Nettiauto - keskustelu, löydöt

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kaikista pahimpia ovat nämä aikuiset amikset kenellä on juuri sen verran varallisuutta että saadaan ostettua se GTI auto ja siitä mennään poistamaan sitten putkistosta se resonaattori :facepalm:

Sitten on hienoa kun paukkuu joka vaihteen vaihdossa ja mottorijarrussa ja kiihdytellään kaupungissa kun on niin hienon kuuloista :facepalm:



Matalemmat äänet nyt joo on kivat ja vakio putkistot nyt aina liian hiljasia, mutta tuo vitun paukuttelu on vain niin noloa, on mullakin prätkässä koko putkisto vaihdettu ja helposti voisin säätää niin että paukkuisi koko ajan, mutta en mä halua...
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Kaikista pahimpia ovat nämä aikuiset amikset kenellä on juuri sen verran varallisuutta että saadaan ostettua se GTI auto ja siitä mennään poistamaan sitten putkistosta se resonaattori :facepalm:

Sitten on hienoa kun paukkuu joka vaihteen vaihdossa ja mottorijarrussa ja kiihdytellään kaupungissa kun on niin hienon kuuloista :facepalm:



Matalemmat äänet nyt joo on kivat ja vakio putkistot nyt aina liian hiljasia, mutta tuo vitun paukuttelu on vain niin noloa, on mullakin prätkässä koko putkisto vaihdettu ja helposti voisin säätää niin että paukkuisi koko ajan, mutta en mä halua...
Joo viikonloppuisin varsinkin huomaa kun keskustan kaduille kerääntyy tuota uutta autokantaa, ja sitten sitä röpinää ja pauketta oikein ”lypsetään” autosta vuoron perään reilulla kaasun painalluksella ja nostolla :rofl2: Saatanan ärsyttävää kun tuo pauke sitten kaikuu korkeiden talojen välissä, ja sisällehän se sitten kanssa kuuluu
Ainiin se ot…
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
522
Kiihtyvyys (0-100): 9,00 s

Saa varoa ettei mopoauto mene ohitse :D 206 RC oli jotain 7.2s 0-100 km/h
Feline on malliston varustelluin laitos. RC:t GTI:n yläpuolella 206:ssa. RC lähtökohtaisesti race, felinet perhemukaavuuksilla.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
On varmasti tosi mukava ajettava litran koneella tälläinen Audi A3 :hmm:

varmaan paras moottori normaaliin käyttöön. Onhan tuota jopa Maxi Caddyssä joka 7 hengen puolipaku.. Tuollainen alle 2000rpm parhaan väännön tarjoava vailla vakavia tyyppivikoja oleva kone joka kulkee alle 5l kulutuksella ja kiihtyy 120kmh riittävästi on kaikki mitä kukaan tarvitsee tollaseen a->b käyttöön tarkoitettuun perusautoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
varmaan paras moottori normaaliin käyttöön. Onhan tuota jopa Maxi Caddyssä joka 7 hengen puolipaku.. Tuollainen alle 2000rpm parhaan väännön tarjoava vailla vakavia tyyppivikoja oleva kone joka kulkee alle 5l kulutuksella ja kiihtyy 120kmh riittävästi on kaikki mitä kukaan tarvitsee tollaseen a->b käyttöön tarkoitettuun perusautoon.
116hv turbo pitäisi olla aivan sopiva. Itse koeajoin golf farkun 1.2 moottorilla sekä manuaalina. 1.2 saattaa olla jopa pienempi teho? Lisäksi automaatti auttaa, että ei tarvitse vaihteita itse vaihdella.

Oma-auto Renault Clio farkku 900cc turbo. 90hv + overboost (vm 6/2018). Vaikka moottori on onnettoman pieni, niin vikoja on vähän/ei mitään ja riittää arkiseen ajoon nuo tehot/vääntö. Ja tuo Cliokin on varmasti Audia laiskempi.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Joskus ajelin hetken Mersun 2.2 vaparidieselillä missä oli 95hv ja 150Nm, kyllä tuo muuten periaatteessa oli riittävä mutta jos oli vähänkään ylämäkeä niin kiihtyminen loppui käytännössä siihen. Rekkoja ohittaessa sai vähän jännittää pääseekö siitä ohi vai ei… Onkohan tuommoinen pieni bensaturbo ohittaessa yhtään ruudikkaampi?
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
Joskus ajelin hetken Mersun 2.2 vaparidieselillä missä oli 95hv ja 150Nm, kyllä tuo muuten periaatteessa oli riittävä mutta jos oli vähänkään ylämäkeä niin kiihtyminen loppui käytännössä siihen. Rekkoja ohittaessa sai vähän jännittää pääseekö siitä ohi vai ei… Onkohan tuommoinen pieni bensaturbo ohittaessa yhtään ruudikkaampi?
on erittäin paljon, ei voi verrata vain hevosvoimia, käytännön suorituskyky tulee laajasta ja matalalta lähtevästä vääntökäyrästä. Omassa autossa vanhempi 105hp 1.2TSI ja silläkin ohituskiihtyvyys on varsin riittävä 4 vaihteella, jos tuntuu, ettei riitä, ottaa todennäköisesti liikaa riskejä ohittamalla kun siihen ei todellisuudessa ole tarpeeksi tilaa/aikaa tai sitten riskeeraa kiihdyttämällä kortin kuivaavaan nopeuteen.. Kuormattuna tietenkin tilanne muuttuu, mutta kaikki on suhteellista.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Joskus ajelin hetken Mersun 2.2 vaparidieselillä missä oli 95hv ja 150Nm, kyllä tuo muuten periaatteessa oli riittävä mutta jos oli vähänkään ylämäkeä niin kiihtyminen loppui käytännössä siihen. Rekkoja ohittaessa sai vähän jännittää pääseekö siitä ohi vai ei… Onkohan tuommoinen pieni bensaturbo ohittaessa yhtään ruudikkaampi?
Ei voi puhua samana päivänä. Tuo Mersun vaparidiesel ei vedä millään kierroksilla, todennäköisesti 4 tai 5 vaihteinen manuaali. Vertailuna turbokone joka vetää nätisti alle 2000 sinne punarajalle ja 7 vaihdetta, eli lähes aina ollaan oikealla alueella. Näitä muuten kannattaa käydä vaikka ihan sivistyksen vuoksi ajamassa jos on mahdollisuus. Todella mukavia autoja arkiajoihin, vaikka itsekin on aina tullut vannottua ns. vanhanliiton koneiden nimeen.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Meinaatko ettei riitä arkiajoon?
Ehkä jollekin riittää. Omaan ajoon pitää olla vähintään sellainen 7s 0-100km/h auto joka yleensä tarkoittaa +200hv.

Vaikka tuossa litraisessa on turbo niin kyllä sitä joutuu kierrättämään ohitustilanteissa ja liittymistä kiihdytyksissä. Pärjäähän sitä, jos pakko on, vaikka 60hv autolla mutta ei se mukavaa ole :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
580
Ehkä jollekin riittää. Omaan ajoon pitää olla vähintään sellainen 7s 0-100km/h auto joka yleensä tarkoittaa +200hv.

Vaikka tuossa litraisessa on turbo niin kyllä sitä joutuu kierrättämään ohitustilanteissa ja liittymistä kiihdytyksissä. Pärjäähän sitä, jos pakko on, vaikka 60hv autolla mutta ei se mukavaa ole :D
No sillälailla. Aikalailla eri autoja nyt vertaat.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
No sillälailla. Aikalailla eri autoja nyt vertaat.
En mitään vertaa. Alkuperäinen viesti oli, että 1.0 on tuohon A3 pieni motti, Audi ei ole kuitenkaan mikään mopoauton kokoinen/painoinen vaan pikkusedani. Pieni motti vaatii aina turbon kaverikseen mutta ei sekään siitä mukavaa ajettavaa tee. Tuollaisessa pikkusedanissa pitäisi olla 2.0 turbolla niin olisi heti kaikinpuolin mukavempi laitos. Ulkokuorihan siinä on ihan kohdillaan.

Huomaa myös, että alkuperäisessä viestissä puhuin "mukavasta ajosta" enkä millä "nyt tulisi toimeen" liikenteessä. Kaksi aivan eri asiaa.


1.8 turbolla samassa korissa on ihan passeli olematta kuitenkaan mikään tykki vehje. Kaupan päälle tulee vielä neliveto :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Mulla on kotiautona 1,0 TSI Polo ja täytyy sanoa että tuon 2,0TDI 150hp passatin rinnalla en normaali käytössä koe oikein mitään eroa. Äärimmäisen mukavan luonteinen kone arkiajoon ja kaupunkipyöritykseen. Mikään ei tähän autoon maksa mitään, kulutus on jotain 5l tasoa ja pikkuautoksi tämä on yhtä hyvä ajaa kun moni 5-6v vanhepi kokoluokkaa isompi auto. Toki uusi Polo onkin näistä pikkuautoista oikeastaan ainoa jolla viitsii pidempääkin matkaa ajella, sen takia tähän päädyinkin.

Työn puolesta tulee ajeltua niin paljon eri autoja, välillä aika tehokkaitakin vekottimia, eikä ne tunnu enää yhtään miltään. Olen jo puutunut siihen "Alle 200hp ei pääse mihkää1111" hömpötykseen. Hauskanpitoon eri laitteet, arkiautona voi hyvin olla tuollainen säästöpossu kun ei sitä kuitenkaan jaksa työmatkaliikenteessä polkea. Oma ajo on käytännössä sitä että kotitieltä kääntyessä napsautan vakkarin päälle, ajan 50km suuntaansa vakkari päällä ja that's it. Ei paljon vaikuta onko 100hp vai 700hv.

Mulla se raja menee varmaan jossain siinä 80-90hp tietämillä että auto alkaa olla häiritsevän laiska. 60hp SDI Golfilla tuli joskus ajettua muutamia tuhansia kun oli koirankuljettimena ja sillä kun sai ajella motarilla kaasu pohjassa niin oli vähän "mitähän vittua" -fiilis.
 
Viimeksi muokattu:

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Polo on aikapaljon pienempi auto kuin Audi A3 sedan. Ehkä siihen sopiikin tuollainen pikkumotti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
A3 painaa sen 1300kg, Polo max 200kg vähemmän, eroa ei ole paljon
Uusi A3:
1225 kg

Uusi Polo:
1097 kg

Autodatasta katsottu ja molemmat oli manuaali vaihteisen painoja. 128kg vain eroa.

Oma Renault Clio Farkku painaa 1055kg, eli vähän Poloa kevyempi (900cc, 90hv).


Joku 60hv auto alkaa olla ohituksissa vaarallinen, kun ei kiihdy millään vaihteella "juuri ollenkaan". Eikä ole mitään overboost juttujakaan sellaisessa, että saisi edes hetkellisesti vähän lisää tehoa ja vääntöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tuollaisessa pikkusedanissa pitäisi olla 2.0 turbolla niin olisi heti kaikinpuolin mukavempi laitos. Ulkokuorihan siinä on ihan kohdillaan.

Huomaa myös, että alkuperäisessä viestissä puhuin "mukavasta ajosta" enkä millä "nyt tulisi toimeen" liikenteessä. Kaksi aivan eri asiaa.

https://www.nettiauto.com/audi/a3/13185437
1.8 turbolla samassa korissa on ihan passeli olematta kuitenkaan mikään tykki vehje. Kaupan päälle tulee vielä neliveto :D
Maailma muuttuu :D Ei nimittäin saa enää 2.0 moottorilla, kun 1.5 on suurin saatavilla oleva. Itsekin luulin että olisi vähän tehokkaampia kuin 150hv saatavilla.

 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 308
oiden hitsaus on ihan vahvistusta. Ei ne pakokaasut sieltä vuoda. Tutustukaa vähän aiheeseen.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
668
oiden hitsaus on ihan vahvistusta. Ei ne pakokaasut sieltä vuoda. Tutustukaa vähän aiheeseen.
Tuosta jää lähinnä kuva, että onko se sisäpuoli myös vain hepattu, laatu oli se pointti. Ääni on toki "hieman" eri, jos oikeasti vuotaa. Pointti on siinä, kun lähes hehkutetaan kyseistä pakosarjaa...
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 164
Aika hienoa, että tuon hintaisen auton pakosarjan putket on pelkästään hepattu kiinni.



https://www.nettiauto.com/pontiac/gto/12402325
Ymmärrän, ettet ole nähnyt pakoputken vuotoa konehuoneessa, koskaan.
Jos tuo olisi "vain hepattu ulkopuolelta, olisi mustaa nokipaskaa paikat täys.

Tsekkaappa miten "DOUGS" on liimattu paikalleen. Vertaa tuota noihin "hefteihin". Käytännössä toi laippa, josta putket lähtee, on niin paksu, että on fiksumpi jättää ulkopuoli avonaiseksi. Ei ole mitään 3 mm pikkupeltiä tuo laippa.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
668
Ymmärrän, ettet ole nähnyt pakoputken vuotoa konehuoneessa, koskaan.
Jos tuo olisi "vain hepattu ulkopuolelta, olisi mustaa nokipaskaa paikat täys.

Tsekkaappa miten "DOUGS" on liimattu paikalleen. Vertaa tuota noihin "hefteihin". Käytännössä toi laippa, josta putket lähtee, on niin paksu, että on fiksumpi jättää ulkopuoli avonaiseksi. Ei ole mitään 3 mm pikkupeltiä tuo laippa.
Jaa nyt se on oikein jo liimattu pakalleen, erikeeper wins!
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Mää en ymmärrä jenkkiläisistä mitään, mutta jos tuo on sisäpuolelta ihan hitsattukkin (kuten onkin, ellei kuva ole jostain rakentelublogista) niin miksei tuo tossa ois tiivis.

Se taas sitten on eri asia oisko sillä jotain vaikutusta kestoon jos vetäs koko matkalta kiinni nuo. Ei oo metalli mun juttuja niin en osaa sanoa, toki ei tossa mitään kovin raskasta mitä ei ois tuettu muualta ole perässä joten sanoisin että whätever.

Oispa kaljaa lisää. Ja rahaa ostella autoja.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 186
Se taas sitten on eri asia oisko sillä jotain vaikutusta kestoon jos vetäs koko matkalta kiinni nuo. Ei oo metalli mun juttuja niin en
Voi tuossa joku fiksukin idea olla. Ei repeä niin helposti pienestä lämpölaajenemisesta tai tärinästä kuin jos olis vedetty umpeen? Just guessing.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Voi tuossa joku fiksukin idea olla. Ei repeä niin helposti pienestä lämpölaajenemisesta tai tärinästä kuin jos olis vedetty umpeen? Just guessing.
Kun korjailen rikki runnottuja teräsrakenteita ja yritän parannella niitä hitsailemalla vahvikkeita, niin kokeneet sedät neuvovat, että niissä osittainen sauma on aina vahvempi, koska halkeamat eivät etene niin kuin etenisivät yhtenäisessä saumassa.

Tuossa pakosarjassa nyt ei vaan tarvi tuota enempää. Ainoa syy olisi ulkonäkö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Johtuisikohan mainoslause ko. firman nimestä. Voi ehkä tällaisina aikoina olla pakkokin ottaa niitä polttiksia jos meinaa jollain tienata, kun sähköautoista ainakin tietyiltä merkeiltä on niin järkyttävä ylitarjonta.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Pala historiaa pikkurahalla:


Tutulla oli vielä 90-luvun alussa warre ihan käyttöautona.
Äkkiseltään myllyttämällä museokuntoinen mutta suomessa mahtanee jäädä haaveksi tuo 6500€ saaminen. Omasta täysin entisöidystä sain 2500€ mitä voi pitää jo suht hyvänä ottaen huomioon Warren haluttavuuden.
 
Liittynyt
05.03.2020
Viestejä
15
Suuri luotto autoon kun kuviin on mukaan laitettu kuluttajaviraston vastuukuponki. :D
Ainakin tuosta selviää heti pelin henki :D Mutta tuon vastuutaulukon mukaan tässä lähes 300 tkm rullatussa autossa kaikki alkaa olemaan ylittänyt maksimi kestoikänsä, eli taulukon peruustellahan tuossa myydään enää läjä romua. Mutta eihän tuo sinällään poikkea mistään muustakaan käytetyn auton myyjästä, yleensä muut eivät vain ennakkoon näin avoimesti mainosta näitä asioita.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
En tiedä bemuista melkein mitään, mutta maailmallakin noiden hinta paljon ajettuna on 20k luokkaa ja on kuitenkin joku 5k autoveroa mukana. Ja ilmeisesti auto siis on huomattavasti luotettavampi ja harvinaisempi kuin vastaava M5.
 
  • Tykkää
Reactions: TKR
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 308
Viestejä
4 156 943
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom