Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eiköhän niiden etulasien tummennusten hyöty ole ihan sama kuin takalasienkin. Miksi ette itke, kun jollain on takalasit tummat?

Itse laitoin sen takia ettei autossa kuljetettavat romut näy ulospäin likan selvästi. Sen sijaan kuskin näkyminen on ulospäin on ihan toivottavaa, jonka jokainen kävellen tai pyörällä kaupungissa liikkunut tietää.
 
Kait noita kalvoja on monenlaisia? Muitakin kuin tummia. Pienemmän lämpösäteilyn takia olisi mukava käyttää jotain kalvoa.
 
Kait noita kalvoja on monenlaisia? Muitakin kuin tummia. Pienemmän lämpösäteilyn takia olisi mukava käyttää jotain kalvoa.
Tehdaslaseissa voi olla lämpösäteilyä heijastavaa kerrosta enemmän tai vähemmän, ja ei tarvi olla näkyvää valoa haitata (en väitä että täysin kirkkaita).
Nopeavilais kalvomyyjän sivuilta niin täysin läpinäkyvää ei osunut silmään, mutta tehoks lämpösätily suojaa sai paljon kirkkaampana kuin muita "tummennuskalvoja". Tumman taasen luulisi itsessään lämpiävän, ja joissain ikkunoissa ongelma (kai lähinnä kiinteistöt)
 
Mulla oli edellisessä pakussa ihan kirkkaat lasit, kun vaihdatin tuulilasin, niin otin sävylasin tilalle. Tarkoitus oli myös vetää jotkut miedoimmat kalvot sivulaseihin, koska aurinkoihottuman takia jouduin ajamaan pitkähihainen päällä.
Nyt kun uudessa autossa sävylasit tehtaalta, niin ei ole kokoajan kesällä vasen käsi kuin nokkosissa pyöritetty.

Muuten en kyllä noita tummennuksia ymmärrä, kun ovat niin pirun rumiakin, yhtälailla kuin mustat vanteet.
 

Ehkä olen vain sivistymätön moukka kun en ymmärrä miksi naarmuiset Saabin vanteet maksaa 4 tonnia.

Erinomaisessa alkuperäiskunnossa...

...Yhdessä vanteessa kanttariosuma ja kahdessa hyvin pienet jäljet

Niin oliko ne nyt erinomaiset vai ei?

Ehkä 4 tonnia olisi ok jos olisivat ns. pakasta vedetyt. Enkä sinänsä epäile etteivätkö olisi harvinaiset mutta 4 tonnia...
 

Ehkä olen vain sivistymätön moukka kun en ymmärrä miksi naarmuiset Saabin vanteet maksaa 4 tonnia.



Niin oliko ne nyt erinomaiset vai ei?

Ehkä 4 tonnia olisi ok jos olisivat ns. pakasta vedetyt. Enkä sinänsä epäile etteivätkö olisi harvinaiset mutta 4 tonnia...
Onhan nuo ihan hyvässä kunnossa noin vanhoiksi. Keräilyosat maksaa.
 
On tuossa vähän harrastajalisää. Sanoisin että oikeasti virheettömässä kunnossa täällä pohjolassa noiden arvo 1500-2000€.
 
Välillä vaikuttaa siltä näissä merkkiharrastajien jutuissa, kun joku haluaa ostaa jotain, niin ei tarjotakaan suoraan vaan laitetaan yleiseen myyntiin ja kunnon pyyntihinnalla. Nuo vanteet ovat kyllä utopistisella hinnalla, kun renkaatkin on vaihtokunnossa ja rotaatiokin kaikissa sama.
 
Välillä vaikuttaa siltä näissä merkkiharrastajien jutuissa, kun joku haluaa ostaa jotain, niin ei tarjotakaan suoraan vaan laitetaan yleiseen myyntiin ja kunnon pyyntihinnalla. Nuo vanteet ovat kyllä utopistisella hinnalla, kun renkaatkin on vaihtokunnossa ja rotaatiokin kaikissa sama.
Tuosta aiemmin postatusta vanne jutusta tiedä, mutta mutuilen että jos kyse ei ole oman kylän harrastaja kerhosta, vaan valtakunnallisesta löysästä ryhmästä niin jokin yleinen markkina-alusta voi olla ihan toimiva mikä tarjoaa sen pohjan. vaikka markkinointi tapahtuisi sisäpiirissä, ylihinnoitelulla voi sitten valikoida ostajia. No ehkä joku kuvittelee jokerivoittoa, jostain joku tulee rahatukon kanssa ota, tai pelkää että joku seurasta tekee tiliä. Tai sitten on muistaa jonkun vanhan ylihinnoitellun ilmoituksen kuvitellen että se on markkinahinta. (no jos vanteet häivää pian, niin ei kerro mitään, jos ovat pitkään myynnissä niin kertoo jotain)

Otsikkoon liittyen myös se että jotakin markkinapaikat markkinoi rahoitusta, tai Toriin liittyen jotain maksunvälitys turva virityksiä.
 

Hmm, tuon romun oon myynyt parisen vuotta sitten. Ruosteet on saatu hyvin piiloon, nimittäin sitä on ja paljon. Kaksoismassa kolkottaa, kuskin ovessa ei toimi kun lukko ja sähköikkuna koska piuhanippu aika silppuna, vakkariakaan tuskin on oikeasti korjattu. Vaikka on manuaali, niin pientä rutinaa on havaittavissa jos oikein tarkasti kiinnittää huomiota. On siinä muutakin sanottavaa mitä en kaikkea edes muista. Nyt se on näköjään kiertänyt vähän siellä täällä pitkin suomea.
 

Hmm, tuon romun oon myynyt parisen vuotta sitten. Ruosteet on saatu hyvin piiloon, nimittäin sitä on ja paljon. Kaksoismassa kolkottaa, kuskin ovessa ei toimi kun lukko ja sähköikkuna koska piuhanippu aika silppuna, vakkariakaan tuskin on oikeasti korjattu. Vaikka on manuaali, niin pientä rutinaa on havaittavissa jos oikein tarkasti kiinnittää huomiota. On siinä muutakin sanottavaa mitä en kaikkea edes muista. Nyt se on näköjään kiertänyt vähän siellä täällä pitkin suomea.
Aika kylmä/välinpitämätön/kulutustavaramainen suhtautuminen vanhaan autoosi :(
 
Aika kylmä/välinpitämätön/kulutustavaramainen suhtautuminen vanhaan autoosi :(
Tällä vitsillä varmaan joku sisäpiiri kytkös, en ole seurannut omat rakkaat autot ketjua... :)

Mutta oli miten oli, niin alkoi kiinnostaa, onko auto laitettu kuntoon, vai onko vain romu laitettu isolla rahalla kiertoon. (jos joku käy tuolla liikkeessä renkaita potkimassa ja ohessa vilaisee, niin kuvaus jakoon).

Jos auto vastaa Myrkyn kuvausta, niin ilmoitus lähenee jo...
 
Viimeksi muokattu:

Ehkä olen vain sivistymätön moukka kun en ymmärrä miksi naarmuiset Saabin vanteet maksaa 4 tonnia.



Niin oliko ne nyt erinomaiset vai ei?

Ehkä 4 tonnia olisi ok jos olisivat ns. pakasta vedetyt. Enkä sinänsä epäile etteivätkö olisi harvinaiset mutta 4 tonnia...

On tuossa vähän harrastajalisää. Sanoisin että oikeasti virheettömässä kunnossa täällä pohjolassa noiden arvo 1500-2000€.

Entisenä Saab-harrastajana ja yleisestikin autoharrastajana sanoisin noihin Saabin vanteisiin sen, että jos ei tiedä niin ei tiedä, yleensä kommentit kertoo sen suoraan ja aina on hyvä se myös kertoa ääneen ja kysyä. On totta, että Suomessa noista ei kukaan, paitsi ehkä juuri noita tarvitseva harrastaja, maksa tuota hintaa. Maailmalla kylläkin, eli Ebay olisi noiden oikea myyntipaikka, ei Tori, jos ne siis myydä haluaa. En moiti hintaa enkä ihmettele kun tiedän noiden arvon, mutta on noissa Suomen markkinoille tonni liikaa. Hyväkuntoiset Hirschit ja vielä 19" koossa nyt vaan maksaa kunnosta riippuen 2ke ->, kysyntä ja tarjonta, noita kun et enää mistään saa uutena muutenkuin aftermarketista. Tavan pisteestä A pisteeseen B ajavaa ihmistä se varmasti kummeksuttaa ja niitä jotka ostaa vanteensa suoraan kuvastosta tyyliin "hei toi näyttää hyvältä kaupan seinällä ja kuvastossa" ja totuus auton alla on kaikkea muuta.
 
Entisenä Saab-harrastajana ja yleisestikin autoharrastajana sanoisin noihin Saabin vanteisiin sen, että jos ei tiedä niin ei tiedä, yleensä kommentit kertoo sen suoraan ja aina on hyvä se myös kertoa ääneen ja kysyä. On totta, että Suomessa noista ei kukaan, paitsi ehkä juuri noita tarvitseva harrastaja, maksa tuota hintaa. Maailmalla kylläkin, eli Ebay olisi noiden oikea myyntipaikka, ei Tori, jos ne siis myydä haluaa. En moiti hintaa enkä ihmettele kun tiedän noiden arvon, mutta on noissa Suomen markkinoille tonni liikaa. Hyväkuntoiset Hirschit ja vielä 19" koossa nyt vaan maksaa kunnosta riippuen 2ke ->, kysyntä ja tarjonta, noita kun et enää mistään saa uutena muutenkuin aftermarketista. Tavan pisteestä A pisteeseen B ajavaa ihmistä se varmasti kummeksuttaa ja niitä jotka ostaa vanteensa suoraan kuvastosta tyyliin "hei toi näyttää hyvältä kaupan seinällä ja kuvastossa" ja totuus auton alla on kaikkea muuta.
Siis ymmärsinkö oikein, neljätonnia noista on ihan hakoteillä, tonnikin ihan liikaa. (tai vaihtoehtoisesti jos tarkoitit että 4*1000€ on liikaa)


Eli klapivertaus, nyt joku savolainen heittomottikauppias hinnoitellut palikkansa etelän tavaratalon klapipussin mukaan.
 
Siis ymmärsinkö oikein, neljätonnia noista on ihan hakoteillä, tonnikin ihan liikaa. (tai vaihtoehtoisesti jos tarkoitit että 4*1000€ on liikaa)


Eli klapivertaus, nyt joku savolainen heittomottikauppias hinnoitellut palikkansa etelän tavaratalon klapipussin mukaan.

Ei se hakoteillä ole, mutta Suomessa tuskin menee kaupaksi tuolla hinnalla, pyynnissä siis tonni liikaa, ellei nyt ole pakollinen tarve saada ja ulkomailta vanteiden tilaaminen jännittää. Jos tonnilla jostain löydät noi vanteet niin osta vaikka et tarvitsisi, koska tilin teet trokaamalla ne eteenpäin vaikka sillä 2000 eurolla. :)
 
Ei se hakoteillä ole, mutta Suomessa tuskin menee kaupaksi tuolla hinnalla, pyynnissä siis tonni liikaa, ellei nyt ole pakollinen tarve saada ja ulkomailta vanteiden tilaaminen jännittää. Jos tonnilla jostain löydät noi vanteet niin osta vaikka et tarvitsisi, koska tilin teet trokaamalla ne eteenpäin vaikka sillä 2000 eurolla. :)
Kovasti aina kirjoitellaan että jos löydät tämänlaisista tuotteista, että osta vaan halvalla jostain jos saat ja tee tili eteenpäin myymällä.
Totuus kuitenkin on se, ettei tuommoisille harrastelijalle arvokkaille tuotteille noin vaan löydy ostajaa.
Oma kokemus ja muutenkin tuo käsitys on foorumeilta tullut. Ulkomaille sitten jos pystyy myymään niin asia toki eri.
 
Tällä vitsillä varmaan joku sisäpiiri kytkös, en ole seurannut omat rakkaat autot ketjua... :)

Mutta oli miten oli, niin alkoi kiinnostaa, onko auto laitettu kuntoon, vai onko vain romu laitettu isolla rahalla kiertoon. (jos joku käy tuolla liikkeessä renkaita potkimassa ja ohessa vilaisee, niin kuvaus jakoon).

Jos auto vastaa Myrkyn kuvausta, niin ilmoitus lähenee jo...

En ikinä omistanut tuota autoa sekuntiakaan. Tutun (naisen) puolesta jobbasin pois kun ei kelvannut mihinkään liikeeseen vaihdossa, tai no olisi siitä 500€ hyvitetty :D
 
Nuo on aina mielenkiintoisia kun oma/tuttu auto ilmestyy myyntiin myöhemmin. Yllättäen niitä vikoja mitä oli, ja tuskin on korjattu, on harvoin mainittu :)
 
Miten aina oletetaan, ettei ole korjattu? Kun ei ole mainintaa vai?

Maksaahan nuo korjaukset, jo kuskinoven piuhasarja maksaa maltaita, vakkarin korjauksen hintaa en muista. Kaksoismassan vaihdon hinnan osannee sanoa joku VAG asiantuntija. Ruosteet sitten, miten on korjattu selviää jos ja kun alkaa kukkimaan, on siellä sellaisiakin ruostekohtia mitkä ei vielä näy ulospäin. Asiahan selviää laittamalla liikeeseen viestiä.
Tuo nyt on siirtynyt jobbarilta toiselle muutamankin kerran.
Voinhan pistää tuonne viestiä että toimiiko nämä ja nämä.

Tuon hintaisen volkkarin entisöintiin tuskin kukaan on kovin isoa rahaa sijoittanut vaikka hinta on yli tuplaantunut siitä mitä se oli itsellä myytävänä.
 
Maksaahan nuo korjaukset, jo kuskinoven piuhasarja maksaa maltaita, vakkarin korjauksen hintaa en muista. Kaksoismassan vaihdon hinnan osannee sanoa joku VAG asiantuntija. Ruosteet sitten, miten on korjattu selviää jos ja kun alkaa kukkimaan, on siellä sellaisiakin ruostekohtia mitkä ei vielä näy ulospäin. Asiahan selviää laittamalla liikeeseen viestiä.
Tuo nyt on siirtynyt jobbarilta toiselle muutamankin kerran.
Voinhan pistää tuonne viestiä että toimiiko nämä ja nämä.

Tuon hintaisen volkkarin entisöintiin tuskin kukaan on kovin isoa rahaa sijoittanut vaikka hinta on yli tuplaantunut siitä mitä se oli itsellä myytävänä.

Ruostehan tuossa on ainoa hankala homma kunnolla korjata. Nuo muut ei itse osaavalle mitään kovin kummoisia hommia ole. Johtosarjoja saa muutamalla kumpillä ovokosta, uuden vauhtipyörän ja kytkinpaketin saa reilulla kolmella sadalla, jne. Toki eihän jonkun tietyn yksilön tämän hetken kuntoa kukaan voi tietää näkemättä. On vaan vähän hassu ajatusmaailma, että kerran rikkinäisenä itseltä lähtenyt olisi ikuisesti rikki eikä kukaan sitä korjaisi.
 
Enää ei näköjään nettiautossa nää myytyjen autojen kuvia eikä rekisterinumeroa....usein tuli aina tarkistettua onko auto ollu aikasemmin myynnissä, nyt vähän hankala
 
Enää ei näköjään nettiautossa nää myytyjen autojen kuvia eikä rekisterinumeroa....usein tuli aina tarkistettua onko auto ollu aikasemmin myynnissä, nyt vähän hankala

Sama huomattu enkä pidä ollenkaan uudistuksesta, samasta syystä.
Eikä siinä vielä kaikki kun tuo classic poistuu 15.10 niin sitte uudella paskalla versiolla jatkot.
 
Melkein 25ke jo huudettu tuulilasiin asti kolaroidusta Hondasta :rolleyes:

lisäksi:
  • Venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman öljyä
  • Ajoneuvo seissyt muutaman kuukauden, ja tästä johtuen esim. jarrut saattavat kaivata puhdistusta/herkistelyä.
  • Ajoneuvossa talvirenkaat alla, kesärenkaista yksi on puhki.

Nuo Bilarin autokuvat ovat jollain kuvankäsittelyllä käsiteltyjä, joka syventää mustansävyjä, ei ole Honda luonnossa noin mustankiiltävä
 
tuulilasiin asti kolaroidusta

NjEyZmY1M2U0ZDY.jpeg

Peilaako tuo vaan vai eikö tuo ole kattoonkin asti ottanut itseensä.

Ainut mihin tuota tohtisi ehkä käyttää on rata-ajo jossa tulisi täysi turvakehikko kolareiden varalle.

En oikein helposti usko, että tuo ottaisi kovin hyvin vastaan toista samanlaista kolaria mitä kuvien perusteella on käynyt.
 
Melkein 25ke jo huudettu tuulilasiin asti kolaroidusta Hondasta :rolleyes:

lisäksi:
  • Venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman öljyä
  • Ajoneuvo seissyt muutaman kuukauden, ja tästä johtuen esim. jarrut saattavat kaivata puhdistusta/herkistelyä.
  • Ajoneuvossa talvirenkaat alla, kesärenkaista yksi on puhki.

Nuo Bilarin autokuvat ovat jollain kuvankäsittelyllä käsiteltyjä, joka syventää mustansävyjä, ei ole Honda luonnossa noin mustankiiltävä
Tollanenhan olis ihan oiva aihio vaikka rataharrasteeksi. Eikö tuo 25k ole aika halpa hinta tuollaisesta.
 
Tollanenhan olis ihan oiva aihio vaikka rataharrasteeksi. Eikö tuo 25k ole aika halpa hinta tuollaisesta.

Rataharrasteeksi olisi ehkä järkevämpää hankkia se kolhittu, kunnostaa se ja laittaa samalla turvakaaret, vyöt, jarrut yms.

Nyt tuossa maksetaan kuitenkin lähes kolaroimattoman hintaa, jos huudot tuosta vielä reilusti nousevat.

Muistelin, että noita on saanut jo kolmosella alkavanakin mutta nyt näemmä halvin on 41900e

Onkohan tässä tarpeeksi takasiipeä?


1670c846d191f318-large.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuollaisesta aivan rusinaksi rutatusta on kyllä aika monen rataharrastajan paha ruveta rakentamaan. Eivät kaikki valmista autojaan molekyylitasosta asti, vaan tuollainen "there i fixed it" -tyyppinen aihio on aivan hyvä, kunhan katsoo ettei jätä lumihankeen neljää vanaa.
 
Oon sen sortin erikoismies, että tämmöset potentiaaliset ongelmapesäkkeet kiinnostaa. Vaikkaa oonkin snadisti yli 30v aikuinen poika, niin jostain syystä en kattele autoja järjellä juuri koskaan ja nyt tämä yksilö kiinnostaa. Varmaan ylihintanen ja aliluotettava, mutta mitä palsta täällä sanoo? Ainakin tuo OM642 vissiin suht epäluotettava mylly.

Mersun CLS Shooting Brake -13
 
Eiköhän tuo nyt ihan hyvä mosa ole, ei minulla ole ainakaan tiedossa mitään normaalista poikkeavia epidemioita tuon 350cdi:n kanssa ja niitä näkee usein sen 300-400tkm ajettuina ihan avaamattomina.
Tuossa kyseisessä yksilössä itseä vähän häiritsee nuo pirkka-tuningit kun on jotkut halvimmat kiinantinat ja maxtonin lippaläppää liimattu. Valitettavan usein nuo stereotyyppisesti tarkoittavat sitä että joku ählämi tmv. on tehnyt autosta mahdollisimman halvalla "näyttävän" ja yritetään larpata jotain massipäällikköä vaikka rahat ei riitä edes laadukkaan rengassarjan uusimiseen.
Näissä sitten lieveilmiöinä on huoltamattomuus, ranepatentit etc.
Umpiot näyttävät hiekkapuhalletuilta ja etukilpi melko kulunut, eli tuskin livenä vaikutelma ainakaan sen siistimpi on.
Tämä nyt vain rajuna yleistyksenä, mutta itse varmaan kokemuspohjaisesti metsästäisin mahdollisimman hyvällä historialla olevan alkuperäiskuntoisen yksilön ja muokkaisin siitä sitten mieleisen, ellei se valmiiksi sitä ole.
 
Oon sen sortin erikoismies, että tämmöset potentiaaliset ongelmapesäkkeet kiinnostaa. Vaikkaa oonkin snadisti yli 30v aikuinen poika, niin jostain syystä en kattele autoja järjellä juuri koskaan ja nyt tämä yksilö kiinnostaa. Varmaan ylihintanen ja aliluotettava, mutta mitä palsta täällä sanoo? Ainakin tuo OM642 vissiin suht epäluotettava mylly.

Mersun CLS Shooting Brake -13

Itselläni tuommoinen 350 cdi cls on ollut. Rullasin n. vuoteen 46tkm sillä. Pienellä kulutuksella se ei mene, mutta on mukava auto ajella. Elektroniikan osat on kalliita tuommoseen, jos nuo BLISS-tutkat joudut vaihtamaan niin paritonnia saa olla laittaa niihin. n. 1000-1200€/kpl. Kuulemma mennyt takuisiin, omakohtaista kokemusta ei ole siitä. Ilmapusseja saa tarvikkeena aika edullisesti noihin. Moottorikin on tuo tehokkain 265hv versio.

Hintaan en sen enempää ota kantaa, mutta aika heikot varusteet tuossa on.

CLS

Välillä ollut kieltämättä ikävä tuota autoa :)
 
Melkein 25ke jo huudettu tuulilasiin asti kolaroidusta Hondasta :rolleyes:

lisäksi:
  • Venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman öljyä
  • Ajoneuvo seissyt muutaman kuukauden, ja tästä johtuen esim. jarrut saattavat kaivata puhdistusta/herkistelyä.
  • Ajoneuvossa talvirenkaat alla, kesärenkaista yksi on puhki.

Nuo Bilarin autokuvat ovat jollain kuvankäsittelyllä käsiteltyjä, joka syventää mustansävyjä, ei ole Honda luonnossa noin mustankiiltävä

Viime hetkillä tuli vielä tarjoaja 3. joka löi satkun lisää pöytään ja Honda on myyty 24955e + kulut
 
Nyt edullisesti tarjoushintaan vasta sisäänajettu pikkutykki https://classic.nettiauto.com/bmw/135/14584026

TYYTYVÄISET OMISTAJAT

Ei ole jäänyt jalkoihin ja perässä ei ole pysynyt mikään tämän hintaluokan auto. Saman sukupolven M3 tuntuu vakiomuodossaan tätä 135i:tä hitaammalta. Parhaat kilometrit mitä olen koskaan omalla autolla ajanut on taitettu tämän auton ratissa.
 
En itse ihan äkkiä maksaisi _mistään_ 300tkm ajetusta autosta noin paljoa, saati vielä tuollaisesta jota takuuvarmasti on poljettu kuin tulpatonta mopoa koko elinkaarensa ajan, mutta olenkin juutalainen. Hauska laite ja hieno tekniikka, kyllä se varmasti ostajan löytää tuohon rahaan.

Plussaa pappa-spec ulkonäöstä, kun nämä on kaikki jonnetuunattu ja ängetty jotain burblemodia yms rätinääpauketta softaa sun muuta.
 
Nyt edullisesti tarjoushintaan vasta sisäänajettu pikkutykki https://classic.nettiauto.com/bmw/135/14584026

TYYTYVÄISET OMISTAJAT

Ei ole jäänyt jalkoihin ja perässä ei ole pysynyt mikään tämän hintaluokan auto. Saman sukupolven M3 tuntuu vakiomuodossaan tätä 135i:tä hitaammalta.
Niin, tuntuu hitaammalta mutta ei sitä ole. Melkein sekunnin M3 nopeammin kiihtyy sataseen. Se nyt on vaan vapaasti hengittävän koneen tasaisen vääntöalueen ominaisuus ettei kiihtyvyys tunnu samanlailla kuin turboissa, ihmiskeho kun aistii kiihtyvyyden muutokset herkemmin kuin tasaisena jatkuvan kiihtyvyyden.
 
Plussaa pappa-spec ulkonäöstä, kun nämä on kaikki jonnetuunattu ja ängetty jotain burblemodia yms rätinääpauketta softaa sun muuta.

Oisko ihan vakio? Kaikkiin noihin 135i on yleensä softat tungettu vaikkei sitä tuossa luekaan, varmaan uusien päästömuuntelu-sääntöjen takia :hmm:
 
Niin, tuntuu hitaammalta mutta ei sitä ole. Melkein sekunnin M3 nopeammin kiihtyy sataseen. Se nyt on vaan vapaasti hengittävän koneen tasaisen vääntöalueen ominaisuus ettei kiihtyvyys tunnu samanlailla kuin turboissa, ihmiskeho kun aistii kiihtyvyyden muutokset herkemmin kuin tasaisena jatkuvan kiihtyvyyden.
Minusta sen lisäksi että on nopeampi, on se korkeahkolle kiertävä vapari v8 ihan erilailla "miesten moottori" ja hunajaa korville, kuin tuollainen x35i joka ei tunnu kirjaimellisesti yhtään miltään, ihan kun dieselillä ajaisi kun ahtimet herää niin alhaalta.
 
"Hox ainoa vika mikä löytyy on etuvalo palanut mitä en jaksanut vaihtaa. Huomioitu hinnassa"
Varmaan muutenkin hyvin huollettu ja ylläpidetty, kun kerran ei jaksa edes etuvaloa laittaa kuntoon :psmoke:

No toisaalta joissain autoissa polttimon vaihto on tehty aivan käsittämättömän vaikeaksi mistä valmistaja pitäisi haastaa oikeuteen rikoksista ihmisyyttä vastaan.

Pitää tyyliin irroittaa akku ja/tai pa-suodatin, sitten lokasuojassa joku tikkuaskin kokoinen kurkistusluukku tai joissakin autoissa umpio kokonaan irti.

Ja klipsi jolla polttimo on kiinni on hankala/mahdoton käyttää ellei opettele ulkoa liikerataa ja tee sokkona/käsikopelolla.

Että en välttämättä palaneesta polttimosta profiloisi tuota ainakaan kokonaan.
 
"Hox ainoa vika mikä löytyy on etuvalo palanut mitä en jaksanut vaihtaa. Huomioitu hinnassa"
Varmaan muutenkin hyvin huollettu ja ylläpidetty, kun kerran ei jaksa edes etuvaloa laittaa kuntoon :psmoke:

Taitaa A3 xenonin vaihto vaatia aikakin renkaan irtioton ja sisälokarin purkamisen. Tämän lisäksi oikean värilämpötilan polttimot usein tilaustavaraa.
 
Oon sen sortin erikoismies, että tämmöset potentiaaliset ongelmapesäkkeet kiinnostaa. Vaikkaa oonkin snadisti yli 30v aikuinen poika, niin jostain syystä en kattele autoja järjellä juuri koskaan ja nyt tämä yksilö kiinnostaa. Varmaan ylihintanen ja aliluotettava, mutta mitä palsta täällä sanoo? Ainakin tuo OM642 vissiin suht epäluotettava mylly.

Mersun CLS Shooting Brake -13
Lisäkiksejä saat kun ostat auton Vaihtokaarasta, mitä vaan ongelmia ilmenee niin ne ovat pelkästään asiakkaan ongelmia. :confused2: Itsellä ei onneksi ole kertynyt omakohtaista kokemusta mutta vierestä seurannut mm. miten eteni tilanne T5 volvon kanssa Raisiossa kun paljastui että moottorissa oli lohko halki.
 
Taitaa A3 xenonin vaihto vaatia aikakin renkaan irtioton ja sisälokarin purkamisen. Tämän lisäksi oikean värilämpötilan polttimot usein tilaustavaraa.

Puskurin irrottamisen vaati itsellä tuollaisessa 8V-koppaisessa A3:ssa. Oli siinä jonkin verran askartelua mutta ei nyt mikään erityisen hankala.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 995
Viestejä
4 431 511
Jäsenet
73 463
Uusin jäsen
ToniSn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom