Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Näyttää skeittilaudalta jolla ajelee justiinsa joku no-pokemon-shit tason bensalenkkari. Auto jolla kuuluisi oikeasti ajaa, on muokattu sellaiseksi ettei sillä voi oikein tehdä mitään. Varsin toimivan vakioalustan tilallekin laitettu joku BC-Racingin ripulikiikku.

Yariksesta ei muutenkaan saa oikein mitään kauneuden riemuvoittoa niin miksi on tarvinnut edes yrittää mitään taideteosta tehdä sellaisesta.

Samalla rahalla saisi näin kauniin auton: Challenge Validation
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Samaa mieltä täydelliseen balanssiin rakennetun auton ajettavuuden pilaamisesta, mutta pitkästä aikaa joku kunnon tuuninkipaske on visuaalisesti hienompi kuin alkuperäinen. Ihan tässä pussihousukin syttyy.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
624
Näyttää skeittilaudalta jolla ajelee justiinsa joku no-pokemon-shit tason bensalenkkari. Auto jolla kuuluisi oikeasti ajaa, on muokattu sellaiseksi ettei sillä voi oikein tehdä mitään. Varsin toimivan vakioalustan tilallekin laitettu joku BC-Racingin ripulikiikku.

Yariksesta ei muutenkaan saa oikein mitään kauneuden riemuvoittoa niin miksi on tarvinnut edes yrittää mitään taideteosta tehdä sellaisesta.

Samalla rahalla saisi näin kauniin auton: Challenge Validation
Omasta mielestä tuo maserati gran turismo on ollut aina ruma. Oikein auton irvikuva. Makuasioita…
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Vähän ajettu Type-R mutta on aika kova hintapyyntökin 13v vanhasta autosta https://www.nettiauto.com/honda/civic/12927012
EP3:nen on ainut oikea Type-R, tuossa avaruus sammakossa on kymppi liikaa hintaa.

Nepparikaaret sopivat lähinnä oikeisiin kilpureihin ja offi vehkeisiin, joissa tarvitaan oikeasti tilaa pyörien liikkua, katuvehkeissä nuo ovat pääasiassa naurettavan näköisiä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Oon varmaan pudonnut aikoja sitten tästä skenestä jo pois, vaikka aikanaan on tullut kierreltyä näyttelyitä ym. ihan Tanskaa ja Saksaa myöden ja siellä on myös ollut ihan kalustoa mukana.

Mut miten mä muistelisin, että NPS ja myöh. cdlc pakotus perustui nimenomaan siihen, että kaikki ylimääräiset lipat ja läpät sun muut F&F systeemit oli vitun rumia ja pelkästään simppelit vanteet & alustajutut oli in? Nyt kuitenkin tuntuu et koko homma on kääntyny ihan päälaelleen. Joku joka on paremmin "inessä" nykyään niin voi toki korjata.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Mut miten mä muistelisin, että NPS ja myöh. cdlc pakotus perustui nimenomaan siihen, että kaikki ylimääräiset lipat ja läpät sun muut F&F systeemit oli vitun rumia ja pelkästään simppelit vanteet & alustajutut oli in? Nyt kuitenkin tuntuu et koko homma on kääntyny ihan päälaelleen. Joku joka on paremmin "inessä" nykyään niin voi toki korjata.
Pitää paikkansa, NPS ja CDLC lähti liikkeelle enemmän oem+ henkisestä tyylisuunnasta, mutta on nykyään huomattavasti enemmän vain kaikkien autoharrastajien kohtaamispaikka. Nykyinen slogan on enemmänkin ”death before driving stock” eli nimenomaan tyylejä kun jo suomestakin löytyy monia niin tärkeintä että siitä omasta tyylistä pitää kiinni ja sen mukaan tehään. Oli se sitten stance, race, drifter, hotboi, lowrider, classics, overlanding tai mitä vaan niin kaikki on tervetulleita. Niin se aika muokkaa tätäkin skeneä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Mulla on ollut molempia ja FN sekä EP on paikkansa mun sydämessä.
EP rajumpi, racehenkisempi mutta FN jaksaa ajella vähän maantielläkin.

FN ei ollut mielestäni ollenkaan niin huono kuin kuvittelin. Turhaan sillon aikanaan hylkäsin sen vääntösauvojen takia. Sitten kun se aikanaan tuli kuitenkin ostettua, tuli silläkin pidettyä kivaa kyllä koko rahan edestä. Ei se nykypäivän autoihin verrattuna niin painavalta ja kömpelöltä enää tunnu :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
159
Joka autossa on nykyään valkoista valoa, eli xenonit, ledit tai valkoiset halogeenit tjsp. niin kellertävällä valolla erottuu joukosta. :cool:
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Ei voi pelkät km tehdä tuosta autosta melkein kymppitonnin arvoista
No eihän se kaupaksi ole mennyt, joten hinta ja ostaja eivät ole vielä kohdanneet. Jos tuollaisen haluaa, niin tuskin helpolla löytyy vähemmän ajettua ja alkuperäiskuntoista melkein 40v vanhaa Preludea
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Prelude hienoa kasaria! Penkitkin näyttävät sellaisilta joissa kelpaa istua. Ainoa mikä tökkii on kylkilista. Kyllä toi hinta on mielestäni kohdillaan noinkin, value proposition.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
et ilmeisisti taaskaa tiedä mistä puhut? mutta puhut silti. Näitä on nähty "puhujia"
No AMG lätkä ei tuohon kuulu. Ja kiinalaiset "AMG" keskimerkit vanteissa ei tee noista vanteista AMG vanteita, ihan tavalliset A-sarjan vanteet nuo. Mitäs on tuossa muuttunut parissa kuukaudessa että hintaa on pitänyt lähes tonnilla nostaa? Kun ei se mennyt sillä 3500€:lläkään kaupan niin tuskin menee myöskään 4200€:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Muistelen muksuna ihmetelleeni 4wd ja 4ws tekstiä Hondan kyljessä, mutta kaiketi oli siis 4wd mallin erikoisuus.
Kyllä sitä 4ws:ää oli prelussa ja siinä ei nelivetoa ollut samassa yhteydessä.
Jossain vanhoissa relluissakin taisi olla nelipyöräohjaus.
Sitten taas jos kilsoja ei tule paljoa niin olisihan se siistiä omistaa auto V8:lla kun se vielä on mahdollista. Omaan silmään tuo e60 on alkanut näyttää vielä hyvältäkin.
E60 alkaa olla sen verran komeasti ikääntynyt että melkein paremmin omaan silmään istuu LCI non-msportti. JOkaisella bensalenkkarilla kun on vähintään ne puskurit siihen ängetty. Ihan sama E39:n kanssa. Herraskainen orkkiskuntoinen LCI ilman mitään lippaläppiä on melkein parasta mitä automaailma voi sedanin muodossa tarjota.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Kyllä sitä 4ws:ää oli prelussa ja siinä ei nelivetoa ollut samassa yhteydessä.
Jossain vanhoissa relluissakin taisi olla nelipyöräohjaus.
Tosiaan, nyt kun tarkemmin mietti, niin auto taisikin olla Mitsubishi Galant..

Rellujen nelipyöräohjauksista en tiedä, jos sellaiseksi ei lasketa sitä että akseliväli oli eri puolilla autoa eri …
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Eikös Prelude ollut ensimmäisiä autoja joissa oli "kääntyvät" takarenkaat?
Kyllä joo, siinä on pieni kääntöympyrä kun paljon rattia kääntäessä takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan. Muistaakseni Hondan systeemi on täysin mekaaninen (viiveetön) kun uudemmat vastaavat ovat sähkö tai hydraulisia.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Tosiaan, nyt kun tarkemmin mietti, niin auto taisikin olla Mitsubishi Galant..

Rellujen nelipyöräohjauksista en tiedä, jos sellaiseksi ei lasketa sitä että akseliväli oli eri puolilla autoa eri …
Galluissa oli aikanaan nelipyöräohjausta jöö.

Edit: Toki monista se sitten otettiin pois ku mäti putket, toki toimiessaan oli ihan hauska ominaisuus. Itseltäkin löytyy vissiin muutama taka-akselisto ja perä varastosta jos harrastajia löytyy.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Kyllä joo, siinä on pieni kääntöympyrä kun paljon rattia kääntäessä takapyörät kääntyvät vastakkaiseen suuntaan. Muistaakseni Hondan systeemi on täysin mekaaninen (viiveetön) kun uudemmat vastaavat ovat sähkö tai hydraulisia.
Kilpailijoilla eli Mitsu, Mazda, Nissan oli samaan aikaan kehitteillä omat versiot. Kaikkien muiden taisi ensin olla hydraulinen, kun Hondalla oli mekaaninen eli haaroittuva ohjausakseli, jossa välitys. Mazda protosi ensimmäisenä, Nissan oli saatavilla ensimmäisenä. Honda tosiaan oli varmaan näistä paras. Mutta bemarikin teki pari vuotta myöhemmin kasisarjaan.

Vasta nyt opin, että 4ws on tehnyt 15-20v myöhemmin comebackin ja löytyy tosiaan esim rellultakin.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Vasta nyt opin, että 4ws on tehnyt 15-20v myöhemmin comebackin ja löytyy tosiaan esim rellultakin.
Kyllä noita on ollut jatkuvasti monella valmistajalla. Audilla, Porschella ja Ferrarlla ym, mutta eipä niitä paljon mainosteta. Taisi muutamassa sähkärissäkin olla. Varmaan hyvä systeemi kun toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Uudessa isossa Rangessa efektin huomaa todella selvästi. Tähän 2013 tulleeseen ei sitä tietääkseni ollut saatavilla, pääsin kokeilemaan tuota tänä vuonna julkaistua uutta mallia ja varsinkin metsässä tunne on aika metka kun sellainen bussi menee yhtä ketterästi kuin joku pätkä lantikka puiden välissä :D Sillä saa kyllä tuollaisessa yhteydessä auton tuntumaan fyysistä kokoaan pienemmältä.

Henkilöautoissa en oikein ikinä ole ymmärtänyt tätä, en ole koskaan osannut kaivata sitä varsinaisesti mihinkään kun harva auto on niin iso että sitä kuitenkaan oikeasti vaatii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Itse ainakin pidän omassa Mesessä siitä, että se kääntyy tosi ketterästi, joten jossain isossa sedanissa, varsinkin etuvedossa kääntyvät takapyörät vois olla ihan hyvä lisäys.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
964
Henkilöautoissa en oikein ikinä ole ymmärtänyt tätä, en ole koskaan osannut kaivata sitä varsinaisesti mihinkään kun harva auto on niin iso että sitä kuitenkaan oikeasti vaatii.
Todella harva ominaisuus on sellainen että auto niitä joillain tapaa vaatisi. Kai se on vaan valmistajien pakko keksiä kaikenlaisia myytäviä extroja noihin jo valmiiksi kalliisiin malleihinsa. En ole koskaan nelipyöräohjausta kokeillut mutta jos kääntösäde pienenee ja auton vakaus jossain motarivauhdeissa kasvaa niin onhan se ihan mukavan kuuloinen juttu ainakin paperilla. Ja eikun rasti ruutuun tilatessa :)
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
964
Ja kun kerran on niin ilman ei voi olla sen jälkeen. Nykyisessä manuaalivaihteisessa on mäkilähtöavustin ja ostaessa katselin listaa että jopas on turha toiminto. Vaan kuinkas kävikään; en siitä luopuisi.
Harvinaisen totta. Itselläni sama kävi lämmitettävän ratin kanssa. Ei tulisi enää mieleenkään hankkia autoa jossa ei sitä ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 401
Viestejä
4 159 819
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom