Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Vinkiksi niille jotka eivät mahdollisesti ole huomanneet että tori on saattanut palkita aiemmin tehdystä ilmoituksesta > Oma Tori / Palkinnot

Itselläni odotti "Ansaitse Ilmainen Nosto", itse tuli käytettyä tämä muutama vko takaperin, ilmoituksen nostossa meni noin vrk ja osui mielestäni hieman myöhäiseksi ajankohdaksi, noin klo:22.00.

Ansaitse ilmainen Nosto ilmoitukselle
Kun suoritat haasteen, voit käyttää ilmoitukseesi Noston. Nosto ajoitetaan niin, että ilmoituksesi tavoittaa enemmän silmäpareja. Ilmoituksesi näkyy hakutulosten kärjessä kerran. Palkinto on voimassa 30 päivää.

Edit. muokattu alkuperäinen nollapostaus viesti.

Viimeksi muokattu:
Joku saanut kullan arvoisen idean, siis mitä ihmettä on tekijällä korvien välissä oikein liikkunut ?

Edit. toivon että on valotuksesta johtuva.

Voisitko vähän avata mikä tässä pitäisi olla erikoista / huomionarvoista?

Nyt meni kyllä kaupat ihan täysin pieleen (molemmin puolin) ja palautteeni on vielä täysi kymppi. Ei sen näin pitäisi mennä. Jos yhtään lohduttaa, asia vaivaa minua.

--

Ei minulla ole tekosyitä, kone lähti toimimaan jollain toisella näytönohjaimella ja jotenkin ihmeellisesti siinä on nyt +4GB muistia - samoilla muisteilla. En minä voi myydä tätä täysin toimivana ja myyn tappiolla täällä, jossa oletan ostajan tietävän enemmän tietokoneista. En halunnut myydä ostajalle, jonka tietotaito voi olla vähän siinä ja siinä, mutta haluaa halvan tietokoneen. Minulla on varaosia ja haluan oikeasti (vaikka ette usko) myydä hyvän tietokoneen sillä rahalla. Vielä en ole suuresti säätänyt tämän kanssa, mutta se toimii nyt taas - mutta emolevy ei ole parhautta. Mutta se on siis se emolevy, joka minulta löytyi - ja omaa ATK:ta myyn, en trokattua.
Arvostan, että selkärankaa myöntää omat hinaamiset :tup:

Aivan normaalia.
Noin noita tulee joskus ihan jälleenmyyjiltäkin.
Juu, eipä tuo itse näytönohjain mitenkään vahingoittunut vaan laatikko hieman ja annan hyvän palautteen koska tärkeintä kuitenkin osan toimivuus + teipattu suht hyvin mutta oma moraali silti sanoo sen erillisen pakkauksen pakollisuuden, jos jotain lähettämässä olisin käytettyä

Omaan silmään näyttäisi siltä että joku olisi maalannut tuotteet kullan väriseksi vai onko vain valaistuksesta johtuva (toivon että olisi) ?

Taitaa olla todella outo valaistus. Kupari spray näyttää olleen käytössä ensimmäisissä kuvissa, mutta kuva 8 lähtien näyttää jo Ok:lta noissa Varjo laseissa.

Onko tämä nyt taas joku sininen vai kultainen mekko juttu :)

Taitaa olla todella outo valaistus. Kupari spray näyttää olleen käytössä ensimmäisissä kuvissa, mutta kuva 8 lähtien näyttää jo Ok:lta noissa Varjo laseissa.

Onko tämä nyt taas joku sininen vai kultainen mekko juttu :)
Avaat kaverin profiilisivun niin kaikissa sen myymissä tavaroissa on vähän sellanen kulta-sävy, ja varsinkin mustat pinnat on kullan sävyisiä. Valaistusjuttu.

Vähään aikaan ei ole tullut käytettyä Toria, Huutonettiä eikä Ebayta ja kysäisin Googlelta mitä niissä on muuttunut ja vastaus oli:
-Huutonetissä ei voi kirjoitella enää myyjien ja ostajien kesken tärkeistä asioista
-Ebayssa kytätään keskusteluja hyvin tarkasti
-Torissa ostajat ja myyjät näkevät selaushistoriasi

Ajattelin sitten, että no nyt on kyllä kunnolla paskennettu sivustoja :D Vastasin, että ei voi olla mahdollista ja Google siihen, että pahoittelut tuosta Tori jutusta ja oli huono sanavalinta vain siinä. Tarkoitti, että näkevät julkisen profiilin vain.

Vähään aikaan ei ole tullut käytettyä Toria, Huutonettiä eikä Ebayta ja kysäisin Googlelta mitä niissä on muuttunut ja vastaus oli:
-Huutonetissä ei voi kirjoitella enää myyjien ja ostajien kesken tärkeistä asioista
-Ebayssa kytätään keskusteluja hyvin tarkasti
-Torissa ostajat ja myyjät näkevät selaushistoriasi

Ajattelin sitten, että no nyt on kyllä kunnolla paskennettu sivustoja :D Vastasin, että ei voi olla mahdollista ja Google siihen, että pahoittelut tuosta Tori jutusta ja oli huono sanavalinta vain siinä. Tarkoitti, että näkevät julkisen profiilin vain.
Tuntuu että kaikki palvelut ovat menneet huonompaan suuntaan. Voiko huuto.netissä enää myydä mitään ilman suuria myyntipalkkioita ja pakollista huutoturvaa? Minulla olisi retrokonepaketti minkä haluasin laittaa myyntiin huutokaupassa mutta huuto.net on täysin kuollut ja ylihintainen.

Tuntuu että kaikki palvelut ovat menneet huonompaan suuntaan. Voiko huuto.netissä enää myydä mitään ilman suuria myyntipalkkioita ja pakollista huutoturvaa? Minulla olisi retrokonepaketti minkä haluasin laittaa myyntiin huutokaupassa mutta huuto.net on täysin kuollut ja ylihintainen.
Voi toki mutta pitää ostaa huutoplus, että voi pistää ilmoituksen ilman huutoturvaa eli muuten ei

Joo'o. Kävin huuto.net:in aspan kanssa keskustelua näistä uudistuksista ja vaatimuksista haistella tilin tietoja että voi mitään enää ilmotella siellä (lähes 20 vuotias tili, ~98% positiivinen palaute...) ja tulin lopulta siihen tulokseen, että sen palvelu käyttö on nyt lopullisesti päättynyt.

Tai olisin voinut maksaa sen HuutoPlus jäsenyyden ja skipata tuon "turvaominaisuuden", eli se tekosyy turvata kaupankäyntiä tippuu heti pois jos maksaa 3€/kk tai 12€ vuodessa suoraan heille.

Tämäkin tosin toimii vain siihen saakka kunnes on tehnyt senverta kauppoja että siityy tehomyyjäksi. Sen jälkeen pitää maksaa suojelurahaa.
Nykymuodossaan käytännössä mahdotonta päästä tehomyyjäksi kauppoja tekemällä koska ylisuuret palvelumaksut torppaavat sen tehokkaasti. Olin joskus 8-10 vuotta sitten tehomyyjä tuolla mutta viime vuosina olen saanut myytyä tavaraa enää 1-3 kertaa vuodessa, tänä vuonna en enää mitään.

Lopetin Huutonetin käytön joskus yli 10v sitten kun olisi pitänyt maksaa joku maksullinen tili jotta olis voinut kysellä asioita? No,muutenkin täysin kuollut ja sehän tekee tuosta käyttökelvottoman koska nimenomaan isohko käyttäjämäärä tuo lisäarvoa ja saa tavarat liikkumaan. Torin osalta mun mielestä uudistusjutut on myös menneet parempaan suuntaan,lähinnä Toridiili siis..tuo mahdollistaa ostamisen toiselta paikkakunnalta turvallisemmin kuin aiemmin. Omasta mielestä Torin olisi kannattanut jo vuosia, vuosia sitten viedä toiminta sellaiseen suuntaan (kun käyttäjiä on niinkin iso määrä) että ilmoituksen jättämisestä otettaisiin joku minimaalinen,esim 10cent hinta. Pieni hinta tekisi sen että tuolla ei myytäisi niin paljon 1-5€ maksavaa roskaa jotka postataan aina vaan uudelleen..

Joka tapauksessa tällä hetkellä Tori.fi taitaa olla ehdoton ykkönen jos jotain myy tai ostaa. Vaatepuolella Vinted on tulossa tännekin aika vahvasti mitä olen keskustellut kavereiden kans jotka vaatteita netistä käytettynä ostavat, itsellä ei oo Vintedistä kokemusta.

Kokeilin huvikseni kirjautua tuonne huutoon ja näköjään ovat hillonneet tunnustani kaikki nämä vuodet koska antoi jopa palauttaa salasanan vaikken ole palvelua käyttänyt 2015 jälkeen. Ekat kaupat näyttäisivät olevat vuodelta 2002 jolloin tein digiloikan keltaisen pörssin pläräilystä verkkoilmoituksiin.
Tilin poisto onnistui sujuvasti tilin asetuksista eli sen verran on kehuja annettava.

Tämäkin tosin toimii vain siihen saakka kunnes on tehnyt senverta kauppoja että siityy tehomyyjäksi. Sen jälkeen pitää maksaa suojelurahaa.
Rahastuksen makua.. Entinen huutonet oli parempi mutta kaipa tuokin "yritys" tarvitsee voittonsa keinoista viis eli torissa mieluiten vaikka tekee kauppaa mikäli haluaa myydä jotain ilman mitää maksua

Onko Vintedissä myyjänä riskiä, jos tuote on ostettu? Sellainen 140e tuote meni kaupan ja ostaja näyttää olevan joku Liettualainen tms..? Onko Vintedissä rajan yli kauppaa vai meneekö Suomen osoitteeseen? Voiko ostaja väittää jotenkin myyjän olevan huijari tms. Ekat Vinted kaupat ja heti vierasta kieltä mulle puhutaan ja ostajan profiili näyttää Liettuaan

Onko Vintedissä myyjänä riskiä, jos tuote on ostettu? Sellainen 140e tuote meni kaupan ja ostaja näyttää olevan joku Liettualainen tms..? Onko Vintedissä rajan yli kauppaa vai meneekö Suomen osoitteeseen? Voiko ostaja väittää jotenkin myyjän olevan huijari tms. Ekat Vinted kaupat ja heti vierasta kieltä mulle puhutaan ja ostajan profiili näyttää Liettuaan
Olen muutaman kerran vinted kauppoja lähettänyt puolaan, latviaan, liettuan ja tänään viimeksi tanskaan ja hyvin on kaikki menny perille ja rahat tullut.

Samalta tuntuu itsestäkin
Kokeilin ekaa kertaa ikinä huutonet ja totesin että onpa huono paikka myydä mitään ja just tuo joku huutaturva olikin pakollinen kun en sitä nimen omaan halunnut käyttää.
Lisäksi ilmotuksia ei kukaan katsellut juuri yhtään joten poistoon meni tili huutonetistä.

Suosiolla torissa vaan jatkan vaikka sekin on mennyt paljon alaspäin monelta osalta
mutta jotain sieltä saa vielä myytyä vaikkakin se ottaa aikaa monta kuukautta huonoimillaan ja välillä joutuu ilmaiseksi luopuu lopulta,
kun ei mene ikinä kaupan millään euro määrällä.

Samalta tuntuu itsestäkin
Kokeilin ekaa kertaa ikinä huutonet ja totesin että onpa huono paikka myydä mitään ja just tuo joku huutaturva olikin pakollinen kun en sitä nimen omaan halunnut käyttää.
Lisäksi ilmotuksia ei kukaan katsellut juuri yhtään joten poistoon meni tili huutonetistä.

Suosiolla torissa vaan jatkan vaikka sekin on mennyt paljon alaspäin monelta osalta
mutta jotain sieltä saa vielä myytyä vaikkakin se ottaa aikaa monta kuukautta huonoimillaan ja välillä joutuu ilmaiseksi luopuu lopulta,
kun ei mene ikinä kaupan millään euro määrällä.
Ainakin elekroniikka menee hyvin kaupaksi, tosin itse hinnoittelen tuotteet sillä ajatuksella että ostajallekin tulee fiilis että hyvin reilu hinta käytetystä tuotteesta. Itse olen jopa mieltänyt että tori on hyvä paikka atk raudan myynnille kun 95% myyjistä hinnoittelee itsensä ulos.

En ole huomannut siellä mitää ongelmaa joskin rahojen tulossa kestää yleensä aika kauan, sekä vain alle 10e tuotteita myynnyt, en kyllä itse uskaltaisi siellä mitään yli 20e tuotetta silti myydä mutta tuskin ongelmaa on enkä ole kuullut et olisi jollain ollut.

Ainakin elekroniikka menee hyvin kaupaksi, tosin itse hinnoittelen tuotteet sillä ajatuksella että ostajallekin tulee fiilis että hyvin reilu hinta käytetystä tuotteesta. Itse olen jopa mieltänyt että tori on hyvä paikka atk raudan myynnille kun 95% myyjistä hinnoittelee itsensä ulos.
Itsellä sama kokemus. Kun laittaa hinnan järkeväksi, eli alle mitä muut pyytävät niin kauppa käy joutuin myös PK seudun ulkopuolella ja ilman Toridiilejä

Pitkästä aikaa pistin toriin tavaran myyntiin ja ilmoituksen hyväksymisestä meni kirjailimellisesti minuutti, niin se oli ostettu.

Sovittiin seuraavalle päivälle nouto kello 15, ja kappas kun nimestä päätellen Ukrainalainen oli tonteilla minuuttia vaille sovittua. Tuli noin 50km päästä.

Tavaran hinta oli ihan linjassa muiden myynnissä olevien kanssa, tai itseasiassa hieman kalliimpi, kun pistin tuohon tarvittavan ”ongelmajätteeksi” luokiteltavan apulaitteen kaupan päälle, josta toki maininta, että en takaa sen kuntoa millään määrin, mutta toimii tuon kanssa kyllä. Ainakin hetken.

Paketteja ei nyt, eikä ennenkään, ole lähetetty pelkällä postimerkillä, tuo on tolppien siirtelyä.
Jonnet ei muista. Itsellä on vieläkin tallessa 90-luvulla saapunut kotimaan paketti joka on postimerkeillä maksettu/lähetetty.

Löytyy uutinen jopa niinkin myöhäiseltä ajalta kuin 2018 että merkeillä maksaminen loppuu:

Täälläkin ollaan postimerkeillä paketteja lähetetty ja olisi tehty niin edelleen, mutta posti tappoi sen samalla kun alkoi nostelemaan hillittömästi hintoja. Aikanaan lähipiiri osteli halpaan aikaan satoja arkkeja ikimerkkejä ja niitä olisi edelleen jäljellä. Olivat tosi käteviä pakettien kanssa, varsinkin kun arvo oli vaan noussut.

Noh, tällä hetkelle jotkut säätävät temppuilemalla toridiilin kanssa halvoille postimaksuille. Joka päivä näkyy pari ilmoitusta torissa, joissa lukee "ennalta sovittu kauppa".

Se on hyvä jos jotkin tuotteet käy kaupan paremmin.

Tosin kummallinen juttu kun itsellä sekään ei meinaa mennä enää kaupan.
Jotenkin viimesen ehkä 2..3kk aikana tuntunu että mikää ei mene kaupan millään ja joidenkin ilmoituksien katselukerratkin on tippunu todella alas
esim. Jotain ilmoituksia ei katsota kuin 0..2 yhdessä viikossa

Joo ne muutti sen 60pv:stä vuoteen. Sinänsä ihan ok muutos, että aikaa pidennettiin, mutta olis ees ollut puoli vuotta tai 3kk tmv. meinaan nyt tori tulee olemaan täynnä vanhentuneita ilmotuksia kun ihmiset ei muista poistaa tmv. 60pv oli siitä hyvä, että ne ilmoitukset ei ollut kerinnyt "kylmetä"

Monen tuotteen osalta hyvä että ilmoitussäilyy pitkään, mutta jos aiemminkin moni unohtanut ilmoituksia päivittää/poistaa, ja katoavat . En tiedä onko nossa vanhoissa ilmoituksissa millaiset systeemit, mutta saisi olla joku toiminnallisuus mistä selviää vastaileeko myyjä. Jos siellä useampi kyselee myyjältä onko myynnissä yms, mutta myyjä ei lukuenut (x viikkon sisään). niin toivottavasti menee johonkin "vanhentunut" , "ei aktiivinen" merkintään, kunnes myyjä reagoinut.

Se kuitenkin hyvä että ei tarvi käydä sivustolla, ei tarvi ilmoitusta vähänväliä jumpata, on siellä löydettävissä jos joku hakee.

Ilmoittajia tuskin koskaan saa tekemään oleelliset tiedot sisältäviä ilmoituksia, joten löytämisen kannalta toiveet tekoälyn varassa.

Monen tuotteen osalta hyvä että ilmoitussäilyy pitkään, mutta jos aiemminkin moni unohtanut ilmoituksia päivittää/poistaa, ja katoavat . En tiedä onko nossa vanhoissa ilmoituksissa millaiset systeemit, mutta saisi olla joku toiminnallisuus mistä selviää vastaileeko myyjä. Jos siellä useampi kyselee myyjältä onko myynnissä yms, mutta myyjä ei lukuenut (x viikkon sisään). niin toivottavasti menee johonkin "vanhentunut" , "ei aktiivinen" merkintään, kunnes myyjä reagoinut.
Tästä itseasias kannattais laittaa torille jotain kehitysehdotusta kun joskus reagoivat niihinkin. Tohon toi meinaan varmasti menee et se on täynnä niitä kuolleita ilmotuksia vaikka onhan se torille mainos et on miljoona ilmoitusta siellä

Nykyään kun tein uutta ilmoitusta niin tuli 365 voimassaoloaika. Onhan se pitkä aika mutta myös hyväkin että ei tarvitse aina uusia.

Toki onhan siellä niitä myyjiä että eivät vain vastaile vaikka tavaraa on myynnissä.

Nykyään kun tein uutta ilmoitusta niin tuli 365 voimassaoloaika. Onhan se pitkä aika mutta myös hyväkin että ei tarvitse aina uusia.

Toki onhan siellä niitä myyjiä että eivät vain vastaile vaikka tavaraa on myynnissä.
Tuo ilmoitusten voimassaoloaika on vain pidentynyt ja pidentynyt. Huomasin ensimmäisen kerran kun tuo aika nousi 90pv, mikä on jo melkoisen pitkä. Vuoden pituinen voimassaoloaika on jo naurettava. Ilmoituksen pitkä voimassaoloaika tuntuu olevan täysin vain siksi, että Tori voisi myydä noita maksullisia nostoja ilmoituksille. Uudet ilmoitukset kun saavat aina paljon enemmän klikkejä ja yhteydenottoja.

Joskus oli tapana sulkea pitkään auki ollut ilmoitus ja ilmoittaa se uudelleen ns "ilmaisena nostona". Monesti tuli kaupatkin tehtyä tällä tavoin muuten "kuolleen" ilmoituksen pohjalta. Nyt kun poistaa myymättä jäänyttä ilmoitusta Tori ilmoittaa, että poistetun kohteen uudelleen ilmoittaminen on Torin sääntöjen vastaista. :rolleyes: Eli todellakin vain koittavat väkisin työntää noita maksullisia nostoja, jotta saisit tavaran kaupaksi.

Se on hyvä jos jotkin tuotteet käy kaupan paremmin.

Tosin kummallinen juttu kun itsellä sekään ei meinaa mennä enää kaupan.
Jotenkin viimesen ehkä 2..3kk aikana tuntunu että mikää ei mene kaupan millään ja joidenkin ilmoituksien katselukerratkin on tippunu todella alas
esim. Jotain ilmoituksia ei katsota kuin 0..2 yhdessä viikossa
Myyt jotain mitä kukaan ei halua ostaa käytettynä tai sitten hinta ei ole kohdillaan.

Tuo ilmoitusten voimassaoloaika on vain pidentynyt ja pidentynyt. Huomasin ensimmäisen kerran kun tuo aika nousi 90pv, mikä on jo melkoisen pitkä. Vuoden pituinen voimassaoloaika on jo naurettava. Ilmoituksen pitkä voimassaoloaika tuntuu olevan täysin vain siksi, että Tori voisi myydä noita maksullisia nostoja ilmoituksille. Uudet ilmoitukset kun saavat aina paljon enemmän klikkejä ja yhteydenottoja.

Joskus oli tapana sulkea pitkään auki ollut ilmoitus ja ilmoittaa se uudelleen ns "ilmaisena nostona". Monesti tuli kaupatkin tehtyä tällä tavoin muuten "kuolleen" ilmoituksen pohjalta. Nyt kun poistaa myymättä jäänyttä ilmoitusta Tori ilmoittaa, että poistetun kohteen uudelleen ilmoittaminen on Torin sääntöjen vastaista. :rolleyes: Eli todellakin vain koittavat väkisin työntää noita maksullisia nostoja, jotta saisit tavaran kaupaksi.
Huomasin tämän muutoksen itsekkin ja en todellakaan ollut maksamassa yhtään torille nostoista sen takia kun ilmoitukset on todella pitkään voimassa ja nostot maksaisi.
Myöskin toridiilin palvelumaksut on noussu todella paljon ja lisäksi rahoilla kestää todella kauan saapua tilille joten en itse sitäkään enää käytä.

Sain eilen Torin testattua ja hyvin toimi, ei huomannut eroa entiseen. Kahden myyjän kanssa koko illan kirjoiteltiin kuten aina yleensä :D ja saatiin sitten kaupat tehtyä toisen myyjän kanssa.
Monet myyjät eivät halua käyttää toridiilejä, joten vanhalla tavalla mennään edelleen.

Yllätyksenä tuli, että Posti ja Matkahuolto ei säilytä enää kuin 5 päivää paketteja ja sitten ne lähetetään takaisin.

Toinen yllätys oli, että laatikoita ei kuulemma enää saa mistään ja siksi ei voi ostaa mistään mitään... Tuo on kyllä jo paskennettu pahasti jos on totta. Täytyy varmaan itse alkaa postittamaan myyjille laatikoita :D

Kolmas yllätys oli, että normihintaisiin laatikoihin ei enää mahdu juuri mikään ja joutuu ostamaan XL paketin, joka maksaisi jotain 22,90€. Ja sitähän ei tietysti tule ostettua :D jos tuote on vaikkapa vain 15€.

Kaikilla tavoilla hankalaa on ja sivustoja huononnettu, laatikoita ei saa, Ebay ei enää kelpuuta maksukortteja, huutonetistä ei vielä osaa sanoa yms., mutta kirppareilta ei löydä läheskään kaikkea mahdollista, joten täytyy ostella myös netistä.

Tori nyt kuitenkin vielä toimi hyvin, joten jospa sitten sitä jatkossakin alkaisi käyttämään. Tai pystyy muitakin käyttämään jos joku muu ostaa niistä ja suostuu postittamaan sopivasta summasta.

Sain eilen Torin testattua ja hyvin toimi, ei huomannut eroa entiseen. Kahden myyjän kanssa koko illan kirjoiteltiin kuten aina yleensä :D ja saatiin sitten kaupat tehtyä toisen myyjän kanssa.
Monet myyjät eivät halua käyttää toridiilejä, joten vanhalla tavalla mennään edelleen.

Yllätyksenä tuli, että Posti ja Matkahuolto ei säilytä enää kuin 5 päivää paketteja ja sitten ne lähetetään takaisin.

Toinen yllätys oli, että laatikoita ei kuulemma enää saa mistään ja siksi ei voi ostaa mistään mitään... Tuo on kyllä jo paskennettu pahasti jos on totta. Täytyy varmaan itse alkaa postittamaan myyjille laatikoita :D

Kolmas yllätys oli, että normihintaisiin laatikoihin ei enää mahdu juuri mikään ja joutuu ostamaan XL paketin, joka maksaisi jotain 22,90€. Ja sitähän ei tietysti tule ostettua :D jos tuote on vaikkapa vain 15€.

Kaikilla tavoilla hankalaa on ja sivustoja huononnettu, laatikoita ei saa, Ebay ei enää kelpuuta maksukortteja, huutonetistä ei vielä osaa sanoa yms., mutta kirppareilta ei löydä läheskään kaikkea mahdollista, joten täytyy ostella myös netistä.

Tori nyt kuitenkin vielä toimi hyvin, joten jospa sitten sitä jatkossakin alkaisi käyttämään. Tai pystyy muitakin käyttämään jos joku muu ostaa niistä ja suostuu postittamaan sopivasta summasta.

Tuon takia itse toridiiliä käyttää myös, kun saa postituksen reippaaste halvemmalla ja isollakin paketti koolla

ToriDiili on riskimpi myyjälle kuin ostajalle. Myyjänä kannattaa ottaa edes yksi valokuva tuotetta pakatessa. Omalla kohdallani ei tosin ole huijareita tullut vastaan.

Kyllähän tuo vuoden voimassaolo aiheuttaa sen, että myyntitavarat hautautuu sinne muun ryönän joukkoon. Mielestäni pitkästä aikaa huono uudistus Torilta. 60 päivän taktiikalla voi nostaa sellaisia, joista kiinnostaa saada rahaa roskiin laittamisen sijaan, mutta tämä 365 aiheuttaa sen, että liian monella tavara jää vaan roikkumaan sinne listoille tehden selaamisesta vaikeampaa.

Toki tämä ei poista sitä, että jos laittaa arvokkaammassa elektroniikassa hinnan kohdalleen, niin kaupaksi se menee ihan varmasti, eikä yksikään tuote jää myymättä. Sen sijaan tuo halppiskura lähtee hiukan nihkeämmin eteenpäin.

Vanhempien ilmoitusten selaamista hankaloittaa vielä sekin ettei jotain osastoa pysty selaamaan kuin olikohan se 60 sivua.

Tai jossain perähikiällä jossa ei ole ostajakuntaa.
Pääkaupunkiseudulla kyllä aika lailla kaikki kelpaa ja menee kaupaksi.
Asukasluku ei ainakaan pieni ole, että ei siitä ole kiinni tai ainakaan ei luulis että olisi.

Myyt jotain mitä kukaan ei halua ostaa käytettynä tai sitten hinta ei ole kohdillaan.
Siitä en osaa sanoa voi olla toki sitäkin, mutta sitä en usko että hinta ei olisi kohdillaan.

Kyllähän tuo vuoden voimassaolo aiheuttaa sen, että myyntitavarat hautautuu sinne muun ryönän joukkoon. Mielestäni pitkästä aikaa huono uudistus Torilta. 60 päivän taktiikalla voi nostaa sellaisia, joista kiinnostaa saada rahaa roskiin laittamisen sijaan, mutta tämä 365 aiheuttaa sen, että liian monella tavara jää vaan roikkumaan sinne listoille tehden selaamisesta vaikeampaa.

Toki tämä ei poista sitä, että jos laittaa arvokkaammassa elektroniikassa hinnan kohdalleen, niin kaupaksi se menee ihan varmasti, eikä yksikään tuote jää myymättä. Sen sijaan tuo halppiskura lähtee hiukan nihkeämmin eteenpäin.
Näinpä, joutuu näkemään jokanen myyjä vaivaa enemmän jos viitsii
tai jos ei halua maksaa nostoista.
Olettaen että tavara ei mene kaupaksi pitkään aikaan.

Onko muille käynyt ToriDiilillä sillä tavalla, että ostaja on palauttanut paketin tarkastusjakson jälkeen? Mulle on nyt pari pakettia yhteensä yritetty palauttaa, mutta kumpaakaan en ole vastaanottanut. Toinen jätettiin sitten väkisin oven taakse. Kyseessä 10-20€ tuotteita ja ovat tietty ostajan omaisuutta, eikä varmaksi voi sanoa mitä paketissa olisi tullut. Ehkä näissä on saattanut kielimuuriakin olla, mutta yksityisten välisessä kaupankäynnissä ei ole tietenkään tuollaista palautusoikeutta sen 24h:n jälkeen, eikä siinäkään ole mitään katumuspalautusmahdollisuutta, vaan toimii lähinnä kusetuksissa, joissa tuote on rikki tai ei vastaa kuvausta.

En tiedä miten sen voi edes laittaa tulemaan takaisin. Toriko heille maksaa palautuksen samalla seurantanumerolla vai mitä ihmettä. Postin seuranta on näyttänyt paketin vastaanotetuksi ja sitten 2-5 päivän päästä noudosta lähteekin takaisin. Onhan se kummallista, kun paketit seilaavat edestakaisin. Ehkä Posti sen jäljellä olevan sitten jossain vaiheessa hävittää tai sekin tulee oven taakse. Oven taakse jo tulleen paketin ajattelin heivata suorilta roskiin töitten jälkeen.

Lähinnä mietin onko sattunut muillekin vai mitä helkuttia tuo oikein on? Torin sivuilla ei ole mitään mainintaa, että näissä olisi mennyt mitään pieleen jne.

Onko muille käynyt ToriDiilillä sillä tavalla, että ostaja on palauttanut paketin tarkastusjakson jälkeen? Mulle on nyt pari pakettia yhteensä yritetty palauttaa, mutta kumpaakaan en ole vastaanottanut. Toinen jätettiin sitten väkisin oven taakse. Kyseessä 10-20€ tuotteita ja ovat tietty ostajan omaisuutta, eikä varmaksi voi sanoa mitä paketissa olisi tullut. Ehkä näissä on saattanut kielimuuriakin olla, mutta yksityisten välisessä kaupankäynnissä ei ole tietenkään tuollaista palautusoikeutta sen 24h:n jälkeen, eikä siinäkään ole mitään katumuspalautusmahdollisuutta, vaan toimii lähinnä kusetuksissa, joissa tuote on rikki tai ei vastaa kuvausta.

En tiedä miten sen voi edes laittaa tulemaan takaisin. Toriko heille maksaa palautuksen samalla seurantanumerolla vai mitä ihmettä. Postin seuranta on näyttänyt paketin vastaanotetuksi ja sitten 2-5 päivän päästä noudosta lähteekin takaisin. Onhan se kummallista, kun paketit seilaavat edestakaisin. Ehkä Posti sen jäljellä olevan sitten jossain vaiheessa hävittää tai sekin tulee oven taakse. Oven taakse jo tulleen paketin ajattelin heivata suorilta roskiin töitten jälkeen.

Lähinnä mietin onko sattunut muillekin vai mitä helkuttia tuo oikein on? Torin sivuilla ei ole mitään mainintaa, että näissä olisi mennyt mitään pieleen jne.
Tuliko sinulle siis tavara takaisin postilla vai jätiktö paketin noutamatta?

Yksi case on hyvin tavanomaista, eli postin neiti ei merkkaa pakettia haetuksi, jolloin säilytysajan päättyessä tulee automaattikirjaus että paketti on tulossa takaisin. Mitään ei tuolloin tietysti oikeasti liiku postilla mihinkään enää

Niin kauan ja usein kun olen toridiilillä myynnyt niin ei ole käynnyt noin koskaan.

En kyllä tiiä mikä meno kun tolleen käy ei kuulosta kivalta kyllä yhtään että toivottavasti selviää mikä homman nimi oikein on.

Mikähän siinä on, että jos Toridiilinä tarjoat jonku summan niin sitä ei voi hylätä jos se ei miellytä? Makuutetaan varattuja rahoja pari päivää muuten vaan? Nytki menny yli vuorokausi jo tarjouksesta, eikä voi sanoa, että ei tiedä tuosta tai ole nähnyt sitä kun alkuun ei ollut toridiili ja kysyin siitä jonka jälkeen laittoi toridiilin päälle johon laitoin heti perään tarjouksen.

Mikähän siinä on, että jos Toridiilinä tarjoat jonku summan niin sitä ei voi hylätä jos se ei miellytä? Makuutetaan varattuja rahoja pari päivää muuten vaan? Nytki menny yli vuorokausi jo tarjouksesta, eikä voi sanoa, että ei tiedä tuosta tai ole nähnyt sitä kun alkuun ei ollut toridiili ja kysyin siitä jonka jälkeen laittoi toridiilin päälle johon laitoin heti perään tarjouksen.
Muutaman kerran käynyt niin, että se myyjä odottaa tarjouksen viimeisille tunneille ja sitten hyväksyy. Luultavasti odottaa vain, että jospa joku tarjoaisi enemmän. Olisihan se kyllä hyvä, jos tarjousta laittaessa voisi määrittää sen olevan voimassa 12, 24, 48h tms.

En kyllä tiiä mikä meno kun tolleen käy ei kuulosta kivalta kyllä yhtään että toivottavasti selviää mikä homman nimi oikein on.

Jep. Siinä mielessä kumma, että ei ole tullut mitään valituksia tuotteista. Ehkä ne on sitten mennyt rikki tai ei ole ollut yhtäkkiä mieluisia. Ei silti niin paljoa kiinnosta, että kyselisin ostajilta tai Torilta, mutta täällä voi taivastella. Lähinnä kummastelen, että miten ihmeessä Tori antaa palauttaa noita samalla tunnuksella jälkikäteen ja kenellä tulee mieleen palauttaa joku käytetty kympin tuote, kun rahaakaan ei saa takaisin.

Muutaman kerran käynyt niin, että se myyjä odottaa tarjouksen viimeisille tunneille ja sitten hyväksyy. Luultavasti odottaa vain, että jospa joku tarjoaisi enemmän. Olisihan se kyllä hyvä, jos tarjousta laittaessa voisi määrittää sen olevan voimassa 12, 24, 48h tms.

Noinhan se varmaan menee. Itse olen kuitenkin pitänyt hyvänä kauppatapana, että hylkään tarjouksen suoraan vaikka sanoilla "vähän enemmän pitäisi saada". Ikinä en ole saanut enemmän (niiltä tarjouksen tekijöiltä).

Minun rahojani on kerran makuutettu - ja se oli sinänsä ikävää, kun olin ostamassa Ryzen 7600:sta, niin tuli sitten muita myyjiä sillä aikaa linjoille, joilla olisin voinut tarjota samaa summaa, mutta en kehdannut, kun tuo tarjous oli sisällä ja "lähellä hyväksyntää". Tässäkin kävi ikävästi ja päädyin tilaamaan Proshopista 7500F:n, kun Torissa ei ymmärretty, että se on ihan sama prosessori, ilman näytönohjainta - niin en nyt maksa käytetystä 7600(X) enemmän kuin tuo uutena. Ja hintavänkääminen tietenkin tarjouksien muodossa, eikä mitään ulinaa YV:llä hinnasta. Ihan suoraan lähdin liikkeelle siitä, että pistin sen Toridiili-tarjouksen. Sen päällä sitten istuttiin melkein maksimit.

Jep. Siinä mielessä kumma, että ei ole tullut mitään valituksia tuotteista. Ehkä ne on sitten mennyt rikki tai ei ole ollut yhtäkkiä mieluisia. Ei silti niin paljoa kiinnosta, että kyselisin ostajilta tai Torilta, mutta täällä voi taivastella. Lähinnä kummastelen, että miten ihmeessä Tori antaa palauttaa noita samalla tunnuksella jälkikäteen ja kenellä tulee mieleen palauttaa joku käytetty kympin tuote, kun rahaakaan ei saa takaisin.

Nämä voi palautua, jos niitä ei haeta pakettiautomaatista. Se on kyllä kumma, jos eivät hae ostamaansa tuotetta, mutta joillakin voi olla elämänhallinta vähän hakusessa.

Eniten pettymyksiä aiheuttaa juuri nämä noin kympin kaupat, niin varsinkin halvat komponentit myyn mieluummin täällä. Siellä jotkut odottaa saavansa kympillä maailman parhaan diilin, vaikka yleensä - tässä hintaluokassa - minun myymässäni on jotain pieniä puutteita / se on vanha (viime vuosikymmeneltä) ja ostaja ei täysin hahmota sitä.

Nämä voi palautua, jos niitä ei haeta pakettiautomaatista. Se on kyllä kumma, jos eivät hae ostamaansa tuotetta, mutta joillakin voi olla elämänhallinta vähän hakusessa.

On ne haettu, tarkastusjakso kulutettu ja sitä myötä rahat menny maksuun. Sitte 2-5 päivän päästä viety paketti takaisin ja näkyy samassa seurannassa nuo merkinnät eli sehän täytyy olla palautus, eikä uuden paketin ostaminen yms. Sitä en käsitä miten näissä voi olla palautusmahdollisuus sen jälkeen, kun tarkastelujakso on mennyt ohi.

Statistiikka

Viestiketjuista
314 704
Jäsenet
84 879
Uusin jäsen
Lenni_niemi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom