olisi kisavehkeeksi tehty. Ei siinä turbiiniautomaatilla tai kaksoiskytkentävaihteistolla kiinnosta mennä radalle, enkä tiedä kestääkö ilman jäähdytystäkään kovin pitkään.

Edit: @TheNotoriousT en osaa lainata editissä jos edes mahdollista mutta ehkä tämä menee vastauksena sun kommentointiinkin ainakin osittain.
 
En keksinyt hirveästi eroa kun en Bemareista niin ole perillä. Saman oloinen nopeasti vilkaistuna.

Minustakaan tomaatti ei sovi tuollaiseen harrasteluautoon koska sellaista yleensä halutaan ajaa aktiivisesti (inhoan ko. termiä mutta kuvaa silti aika hyvin ajotyyliä).

Lainasin sinua koska minusta tuo auto olisi ollut ihan passeli vehje ko käyttöön, eikä edes ruma. Itelle Boxter ei kuulosta yhtään sen mielenkiintoisemmalta, eikä niitäkään taida ihan touhutonneilla irrota. Sori en ymmärtänyt kommenttiasi, mutta ilmeisesti viittasit siihen että piti olla edullisempi ja Bemari oli 15t€ hintainen?

Just tämä. Ei auta vaikka olisi kuinka nopea jos käsivaihteista haluaa hämmentää.
Siis jos bemarista joutuu köyhtymään 15-20 tonnia ja kyseessä on joku tollanen 20 vuotias 1 sarjan hatchi niin meinasin, että tollasella rahasummalla boxteri menisi esimerkiksi itselläni heittämällä mielummin vähän erikoisempana ja ajonautintoisena autona bemarin edelle. Nostit tässä esille, lainaamalla viestiäni, ettei takavetosia rivikutosia muista hatcheistä löydy, mutta koska en implikoinut mitään tuon suuntaista alunperinkään, vaan kerroin että en tykkää ton bemarin ulkonäöstä niin valinta kohdistuis muunlaiseen harrastekategorian autoon etenkin kun tollanen 15 kiloa on jo aika napakka summa rahaa.
Ainakin kaverin M240i joka on pitkälti kai sama auto on automaattina hyvä ajaa, koska laatikko on nopea. Sen lisäksi tehot saanut lähemmäksi 500hp ihan muutamilla palikoilla.
Joku tollanen m240i on tyyliin 10 vuotta uudempi korimalli ja jos niissä on jotku 8hp tai muut nopeat tomaattiaskit niin voihan se laatikko olla ihan hyväkäytöksinen. Totesin lähinä tollaseen 2000 luvun mehumaijaan, että manuaalin ottaisin mielummin etenkin kun ketjussa tarjottiin suorana verrokkina "parempana" tuota automaattivaihteista, kun tossa valkosessa sentään oli manuaalivaihteet.
Saakos manuaaleihin nykyään rattivaihteet (paddle shift)?
Ei saa ellet laske jotain sekventiaalilaatikkoa manuaaliksi ja vedä jollain paineohjauksella vaihteita pesään.
 
Kyllä mun mielestä läpsyt riittää siihen ellei tosiaan ole joku analogisen maailman nostalgiapläjäys kepittää. Muuta syytä en juuri keksi.
Joo siis kyllähän tollasen voi esim noilla nykysillä 8hp laatikoilla hyväksyä jos on sitä mieltä, että se rattivaihde on se juttu, mutta jos puhutaan 2007 vuoden bemarista jollain laiskalla mehumaijalla, niin siitä on se sporttinen ajotuntuma kaukana vs manuaali.
 
Siis jos bemarista joutuu köyhtymään 15-20 tonnia ja kyseessä on joku tollanen 20 vuotias 1 sarjan hatchi niin meinasin, että tollasella rahasummalla boxteri menisi esimerkiksi itselläni heittämällä mielummin vähän erikoisempana ja ajonautintoisena autona bemarin edelle. Nostit tässä esille, lainaamalla viestiäni, ettei takavetosia rivikutosia muista hatcheistä löydy, mutta koska en implikoinut mitään tuon suuntaista alunperinkään, vaan kerroin että en tykkää ton bemarin ulkonäöstä niin valinta kohdistuis muunlaiseen harrastekategorian autoon etenkin kun tollanen 15 kiloa on jo aika napakka summa rahaa.

Joku tollanen m240i on tyyliin 10 vuotta uudempi korimalli ja jos niissä on jotku 8hp tai muut nopeat tomaattiaskit niin voihan se laatikko olla ihan hyväkäytöksinen. Totesin lähinä tollaseen 2000 luvun mehumaijaan, että manuaalin ottaisin mielummin etenkin kun ketjussa tarjottiin suorana verrokkina "parempana" tuota automaattivaihteista, kun tossa valkosessa sentään oli manuaalivaihteet.

Ei saa ellet laske jotain sekventiaalilaatikkoa manuaaliksi ja vedä jollain paineohjauksella vaihteita pesään.
Saa manuaalin, automaatin ja läpyskät, mutta maksaakin sitten sen mukaisesti aka Koenigseggin hinnan.
 
Siis jos bemarista joutuu köyhtymään 15-20 tonnia ja kyseessä on joku tollanen 20 vuotias 1 sarjan hatchi niin meinasin, että tollasella rahasummalla boxteri menisi esimerkiksi itselläni heittämällä mielummin vähän erikoisempana ja ajonautintoisena autona bemarin edelle. Nostit tässä esille, lainaamalla viestiäni, ettei takavetosia rivikutosia muista hatcheistä löydy, mutta koska en implikoinut mitään tuon suuntaista alunperinkään, vaan kerroin että en tykkää ton bemarin ulkonäöstä niin valinta kohdistuis muunlaiseen harrastekategorian autoon etenkin kun tollanen 15 kiloa on jo aika napakka summa rahaa.
Selkeni mitä hait komentillasi. Heitin sen takavetovapari-jutun vaan tuomaan ideaa miksi tuo jollekin saattaisi kelvata, vaikket sinä sellaista speksannutkaan. En kyllä itsekään tuota lähtisi tuohon hintaan hankkimaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 074
Viestejä
5 239 614
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom