Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös joku RC:n erikoisversio tullut ihan orkkiksena tehtaalta tuolla siivellä.
 
Eikös joku RC:n erikoisversio tullut ihan orkkiksena tehtaalta tuolla siivellä.
RC:ssä oli ihan pieni vakiona

peugeot-206-rc-arriere.jpg


Tuo on WRC korisarjan siipi ja samanlainen siipi oli siis ihan aidoissa WRC 206
 
Eikös joku RC:n erikoisversio tullut ihan orkkiksena tehtaalta tuolla siivellä.
Katumalleissa ei käsittääkseni ole koskaan ollut tuota isoa siipeä.

WRC homologaatiota varten Pösö kyllä möi Grand Tourisme mallia, jossa on pidennetyt puskurit, mutta siipi on tuo normaali. Tekniikaltaan tuo perustui tavalliseen GTI:hin, ei tohon tehokkaampaan RC:hen.

1779254400079.png
 
Katumalleissa ei käsittääkseni ole koskaan ollut tuota isoa siipeä.

WRC homologaatiota varten Pösö kyllä möi Grand Tourisme mallia, jossa on pidennetyt puskurit, mutta siipi on tuo normaali. Tekniikaltaan tuo perustui tavalliseen GTI:hin, ei tohon tehokkaampaan RC:hen.

1779254400079.png
Tätä varmaan muistelin. Eipä näköjään ole lintulautaa tosiaan tässäkään.
 
Tätä varmaan muistelin. Eipä näköjään ole lintulautaa tosiaan tässäkään.
Olisiko ollut Citroenin se joku meh tehoinen Loeb edition vai mikä olikaan. Törkeä bodykit, spoikka ja väritys ja tehoa ei yhtään enempää kuin perus 1.6thp:ssä muutenkaan.
 
Tämän NSC liikkeen myyjien muistissa on ennenkin ollut vähän parannettavaa eikä se ole näköjään mihinkään muuttunut :cool:


"Joku pieni osuma sille on aikanaan sattunut siellä suunnalla ja muistaakseni se on kohdistunut vasempaan takalokasuojaan"


VIN: WVWHD7AJ5EW010275
 
Tämän NSC liikkeen myyjien muistissa on ennenkin ollut vähän parannettavaa eikä se ole näköjään mihinkään muuttunut :cool:


"Joku pieni osuma sille on aikanaan sattunut siellä suunnalla ja muistaakseni se on kohdistunut vasempaan takalokasuojaan"


VIN: WVWHD7AJ5EW010275
Itse tuossa seurasin kun yksi lunariin mennyt auto myytiin. Tiesin auton, omasin kuviakin siitä vaurioineen. Oli niin raju kusetus että soitin myyjälle, englanniksi vastasi ja kertoi auton olevankin Virossa vaikka tiedoissa Uusimaa. Kyselin sitten ostajaa esittäen hiukan että mikäs juttu kun lunariin mennyt. "Joku pieni jälki ollut, ei hajua miksi lunastettu". Kiitin ja totesin että meni vähän kiinnostus ja lopetin puhelun. Toki muistin lähettää kuvat vaurioista ja todeta että että tuommoinen pieni pusu. Ei jännästi tullut vastausta.
 
Tämän NSC liikkeen myyjien muistissa on ennenkin ollut vähän parannettavaa eikä se ole näköjään mihinkään muuttunut :cool:


"Joku pieni osuma sille on aikanaan sattunut siellä suunnalla ja muistaakseni se on kohdistunut vasempaan takalokasuojaan"


VIN: WVWHD7AJ5EW010275
Käsitykseni on että tuo NSC on kuitenkin sieltä järkevimmästä päästä näitä pikkuliikkeitä.
Omistaja aika tarkka kaveri, autoharrastaja ja muutenkin specialisti vähän erikoisempien varsinkin japsituontien suhteen ja piireissä hyvinkin tunnettu.
Yksittäiset myyjät nyt voi toki puhua ihan mitä sattuu.

Ethän nyt vain sekoita jo konkkaan menneeseen melkein samannimiseen firmaan joka toimi PK seudulla? En nyt saa päähäni oliko kyseessä Nordic cars vai Special Cars tmv.

Mutta lähes sama nimi.
 
Käsitykseni on että tuo NSC on kuitenkin sieltä järkevimmästä päästä näitä pikkuliikkeitä.
Omistaja aika tarkka kaveri, autoharrastaja ja muutenkin specialisti vähän erikoisempien varsinkin japsituontien suhteen ja piireissä hyvinkin tunnettu.
Yksittäiset myyjät nyt voi toki puhua ihan mitä sattuu.

Yritin vielä varmistaa mutta en löydä nyt enää sitä keskustelua mistään. Yritin kerran tehdä kauppaa mutta yritykseksi jäi, kun silloinkin myyjällä oli vähän huono muisti auton historiasta :lol:
 
Sain autostani ostotarjouksen Baanan kautta ja ostaja (autoliike) kysyy varmennetta rekisteröintiä varten sähköpostin kautta. En ole ennen myynyt varmenteella, mutta luulisi nyt ettei sitä anneta ennenkö kauppa on lyöty lukkoon?
 
Sain autostani ostotarjouksen Baanan kautta ja ostaja (autoliike) kysyy varmennetta rekisteröintiä varten sähköpostin kautta. En ole ennen myynyt varmenteella, mutta luulisi nyt ettei sitä anneta ennenkö kauppa on lyöty lukkoon?

Et tietenkään anna varmennetta ennenkuin kaupat ovat selvät ja rahat siirretty
 
Auto on siis tarjolla nettiautossa ja viikko sitten sunnuntaina tuli virolaisesta numerosta puhelua, pariinkin otteeseen, en vastannut. Sitten tuli viestillä samasta numerosta, että olisiko mahdollista tulla autoa katsomaan ostomielessä. Vastasin siihen ja jonka jälkeen sitten tuli perään soitto ja toisessa päässä oli kyllä suomalaiselta kuulostava nainen joka halusi tulla miehensä kanssa katsomaan ja koeajamaan. Kyseli kokoajan, että autoa tarvitsisi heti miehen työn takia, että voiko sen saada heti mukaan, johon kerroin, että saa kyllä kunhan rahat siirtyy samalla. Alkoivat selvittää, että millä he pääsevät autoa katsomaan ja parin tunnin päästä olivatkin ovella heidän mukaansa jollain vuokra-autolla.

Nuori pariskunta näytti olevan kyseessä ja yleinen olemus siisti. Käytiin koeajolla ja istuin takapenkillä. Mies oli selvästi virolainen puheesta päätelleen koko auton katsannon ajan mies puhui todella hiljaa tai kuiskutteli naiselleen ja nainen sitten kertoi mulle suomeksi saman. Ymmärsin kyllä miehen puheesta sen mitä kuulin ja nainen vain toisti tämän. Auto olisi pitänyt saada heti mukaan, vähintään jollain autoliikkeiden koeajoluvalla :D. Heillä oli ainakin puhelimen näytön mukaan rahoituspäätös hyväksytty OP:lta, mutta joku päätös oli jäänyt odottamaan seuraavaa arkipäivää ja en voinut kuin todeta, että auto ei liiku mihinkään ennen kuin rahat näkyy mun tilillä.

Lähtivät sitten hieman pettyneenä pois, mutta olivat kiinnostuneita ja etten myisi autoa eteenpäin. Mitään heistä ei ole kuitenkaan viikon aikana kuulunut. Jälkikäteen jäi hieman erikoinen fiilis koko touhusta.
 
Auto on siis tarjolla nettiautossa ja viikko sitten sunnuntaina tuli virolaisesta numerosta puhelua, pariinkin otteeseen, en vastannut. Sitten tuli viestillä samasta numerosta, että olisiko mahdollista tulla autoa katsomaan ostomielessä. Vastasin siihen ja jonka jälkeen sitten tuli perään soitto ja toisessa päässä oli kyllä suomalaiselta kuulostava nainen joka halusi tulla miehensä kanssa katsomaan ja koeajamaan. Kyseli kokoajan, että autoa tarvitsisi heti miehen työn takia, että voiko sen saada heti mukaan, johon kerroin, että saa kyllä kunhan rahat siirtyy samalla. Alkoivat selvittää, että millä he pääsevät autoa katsomaan ja parin tunnin päästä olivatkin ovella heidän mukaansa jollain vuokra-autolla.

Nuori pariskunta näytti olevan kyseessä ja yleinen olemus siisti. Käytiin koeajolla ja istuin takapenkillä. Mies oli selvästi virolainen puheesta päätelleen koko auton katsannon ajan mies puhui todella hiljaa tai kuiskutteli naiselleen ja nainen sitten kertoi mulle suomeksi saman. Ymmärsin kyllä miehen puheesta sen mitä kuulin ja nainen vain toisti tämän. Auto olisi pitänyt saada heti mukaan, vähintään jollain autoliikkeiden koeajoluvalla :D. Heillä oli ainakin puhelimen näytön mukaan rahoituspäätös hyväksytty OP:lta, mutta joku päätös oli jäänyt odottamaan seuraavaa arkipäivää ja en voinut kuin todeta, että auto ei liiku mihinkään ennen kuin rahat näkyy mun tilillä.

Lähtivät sitten hieman pettyneenä pois, mutta olivat kiinnostuneita ja etten myisi autoa eteenpäin. Mitään heistä ei ole kuitenkaan viikon aikana kuulunut. Jälkikäteen jäi hieman erikoinen fiilis koko touhusta.
Selkeästi halusivat auton ilman maksua 😅
Nyt on ollut myös se pikasiirto jo varmaan kuukausia käytössä, niin rahatkin näkyy samantien.
 
Selkeästi halusivat auton ilman maksua 😅
Nyt on ollut myös se pikasiirto jo varmaan kuukausia käytössä, niin rahatkin näkyy samantien.
Todennäköisesti. En tiedä miten tuo sitten käytännössä menee. Oma auto on ensimmäinen jonka olen rahoituksella ostanut ja siitä on vielä pieni pätkä jäljellä, saan sen pois loppuvuoden aikana ellei auto mene eteenpäin ja jotain uutta tule tilalle. Nämä ostajat olisivat myös rahoituksella tulleet autoa hakemaan, mutta rahoja ei kuitenkaan vielä ollut.
 
Ja äkkiä tuollaisen huijaus op softan tekee joka näyttää että olisi rahoituspäätös.
Joo en siis tarkemmin alkanut tutkimaan tuota päätöstä tai sen todenperäisyyttä vaikka nainen tarjosi puhelintaan katsottavaksi päätöksen ollessa auki siinä. Jätin tutkimatta koska kertoi, että autorahoituspäätös odottaa seuraavaa arkipäivää eikä näin ollen rahoja ollut ja totesin itselle että samapa tuo onko kuvakaappaus, tekaistu tai aito, jos rahoja ei kuitenkaan ole tähän hätään.
 
Joo en siis tarkemmin alkanut tutkimaan tuota päätöstä tai sen todenperäisyyttä vaikka nainen tarjosi puhelintaan katsottavaksi päätöksen ollessa auki siinä. Jätin tutkimatta koska kertoi, että autorahoituspäätös odottaa seuraavaa arkipäivää eikä näin ollen rahoja ollut ja totesin itselle että samapa tuo onko kuvakaappaus, tekaistu tai aito, jos rahoja ei kuitenkaan ole tähän hätään.
Juurikin näin. Itse aina laitan ilmoitukseen joka on asiallinen hinnaltaan että se joka tulee ensin rahat kourassa autoa hakemaan saa auton. Monessa ollut että tulen 200e kalliimmalla tms hakemaan mutta ensiviikolla vs tyyppi joka tulee tänään ja vie auton pois. Pari edellistä autoa on menneet samana tai seuraavana päivänä ilmoituksen laitosta ja parilta tullut vikinää kun ei muka voi odottaa että hän ehtisi vaan paikalle. Jännästi puolet rahoista tilille tai muu vakuus ei ole kelvannut vaikka niin kovin autoa hinkuisi.
 
Ei ole hetkeen tullut seurattua mikä olisi järkevä valinta käyttöautoksi ~10k luokassa. Kokotarpeena ~pienehkö farmari riittää esim corolla tai jopa V40. Käyttövoimista bensa on vaikuttaa varmimmalta, sillä dieseleissä monissa mainittu ad-blue ongelmia ja jostain syystä maksaa nykyään litralta enemmän kuin bensa. Akkumurheet pelottaa tässä hintaluokassa plugareisas ja sähköautoissa. 300 kilsaa pitäs päästä kärryn kanssa ilman suurempia taukoja. Onko heittää hyviä suosituksia, jos pääpaino on luotettavuudessa?
 
Et tietenkään anna varmennetta ennenkuin kaupat ovat selvät ja rahat siirretty
Aika outoa kyllä, että kysyttiin varmennetta sähköpostin kautta. En suostunut siihen, mutta se piti kuitenkin antaa liikkeessä kauppakirjan allekirjoituksen yhteydessä. Kauppakirjassa mainittiin että rahat siirtyvät tilille 1–2 päivässä. En saanut edes kuittia maksusta, mutta luotettava liike ja sain rahat kuitenkin seuraavana päivänä, joten sinänsä kaikki ok, mutta aika outo käytäntö kuitenkin.
 
Ei ole hetkeen tullut seurattua mikä olisi järkevä valinta käyttöautoksi ~10k luokassa. Kokotarpeena ~pienehkö farmari riittää esim corolla tai jopa V40. Käyttövoimista bensa on vaikuttaa varmimmalta, sillä dieseleissä monissa mainittu ad-blue ongelmia ja jostain syystä maksaa nykyään litralta enemmän kuin bensa. Akkumurheet pelottaa tässä hintaluokassa plugareisas ja sähköautoissa. 300 kilsaa pitäs päästä kärryn kanssa ilman suurempia taukoja. Onko heittää hyviä suosituksia, jos pääpaino on luotettavuudessa?
Jos luetettavuutta haluaa ja budjetti on tuo niin itse katsoisin Auris farmari hybridiä.
 
Aika outoa kyllä, että kysyttiin varmennetta sähköpostin kautta. En suostunut siihen, mutta se piti kuitenkin antaa liikkeessä kauppakirjan allekirjoituksen yhteydessä. Kauppakirjassa mainittiin että rahat siirtyvät tilille 1–2 päivässä. En saanut edes kuittia maksusta, mutta luotettava liike ja sain rahat kuitenkin seuraavana päivänä, joten sinänsä kaikki ok, mutta aika outo käytäntö kuitenkin.
Mielestäni ihan loogista. Todennäköisemmin saa rahat isolta autoliikkeeltä kuin joltain randomi yksityiseltä automyyjältä varmenteen.
 
Mielestäni ihan loogista. Todennäköisemmin saa rahat isolta autoliikkeeltä kuin joltain randomi yksityiseltä automyyjältä varmenteen.
Ja olihan tuossa kuitenkin tehty kauppakirja joka toimii tositteena ja on lainvoimainen. Kuittia ei varmaan voi saadakaan koska siirtoa ei ole tehty vielä.
 
Ja olihan tuossa kuitenkin tehty kauppakirja joka toimii tositteena ja on lainvoimainen. Kuittia ei varmaan voi saadakaan koska siirtoa ei ole tehty vielä.

Joo kuten jo sanoinkin, sitten kun kaupat on selvät = kauppakirja allekirjoitettu niin varmenteen voi luovuttaa. Tämäkin siis vain luotettavan autoliikkeen kanssa, yksityisille en antaisi varmennetta ennenkuin rahat ovat turvallisesti saapuneet tililleni. Mikään kuvankaappaus maksusta tai muu tosite ei tänä päivänä riitä. :lol:
 
Onko 200tkm jokin maaginen raja, että sitä enempää ajettua ei voi ostaa tai sen pitää olla puoli-ilmainen?

Se on aika maaginen raja. Esimerkiksi moni autoliike (merkkiliikkeet) eivät ota yli 200tkm ajettuja mielellään vaihdossa tai jos ottavat niin hyvitys on sen mukainen ja tuuppaavat autot heti huutokaupat.comiin

Esimerkkinä Rinta-Jouppi ostaa max 225tkm ajettuja: "OSTAMME 1000 AUTOA HETI. Tarjoa alle 225 tkm ajettua ja alle 15 vuotta vanhaa autoasi:"

Reilu vuosi sitten ainakin tuo raja oli juuri tuo 200tkm mutta nyt ovat näköjään nostaneet sen 225tkm
 
Viimeksi muokattu:
Joo kuten jo sanoinkin, sitten kun kaupat on selvät = kauppakirja allekirjoitettu niin varmenteen voi luovuttaa. Tämäkin siis vain luotettavan autoliikkeen kanssa, yksityisille en antaisi varmennetta ennenkuin rahat ovat turvallisesti saapuneet tililleni. Mikään kuvankaappaus maksusta tai muu tosite ei tänä päivänä riitä. :lol:
Kyseisessä liikkeessä meni kuitenkin toisinpäin. Ensin piti luovuttaa varmenne, jotta pääsi lukemaan ja allekirjoittamaan kauppakirjaa sähköisesti.
 
Miksi autoliike antaisi rahat ennen kun sillä on varmenne? Sehän on käytännössä ainoa vipuvarsi millä kiristää jos vastapuolella on joku varaton elämäntapaintiaani.
Autoliikkeelltä nyt kuitenkin todennäköisesti saa rahansa, ellei nyt myy johonkin peran häkkipiha ja petos oy:lle sitä autoaan.
 
Mikä raja se 200tkm on? Lastentaudit alkaa olla korjattu tuollaisesta bemarista ja huoleton aika alkaa.
Jos lastentaudeilla meinaat, että koko moottori rempattu niin sitten.

Huolettomuudestakaan ei varmaan voi puhua "paljon" ajetusta Bemarista ja ei taida tuo N55 moottorikaa olla siitä luotettavimmasta päästä. Hintaakaan en tajua, että miten voi maksaa vanha auto (Suomen mittakaavassa vielä suht tuore) noin paljon.
 
Miksi autoliike antaisi rahat ennen kun sillä on varmenne? Sehän on käytännössä ainoa vipuvarsi millä kiristää jos vastapuolella on joku varaton elämäntapaintiaani.
Autoliikkeelltä nyt kuitenkin todennäköisesti saa rahansa, ellei nyt myy johonkin peran häkkipiha ja petos oy:lle sitä autoaan.

Jos myyjällä on auto, jonka se omistaa, ja historiassa ei kupruja, ja siitä kauppakirja, niin ei se liike ihan tyhjänpäällä ole. Jos taasen antaa varmenteen ennenkuin on rahat varmasti saanut, tai muu takuu, niin siinä saa sitten jännittää, varsinkin jos ostaja lupaa rahat tilille vasta päivän parinpäästä. Keskoon ehkä voi luottaa (julkisesti listattuihin jos euraa ajantaista tietoa) (en ota vastuuta), mutta peran häkkpihan ja Keskon välillä on liuta liikkeitä, siisteistä ammattimaisen näköisesti "premium" autoihin keskittyneistä usean autonliikkeen , usean maakunnan yrityksiin.

Liikkeitä on mennyt konkurssiin koronan jälkeen, mitä tietoo noista isojen konsernien tyttäristä, jos on jonkin sellantiksen maahantuoja... sitten uutisissa pyörinyt käytettyjen maahantuonti ja niiden veroepäselvyydet. Niihinkin liitetty monta yritystä julkisesti, ja paljon mistä ei ole uutisoitu.

Toki että jos hyvämaineisen usean liikkeen yrityksen kanssa tekee vaihtokauppaa niin se myyjä/ostaja todennäköisesti sanoo antaa olla, jos alkaa rahoja vaatiin ensin. Jos siinä on vuosipalkkaa verran riskeeraamassa, niin katsoa onko se millainen firma ostamassa. (No tarkoitan että oma talous menee aivan sekaisin jos seuraavana aamuna konkurssihakemus jätetty ja auto siirtynyt pesällä)
 
Huolettomuudestakaan ei varmaan voi puhua "paljon" ajetusta Bemarista ja ei taida tuo N55 moottorikaa olla siitä luotettavimmasta päästä. Hintaakaan en tajua, että miten voi maksaa vanha auto (Suomen mittakaavassa vielä suht tuore) noin paljon.

Voihan vanha auto olla vaikka kuinka arvokas, jos sillä on harrastearvoa. Mutta kieltämättä nuo M235:t ovat Suomessa hintaluokaltaan jopa tuplat Saksan ajomäärältään vastaaviin. Taitaa vain tulla aika korkeat verot, jos lähtee sieltä hakemaan.
 
Miksi autoliike antaisi rahat ennen kun sillä on varmenne? Sehän on käytännössä ainoa vipuvarsi millä kiristää jos vastapuolella on joku varaton elämäntapaintiaani.

Kyllä kai ostettava auto avaimineen on lähtökohtaisesti fyysisesti autoliikkeen hallussa kauppakirjaa allekirjoitettaessa?

Jos yksityinen myyjä sitten haihtuisi ilmaan heti kaupanteon jälkeen, niin kai autoliike sen auton Trafin kanssa saa nimiinsä kauppakirjaa ja maksukuittia vastaan? (Toki varmasti mielekkäämpää tehdä varmenteella ja laittaa myyntiriviin kuin alkaa todistella Trafille, että me omistamme nyt tämän ajoneuvon.)

Autoliikkeelltä nyt kuitenkin todennäköisesti saa rahansa, ellei nyt myy johonkin peran häkkipiha ja petos oy:lle sitä autoaan.

Mitä nyt se yksi Tesloilla itsensä vivuttanut autoliike (XBil) meni konkkaan. Ja Teslahan ei halua maksaa edes loppuvelkaa takaisin rahoitusyhtiölle, jos olet antanut rahoitusyhtiön auton vaihdossa...
 
En kyllä suosittelisi kellekkään tommosta korkeaviritteistä bensa-autoa yli 200tkm ajettuna ellei osaa itse tehdä muutakin kun vaihtaa öljyjä.

Vaikka kone ja laatikko kestäisi, niin edessä on suurella todennäköisyydellä yhtä sun toista laitettavaa noilla kilometreillä. Ja vaikka tuo oli aikanaan vajaan satkun auto ilman varusteita, niin en usko tuon olevan 12-vuotiaana vielä lähelläkään arvonsa alinta pistettä.

Tuohon satku lisää mittariin, niin liekö kymppitonni riittää ylöspitoon? Samalla arvosta hupenee vähintään toinen samanmoinen.
(Toki tällä foorumilla jokainen tuntee rakkaudesta lajiin tekevän, merkkiä harrastavan autotalliyrittäjän, joka veloittaa osista omakustannehinnan ja työstä 30€/h.)

Sinänsä mielenkiintoista, että noita 200 tkm ajettuja arvostetaan vielä niin kovin. Samahan se oli, kun foorumilla katseltiin miehissä XC60 Volvoja joku aika takaperin, että 200-300 tkm välillä hintapyynnöistä lähti kymppitonni. "Kulutusosat" kuitenkin uusittavana ja johan sillä kymppitonnin säästöllä laittaa tarvittaessa vaihtomoottorin, vaikka pahin tapahtuisi.
 
Se on aika maaginen raja. Esimerkiksi moni autoliike (merkkiliikkeet) eivät ota yli 200tkm ajettuja mielellään vaihdossa tai jos ottavat niin hyvitys on sen mukainen ja tuuppaavat autot heti huutokaupat.comiin

Esimerkkinä Rinta-Jouppi ostaa max 225tkm ajettuja: "OSTAMME 1000 AUTOA HETI. Tarjoa alle 225 tkm ajettua ja alle 15 vuotta vanhaa autoasi:"

Reilu vuosi sitten ainakin tuo raja oli juuri tuo 200tkm mutta nyt ovat näköjään nostaneet sen 225tkm
Rintajouppi (joku yhteistyökumppani) tarjoaa edullisesti vuoden vakuutuksen alle 200tkm ajettuun joka korvaa myös vaihteiston ja moottorin. Siinä varmaan osasyy.
 
Rintajouppi (joku yhteistyökumppani) tarjoaa edullisesti vuoden vakuutuksen alle 200tkm ajettuun joka korvaa myös vaihteiston ja moottorin. Siinä varmaan osasyy.

Autoliikkeet kokemuksella tietää missä riskit heille alkaa kasvaa vs kate, kahden tonnin auto ei käy kaupaksi viidellä tonnilla ja kolmella tonilla ei kannata. Osa liikkeistä hylkii joitain malleja paljon pienemmillä kilometreillä.

Bilar tarjoaa turvaa odottamattomiin korjauskuluihuin.

Bilar-turva <250km <13v < 220kW , joka 1v tai 2v 20 000km/a alka 14,9€/kk rahoituksella . kulukatto 10 000€

Se on sitten kokonaan eriasia onko tuosta kuluttajalle mitään hyötyä, mikä on se lisäarvo, linkissä aika huono kuvaus mitä todellista lisäarvo, ehdot ei suoraan osunut silmään. Kuvauksen perusteella vaikuttaa rahastukselta.

Rinta-Joupin sivuilta ei tyrkytetty tuon tyyppistä, eikä sen enempää J Rinta-Joupin.
 
Nettiautosta löytyi sopiva yksilö ja traficomin tiedot tarkistaessa löytyi "Vaurioituneena poisto" käytännössä miltein uutena (6kk vanhana). Pystyikö jostain tarkistamaan ilmaiseksi mitä on autolle on tapahtunut ?
 
Nettiautosta löytyi sopiva yksilö ja traficomin tiedot tarkistaessa löytyi "Vaurioituneena poisto" käytännössä miltein uutena (6kk vanhana). Pystyikö jostain tarkistamaan ilmaiseksi mitä on autolle on tapahtunut ?
Ei taida mitään varmaa tapaa olla. Kannattaa Googlettaa VIN-numero ja rekisterikilpi josko löytyisi vaikka Copartin ilmoitus. Myyjältä myös kysyisin asiasta, varsinkin jos myynti-ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa asiasta.

Itse olen yhden kolari(tuonti)auton ostanut (tietämättäni taustoista), en suosittele. Toki jos hinnassa on jo huomioitu historia, niin ei sitten kai mitään ongelmaa.
 
Nettiautosta löytyi sopiva yksilö ja traficomin tiedot tarkistaessa löytyi "Vaurioituneena poisto" käytännössä miltein uutena (6kk vanhana). Pystyikö jostain tarkistamaan ilmaiseksi mitä on autolle on tapahtunut ?

Jos kyse suht uudesta autosta, niin tärkein juttu se miten se korjattu. "Pieneltä" vaikuttava juttu voi olla kallis korjaus kunnolla, halpis korjaus voi jättää merkittävän osan turvajutuista korjaamatta.

Jos kyse jostain 20v vanhasta autosta, niin no niissäkin oli turvajuttuja, mutta vaikka olisi hyvinkorjattu, niin siitä ei välttämättä tietoja, mutta sitten olettaa että parsittu kasaan. Mutta sen ikäset nyt voi olla sitä vaikka ei olisi lunastuksia matkalla. Mutta jos 20v ajettu rempan jälkeen, niin ei se ihan pommi ole ollut.
 
Nettiautosta löytyi sopiva yksilö ja traficomin tiedot tarkistaessa löytyi "Vaurioituneena poisto" käytännössä miltein uutena (6kk vanhana). Pystyikö jostain tarkistamaan ilmaiseksi mitä on autolle on tapahtunut ?
Jos se on liikkeellä nii kysy sieltä, koska laki velvoittaa kertomaan muutenkin. Jos yksityisellä, niin ei taida olla muuta kuin mahdolliset Copartin kuvat jotka on tallentunut johonkin Googlen välimuistiin.

Noissahan eniten maksaa airbagit joka yleensä ohitetaan Baltiassa laittamalla vaan palikat tilalle, että auto luulee siellä olevan toimiva airbag. Näin saadaan halvalla auto takaisin ajoon, sitä voi sitten miettiä itsensä kannalta, että haluaako ajaa kolarin autolla jossa niitä ei ole (varsinkin jos on perhettä).
 
Kyse 6vuotta/100tkm vanhasta autosta ja ns. Suomi-auto eli tänne uutena tuotu ja täällä liikkeestä myyty. No minäpä soitan myyjälle ja katsotaan kertooko kolarista oma-alotteisesti vai vasta kun kysytään. Carvertical kyllä löysi auton, mutta kun ei näytä mitään ennenkuin maksaa (mielestäni suht kovan hinnan). Pitäisi jonkinlainen käsitys olla saatavasta informaatiosta ennen maksua.

Auton päätin jo jättää välistä. On sen verran hämärä tapaus mm. katsastus juuri tulossa ja tuntuu olevan kova kiire myydä :D Tuon ikäinen on viimeksi katsastettu 2vuotta sitten.
 
Kannattaa muistaa kolaroidun auton tapauksessa se, että autoliikkeet eivät ota virallisesti kolaroitua autoa kovinkaan mielellään vaihdossa ja jos ottavat, niin hinta ei tule olemaan huippua. Kannattaa myös tosiaan varmistua siitä, että auto on korjattu hyvää työtapaa noudattaen oikeassa korikorjaamossa. Haluaisin itse nähdä myös valokuvat kolarin aiheuttamista vaurioista, niistä voi aika hyvin päätellä tällin vakavuuden. Ja hinta, sen pitää olla merkittävästi vastaavaa "ehjää" halvempi, ihan jo tuon autoliikkeiden hylkimisen vuoksi.
 
Kyse 6vuotta/100tkm vanhasta autosta ja ns. Suomi-auto eli tänne uutena tuotu ja täällä liikkeestä myyty. No minäpä soitan myyjälle ja katsotaan kertooko kolarista oma-alotteisesti vai vasta kun kysytään. Carvertical kyllä löysi auton, mutta kun ei näytä mitään ennenkuin maksaa (mielestäni suht kovan hinnan). Pitäisi jonkinlainen käsitys olla saatavasta informaatiosta ennen maksua.

Auton päätin jo jättää välistä. On sen verran hämärä tapaus mm. katsastus juuri tulossa ja tuntuu olevan kova kiire myydä :D Tuon ikäinen on viimeksi katsastettu 2vuotta sitten.
Eikö olisi helpointa että sinä kävisit sen katsastamassa ja ostat jos menee läpi? Ei se maksa kuin ~100e, pieni raha varmistua auton liikennekunnosta.
 
Jos yksityisellä, niin ei taida olla muuta kuin mahdolliset Copartin kuvat jotka on tallentunut johonkin Googlen välimuistiin.

Muutama vuosi sitten tein kauppaa yhdestä Copartilta ostetussa ja korjatussa Audista, jossa piti olla vain pieni keulakolari. Vaadin vauriokuvat nähtäväksi ja omistaja hommasi ne Copartilta. Niistä selvisi, että auto oli tuulilasiin asti ajettu kasaan, tietenkin kaupanteko päättyi tähän.
 
Muutama vuosi sitten tein kauppaa yhdestä Copartilta ostetussa ja korjatussa Audista, jossa piti olla vain pieni keulakolari. Vaadin vauriokuvat nähtäväksi ja omistaja hommasi ne Copartilta. Niistä selvisi, että auto oli tuulilasiin asti ajettu kasaan, tietenkin kaupanteko päättyi tähän.
En tienny, että niitä voi saada sieltä. Sen kyllä tiedän, että esim. youtubettaja Autoholisti on vääntänyt jonkun softan joka imasee myyntikuvia ja Copartin kuvia itseensä ja voi hakea rekkarilla niitä. Se ei vaan sovi levitykseen kun ei omista niitä kuvia, muuten olisi tohon passeli :cautious:
 
Eikö olisi helpointa että sinä kävisit sen katsastamassa ja ostat jos menee läpi? Ei se maksa kuin ~100e, pieni raha varmistua auton liikennekunnosta.

6v vanhassa kolariautossa osaa kiinnostaa mitkä vauriot ollut ja onko ne korjattu. Kolariturvallisuus, tai siis sen puute voi mennä hienosti katsastuksesta läpi, jos ei joku syynä korjaamoa ja sen työtä, niin usvaiseksi jää.

Jos on ostaja jota ei tuorvavyötkään kiinnosta, yksin ajaa, niin kyse sitten hinnasta. kuinkapaljon halvempi vs varmempin ehjä.

Tarinassa ei vielä kerro auton kunnosta, eli voi olla laadukkaasti korjattu ja historiasta saa alennusta enemmänkin kuin haitta. Tai sitten on vain tehty virheettömän näköiseksi ja leimasta läpimeneväks. Siihen väliin sitten totaali viritykset, jossa lisä haastetta pitää leimakuntoisena ja ajokokemuskin vajaa.

Uusiautoja lunastellaan jo ihan senkin takia että asiakkaalla vakuutusturvaa jossa uduessa autossa matalalunastus kynnys, että sen takia että korjaaminen kallista ja vakuutusyhtölle edullisempaa myydä se jollekkin joka tekee sen korjaamisen edullisesti....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 078
Viestejä
5 239 683
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom