• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
Jos tuollainen tarvitsee rakentaa, niin tarvitseeko aihioksi ottaa pienimmällä mahdollisella moottorilla ikinä saatu versio?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
On joo jos ovat oikeasti BMW eikä EMW.
Eivätköhän nuo ole BMW:n merkeillä tehtyjä, mutta Neuvostoliiton valvontakomission alaisuudessa Eisenachin tehtaalla, muistaakseni autojen tuotanto Münchenin tehtaalla alkoi vasta 1952 uudella 501 mallilla.
Ainakin tuon mustan 340 tyyppikilvessä lukee valmistajana "Valtiollinen autotehdas Awtowelo" tehdas BMW Eisenach ja kyseessä on ilmeisesti paranneltu 340-2 malli.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
Kyseisen Eisenachin tehtaan jatko kommari-bemarille olikin sitten premium merkki Wartburg!
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:
On erään thaikku kaverin entinen auto. Siellä päin tällainen ns badge tuning on vissiin vähän enemmän suosittua ja ei kauheasti väliä mitä siellä pellin alla oikeasti on.
 
Liittynyt
04.08.2018
Viestejä
173
Siitä koko rahalla All show, no go:ta.
Tämä tavallisten autojen amistelu/tuunaus sporttisen näköiseksi kun näyttää jatkuvan yhä sukupolvesta seuraavaan, vuosikymmenestä toiseen, niin hyvä puoli lienee että jossain vaiheessa kun autot ovat riittävästi sähköistyneet niin ehkä tuunauksen pohjalla alkaa joskus olla jo vähän suorituskykyäkin… :thumbsup:
Viimeksi eilen postattu sama linkki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Tässä Mesessä taisi joskus olla siniset BBS LM replicat alla ja joku teippaus. Muistan joskus nähneeni ja katselleeni kaukaa että kuka aasi on vaihtanut Amggilaiseen kiinantinat, mutta lähempää tarkasteltuani auto olikin joku nelimukinen proletaarimalli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Tässä Mesessä taisi joskus olla siniset BBS LM replicat alla ja joku teippaus. Muistan joskus nähneeni ja katselleeni kaukaa että kuka aasi on vaihtanut Amggilaiseen kiinantinat, mutta lähempää tarkasteltuani auto olikin joku nelimukinen proletaarimalli.
Ja jotta ei pääse yllättämään, niin 206-koppasen C63 AMG on nelimukinen ja kaksi litrainen.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Ja jotta ei pääse yllättämään, niin 206-koppasen C63 AMG on nelimukinen ja kaksi litrainen.
Tuo se on kyllä isoin vitsi pitkään aikaan. Olisivat tehneet edes sen rivinelosen crossplane -kampuralla niin olisi äänissä jotain sukulaisuutta kunnon moottoreihin. Mutta on kyllä fiasko että kehtaavat nimetä sitä edelleen C63 AMG:ksi.
Nyt sen on samanlainen pörisijä kun naapurin mummon Fiat Panda.
Sama kun Lexus LFA otettaisiin uudestaan tuotantoon rivinelosella uutta ekologista hybridivoimalinjaa hyödyntäen …mitä olisi jäljellä vaikka suorituskyky onkin parempi?
No, vanhojen V8 AMG mallien hinnat lähti kohoamaan saman tien.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Totta, tiettyjä asioita ei vaan pitäisi mennä pilaamaan liiallisella miettimisellä. Noi on kuitenkin sen verran marginaalivehkeitä, että ei noita kuitenkaan siellä prisman pihalla ruuhkaksi asti tule koskaan olemaan, joten tuon ituhippipistokkeen olis voinut jättää laittamatta ja tuplata sylinterit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Eipä niillä valmistajilla oikein ole mahdollisuuksia alati tiukentuvien päästörajojen kanssa. Sakot on heti kymmenien miljoonien luokkaa kun vaadittava koko malliston co2 päästöraja ylittyy edes yhdellä grammalla. Rajat on sen verran kireälle vedetty, että aika niukasti on enää pelivaroja tehdä edes marginaalimallina mitään isojen päästöjen autoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Jos oikein katoin, niin tuossa 206 koppasessa C43 AMG:ssa on suuremmat päästöt kevythybridinä kuin vanhempi koppaisessa C63:ssa, joten ei ihan valinnat osu kohdalleen. Ja päästöjen perusteella noi bensakevythybridit ois voinut jättää julkaisematta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 008
Jos oikein katoin, niin tuossa 206 koppasessa C43 AMG:ssa on suuremmat päästöt kevythybridinä kuin vanhempi koppaisessa C63:ssa, joten ei ihan valinnat osu kohdalleen. Ja päästöjen perusteella noi bensakevythybridit ois voinut jättää julkaisematta.
Ja tommosissa huippumalleissa ei ole mitään väliä, vaikka sieltä tulisi kuolleita kuutteja pakoputkesta. ideana noissa on suorituskyky, myyntimäärätkin on niin pieniä, että vaikka kuinka viherhippeilisi, niin noiden päästöistä ei ongelmaa saada.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Onkohan siellä joku suunnitteluosastolla saanut ajatuksen läpi, että pröystäilivimpienkin mallien ostajat ovat nykyään nostaneet vihreät arvot yli niiden perinteisten arvojen mitä tuollaisilta halutaan. Siinäkään tapauksessa vaikea ymmärtää miksi ei tehty jotain överiä täyssähköä mikä voisi nostaa samalla suorituskyvyn uuteen luokkaan noissa AMG:issa, Nyt tehtiin kompromisseja kompromissien perään, ja lyötiin joku säälittävä put-putin sähkömoottorien kylkeen. Pakkosyötetään kabiinin kuskille keinotekoiset moottoriäänet jotka on huomattu alkavan ärsyttää 5min ajon jälkeen, hyi helvetti.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Ei kai oikeasti? o_O Eihän moista kehtaa edes käynnistää, kun odotukset ovat 6,3l kasin käynnistymiseen.
Eikö tuo kuitenki 5 litranen ole vaikka numero muuta väittääki? Ja oliko joku 63-malli jopa nelilitranen, v8 kuitenki. En niin mersutietäjä ole mutta jostain jääny mieleen.

edit: 2012 on ainaki ollu 6,3 litranen joo, mutta pienentynyhän tuo on kovasti vaikka v8 on pellin alla pysynykki
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
484
Eikö tuo kuitenki 5 litranen ole vaikka numero muuta väittääki? Ja oliko joku 63-malli jopa nelilitranen, v8 kuitenki. En niin mersutietäjä ole mutta jostain jääny mieleen.

edit: 2012 on ainaki ollu 6,3 litranen joo, mutta pienentynyhän tuo on kovasti vaikka v8 on pellin alla pysynykki
6.2litraisia vapareita, ja 4l v8 tuplaturboja olleet ennen, nykyään sitten noita moponmoottoreita
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Siinä on uuden 63 AMG polttomoottorin specsit

Mercedes Benz Class C (W206) 63 AMG S E-Performance 4MATIC+ Engine Technical Data
Engine type - Number of cylinders : Inline 4
Engine Code : M139
Fuel type : Plug-in Hybrid / Petrol
Fuel System : Direct Injection
Lubrication :
See oil information
Engine Cooling :
Engine Alignment : Longitudinal
Engine Position : Front
Engine size - Displacement - Engine capacity : 1991 cm3 / 121.5 cu-in
Bore x Stroke : 83 x 92 mm
3.27 x 3.62 inches
Number of valves : 16 Valves
Aspiration : Turbo Intercooler
Maximum power - Output - Horsepower : 476 PS / 470 HP / 350 kW
@ 6750 rpm
Maximum torque : 545 Nm / 401 lb-ft
@ 5250-5500 rpm
Drive wheels - Traction - Drivetrain : AWD
Transmission Gearbox - Number of speeds :
9 speed Automatic
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ehkä kannattaa yrittää päästää irti siitä, että hyvän auton täytyisi olla tuhlaileva ja äänekäs. Oman auton kulkupuoleen (270/400) olen tyytyväinen, mutta ei sitä suorituskykyä tee mieli käyttää, kun se pitää niin kovaa meteliä ja putkesta tulee huvittava valkoinen pilvi. Onneksi pintakaasullakin liikahtaa kivasti alakierroksilla ilman meteliä, mutta jos olisi hiljaisempi, niin tulisi kaahattua enemmän.

V8 kuulostaa tietysti hyvältä, mutta eiköhän premium saavuteta sitä ilmankin.

Huvittavin napanuora on se, kun autonvalmistajat soittavat feikki-moottoriääniä kabiinin kajareista!
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Sääliksi käy vain että autot alkaa muistuttaa yhä enemmän toisiaan, ja tehokkaalla autollakaan ei ole enää sitä auktoriteettiä kuin aiemmin. Sitä auktoriteettia meinaan on kun olen muutamaan kertaan päässyt kuulemaan naapurin CLS 63s AMG:tä livenä ja vielä vähän kutiteltuna versiona, hyvin matala pehmeä jylinä yhdistettynä tuplaturbojen kuin tornadon puhinaan jo tyhjäkäyntikierroksilla. Siinä meinaan päät pyöri kun väkkärällä kun tuo lähestyi jalankulkijoiden ohi… Omassakin kesäautossa on vapaasti hengittävä kasi, mutta tuo 63s oli ihan ”next level shittiä”. Eikä noita ääniä kannata mistään youtubesta vertailla, ei siinä ole sitä voimaa mitä livenä.
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
732
Sääliksi käy vain että autot alkaa muistuttaa yhä enemmän toisiaan, ja tehokkaalla autollakaan ei ole enää sitä auktoriteettiä kuin aiemmin. Sitä auktoriteettia meinaan on kun olen muutamaan kertaan päässyt kuulemaan naapurin CLS 63s AMG:tä livenä ja vielä vähän kutiteltuna versiona, hyvin matala pehmeä jylinä yhdistettynä tuplaturbojen kuin tornadon puhinaan jo tyhjäkäyntikierroksilla. Siinä meinaan päät pyöri kun väkkärällä kun tuo lähestyi jalankulkijoiden ohi… Omassakin kesäautossa on vapaasti hengittävä kasi, mutta tuo 63s oli ihan ”next level shittiä”. Eikä noita ääniä kannata mistään youtubesta vertailla, ei siinä ole sitä voimaa mitä livenä.
Alkaa mennä melko offtopiciksi, mutta oletko varma että tuo päiden käätyminen johtuu ihailusta?
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Alkaa mennä melko offtopiciksi, mutta oletko varma että tuo päiden käätyminen johtuu ihailusta?
En tiedä mutta veikkaan niin ennemmin, toisin kun nämä uudet paukkuvat ja rätisevät pikkumoottorit jotka tuntuu herättävän ärtymystä ainakin kaupungissa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Alkaa mennä melko offtopiciksi, mutta oletko varma että tuo päiden käätyminen johtuu ihailusta?
Näin yleensä luulee auton omistaja. Yleensä ihmisten reaktio on, että mikä helvetin amistuuninkilippisjonne siellä nyt "tuli kylille näyttämään" ja sen takia katsoo säälien. Itse en muista ihan lähivuosikymmeninä ikinä katsoneeni ihaillen jotain polttomoottoriääntä. Moottoripyöräilijät ovat sitten taas laji erikseen, mutta niistä ei nyt jauheta tästä.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Näin yleensä luulee auton omistaja. Yleensä ihmisten reaktio on, että mikä helvetin amistuuninkilippisjonne siellä nyt "tuli kylille näyttämään" ja sen takia katsoo säälien. Itse en muista ihan lähivuosikymmeninä ikinä katsoneeni ihaillen jotain polttomoottoriääntä. Moottoripyöräilijät ovat sitten taas laji erikseen, mutta niistä ei nyt jauheta tästä.
En usko että kovin monelle tulee mieleen 8-12 pyttyisen äänestä että joku amistuuninkijonne sieltä tulee :D Kyllä oikeasti tavalliset autoista kiinnostumattomatkin ihmiset tekee eron onko moottorin ääni ärsyttävä vai miellyttävän kuuloinen, ja tuotahan on tutkittukin että äänen miellyttävyys lisääntyy kun sylinterit lisääntyy (enemmän harmonisia kerrannaisia äänessä)
Päätän ot:ni osaltani tähän videoon, jonka ääni kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :tup:

 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kaikista pahimpia ovat nämä aikuiset amikset kenellä on juuri sen verran varallisuutta että saadaan ostettua se GTI auto ja siitä mennään poistamaan sitten putkistosta se resonaattori :facepalm:

Sitten on hienoa kun paukkuu joka vaihteen vaihdossa ja mottorijarrussa ja kiihdytellään kaupungissa kun on niin hienon kuuloista :facepalm:



Matalemmat äänet nyt joo on kivat ja vakio putkistot nyt aina liian hiljasia, mutta tuo vitun paukuttelu on vain niin noloa, on mullakin prätkässä koko putkisto vaihdettu ja helposti voisin säätää niin että paukkuisi koko ajan, mutta en mä halua...
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Kaikista pahimpia ovat nämä aikuiset amikset kenellä on juuri sen verran varallisuutta että saadaan ostettua se GTI auto ja siitä mennään poistamaan sitten putkistosta se resonaattori :facepalm:

Sitten on hienoa kun paukkuu joka vaihteen vaihdossa ja mottorijarrussa ja kiihdytellään kaupungissa kun on niin hienon kuuloista :facepalm:



Matalemmat äänet nyt joo on kivat ja vakio putkistot nyt aina liian hiljasia, mutta tuo vitun paukuttelu on vain niin noloa, on mullakin prätkässä koko putkisto vaihdettu ja helposti voisin säätää niin että paukkuisi koko ajan, mutta en mä halua...
Joo viikonloppuisin varsinkin huomaa kun keskustan kaduille kerääntyy tuota uutta autokantaa, ja sitten sitä röpinää ja pauketta oikein ”lypsetään” autosta vuoron perään reilulla kaasun painalluksella ja nostolla :rofl2: Saatanan ärsyttävää kun tuo pauke sitten kaikuu korkeiden talojen välissä, ja sisällehän se sitten kanssa kuuluu
Ainiin se ot…
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
526
Kiihtyvyys (0-100): 9,00 s

Saa varoa ettei mopoauto mene ohitse :D 206 RC oli jotain 7.2s 0-100 km/h
Feline on malliston varustelluin laitos. RC:t GTI:n yläpuolella 206:ssa. RC lähtökohtaisesti race, felinet perhemukaavuuksilla.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 772
On varmasti tosi mukava ajettava litran koneella tälläinen Audi A3 :hmm:

varmaan paras moottori normaaliin käyttöön. Onhan tuota jopa Maxi Caddyssä joka 7 hengen puolipaku.. Tuollainen alle 2000rpm parhaan väännön tarjoava vailla vakavia tyyppivikoja oleva kone joka kulkee alle 5l kulutuksella ja kiihtyy 120kmh riittävästi on kaikki mitä kukaan tarvitsee tollaseen a->b käyttöön tarkoitettuun perusautoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
varmaan paras moottori normaaliin käyttöön. Onhan tuota jopa Maxi Caddyssä joka 7 hengen puolipaku.. Tuollainen alle 2000rpm parhaan väännön tarjoava vailla vakavia tyyppivikoja oleva kone joka kulkee alle 5l kulutuksella ja kiihtyy 120kmh riittävästi on kaikki mitä kukaan tarvitsee tollaseen a->b käyttöön tarkoitettuun perusautoon.
116hv turbo pitäisi olla aivan sopiva. Itse koeajoin golf farkun 1.2 moottorilla sekä manuaalina. 1.2 saattaa olla jopa pienempi teho? Lisäksi automaatti auttaa, että ei tarvitse vaihteita itse vaihdella.

Oma-auto Renault Clio farkku 900cc turbo. 90hv + overboost (vm 6/2018). Vaikka moottori on onnettoman pieni, niin vikoja on vähän/ei mitään ja riittää arkiseen ajoon nuo tehot/vääntö. Ja tuo Cliokin on varmasti Audia laiskempi.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Joskus ajelin hetken Mersun 2.2 vaparidieselillä missä oli 95hv ja 150Nm, kyllä tuo muuten periaatteessa oli riittävä mutta jos oli vähänkään ylämäkeä niin kiihtyminen loppui käytännössä siihen. Rekkoja ohittaessa sai vähän jännittää pääseekö siitä ohi vai ei… Onkohan tuommoinen pieni bensaturbo ohittaessa yhtään ruudikkaampi?
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 772
Joskus ajelin hetken Mersun 2.2 vaparidieselillä missä oli 95hv ja 150Nm, kyllä tuo muuten periaatteessa oli riittävä mutta jos oli vähänkään ylämäkeä niin kiihtyminen loppui käytännössä siihen. Rekkoja ohittaessa sai vähän jännittää pääseekö siitä ohi vai ei… Onkohan tuommoinen pieni bensaturbo ohittaessa yhtään ruudikkaampi?
on erittäin paljon, ei voi verrata vain hevosvoimia, käytännön suorituskyky tulee laajasta ja matalalta lähtevästä vääntökäyrästä. Omassa autossa vanhempi 105hp 1.2TSI ja silläkin ohituskiihtyvyys on varsin riittävä 4 vaihteella, jos tuntuu, ettei riitä, ottaa todennäköisesti liikaa riskejä ohittamalla kun siihen ei todellisuudessa ole tarpeeksi tilaa/aikaa tai sitten riskeeraa kiihdyttämällä kortin kuivaavaan nopeuteen.. Kuormattuna tietenkin tilanne muuttuu, mutta kaikki on suhteellista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 574
Viestejä
4 184 812
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom