Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Kieltämättä, varmaan siksi kun koneeseen on tehty 40tkm sitten iso koneremppa. Mikä on hassua, kun varmasti edelliselle omistajalle on sanottu auton vaihtokaupan yhteydessä että ”onhan ne isoja remontteja, mutta niitä sattuu eikä ne vaikuta auton arvoon mitenkään”. Ja melkein voisin veikata, että tuossa auton hintapyynnössä on n. 6k€ (ainakin) puhdasta voittoa hankintahintaan nähden.

Samat kommentit kuin ylläolevilla käyttäjillä myös täältä.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Jopa on hintaa normi perheautotehoisella postinjakoon soveltuvalla 15v vanhalla etuvetoisella riisikipolla.
Mutta jos se on uniikki eikä mikään Kia joita tulee vastaan kymmenen päivässä? Kyllä Honda-miehet/naiset tietää :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Tollanen ja Integra on ollut mun haaveissa jo pitkän aikaa. Harmi että ei ole sattunut silloin koskaan olemaan mitään järkihintaan tarjolla kun olen autoja vaihdellut. Vaikea kuvitella itselle mieluisampaa kesäautoa kuin tuollainen FD2 ärrä. Tätä ei ymmärrä ellei tykkää noiden ajotuntumasta ja moottori / vaihteistokombosta. Dieselimiehet varmaan tajuaa näiden päälle vielä vähemmän.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Tollanen ja Integra on ollut mun haaveissa jo pitkän aikaa. Harmi että ei ole sattunut silloin koskaan olemaan mitään järkihintaan tarjolla kun olen autoja vaihdellut. Vaikea kuvitella itselle mieluisampaa kesäautoa kuin tuollainen FD2 ärrä. Tätä ei ymmärrä ellei tykkää noiden ajotuntumasta ja moottori / vaihteistokombosta. Dieselimiehet varmaan tajuaa näiden päälle vielä vähemmän.
Noissa vanhemmissa vapari civiceissä on kyllä oma hohtonsa. Itselle kiinnostavin olisi ensimmäinen ahdetulla koneella varustettu Type R, eli FK2. Ulkonäkö siinä jakaa mielipiteitä, ja itselle se toimii. Sellainen ”sopivasti överi” :D

Kerran päässyt sellaista ajamaan, niin ristus että olisi makea kesä/harrastelu auto. Mikään mukavin kyyti siinä ei ole enkä ihan vähässä tingassa lähtisi mitään +200km pätkää ajamaan Suomen teillä, mutta sellaiseen lyhyeen ajon oikein maukas vehje!
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Kun haetaan jotain harrastepeliä, ja ajettavuutta, niin ei kyllä tulisi ikinä mieleen hankkia etuvetoa. Tuo tappaa kaiken mielenkiinnon mistä vain kulkineesta.

Toki jos kiertää toria, niin saa varmaan respectiä jonneilta, kun on hienot typeR merkit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Kun haetaan jotain harrastepeliä, ja ajettavuutta, niin ei kyllä tulisi ikinä mieleen hankkia etuvetoa. Tuo tappaa kaiken mielenkiinnon mistä vain kulkineesta.

Toki jos kiertää toria, niin saa varmaan respectiä jonneilta, kun on hienot typeR merkit.
W124 superturbo sututututtuututttut ja muut mouhijärven parhaat jutut.

Noh, onhan Hondalla sitten takapotkujakin vaikka S2000 ja NSX jos liekkipipokaverit ei anna etuvedolle rispektiä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
W124 superturbo sututututtuututttut ja muut mouhijärven parhaat jutut.

Noh, onhan Hondalla sitten takapotkujakin vaikka S2000 ja NSX jos liekkipipokaverit ei anna etuvedolle rispektiä.
Heh, jos jotain ajettavaa autoa haetaan, niin hyvä joku superturbo vetää mukaan, jossa viivettä katsotaan minuuttikellosta.

On noissa riiseissäkin takavetoja/nelivetoja.

Itse en mitenkään merkkiriippuvainen, mutta ikinä en etuvetoon ole tykästynyt. Rata-ajossa se takavetoinen vaan tarjoaa parempaa kokemusta. Kyllähän etuvedollakin vasemman jalan jarrulla pelaa mutkissa, ja ihan mukavaa sekin, mutta ei ole itsellä ikinä nin iskenyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Molemmilla jokusen kerran tullut radalla ajettua ja grippiajossa itselle ainakin ihan sama mikä se vetotapa on. Kaikki tarjoaa omat hauskat puolensa. Sivuvedolla en ole koskaan ajanut enkä varmaan haluaisi kokeillakaan. Joku voisi sellaisenkin vielä rakentaa.
Sen nyt ymmärrän että on vähän pakko olla takapotku jos jotain doridori hommia meinaa vetää.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 294
Ei taida ihan Suomen ainoa olla vaikka ilmoituksessa lukee. Muistelen että noita pyöri jossain vaiheessa useampikin Suomessa, oli myös ratti vasemmalla versio.

Hondaa ei ole koskaan ollut mutta NSX on oma unelma-auto. Siis se ysäri versio. En tiedä kuinka harvinainen on mutta ei niitä alle sadantonnin varmaan enää saa.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Kyllä etuvedollakin on hauska ajaa radalla jos on kunnon alusta. Kieltämättä kiinnostaa kevyt tehokas etuveto leikkikaluksi edullisuuden vuoksi. M sarjan bemarit ja Mb:n amgt tuppaa olemaan turhan painavia ja sen huomaa ratin takana, eikä niillä viitsi törmätä kaiteeseen. Sen verran hintavia.

Joku taika noissa hondissa on kun type r:llä ajetaan niin kovia kierrosaikoja vs tehokkaammat takavetosportit.
Honda on tehnyt jo vuosikymmeniä pirteitä vapareita. Harmi kun crx:n valmistus lopetettiin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Noissa vanhemmissa vapari civiceissä on kyllä oma hohtonsa. Itselle kiinnostavin olisi ensimmäinen ahdetulla koneella varustettu Type R, eli FK2. Ulkonäkö siinä jakaa mielipiteitä, ja itselle se toimii. Sellainen ”sopivasti överi” :D

Kerran päässyt sellaista ajamaan, niin ristus että olisi makea kesä/harrastelu auto. Mikään mukavin kyyti siinä ei ole enkä ihan vähässä tingassa lähtisi mitään +200km pätkää ajamaan Suomen teillä, mutta sellaiseen lyhyeen ajon oikein maukas vehje!
Toyotan kun saisi 4A-GE padalla... Vapari kierroskone on kyllä ilo korvalle...
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
785
Hondaa ei ole koskaan ollut mutta NSX on oma unelma-auto. Siis se ysäri versio. En tiedä kuinka harvinainen on mutta ei niitä alle sadantonnin varmaan enää saa.
Kyllä noita löytyy ulkomailta (Saksa/Ruotsi) hyväkuntoisia reilusti alle 100 k€, esim. https://home.mobile.de/KULLABYGDENSBILAB#des_322389614

Autovero päälle ehkä 10 000 € ja vähän hakukustannuksia, niin siinä 70 k€. Kohta noita NSX:ia saa museorekisteröityä, niin kulutkin pienenevät.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Ei taida ihan Suomen ainoa olla vaikka ilmoituksessa lukee. Muistelen että noita pyöri jossain vaiheessa useampikin Suomessa, oli myös ratti vasemmalla versio.
Voin olla väärässäkin mutta mielestäni FD2 R:ää ei ole LHD:nä ollenkaan.


Kyllä noita löytyy ulkomailta (Saksa/Ruotsi) hyväkuntoisia reilusti alle 100 k€, esim. https://home.mobile.de/KULLABYGDENSBILAB#des_322389614

Autovero päälle ehkä 10 000 € ja vähän hakukustannuksia, niin siinä 70 k€. Kohta noita NSX:ia saa museorekisteröityä, niin kulutkin pienenevät.
Ei taida olla auton hengen mukaista katsella noita automaattivaihteisia. En laske sitä NSX:ksi ollenkaan, vaikka mallinimi sama onkin... Käytännössä pilalla koko auto tuollaisella askilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
263
Millä perusteella Nettiauton myydyt osasto oikein säilyttää autot? Sieltä löytyy esimkerkiksi myydyistä auto jonka tietoja päivitetty 2019 , mutta en löydä ilmoitusta eräästa toisesta saman mallin autosta joka myytiin loppukesästä? Saako sieltä rahalla jobbarit hukattua vanhat ilmoitukset ettei kukaan näe että kuinka halvalla ja millä vikalistalla nyt myytävä auto on ostettu :cool:.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
69
Millä perusteella Nettiauton myydyt osasto oikein säilyttää autot? Sieltä löytyy esimkerkiksi myydyistä auto jonka tietoja päivitetty 2019 , mutta en löydä ilmoitusta eräästa toisesta saman mallin autosta joka myytiin loppukesästä? Saako sieltä rahalla jobbarit hukattua vanhat ilmoitukset ettei kukaan näe että kuinka halvalla ja millä vikalistalla nyt myytävä auto on ostettu :cool:.
Muistaakseni 6kk säilyy, mutta tuo on menny rikki jossakin kohtaa ja välissä löytyy useamman vuoden vanhoja ilmoituksia.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
785
Ei taida olla auton hengen mukaista katsella noita automaattivaihteisia. En laske sitä NSX:ksi ollenkaan, vaikka mallinimi sama onkin... Käytännössä pilalla koko auto tuollaisella askilla.
Jokaisella omat mieltymykset. Saksasta löytyy manuaalejakin samaan 60 k€ hintaan.

Paha sanoa onko autolla arvoa tulevaisuudessa, kun valmistusmäärä on aika iso ~18 000 (v. 1990-2005). Mutta jos haluaa 1.gen, ratin vasemmalla ja manuaalilla, niitä on arviolta 1000 kpl, kun päämarkkinat olivat Japanissa ja USAssa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 606
Oikealla istuminen on itseasiassa kaupunkiliikenteessä ehdottomasti parempi, kuin vasemmalla istuminen. Ensinnäkin kapeissa paikoissa, on helpompi havainnoida ajoneuvon oikea laita ja pysyä lähellä oman kaistansa reunaa tai siihen pysäköityjä ajoneuvoja näin esimerkkinä. Lisäksi oikealle kääntyminen pyörätienjatkeen yli on helpompaa, koska takaviistoon näkee siitä viereisestä ikkunasta reilusti helpommin. Vasemmalle kääntyessä istuminen etäämmällä puolella ei ole niin paha, koska sitä jatketta lähestyessä auto on lähempänä 90 asteen kulmaa loppuviimein. Toki joissain paikoissa esimerkiksi viereen pysäköidyn autojonon vierestä suojatielle näkeminen hankaloituu hieman, mutta toki sellaisissa paikoissa, missä suojatielle ei lähtökohtaisesti ole erinomainen näkyvyys, tulee suojatietä lähestyä varoen.

Toki ohittaessa ottaa sitten aika reilusti takkiin tuossa näkyvyysasiassa, joten en itsekään ajaisi mielelläni suurinta osaa ajoistani oikealta istuen, jos asuisin jossain maakunnassa. Makuasioita, mutta itselleni ei niin suurta väliä kummalla jakkaralla istuu. Omistan molemmat ohjausvaihtoehdot sisältävät autot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Ja varmaan paljon muutakin, kyseessä on 2004 käyttöönotettu auto.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Pösö poistettu myynnistä heti kun linkattu tänne, ostiko joku? :hmm:
 

Lk5

Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
32
Niin, eikös tämä jenkeissä ollu suht kohtuuhintanen muistaakseni? Ite en vanhana jenkkifanina tuota toki vettenä pidä, mutta sepä on asia erikseen. Suolanen on ainaki tuo suomi-hinta.
Jenkeissä kyseiset mallit alkaen 73 000usd, että kyllä siihen vähän lisää Suomessa tulee.






Mikä järki tuossa pakettiautoksi rekisteröinnissä on tuollaisessa autossa?
Varmaan halvemmat vakuutukset kun on pakettiauto. Ei kai muuta järkevää syytä ole.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
679
Vaikuttanee kyllä joo, että on ihan tutulla katsurilla käyty muuttelemassa pakuksi kun penkit jätetty paikoilleen, eikä vaikuta olevan mitään muutoksia tehty.

e. Paitsi että nyt kun tsekkasin Trafista, niin ihan M1/Henkilöautoksi tuo sanoo.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 606
Oon ollut siinä käsityksessä, että noi pakumuutokset on enemmänkin dieselautopuolen hommia, kun käyttövoimavero putoaa merkittävästi enkä oo ihan perillä hyödystä bensa-auton kohdalla muutenkaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683

Mikä järki tuossa pakettiautoksi rekisteröinnissä on tuollaisessa autossa?
Suurin syy tuollaisen rekisteröinnissä pakuksi on se, että silloin auton voi ostaa "firman piikkiin" ja vähentää siitä alvit, lisäksi kaikki auton kulutkin voi maksaa suoraan firman kassasta ja vähentää niistäkin alvit.

Tällöin osto kurittaa lompakkoa paljon vähemmän kuin se, että ensin tekisit firmalla tulosta, maksaisit siitä yhteisöverot 20% ja jakaisit voiton itsellesi osinkona, josta maksat 32% pääomatuloveroa ja maksaisit vielä autosta muhkean 89 k€ autoveron päälle pyöreät 24 k€ arvonlisäveroa, jonka firma voi pakettiautosta vähentää.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Apparin kylkeä tai ovea maalattu
Alkuperäisessä ilmoituksessa luki että taisi olla kokonaan maalattu, merkit tallessa mutta kiinnittämättä.
Tuon kaltaisessa ja hintaisessa autossa liian siisti ulkonäkö laskee kierrosaikoja useita sekunteja jos käy harrastepäivillä ajamassa. :cool: Drive it like you stole it!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 246
Viestejä
4 195 500
Jäsenet
70 880
Uusin jäsen
sammyjj

Hinta.fi

Ylös Bottom