- Liittynyt
- 14.07.2018
- Viestejä
- 1 032
Harvinaista, kolmella rengassarjalla (nasta/KE-kitka/kesä) tuleva auto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.
Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.
Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.
Onko tälle "tiukat sytkäajoitukset"-väitteelle mitään lähdettä tueksi?Noi opelin 1.4T:n on ihan susia, hyvä ettet ostanu. Niissä niin tiukat sytkäajoitukset että herkästi nakuttavat itsensä paskaksi Voi välttää ehkä käyttämällä vain korkeaoktaanista bensaa ja sillä ettei pidä kaasua matalilla kierroksilla pohjassa....
Opel turbo engine issues and how to prevent them | And Çetin
The Official Website of And Mehmet Çetinandcetin.com
The Opel 1.4T (A14NET) and 1.6T (A16XHT) turbocharged engines, part of the SIDI (Spark Ignition Direct Injection) family, were produced between 2010 and 2020. The 1.4T delivers 140-150 HP, while the 1.6T outputs 170 HP. Both engines are equipped with direct injection and turbocharging for improved performance and efficiency. These engines were used in several Opel models, including the Astra J/K, Insignia, and Mokka. They were also used in the Chevrolet Cruze.
Several recurring issues and points of advice related to Opel’s 1.4T, 1.6T, and other turbocharged engines emerge. Below is an analysis and summary:
1.
- Piston and ring failures (often referred to as piston or piston-ring breakage) are a common issue, especially with the 1.4T SIDI (150 HP) and 1.6T SIDI (170 HP) engines. LSPI (Low-Speed Pre-Ignition) is often cited as a primary cause, leading to violent knocking and subsequent piston damage.
- In automatic transmission vehicles, LSPI is particularly common due to poor calibration, and it tends to occur when the engine operates at low RPMs while under load (e.g., sudden acceleration without downshifting). Transmission software updates are suggested to prevent these problems.
- The A14NET (1.4T 140 HP) engine used in Astra J models shows fewer issues than the newer SIDI variants, though the potential for piston failure still exists if the engine isn't properly maintained.
.
- Many users have experienced expensive repair costs following piston or engine failure, with figures ranging from 50,000 to 200,000 TL in Turkey for replacements or rebuilds. Some feel that once these failures occur, the engine never fully recovers, even after major repairs.
7.
- Use high-quality oil (Dexos1 Gen3), high-octane fuel, and replace spark plugs and filters regularly.
- Avoid driving at low RPMs with heavy throttle input, which is linked to piston failure.
- Consider installing additional cooling solutions (oil coolers, lower-temp thermostats) to mitigate heat buildup.
Juurikin näin. lisäksi A14NET johon spoilerin kirjoituksessa viitataan on tietääkseni imukanavaruiskutteinen moottori.Eikai LSPI:llä ole mitään tekemistä sytkäajoitusten kanssa?
Litranen Ecoboost jolla on ajettu 165k, uhka vai mahdollisuus Päältä ihan nätti kuitenkin.Harvinaista, kolmella rengassarjalla (nasta/KE-kitka/kesä) tuleva auto.
Manuaalilootalla vielä. Voi näppärästi vaihtaa koneen ja kytkimen samalla kertaaLitranen Ecoboost jolla on ajettu 165k, uhka vai mahdollisuus Päältä ihan nätti kuitenkin.
Litranen Ecoboost jolla on ajettu 165k, uhka vai mahdollisuus Päältä ihan nätti kuitenkin.
Uskomaton suoritus tämä 362tkm. Epäilen, että on mittaroitu +200tkm:ä mittariin lisää.Porsche Cayenne, 2003, Pori | Huutokaupat.com
huutokaupat.com
Yksi ilmoitus tuli mieleen, V8 samanlaisesta - ei käy kaikilla pytyillä. Kaikki vedot tallessa..ööö. Mutta raviharrastaja myyjänä. Sittenhän noita on näkynyt huutokaupoissa muutenkin.
Yksi oli lähtöhinnaltaan 7000, niine vikoineen mitä mainittu, vähän ravistaa, jarrut, pikselit näytössä. Joku tarjosi 10€ ja voitti palkinnon hintaan 7010€ halusi tai ei.
Riippuu miltä pytyt näyttää ja millaisia mäntiä mailmalla on saatavana. Halvempi ratkaisu on alusil-hoonata sylinterit uusiksi. Porsche myös myy kokonaista alakertaa muista saksalaisvalmistajista poiketen yllättävän huokeaan hintaan.Kone pois ja 8kpl tälläsiä: https://www.design911.co.uk/p/cast-iron-cylinder-repair-liners-porsche-v8-models/
Toki jos leikkiin viitsii ryhtyä, niin auton tulisi kyllä olla ilmainen.
Ei
Riippuu miltä pytyt näyttää ja millaisia mäntiä mailmalla on saatavana. Halvempi ratkaisu on alusil-hoonata sylinterit uusiksi. Porsche myös myy kokonaista alakertaa muista saksalaisvalmistajista poiketen yllättävän huokeaan hintaan.
Eli ei käytännössä kannata koskea moiseen paskakasaan, vastaa ostaa se turbo-versio suoraan, jos malli kutkuttaa (tai sitten dieselinä Vw:n merkki keulalla).
Tästä huomauttaisin, että se susi on vanhempi 1,4T, jota oli esim. Astra J:ssä.Noi opelin 1.4T:n on ihan susia, hyvä ettet ostanu
Mistä epäilys että autossa on jokin pielessä jos se myydään? Toisekseen en ymmärrä isosti rakennettua diiselimersua joka menee 0-100 reilu 7.sek. Ei kuulosta kovin vauhdikkaalta laitteelta mutta pitäähän harrastuksia olla.Mikäköhän modi on mennyt pieleen, että on auto laitettu myyntiin?
Maininta "laatikkoon pitäs kyb/johdinlevy vaihtaa" kuulostaa siltä, että kyseessä on arvaus. Koko ajan pelko persiissä, että siellä on muutakin?Jotain outoa tuossa mesessä pitää olla kun on viimeaikoina paljon rempattu. Jos kaikki olisi kunnossa luulisi ajelevan tyytyväisenä vielä monia vuosia.
Saako viinapullot kaupanpäälle?
"Laatikkoöljyt vaihtuu 16.12"Maininta "laatikkoon pitäs kyb/johdinlevy vaihtaa" kuulostaa siltä, että kyseessä on arvaus. Koko ajan pelko persiissä, että siellä on muutakin?
Mistä epäilys että autossa on jokin pielessä jos se myydään? Toisekseen en ymmärrä isosti rakennettua diiselimersua joka menee 0-100 reilu 7.sek. Ei kuulosta kovin vauhdikkaalta laitteelta mutta pitäähän harrastuksia olla.
Ensin laitetaan kalliilla harrasteautoa omaan makuun, tuossakin tehty justiinsa jarrut kumpaankin päähän ja turboa ym., ja sitten myydään heti kohta pois. Vähän tulee mieleen, että harrastaja on todennut iskeneensä kätensä p***aan. Voi tietysti olla akuutti rahapulakin.
Lisäksi tuo keskikonsolityö on keskeneräinen eivätkä pullot vänkärin penkillä ole omiaan herättämään luottamusta myyjään...
Sanoisin, että ahtopaine ja öljynpaine.Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mitäköhän nuo paine(?)mittarit tuossa on. Turbo OHC kolmosen puhaltimella sierra jättää sen?
Eiköhän se ole pakopaine jos katsoo kuviaSanoisin, että ahtopaine ja öljynpaine.
Niin taitaa tosiaan olla.Eiköhän se ole pakopaine jos katsoo kuvia
Itsellä farkku kylläkin ja asun ylöjärvellä.Niin taitaa tosiaan olla.
Olisi löytö 190,00€ hinnallaKyllä Toyotat laatupelejä on, mutta onkohan tässä pienessä maistissa tehty ilmoitus kun hintaa katsoo?
Valitettavasti taitaa ilmoituksen jättäjä olla tosissaan kun lukasee lisätietoja alueen. No tää on varmasti taas yksi monista jotka ei ole "pakkomyynnissä".Kyllä Toyotat laatupelejä on, mutta onkohan tässä pienessä maistissa tehty ilmoitus kun hintaa katsoo?
Penkitki on puhtaat! Pitää kyllä olla päässä vikaa että tommosen summan korollasta maksaa, vaan meitä on moneen lähtöönKyllä Toyotat laatupelejä on, mutta onkohan tässä pienessä maistissa tehty ilmoitus kun hintaa katsoo?
Valitettavasti taitaa ilmoituksen jättäjä olla tosissaan kun lukasee lisätietoja alueen. No tää on varmasti taas yksi monista jotka ei ole "pakkomyynnissä".
Melkoinen kolhu myös oikean takaumpion yläpuolella vaikka on olevinaan viimeisen päälle siisti.Kyllä Toyotat laatupelejä on, mutta onkohan tässä pienessä maistissa tehty ilmoitus kun hintaa katsoo?
Mut onhan toi löytö nii kuin myyjä lupaa: Toista tällaista et nettiautosta löydä.Samalla rahalla irtoaa pari vuotta vanhoja uusikoppaisia corollia vähemmän ajettuna, niin valinta on kyllä vaikea minkä ottaisi
Pistäkääs joku nyt viestiä että on vähintäänkin yksi nolla liikaa hinnassa vahingossa ja huollot eivät ole tehty ajallaan jos 2 viimeisintä on 5 vuoden välein.. Joku roti tuossa nettiauto perseilyssäkin on oltava.Kyllä Toyotat laatupelejä on, mutta onkohan tässä pienessä maistissa tehty ilmoitus kun hintaa katsoo?
Näkkyy olleen yli vuoden myynnissä. Tilastoissakin toista sataa "puhelua" ja viestejäkin hyvä määrä.Kyllä Toyotat laatupelejä on, mutta onkohan tässä pienessä maistissa tehty ilmoitus kun hintaa katsoo?
Ei ole myöskään tieliikennekelpoinen, sillä alla on katiton downpipe kuten lisätiedoista selviää.Yli 10v ikää, yli 200tkm ajettu ja yli 30 000e hinta ei kuulosta yhdistelmältä joka menee nopeasti kaupaksi! https://www.nettiauto.com/bmw/335/14696325
Ei ole myöskään tieliikennekelpoinen, sillä alla on katiton downpipe kuten lisätiedoista selviää.