Nettiauto - keskustelu, löydöt

sjamy

Valokurwaaja
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
148
Siinä kanssa kunnon rahareikä corvette. säädöillä 690hv, in your dreams :) Ja leiman saamiseen ei paljoa massia palais varmaan...
Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
Eihän nuo tehot mahdottomat ole, jos on hyvän kokoinen turbo lyöty. Leimatehot minimipaineilla ja maksimeilla tuo ilmoitettu huipputeho. Se onkin sitten toinen juttu, onko kone tehty kestämään tuota yhtä vetoa pidempään... Ilmoitus on kyllä sitä Ö-luokkaa, ettei tuohon koskisi pitkällä tikullakaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
507
Eihän nuo tehot mahdottomat ole, jos on hyvän kokoinen turbo lyöty. Leimatehot minimipaineilla ja maksimeilla tuo ilmoitettu huipputeho. Se onkin sitten toinen juttu, onko kone tehty kestämään tuota yhtä vetoa pidempään... Ilmoitus on kyllä sitä Ö-luokkaa, ettei tuohon koskisi pitkällä tikullakaan.
Ja turbon hihna vinkuu...:D joo, nulkunpissimistä mutta kuitenki, blower sielä on pellin alla, kumma ettei konehuoneesta ole kuvaa. Nätin värinen kyllä tuo.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Tosta Corvette -ilmotuksesta huokuu se ettei myyjä tiedä tekniikasta paljoakaan.

Kun sammuttaa niin pensanpaine laskee nopeasti. Jos seisoo niin 3-5 krt saa laittaa virran päälle niin saa paineet. Luulin että suutin vuotaa mutta ilmeisesti pensapumppu on väsynyt. Toimii kuitenkin normaalisti ajossa.
Laittais sinne linjaan ehjän takaiskuventtiilin niin mitään vikaa ei enää olisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Tosta Corvette -ilmotuksesta huokuu se ettei myyjä tiedä tekniikasta paljoakaan.



Laittais sinne linjaan ehjän takaiskuventtiilin niin mitään vikaa ei enää olisi.
Joo tai "Pitäisi laittaa pari prikkaa turboon niin kitinä lakkaisi".
Ymmärrän mitä tarkoitetaan mutta miten noin päin vittua voi edes kirjottaa tarkoittamansa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
> Siintäpä haikein mielin myyntiin kiertokangen laakerin lauettua tuommone takavetoseksi muutettu audi

Eli jos oikein ymmärsin niin yritetty korjata kk laakerivauriota muuttamalla takavetoiseksi.. No ehkä se ei niin paljoa kolise, kun kumi ulisee...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Ei vaan noita muutellaan takavedoksi ihan muuten vaan. Pääsee paremmin kahvassa kun ei voima riitä alm racing tyylillä etenemisen.

ks
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Kyllä se on lähtenyt jo, tosin pitäisi olla 850csi että ois maksimit, itelle kelpais tommonen halvempikin editioni
Mielestäni aikaa sitten lähti - joskus jo vuosia sitten oli 840/850:iä alle kympillä myynnissä kasoittain. Nythän suurin osa kadonnut nettiautosta - osa varmasti bemaristeille, mutta osa luultavasti paalaukseen.

Varsinkin 5 litrainenhan noista on aika paljon huoltoa vaativa kone ja jonneilta yleensä loppuu halut maksella noista korjauskustannuksia. Ei se 840:nkään taida ihan ongelmaton olla - ei tarvitse kuin hetken ajaa väärillä seoksilla niin ei enää touhutonni riitä korjauksiin... :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Aa katsos vaan, no mutta fonttikoko ei ainakaan ole minikilven fontti, tiedän, koska mun jdm autossa sellaiset on.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, vähän softaa ja putkistoa laiteltu. Ei muuta kuin liikennevaloihin polkemaan kaasupoljinta! :D
Hah joo! Tulee mieleen yksi remmiahdettu Subaru Legacy 3 litran bokserilla. Ei ollut ahdinta otteessa ja auto tuli aina myyntiin kun katsastusaika lähestyi. Toki tuollaisen ahtimen poistaa suht äkkiä.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
No onneksi tuossa uudemmassa Typerässä on ahdin jo tehtaalta tullessa niin ei tarvitse irroitella :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
767
tuli nyt sitten otettua tommonen kokeiluun...siitä onkin jo aikaa kun ollu takapenkit autossa....yleensä ollu pakettiautoks rekisteröity farkku ja 2 paikkanen avoauto viime aikoina.

jos tolla nyt talven päästelis niin muuta en tarvii....ensikokemukset oli positiiviset vaikka on rujo ja vanhahtavan näköinen niin oli todella kiva ajettava.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
tuli nyt sitten otettua tommonen kokeiluun...siitä onkin jo aikaa kun ollu takapenkit autossa....yleensä ollu pakettiautoks rekisteröity farkku ja 2 paikkanen avoauto viime aikoina.

jos tolla nyt talven päästelis niin muuta en tarvii....ensikokemukset oli positiiviset vaikka on rujo ja vanhahtavan näköinen niin oli todella kiva ajettava.
Mikä oli hinta millä tuon kaunokaisen sait?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
767
Mikä oli hinta millä tuon kaunokaisen sait?
400e oli hinta, ei paha just leimatusta....sen verran tänään kerkesin totemaan että muuten olis ok mutta kylmänä tosi huonosti lähtee käyntiin. ajolleen muuten ok ja hydrauliikka pelaa hyvin myös.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
522
400e oli hinta, ei paha just leimatusta....sen verran tänään kerkesin totemaan että muuten olis ok mutta kylmänä tosi huonosti lähtee käyntiin. ajolleen muuten ok ja hydrauliikka pelaa hyvin myös.
Tulpat ja suodattimet kannattaa vaihtaa aluksi. Voi myös puola(paketti) temppuilla. Oletan, että ihan bensiinillä ajelet. Jos etanolia tankissa, niin vallan käynnistyy kehnosti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Nautinnollisia kilsoja Xantian ratin taakse, en kylmäkäynnistykseen osaa sanoa, mutta noissa taitaa nykyään olla ikävimpiä tapauksia etupään jousitolpat joiden kiinnitys tapaa ruostumaan ja tärähtävät sitten konepeltiä vasten.


Kotelotkin ovat vähän murheellisia. Toki en tiedä onko tarkoitus pitää autoa kovinkaan kauaa :D
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Nautinnollisia kilsoja Xantian ratin taakse, en kylmäkäynnistykseen osaa sanoa, mutta noissa taitaa nykyään olla ikävimpiä tapauksia etupään jousitolpat joiden kiinnitys tapaa ruostumaan ja tärähtävät sitten konepeltiä vasten.


Kotelotkin ovat vähän murheellisia. Toki en tiedä onko tarkoitus pitää autoa kovinkaan kauaa :D
Mutta lieventääkseen kuumotuksia, ne jousitolpan yläpäät saa olla oikeasti mädät että ne pettää. Itselläni oli useampi XM ajossa vuosien mittaan, eikä yläpäät olleet koskaan huolenaiheena.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Tulpat ja suodattimet kannattaa vaihtaa aluksi. Voi myös puola(paketti) temppuilla. Oletan, että ihan bensiinillä ajelet. Jos etanolia tankissa, niin vallan käynnistyy kehnosti.
Nuo tuntuu jäävän yleensä ihmisiltä vaihtamatta eli kyllä noiden vaihdon jälkeen yleensä polttoaineenkulutus tipahtaa eli ei ole ensimmäinen ja viimeinen ranskalainen, jossa on
"puolavikaa". Ja auto tuntuu vetävän muutenkin paremmin, kun on sytytys kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Liittynyt
20.10.2021
Viestejä
8
Mielestäni aikaa sitten lähti - joskus jo vuosia sitten oli 840/850:iä alle kympillä myynnissä kasoittain. Nythän suurin osa kadonnut nettiautosta - osa varmasti bemaristeille, mutta osa luultavasti paalaukseen.

Varsinkin 5 litrainenhan noista on aika paljon huoltoa vaativa kone ja jonneilta yleensä loppuu halut maksella noista korjauskustannuksia. Ei se 840:nkään taida ihan ongelmaton olla - ei tarvitse kuin hetken ajaa väärillä seoksilla niin ei enää touhutonni riitä korjauksiin... :D
2013 sain 8500€ ehjästä ja hyvästä E31 yksilöstä.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
No on kyllä kunnon klimppitukkatuning. Kai tuossa on vielä kusen väriset sumuvalot?

"Miinukset, konepelti aukes vauhdista ja lävähti lasille"... Ahaha mitä aktuaalista ihmettä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Aikajana ei täsmää?
Uutinen julkaistu eilen klo.11.30 eli reilusti aikaisemmin kun taas aamuyöstä tänään techissä?
Katos joo, jäi multa huomaamatta tuo. Voihan olla niinkin että toimittaja tylsänä hetkenä plarannut nettiautoa etsiessä preemiumia itselleen tai muuten vaan.

Jos on epäilyksiä ettei katsastaja ole toiminut viran edellyttämällä tavalla voi kansalainen tehdä siitä tarvittaessa tutkintapyynnön, Heikkinen toteaa.
"Iltalehti ja Nettiauto.com kuuluvat samaan Alma Media -konserniin."
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
766
Tuollaisella pistenosturilla en nostaisi edes terveestä pellistä. Katsastuksessa on varmaan ajettu liuskoille ja nostettu akseleista, niin siinä ei ruosteet vaikuta, mutta näkyvyys heikentyy.

Kuvissa näyttää, että ruostekohtia on yritetty piilottaa alustamassalla, mahdollisesti pohjassa jotain muovilevyjä vielä päällä. Ruosteet saa aika helposti piilotettua, jos katsastaja ei osaa koputella juuri oikeita paikkoja, on kiire, tai muuten "hyvä asiakas".

Siinä vaiheessa kun ruoste näkyy läpi, niin vahinko on pellissä tosi laaja. Olen itsekin yhden samanlaisen päältä siistin auton ostanut juuri katsastettuna. Jutussa näytti vähän liioitellulta 30 cm halkaisijalta olevat reiät, mittanauha näytti 20 cm ja sekin pituussuunnassa, reikä avattuna. En puolusta katsastajaa, mutta kun tähdet ovat sopivasti kohdallaan, niin tuollaiset voi mennä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Tuollaisella pistenosturilla en nostaisi edes terveestä pellistä. Katsastuksessa on varmaan ajettu liuskoille ja nostettu akseleista, niin siinä ei ruosteet vaikuta, mutta näkyvyys voi olla heikko.

Kuvissa näyttää, että ruostekohtia on yritetty piilottaa alustamassalla, mahdollisesti pohjassa jotain muovilevyjä vielä päällä. Ruosteet saa aika helposti piilotettua, jos katsastaja ei osaa koputella juuri oikeita paikkoja, on kiire, tai muuten "hyvä asiakas".

Siinä vaiheessa kun ruoste näkyy läpi, niin vahinko on pellissä tosi laaja. Olen itsekin yhden samanlaisen päältä siistin auton ostanut juuri katsastettuna. Jutussa näytti vähän liioitellulta 30 cm halkaisijalta olevat reiät, mittanauha näytti 20 cm ja sekin pituussuunnassa, reikä avattuna. En puolusta katsastajaa, mutta kun tähdet ovat sopivasti kohdallaan, niin tuollaiset voi mennä läpi.
Ihan sama onko 20 vaiko 30cm reiät, niin tuollaiset pitäisi katsastuksessa huomata.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
766
Ihan sama onko 20 vaiko 30cm reiät, niin tuollaiset pitäisi katsastuksessa huomata.
Siinä on kuitenkin suuri ero, puhutaanko 20-30 cm pitkästä reiästä, vai ympyrämuotoisesta reiästä. Ensimmäinen on paljon vaikeampi havaita, jos leveyttä onkin muutamia senttejä ja hyvin piilotettu. Ihmisiä ne katsastajatkin ovat.

Ja tietääkseni katsastajat eivät saa irrottaa alustassa olevia suojalevyjä, nekin voi piilottaa vauriot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Siinä on kuitenkin suuri ero, puhutaanko 20-30 cm pitkästä reiästä, vai ympyrämuotoisesta reiästä. Ensimmäinen on paljon vaikeampi havaita, jos leveyttä onkin muutamia senttejä ja hyvin piilotettu. Ihmisiä ne katsastajatkin ovat.

Ja tietääkseni katsastajat eivät saa irrottaa alustassa olevia suojalevyjä, nekin voi piilottaa vauriot.
Niinpä, onko jaggessa muuten suojalevyjä alustassa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom