Netin (digitaaliset) musiikkikaupat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 919
Tiedän tiedän, suoratoisto on in. Mutta jos haluaisi vähän vanhempaan tyyliin ostaa kappaleet itselle MP3 tiedostoina niin mitä tekkiläiset suosittelee ostokanavaksi? Haussa on siis kauppa josta löytyy laaja valikoima myös vanhempaa ja ei välttämättä niin suosittua musiikkia niin suomalaisilta kuin ulkomaalaisilta artisteilta. Haluttu formaatti on tosiaan MP3 ilman mitään DRM paskeita (en tiedä onko noita enää, joskus oli) koska musiikki pitää saada toimimaan omassa taustamusiikkijärjestelmässä.

Olen pitkään itse käyttänyt Musa24.fi palvelua vaikka se ei mitenkään loistava ole, niin olen ollut liian laiska etsimään uutta. Nyt alkoi vihdoin tarpeeksi vituttamaan niiden sivuston huonous kun sieltä aina vakuutellaan että laitetaan viestiä eteenpäin ja parannetaan sivustoa mutta mitään ei ole tapahtunut. Eniten tökkii umpisurkea haku joka on kuin haulikolla ampuisi kauas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
634
Luulisin kyllä, että jos mitä tahansa musiikkia on ylipäätään julkaistu digitaalisena latauksena, se löytyy parhaalla todennäköisyydellä nimenomaan suurimmista kaupoista kuten Google, iTunes ja Amazon. Pienemmät artistit/levy-yhtiöt käyttävät kuitenkin jotain aggregaattoreita musiikkinsa levitykseen, josta joutuvat joka tapauksessa maksamaan jotain, enkä siinä kohtaa keksi miksi he jättäisivät suurimmat kaupat pois jakelusta kun niistä löytyy suurin kuuntelijamassa.

Eikä noita DRM-hommia taida enää olla käytössä, ei ainakaan Google Playssä ole, ja iTunesin matskutkin saa konvertoitua MP3:ksi ilman rajoitteita.

Ja tuli vilkaistua tuota Musa24.fi -kauppaa, koska en siitä ollut ennen kuullut. Ainakin hintavertailussa häviää pystyyn suuremmille kaupoille. Sinkuista otetaan 1,69 ja albumeista ~14 euroa, kun suuremmissa kaupoissa nämä ovat yleensä 0,99 tai 1,29 ja albumista maksimissaankin 12,99 (yleisemmin 9,99). Joten aika kallis on, minkä tietysti ymmärtää kaupan itsensä kannalta jos tuolla yritetään jotain viivan allekin saada.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Jep, vuosia jo iTunesista löytänyt ja ostanut ne biisit/levyt mitkä haluan vaikkapa MP3:na tms. säilyttää. Muuten en moista softaa edes koneella pitäisi, mutta joskus on jotain että pitää saada ne tiedostoksi, niin en ole muita edes kokeillut (pl. trancet ja technot yms. jotka taas paremmin löytyy omista kaupoistaan).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 919
Pitääpäs testa vaikka tuota googlea sitten. Tuossa Musa24 eniten viehätti se että maksun pystyi suorittamaan verkkopankista eli mitään kortin tietoja ei mihinkään tarvinnut pistellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 919
Onko tuossa google playssa jotain ostoskoria? Mitä äkkiä katsoin niin en hoksannut mitään "lisää ostoskoriin" hommaan vaan klikkaamalla hintaa päädytään suoraan maksu vaiheeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 919
Kyllä se näin on että tuossa google playssa jokainen kappale on ostettava erikseen eli siis jokaisesta eri veloitus, ellet osta koko albumia kerralla. Aika kämyinen juttu.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
954
Cdbaby ja bandcamp ovat sellaisia mistä itse olen ostanut musiikin, jota ei ole fyysisellä CD:llä saatavilla. Hyvin ovat toimineet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 807
Viestejä
4 204 276
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom