Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Mulla on/ollut useammassakin autossa huoltokirja joka on täytetty mun käsialalla ja samalla (autossa olevalla) kynällä.
Tarkoitin lähinnä jos on esim merkkiliikkeen leimoilla ym. Silloin tuskin on aina tehty samalla kynällä ja kirjoittajalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Tarkoitin lähinnä jos on esim merkkiliikkeen leimoilla ym. Silloin tuskin on aina tehty samalla kynällä ja kirjoittajalla.
Paitsi jos on Volvo :D Laakkosella ei taida vielä olla sitä Oma Mekaanikko systeemiä, tosin eipä nykyään silti paljoa paperivihkoja täytellä..

Itse pidettävä kirjaa huolloista jos haluaa paperista vihkoa pitää käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Täyttääkös yleensä mekaanikko vai työnjohtaja sen huoltokirjan? Omissa autoissa on ainakin monessa ollut samalla käsialalla täytetty huoltokirja jos on samassa paikassa huollettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Täyttääkös yleensä mekaanikko vai työnjohtaja sen huoltokirjan? Omissa autoissa on ainakin monessa ollut samalla käsialalla täytetty huoltokirja jos on samassa paikassa huollettu.
Tilanteesta ja liikkestää riippuen. Eihän se työnjohtajakaan ole joka minuutti tai päivä paikalla.

Ja on mun entisen auton huoltokirjaa täytelty samalla käynnillä parilla eri leimasimella ja kynällä aikanaan, joten sellaistakin sattuu:vihellys:

Ja sitten mieleen on jäänyt yksi Mercedes joka oli uusisuomalaisen ostama tuontiauto, kielimuurin yli päästyä löytyi se huoltokirjakin, joka oli vain huoltokirja, ei yhtään mitään merkintää mistään ikinä, ei VIN, ei rek.nro, tai mitään. Kovin näytti mersun alkuperäiseltä, mutta ei sitä voinut yhdistää yhtään mihinkään autoon. Lisäksi autolla oli osamaksua enemmän jäljellä kun sen hetkistä arvoa. Hän oli järkyttynyt kun ei käynyt vaihdossa:btooth:
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Onkohan noi nykyisissä olevat sähköiset huoltokirjat miten väärennettävissä?
Epärehellinen paja, niin sama kai se mikä se väline on. Kerran on askarreltu Mersun sähköiseen huoltokirjaan korjaus grace periodin jälkeen, mutta se vaatii enemmän voimaa tunnareihin kuin perus Kallen korjaamolla on ja piti pyytää apua merkkiorganisaatiolta. Mutta muokattavia ne on nekin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Sen verran, mitä olen asiasta jutellut Veholla töissä olevan kaverin kanssa, niin melko nihkeästi pystyy sähköisen huoltokirjan merkintöjä enää jälkikäteen korjaamaan.
Pitää kuulemma lähettää melkoinen meriselitys Stuttgarttiin, että suostuvat antamaan hetkeksi muokkausoikeudet vanhoihin merkintöihin.

Sama homma koskee kuulemma myös auton tietokannassa olevien tietojen muuttamista ja varsinkin raskaammassa kalustossa auton oman järjestelmän tietoihin tehtäviä muutoksia.

Mikä tahansa sopivilla oikeuksilla varustettu pajahan pystyy kirjaamaan sähköiseen huoltokirjaan vaikka mitä huoltoja tehdyksi, vaikka oikeasti auto ei koko pajalla olisi käynytkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mikä tahansa sopivilla oikeuksilla varustettu pajahan pystyy kirjaamaan sähköiseen huoltokirjaan vaikka mitä huoltoja tehdyksi, vaikka oikeasti auto ei koko pajalla olisi käynytkään.
Samalla tyylillähän joku katsasti autoja edes näkemättä niitä ikinä. Oliko joku oppilaitos vai mikä lie, oli uutisissa enemmänkin juttua aiheesta ehkä vuosi sitten.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Turun AMK:ssa oli muutama mätä omena, jotka leimasivat puolituttujen pommeja ja laittomia virityksiä pientä käteismaksua vastaan.
Osa autoista ei koskaan käynyt lähelläkään ko. oppilaitosta ja osa silmäiltiin pintapuolisesti.

Homma paljastui, kun joku ryhtyi liian ahneeksi ja alkoi leimata jonkun jobbarin pommeja käteismaksua vastaan.

Laittomia, mutta kuitenkin turvallisia virityksiä siellä leimanneet harrastajat taas kiittävät.

Yhdellä raisiolaisella työkaverilla oli aikoinaan aivan pommi E39, johon tuli parina vuotena Turun AMK:sta leima, kuin Manulle illallinen, eikä autoa koskaan käytetty missään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Ilman yhtään nettiauto löytöä, trafin sivut toimii taas siltä osin että voi katsoa auton julkisia tietoja.

Jos on verovelkaa niin nimeä ei näy, luonnollisesti koska GDPR. Ei näy siten myöskään onko vähemmistön omistuksilla osuutta asiaan.
Myös hakujen rajan määrää on rajoitettu johonkin, hain kolmea autoa eikä ainakaan tökännyt vielä. Vaatii sitten tunnistautumisen että pääsee yhtään mitään katsomaan.

Jos on leimassa hyväksytty niin se näkyy, aiempia hylkyjä ei näy. En muista miten ennen.

Mittarilukemat, vain viimeisin lukema näkyy. Esim katsoin autoa missä mittarista puuttuu noin 300tkm, jonka todistettavasti tiedän ja se lukee huoltokirjassa. Mutta ei näy vanhempia lukemia. VMP.

Varmaan jotain muutakin puuttuu tai on maksun takana. Satuin etsimään jotain muuta tietoa ja huomasin vahingossa että jotain on päivitetty.

Jätän tämän vain tähän kun en parempaakaan kettua löytänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
No ompas sitä sitten rampautettu.. Mutta hyvä että toimii edes jollain tasolla.
Hyvä kyllä että edes jotenkin. Omat haut rajoittui tosiaan mittarivikaiseen autoon, ja kilsat... ne mitä mittarissa on nyt. Yhtä pommia katsoin että leimattu on, muttei nyt leimassa, tietäen ettei ihan ilman jumppaa mene läpi. Omasta autosta katsoin että kaikki ok, paitsi eipä näkynyt sitä että jarruista tuli hylky viime leimalla, tämä toki korjattu.

Saa nyt muut koeponnistaa tätä ja etsiä muita puutteita mitä en itse huomannut:D Mutta parempi kun ei mitään. Se mitä rahalla saa, niin en edes jaksanut lukea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
259
Ilman yhtään nettiauto löytöä, trafin sivut toimii taas siltä osin että voi katsoa auton julkisia tietoja.

Jos on verovelkaa niin nimeä ei näy, luonnollisesti koska GDPR. Ei näy siten myöskään onko vähemmistön omistuksilla osuutta asiaan.
Myös hakujen rajan määrää on rajoitettu johonkin, hain kolmea autoa eikä ainakaan tökännyt vielä. Vaatii sitten tunnistautumisen että pääsee yhtään mitään katsomaan.

Jos on leimassa hyväksytty niin se näkyy, aiempia hylkyjä ei näy. En muista miten ennen.

Mittarilukemat, vain viimeisin lukema näkyy. Esim katsoin autoa missä mittarista puuttuu noin 300tkm, jonka todistettavasti tiedän ja se lukee huoltokirjassa. Mutta ei näy vanhempia lukemia. VMP.

Varmaan jotain muutakin puuttuu tai on maksun takana. Satuin etsimään jotain muuta tietoa ja huomasin vahingossa että jotain on päivitetty.

Jätän tämän vain tähän kun en parempaakaan kettua löytänyt.
Tuo on ollut jo pidemmän aikaa taas käytössä. Aika hyvin tuolta perustiedot edelleen löytyy. Esim. edellisessä katsastuksessa, jos on tullut jotain sanomista niin syyn näkee tuolta. Parilla eurolla saa sitten paremmat tiedot, näkyy edelliset omistajat sekä kilometrit ja päivämäärät edellisistä katsastuksista.

Toivottavasti pysyy nyt tällä tasolla käytössä jatkossakin, ainakin itse tuli tarkisteltua myytävien autojen tietoja, kun olin autoa hankkimassa. Jos en väärin muista niin olisiko ollut 10 autoa päivässä voi hakea ja lisäksi taisi olla jotain muitakin ehtoja. En ole kyllä varma noista rajoituksista kun ainoastaan yhden kerran herjasi joskus...
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Hyvä kyllä että edes jotenkin. Omat haut rajoittui tosiaan mittarivikaiseen autoon, ja kilsat... ne mitä mittarissa on nyt. Yhtä pommia katsoin että leimattu on, muttei nyt leimassa, tietäen ettei ihan ilman jumppaa mene läpi. Omasta autosta katsoin että kaikki ok, paitsi eipä näkynyt sitä että jarruista tuli hylky viime leimalla, tämä toki korjattu.

Saa nyt muut koeponnistaa tätä ja etsiä muita puutteita mitä en itse huomannut:D Mutta parempi kun ei mitään. Se mitä rahalla saa, niin en edes jaksanut lukea.
Ennen oli tosiaan kaikki paremmin. Katsastushistoria mittarilukemineen oli luksusta. Suomi on kyllä tietotekniikan kehitysmaa, vaikka täällä kovasti yritetään sitä peitellä.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Vaikea keksiä miten tuosta olisi saanut rumemman. Tuulilasitarran jälkeen olin varma että rantaryssien kilvissä. Mutta olikin ihan kotimaista elämänkoulumatskua.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
340
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
AMC Pacer on aika erikoinen auto kun sen pääsee näkemään. Ovetkin ovat eriparia, itse asiassa ihan hauska harrasteauto.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
522
Ehkä tuota ilmoitusta on muutettu, mutta en löydä siitä ainoataan AMG-sepustusta.

mobile.de:n vastaaviin verrattuna hinta on varsin kohtuullinen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 464
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom