Netti katkeaa "osittain" 10-15 minuutin välein, omituinen traceroute

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Minulla on 100:n megan valokuitunetti ja reitittimenä on Inteno DG200. Noin 10-15 minuutin välein netti katkeaa siten, että uuden yhteyden ottaminen (verkkosivun avaaminen, jne) ei onnistu ja selain ilmoittaa sivuston olevan tavoittamattomissa. DNS-kyselykään ei siis mene perille.

Katkoksen aikana traceroute-komento kertoo, että seuraava hyppy reitittimestäni ohjautuu omaan ulkoiseen IP-osoitteeseeni, joka on merkitty !H -lipulla (unreachable). Katkos kestää noin 10-20 sekuntia, jonka jälkeen uusia yhteyksiä voi jälleen ottaa. Traceroutekin alkaa antaa reitittimeni jälkeen operaattorin sisäisiä IP-osoitteita, niin kuin kuuluukin.

Mutta erikoisen tästä asiasta tekee se, että katkoksen aikana tapahtuvat tiedostojen ja videoiden lataukset eivät keskeydy. Reitittimen WAN-valokin palaa normaalisti. Sen lokiin takertuu katkoksen aikana seuraava rivi:
Koodi:
area: 256, recv() failed. errno: 145: Connection timed out
Apu olisi tarpeen. Ongelma on inhottava, vaikka ei mikään kovin suuri. Minulla ei valitettavasti ole toista reititintä, jotta voisin rajata ongelman joko operaattorin tai reitittimen puolelle.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 727
Koita vaihtaa dns 8.8.8.8
Itse pidän:
DNS 1: OpenDNS 208.67.222.222
DNS 2: GoogleDNS 8.8.8.8

Noiden jälkeen on outojen ongelmien määrä tippunut lähes nollaan.

Edit:
Niin ja tämä ketju olisi kuulunut Ongelmat-osastolle:
https://bbs.io-tech.fi/forums/ongelmat.39/

Mutta ehkä näistä dns vinkeistä on hyötyä jollekin toiselle, jolla ongelmia verkon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
351
Itse pidän:
DNS 1: OpenDNS 208.67.222.222
DNS 2: GoogleDNS 8.8.8.8

Noiden jälkeen on outojen ongelmien määrä tippunut lähes nollaan.

Edit:
Niin ja tämä ketju olisi kuulunut Ongelmat-osastolle:
https://bbs.io-tech.fi/forums/ongelmat.39/

Mutta ehkä näistä dns vinkeistä on hyötyä jollekin toiselle, jolla ongelmia verkon kanssa.
Vahvistan tämän. Itsellä oli hyvin samankaltaisia ongelmia tabletin kautta nettiä käyttäessä. Chrome kertoi, että "jäsennetään palvelinta" uusia sivuja avatessa ja samaan aikaan jo auki olevilla sivuilla pystyi surffaamaan ilman ongelmia. Pidin sitä jonain operaattorin:n tilapäisenä häiriönä, mutta tämän topikin innoittamana laitoin nuo dns asetukset. Ongelmat korjaantui.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Minulla on 100:n megan valokuitunetti ja reitittimenä on Inteno DG200. Noin 10-15 minuutin välein netti katkeaa siten, että uuden yhteyden ottaminen (verkkosivun avaaminen, jne) ei onnistu ja selain ilmoittaa sivuston olevan tavoittamattomissa. DNS-kyselykään ei siis mene perille.

Katkoksen aikana traceroute-komento kertoo, että seuraava hyppy reitittimestäni ohjautuu omaan ulkoiseen IP-osoitteeseeni, joka on merkitty !H -lipulla (unreachable). Katkos kestää noin 10-20 sekuntia, jonka jälkeen uusia yhteyksiä voi jälleen ottaa. Traceroutekin alkaa antaa reitittimeni jälkeen operaattorin sisäisiä IP-osoitteita, niin kuin kuuluukin.

Mutta erikoisen tästä asiasta tekee se, että katkoksen aikana tapahtuvat tiedostojen ja videoiden lataukset eivät keskeydy. Reitittimen WAN-valokin palaa normaalisti. Sen lokiin takertuu katkoksen aikana seuraava rivi:
Koodi:
area: 256, recv() failed. errno: 145: Connection timed out
Apu olisi tarpeen. Ongelma on inhottava, vaikka ei mikään kovin suuri. Minulla ei valitettavasti ole toista reititintä, jotta voisin rajata ongelman joko operaattorin tai reitittimen puolelle.
Täältä myös peukku DNS-ongelmalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Taitaa olla operaattorin puolella tämä vika. DNS-palvelimet on vaihdettu jo aikoja sitten Googleen, eikä IP-osoitteiden pingaus vastaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 549
Viestejä
4 214 784
Jäsenet
71 080
Uusin jäsen
Gunjack

Hinta.fi

Ylös Bottom