Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
" Korisarja on lasikuitua ja tämän ansioista liikkuu ripeästi, sillä painoahan ei autolla paljon ole. "

On kyllä varmaan ihan vitullinen merkitys suorituskykyyn kun muovipuskurien (ja lokarien?) tilalle vaihtaa lasikuituiset. Sitten sama hyöty mitätöity asentamalla tollanen 200kg painava kuitusiipi. Ehkä taas typerin juttu mitä hetkeen kuullut.

Tossahan olis wrc repsuksi kyllä ihan mahdolliset emmeet, järkyttävät valot vaihtoon, wrc teipit tilalle, vanteet vähän rallihenkisemmät ja sisustasta tehdä race. Nyt se näyttää vähän tollaselta löytötavaratalon tuning osaston vetonaulalta.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
369
Noh noh, pösöä on kuitenkin "laitettu lähiaikoina hyvinkin paljon", eli onko tässä nyt vihjausta että vielä jotain hienoa tulee tapahtumaan? Kyllähän se kuitenkin on vakavasti otettava "harraste ralli peli", ja PERSAUKI-teippaus keskikonsolissa kruunaa koko paketin. Tyhmähän sitä olisi jos tuosta ei tarjousta tekisi.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Onko tuossa teholukemassa virhe kun ei 136 hv 2.0 koneesta ole mitään WRC tasoa,ja muutenkin kuvista tulee jokin jonne kötös mieleen.
206 WRC:t taisi olla normaalin GTIn tekniikalla eli tuolla 136hv koneella eikä RC:n 175 heppaisella. Jos tuo on edes alkuperäinen WRC eikä vaan laitettu tavalliseen GTI:hin korisarja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
206 WRC:t taisi olla normaalin GTIn tekniikalla eli tuolla 136hv koneella eikä RC:n 175 heppaisella. Jos tuo on edes alkuperäinen WRC eikä vaan laitettu tavalliseen GTI:hin korisarja.
"Oikeassa" WRC:ssä on hiukan eri tekniikka, kuin 2 litrainen vapari.
WRC edition oli sitten tuolla GTI:n tekniikalla.

Eiköhän tuossa ole ollut ensin vakio GTI ja sitten on löydetty jostain puolasta yms. sopiva lasikuitusarja, jota on pitänyt alkaa leipomaan pösön niskaan.
Sitten on rahat tai visio loppunut ja lopputulos on päätynyt myyntiin.
Nyt tuo on aikamoinen sekasikiö, etäisesti ralliauton näköinen GTI pösö, joka ei kuitenkaan ole ralliauto, muttei muutenkaan kovin tyylikäs.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
"Oikeassa" WRC:ssä on hiukan eri tekniikka, kuin 2 litrainen vapari.
WRC edition oli sitten tuolla GTI:n tekniikalla.
Niin, tietenkin tuota WRC editionia meinasin, en sitä oikeata WRC-ralliautoa. Tuo 136hv on siis oikea teho, jos tuo on WRC edition.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Kyllä tuollainen kevyt ja ketterä 206 ihan kohtuurivakasti liikkuu tuollaisellakin teholla. Tietysti edellyttää vähän enemmän taitoa, kuin tehokas automaatti jonka saa ainakin kiihtymään nopeasti suoralla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Joo, kyllähän tollaisen voisi ratakikkareeksi hyvin ottaa. Sisusta veks ja kunnon penkit tilalle. Siellä pärjäisi kyllä ilman tota tingeltangeltuningiakin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Kyllä tuollainen kevyt ja ketterä 206 ihan kohtuurivakasti liikkuu tuollaisellakin teholla. Tietysti edellyttää vähän enemmän taitoa, kuin tehokas automaatti jonka saa ainakin kiihtymään nopeasti suoralla.
206 GTI on ihan kiva ja arkiripeä käyttöauto, mutta jotenkin paljon laiskempi ja möhkömpi, kuin esimerkiksi 205 1.6 GTI tai 106 GTI/Rallye ( josta itselläni on reilummin kokemusta ).
206 RC on sitten luonteeltaan erilainen, vaikka onkin nykymittapuulla melko vaatimaton ja häviää vaikkapa saman aikakauden EP3 Type-R Civicille melko kirkkaasti.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Voiko joku valaista mitä pösössä tarkoittaa lause " - asennettu uusi isompi flekti, jonka saa päälle manuaalisesti kabiniista "

Pitääkö tuossa itse tarkkailla kun lämmöt menee punaiselle ja pistää lisää puhallusta?
Tuota kytkentää ei tiedä kuin sen tekijä, voi olla että siellä on lämpöanturi tallella ja se ohjaa flektiä normaalisti ja sen lisäksi flektin saa päälle käsin tai sitten on vedetty mutkat suoriksi ja flektiä on ohjattava puhtaasti käsin.
Osassa viritetympiä ja kilpavehkeitä on päädytty tuollaiseen simppeliin ratkaisuun, jossa flektit ovat puhtaasti manuaalisia ja yleensä aina päällä, kun kalustoa liikutellaan enemmän kuin tallista trailerille tai toisinpäin.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
632
Todennäköisesti lämpörele paskana niinkuin noista yleensä menee, puskurissa suolamoskassa ja tehty halvempi ralliratkaisu.
Ps, lasikuitu ei todellakaan ole mikään kevyempää tavaraa kuin muovi, todennäköisesti kaksi kertaa painavampia.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
206 GTI on ihan kiva ja arkiripeä käyttöauto, mutta jotenkin paljon laiskempi ja möhkömpi, kuin esimerkiksi 205 1.6 GTI tai 106 GTI/Rallye ( josta itselläni on reilummin kokemusta ).
206 RC on sitten luonteeltaan erilainen, vaikka onkin nykymittapuulla melko vaatimaton ja häviää vaikkapa saman aikakauden EP3 Type-R Civicille melko kirkkaasti.
Kaaauan kauan sitten 206rc ei pärjännyt fiesta st (2005) radalla, suoralla otti hajurakoa, mutkissa minä sain aina kiinni.

Molemmat autot omistaneena (fiesta st ja 206rc) sanon että fiesta on parempi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Kaaauan kauan sitten 206rc ei pärjännyt fiesta st (2005) radalla, suoralla otti hajurakoa, mutkissa minä sain aina kiinni.

Molemmat autot omistaneena (fiesta st ja 206rc) sanon että fiesta on parempi.
Vajaat 20 vuotta sitten minulla oli 2003 mallinen mk6 ( vai onko se oikeasti mk5? ) Fiesta pirteällä 1.4 koneella, koska köyhänä töissä käyvänä opiskelijana ajattelin että uudehko vähän ajettu pikkuauto on järkevin valinta siihen tilanteeseen.
Oikeasti minun olisi pitänyt vain ostaa vanha kunkkukoppa E34 525i ja ajaa sillä onnellisena auringonlaskuun.

No kuitenkin, silloisella työkaverilla oli silloin tuollainen faceliftin mk6 Fiesta ST 150 hp 2.0 vaparikoneella ja pikku parannuksilla.
Kyseisessä autossa oli ainakin KW:n säädettävä alusta ja OZ:in Ultraleggerat alla, tuli ostettua häneltä ST Fiestan alkuperäiset alut omien peltivanteideni tilalle.
Sitä en enää muista, olisiko siinä ollut Mountunen 165 hp virityspaketti, mutta jotain sille vehkeelle oli tehty myös tekniikan puolelle.

Useampia iltoja tuli tuolla ST:llä ajeltua, kun kuskasin tätä auton omistajaa ja tämän emäntää juopottelemaan ja takaisin kotiin.
Oli kyllä hyvä auto ja ehdottomasti parempi kuin 206 RC.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Jos tuollainen tarvitsee rakentaa, niin tarvitseeko aihioksi ottaa pienimmällä mahdollisella moottorilla ikinä saatu versio?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
On joo jos ovat oikeasti BMW eikä EMW.
Eivätköhän nuo ole BMW:n merkeillä tehtyjä, mutta Neuvostoliiton valvontakomission alaisuudessa Eisenachin tehtaalla, muistaakseni autojen tuotanto Münchenin tehtaalla alkoi vasta 1952 uudella 501 mallilla.
Ainakin tuon mustan 340 tyyppikilvessä lukee valmistajana "Valtiollinen autotehdas Awtowelo" tehdas BMW Eisenach ja kyseessä on ilmeisesti paranneltu 340-2 malli.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Kyseisen Eisenachin tehtaan jatko kommari-bemarille olikin sitten premium merkki Wartburg!
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:
On erään thaikku kaverin entinen auto. Siellä päin tällainen ns badge tuning on vissiin vähän enemmän suosittua ja ei kauheasti väliä mitä siellä pellin alla oikeasti on.
 
Liittynyt
04.08.2018
Viestejä
173
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:
Viimeksi eilen postattu sama linkki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Tässä Mesessä taisi joskus olla siniset BBS LM replicat alla ja joku teippaus. Muistan joskus nähneeni ja katselleeni kaukaa että kuka aasi on vaihtanut Amggilaiseen kiinantinat, mutta lähempää tarkasteltuani auto olikin joku nelimukinen proletaarimalli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Tässä Mesessä taisi joskus olla siniset BBS LM replicat alla ja joku teippaus. Muistan joskus nähneeni ja katselleeni kaukaa että kuka aasi on vaihtanut Amggilaiseen kiinantinat, mutta lähempää tarkasteltuani auto olikin joku nelimukinen proletaarimalli.
Ja jotta ei pääse yllättämään, niin 206-koppasen C63 AMG on nelimukinen ja kaksi litrainen.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Ja jotta ei pääse yllättämään, niin 206-koppasen C63 AMG on nelimukinen ja kaksi litrainen.
Tuo se on kyllä isoin vitsi pitkään aikaan. Olisivat tehneet edes sen rivinelosen crossplane -kampuralla niin olisi äänissä jotain sukulaisuutta kunnon moottoreihin. Mutta on kyllä fiasko että kehtaavat nimetä sitä edelleen C63 AMG:ksi.
Nyt sen on samanlainen pörisijä kun naapurin mummon Fiat Panda.
Sama kun Lexus LFA otettaisiin uudestaan tuotantoon rivinelosella uutta ekologista hybridivoimalinjaa hyödyntäen …mitä olisi jäljellä vaikka suorituskyky onkin parempi?
No, vanhojen V8 AMG mallien hinnat lähti kohoamaan saman tien.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Totta, tiettyjä asioita ei vaan pitäisi mennä pilaamaan liiallisella miettimisellä. Noi on kuitenkin sen verran marginaalivehkeitä, että ei noita kuitenkaan siellä prisman pihalla ruuhkaksi asti tule koskaan olemaan, joten tuon ituhippipistokkeen olis voinut jättää laittamatta ja tuplata sylinterit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Eipä niillä valmistajilla oikein ole mahdollisuuksia alati tiukentuvien päästörajojen kanssa. Sakot on heti kymmenien miljoonien luokkaa kun vaadittava koko malliston co2 päästöraja ylittyy edes yhdellä grammalla. Rajat on sen verran kireälle vedetty, että aika niukasti on enää pelivaroja tehdä edes marginaalimallina mitään isojen päästöjen autoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Jos oikein katoin, niin tuossa 206 koppasessa C43 AMG:ssa on suuremmat päästöt kevythybridinä kuin vanhempi koppaisessa C63:ssa, joten ei ihan valinnat osu kohdalleen. Ja päästöjen perusteella noi bensakevythybridit ois voinut jättää julkaisematta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Jos oikein katoin, niin tuossa 206 koppasessa C43 AMG:ssa on suuremmat päästöt kevythybridinä kuin vanhempi koppaisessa C63:ssa, joten ei ihan valinnat osu kohdalleen. Ja päästöjen perusteella noi bensakevythybridit ois voinut jättää julkaisematta.
Ja tommosissa huippumalleissa ei ole mitään väliä, vaikka sieltä tulisi kuolleita kuutteja pakoputkesta. ideana noissa on suorituskyky, myyntimäärätkin on niin pieniä, että vaikka kuinka viherhippeilisi, niin noiden päästöistä ei ongelmaa saada.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Onkohan siellä joku suunnitteluosastolla saanut ajatuksen läpi, että pröystäilivimpienkin mallien ostajat ovat nykyään nostaneet vihreät arvot yli niiden perinteisten arvojen mitä tuollaisilta halutaan. Siinäkään tapauksessa vaikea ymmärtää miksi ei tehty jotain överiä täyssähköä mikä voisi nostaa samalla suorituskyvyn uuteen luokkaan noissa AMG:issa, Nyt tehtiin kompromisseja kompromissien perään, ja lyötiin joku säälittävä put-putin sähkömoottorien kylkeen. Pakkosyötetään kabiinin kuskille keinotekoiset moottoriäänet jotka on huomattu alkavan ärsyttää 5min ajon jälkeen, hyi helvetti.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
507
Ei kai oikeasti? o_O Eihän moista kehtaa edes käynnistää, kun odotukset ovat 6,3l kasin käynnistymiseen.
Eikö tuo kuitenki 5 litranen ole vaikka numero muuta väittääki? Ja oliko joku 63-malli jopa nelilitranen, v8 kuitenki. En niin mersutietäjä ole mutta jostain jääny mieleen.

edit: 2012 on ainaki ollu 6,3 litranen joo, mutta pienentynyhän tuo on kovasti vaikka v8 on pellin alla pysynykki
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
483
Eikö tuo kuitenki 5 litranen ole vaikka numero muuta väittääki? Ja oliko joku 63-malli jopa nelilitranen, v8 kuitenki. En niin mersutietäjä ole mutta jostain jääny mieleen.

edit: 2012 on ainaki ollu 6,3 litranen joo, mutta pienentynyhän tuo on kovasti vaikka v8 on pellin alla pysynykki
6.2litraisia vapareita, ja 4l v8 tuplaturboja olleet ennen, nykyään sitten noita moponmoottoreita
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Siinä on uuden 63 AMG polttomoottorin specsit

Mercedes Benz Class C (W206) 63 AMG S E-Performance 4MATIC+ Engine Technical Data
Engine type - Number of cylinders : Inline 4
Engine Code : M139
Fuel type : Plug-in Hybrid / Petrol
Fuel System : Direct Injection
Lubrication :
See oil information
Engine Cooling :
Engine Alignment : Longitudinal
Engine Position : Front
Engine size - Displacement - Engine capacity : 1991 cm3 / 121.5 cu-in
Bore x Stroke : 83 x 92 mm
3.27 x 3.62 inches
Number of valves : 16 Valves
Aspiration : Turbo Intercooler
Maximum power - Output - Horsepower : 476 PS / 470 HP / 350 kW
@ 6750 rpm
Maximum torque : 545 Nm / 401 lb-ft
@ 5250-5500 rpm
Drive wheels - Traction - Drivetrain : AWD
Transmission Gearbox - Number of speeds :
9 speed Automatic
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ehkä kannattaa yrittää päästää irti siitä, että hyvän auton täytyisi olla tuhlaileva ja äänekäs. Oman auton kulkupuoleen (270/400) olen tyytyväinen, mutta ei sitä suorituskykyä tee mieli käyttää, kun se pitää niin kovaa meteliä ja putkesta tulee huvittava valkoinen pilvi. Onneksi pintakaasullakin liikahtaa kivasti alakierroksilla ilman meteliä, mutta jos olisi hiljaisempi, niin tulisi kaahattua enemmän.

V8 kuulostaa tietysti hyvältä, mutta eiköhän premium saavuteta sitä ilmankin.

Huvittavin napanuora on se, kun autonvalmistajat soittavat feikki-moottoriääniä kabiinin kajareista!
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Sääliksi käy vain että autot alkaa muistuttaa yhä enemmän toisiaan, ja tehokkaalla autollakaan ei ole enää sitä auktoriteettiä kuin aiemmin. Sitä auktoriteettia meinaan on kun olen muutamaan kertaan päässyt kuulemaan naapurin CLS 63s AMG:tä livenä ja vielä vähän kutiteltuna versiona, hyvin matala pehmeä jylinä yhdistettynä tuplaturbojen kuin tornadon puhinaan jo tyhjäkäyntikierroksilla. Siinä meinaan päät pyöri kun väkkärällä kun tuo lähestyi jalankulkijoiden ohi… Omassakin kesäautossa on vapaasti hengittävä kasi, mutta tuo 63s oli ihan ”next level shittiä”. Eikä noita ääniä kannata mistään youtubesta vertailla, ei siinä ole sitä voimaa mitä livenä.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Sääliksi käy vain että autot alkaa muistuttaa yhä enemmän toisiaan, ja tehokkaalla autollakaan ei ole enää sitä auktoriteettiä kuin aiemmin. Sitä auktoriteettia meinaan on kun olen muutamaan kertaan päässyt kuulemaan naapurin CLS 63s AMG:tä livenä ja vielä vähän kutiteltuna versiona, hyvin matala pehmeä jylinä yhdistettynä tuplaturbojen kuin tornadon puhinaan jo tyhjäkäyntikierroksilla. Siinä meinaan päät pyöri kun väkkärällä kun tuo lähestyi jalankulkijoiden ohi… Omassakin kesäautossa on vapaasti hengittävä kasi, mutta tuo 63s oli ihan ”next level shittiä”. Eikä noita ääniä kannata mistään youtubesta vertailla, ei siinä ole sitä voimaa mitä livenä.
Alkaa mennä melko offtopiciksi, mutta oletko varma että tuo päiden käätyminen johtuu ihailusta?
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Alkaa mennä melko offtopiciksi, mutta oletko varma että tuo päiden käätyminen johtuu ihailusta?
En tiedä mutta veikkaan niin ennemmin, toisin kun nämä uudet paukkuvat ja rätisevät pikkumoottorit jotka tuntuu herättävän ärtymystä ainakin kaupungissa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Alkaa mennä melko offtopiciksi, mutta oletko varma että tuo päiden käätyminen johtuu ihailusta?
Näin yleensä luulee auton omistaja. Yleensä ihmisten reaktio on, että mikä helvetin amistuuninkilippisjonne siellä nyt "tuli kylille näyttämään" ja sen takia katsoo säälien. Itse en muista ihan lähivuosikymmeninä ikinä katsoneeni ihaillen jotain polttomoottoriääntä. Moottoripyöräilijät ovat sitten taas laji erikseen, mutta niistä ei nyt jauheta tästä.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Näin yleensä luulee auton omistaja. Yleensä ihmisten reaktio on, että mikä helvetin amistuuninkilippisjonne siellä nyt "tuli kylille näyttämään" ja sen takia katsoo säälien. Itse en muista ihan lähivuosikymmeninä ikinä katsoneeni ihaillen jotain polttomoottoriääntä. Moottoripyöräilijät ovat sitten taas laji erikseen, mutta niistä ei nyt jauheta tästä.
En usko että kovin monelle tulee mieleen 8-12 pyttyisen äänestä että joku amistuuninkijonne sieltä tulee :D Kyllä oikeasti tavalliset autoista kiinnostumattomatkin ihmiset tekee eron onko moottorin ääni ärsyttävä vai miellyttävän kuuloinen, ja tuotahan on tutkittukin että äänen miellyttävyys lisääntyy kun sylinterit lisääntyy (enemmän harmonisia kerrannaisia äänessä)
Päätän ot:ni osaltani tähän videoon, jonka ääni kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :tup:

 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 389
Viestejä
4 159 492
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom