• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut Neste Pro pienkonebensiinit 5L 35e/2kpl

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
990
Tuote: Neste Pro 2T tai 4T-pienkonebensiini 5L kanisterit
Tarjoushinta: 35€/2kpl (=17,50€/kpl, 3,50€/L), vaatii Motonetin kanta-asiakkuuden
Normaalihinta: 43,80€/2kpl (=21,90€/kpl, 4,38€/L)
Kauppa: Motonet
Voimassa: Tarjous voimassa 23.6.2024 asti
Linkki:
Promokoodi: -

Kommentti tarjouksesta: "Premium" polttoainetta pihan päristimiin (ruohonleikkurit, trimmerit, moottorisahat, perämoottorit, jne) kesän kuumimpaan päristelyaikaan. HUOM! Kanta-asiakastarjous.

Halvemmalla kuin halpamerkkien vastaavat normaalihintaisena, esim.
- Bauhaus: Xpert ja Teho+ 3,58€/L
- K-rauta: PROF 3,59€/L tarjouksessa (norm. 3,99€/L)
- Tokmanni: AG-3,98€/L
- Puuilo: Norrköping 3,98€/L
- Hankkija: Aspen (4T) 4,39€/L

Pienmoottoribensiini ei hartsiinnu tai muuten vanhene seisoessa. Polttoainejärjestelmää ei tarvitse tyhjentää pitemmänkään käyttötauon ajaksi. Tuote sopiikin hyvin erilaisten pienkoneiden talvisäilytykseen.

edit. lisätty kommenteissa mainittu Aspen vertailuun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 194
Onko tälle oikeasti jotain tarvetta vai onko koko pienkonebensa vain mainoskikka?

Perheestä löytyy Stihl 024 AV moottorisaha joka ei 40 vuoteen ole nähnyt mitään pienkonebensaa vaan aina on otettu mittarista ja sekoitettu itse öljyt. Aina seissyt talvet käyttämättä ilman että on tehty mitään. En muista että polttoainepuolelta olisi ikinä korjattu. Ruohonleikkuri on myös kymmenisen vuotta toiminut myös hyvin ilman mitään pienkonebensoja vaikka aina talvet seisoo käyttämättä.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
8
Onko tälle oikeasti jotain tarvetta vai onko koko pienkonebensa vain mainoskikka?

Perheestä löytyy Stihl 024 AV moottorisaha joka ei 40 vuoteen ole nähnyt mitään pienkonebensaa vaan aina on otettu mittarista ja sekoitettu itse öljyt. Aina seissyt talvet käyttämättä ilman että on tehty mitään. En muista että polttoainepuolelta olisi ikinä korjattu. Ruohonleikkuri on myös kymmenisen vuotta toiminut myös hyvin ilman mitään pienkonebensoja vaikka aina talvet seisoo käyttämättä.
On. Se esimerkiksi ei haise samalla lailla kun tavallinen bensiini (niin ennen palamista kuin sen jälkeenkään). On myös aina tasalaatuista, ei muutu öljyn määrä sekoittajan mukaan.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
887
Meillä ainakin toiminut paremmin kuin normi bensa. Kokemusta vain ruohonleikkurista. Voi jättää tankkiin talvisäilytyksen yli. Käynnistyy helpommin. Ei käryä. Ei haise.
Oon hakenut suoraan mittarista. En tiedä mitä nykyään on mittarihinta, aikaisemmin ollut halvempaa kuin nämä valmiit tonkat.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
825
Onko tälle oikeasti jotain tarvetta vai onko koko pienkonebensa vain mainoskikka?
Kokeile kaataa pienkonebensaa ja pumppubensaa (E5-E10) lasiin, niin eka näyttää vedeltä ja toinen on kusenkeltaista (likaista).

Tähän tarjoukseen vinkkinä, että kannattaa hakea pienkonebensa Nesteen pumpulta, maksaa jotain 2.3-2.4 €/litra (4T). Suomesta löytyy 20 asemaa: Neste-asemat kartalla, hae lähin asema!
Välillä myös Tokmanni, Minimani, Halpa-Halli, Rusta yms. ovat myyneet omia merkkejä 15 € 5l.

Hyvää tavaraa mm. mopossa, kun en halua haista 2T bensalle, kuin teinit. Eikä tarvitse olla joka vuosi puhdistamassa kaasaria hartsista mun pienillä kilometreillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
172
Myös pienkonebensoissa on laatueroja. Parempilaatuiset kuten esim. Aspen säilyy ainakin viisi vuotta toimivana.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 647
Onhan se ihan eri tavaraa kun ei ole bentseeniä eikä kai etanoliakaan. Ei edes haise bensalle. Oma ruohonleikkuri lähtee joskus huonosti lämpimänä käyntiin, niin normibensalla pölläyttää mustat savut silloin, pienkonebensalla ei tule mustaa. Ja kyllähän sitä varsinkin tyynellä ilmalla seisoo siinä pakokaasupilvessä ruohoa leikatessa. Muuten en hyödystä osaa sanoa, mutta eri tavaraa kuitenkin kuin perusbensa.
 
Liittynyt
18.10.2021
Viestejä
21
Onko tälle oikeasti jotain tarvetta vai onko koko pienkonebensa vain mainoskikka?

Perheestä löytyy Stihl 024 AV moottorisaha joka ei 40 vuoteen ole nähnyt mitään pienkonebensaa vaan aina on otettu mittarista ja sekoitettu itse öljyt. Aina seissyt talvet käyttämättä ilman että on tehty mitään. En muista että polttoainepuolelta olisi ikinä korjattu. Ruohonleikkuri on myös kymmenisen vuotta toiminut myös hyvin ilman mitään pienkonebensoja vaikka aina talvet seisoo käyttämättä.
Olen kans aivan samaa mieltä. Ruohonleikkuri, trimmeri ja moottorisaha olleet parikymmentä vuotta käytössä.
Itse sekoitetulla bensalla ja toimivat. En ole tyhjentänyt talveksi ja syksyistä sekoitebensaakin olen käyttänyt.
Ja esim. tänä keväänä. Ruohonleikkurissa jäljellä viimekautista bensaa tankissa, lisäsin tankin täyteen ja lähti ensimmäisellä nykäisyllä käyntiin. Ei mitään savuja yms. Aika hyvä on muutenkin käynnistymään, mutta, oli se kiva taas huomata että Viikinki toimii kuin uutena.

Olen sitä mieltä että laitteessa on jotain vikaa, tai käyttäjä lähtöinen ongelma jos savuttaa. Viking, Stihl ja Husqvarna näkyy lukevan kyljessä, joten noilla on toiminut. Ihan halvoista laitteista ja tuntemattomammista merkeistä en tosin tiedä että pitääkö niille olla erilaista bensaa.
Huolto ei ole vaikeaa, kallista eikä aikaa vaativaa. Suodattimien, tulppien ja öljyn vaihto tarvittaessa niin aika ikuisia laitteita ovat kun säilyttää kuivassa.

"Kokeile kaataa pienkonebensaa ja pumppubensaa (E5-E10) lasiin, niin eka näyttää vedeltä ja toinen on kusenkeltaista (likaista)."
Onko kusenkeltainen viini likaista? Ja kirkas vesi puhdasta?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
52
Meillä vanhat ruohonleikkurit toimivat ja lähtevät käyntiin talvenkin jälkeen ihan normibensalla, vanhemmat sahat käyvät normibensalla ja hyvällä 2t-öljyllä lähinnä, mutta uudemmissa on käytetty ja käytetään vain valmisbensaa. Tähän on taas lähinnä kaksi syytä. Toinen pääkäyttäjä ei koe käryjä minkäänlaiseksi ongelmaksi ja toisaalta jos sahalla on sahattu vain normibensalla, saattaa ainakin joillain merkeillä tulla ongelmia kun vaihtaa alkylaattiin.
Itse en viitsi enää haistella käryjä, esim. Stihlin bensa ei haise käytännössä ollenkaan. Toisaalta kulutus ei ole niin suurta että hinta olisi merkittävä tekijä.

Jokainen tavallaan ja noissa päristimissä on eroja jo iän puolesta. Joillain tuntuu myös olevan kummallisia ongelmia oli tankissa sitten mitä tahansa...
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
825
Onko kusenkeltainen viini likaista? Ja kirkas vesi puhdasta?
Neste, joka käytännössä kaikki kotimaan liikennepolttoaineet valmistaa, ei tee liian puhtaita liikennepolttoaineita, koska jätteiden käsittely maksaa. On halvempi sekoittaa valmistuksessa syntyneet jätteet polttoaineen mukaan, kuitenkin että se alittaa normin.
Liikennekäytössä likaiset polttoaineet palavat puhtaammin, koska ajoneuvojen moottorit ovat tietokoneohjattuja ja isommissa, moderneissa moottoreissa palaminen on puhtaampaa, kuin siinä 60-luvun tekniikan pienkoneessa. Autoistakin kaasuttimet katosivat liki 40v sitten.

En valehtele, kun sanon että kaasuttimista löytyi joka vuosi hartsia, kun käytin pumppubensoja talvisäilytyksissä.
Aika hyvä on muutenkin käynnistymään, mutta, oli se kiva taas huomata että Viikinki toimii kuin uutena.
Mistä tiedät että käy kuin uutena? Jos ei ole verrokkia, niin et varmasti huomaa tehohäviötä sahassa tai muussa pienlaitteessa. Toi, että laite käy, on aika ympäripyöreä kuvaus.
Laitan tähän kuvan kahdesta omasta Viking leikkurista, joilla on ajettu 50h, toisessa on aina 98e5, toisessa pienkonebensa, voit arvata kummassako (en ole puhdistanut putkea ja molemmissa alkuperäinen.):
Putki.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2023
Viestejä
34
Neste, joka käytännössä kaikki kotimaan liikennepolttoaineet valmistaa, ei tee liian puhtaita liikennepolttoaineita, koska jätteiden käsittely maksaa. On halvempi sekoittaa valmistuksessa syntyneet jätteet polttoaineen mukaan, kuitenkin että se alittaa normin.
Liikennekäytössä likaiset polttoaineet palavat puhtaammin, koska ajoneuvojen moottorit ovat tietokoneohjattuja ja isommissa, moderneissa moottoreissa palaminen on puhtaampaa, kuin siinä 60-luvun tekniikan pienkoneessa. Autoistakin kaasuttimet katosivat liki 40v sitten.

En valehtele, kun sanon että kaasuttimista löytyi joka vuosi hartsia, kun käytin pumppubensoja talvisäilytyksissä.

Mistä tiedät että käy kuin uutena? Jos ei ole verrokkia, niin et varmasti huomaa tehohäviötä sahassa tai muussa pienlaitteessa. Toi, että laite käy, on aika ympäripyöreä kuvaus.
Laitan tähän kuvan kahdesta omasta Viking leikkurista, joilla on ajettu 50h, toisessa on aina 98e5, toisessa pienkonebensa, voit arvata kummassako (en ole puhdistanut putkea ja molemmissa alkuperäinen.):
Pienkonelitku on vaan niin paljon kalliimpaa että säästät about uuden leikkurin verran laitteen käyttö aikana kun vaihdat pumppubensaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
15
Meillä vanhat ruohonleikkurit toimivat ja lähtevät käyntiin talvenkin jälkeen ihan normibensalla, vanhemmat sahat käyvät normibensalla ja hyvällä 2t-öljyllä lähinnä, mutta uudemmissa on käytetty ja käytetään vain valmisbensaa. Tähän on taas lähinnä kaksi syytä. Toinen pääkäyttäjä ei koe käryjä minkäänlaiseksi ongelmaksi ja toisaalta jos sahalla on sahattu vain normibensalla, saattaa ainakin joillain merkeillä tulla ongelmia kun vaihtaa alkylaattiin.
Itse en viitsi enää haistella käryjä, esim. Stihlin bensa ei haise käytännössä ollenkaan. Toisaalta kulutus ei ole niin suurta että hinta olisi merkittävä tekijä.

Jokainen tavallaan ja noissa päristimissä on eroja jo iän puolesta. Joillain tuntuu myös olevan kummallisia ongelmia oli tankissa sitten mitä tahansa...
Näitä ongelmia oon kuullut myös. Varsinkin jos vanhempi saha. Eli jos ennen sahattu seoksella, niin kannattaa jatkaa myös seoksella. Uuteen laitteeseen sitten alusta asti pienkonebensaa.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 677
Pienkonelitku on vaan niin paljon kalliimpaa että säästät about uuden leikkurin verran laitteen käyttö aikana kun vaihdat pumppubensaan.
VPowerilla ainaskin mää ajelen Husku Rideria, säilyy ja ei aiheuta ongelmia.
 
Liittynyt
14.02.2024
Viestejä
12
Itsellä ainakin ruohonleikkurin B&S moottori kävi epätasaisesti 98:lla ja pienkonebensalla kävi paremmin. Muistelisin joltain YouTube -videolta joskus kuulleeni, että tuo etanoli ei olisi hyvä pienkoneissa. Täällä näemmä väitetään samaa Pienkonebensiini - ainoa oikea pienkoneen polttoaine. Mutta enpä tiedä onko noissa jutuissa perää. Minulla myös riittää 5l kannu kesäksi, että ei ihan heti tule uuden leikkurin hintaa tuhlattua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 779
Trimmerillä ja moottorisahalla ajaessa mukavaa kun ei käryä oikeastaan yhtään, ja jos tuota muutama kannu vuodessa menee niin ei tunnu missään rahallisesti. Käyttömukavuudessa ero on vaan niin iso.

Tätä 4t pienkonebensaahan löytyy ihan mittareista nesteen asemilta jos haluaa omat öljyt sekottaa/ajella 4t koneella, en hintaa ole kattonut mutta luulis sen jossain 2,5e/litra pyörivän? Toimiskohan tämä vanhassa 2t perämoottorissa, tuo vanha suzuki savuttaa niin pahasti että pienissä ajoissa vois oikeasti käyttää sitä.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 632
Olen vannoutunut itse sekoittaja jo 30 vuotta, mutta nyt on niiin kovat myyntipuheet, että käyn hakemassa molempia kanisterit. Löytyy kaikki bensapäristimet mitä ihminen mökillä tarvitsee, joten tuun haukkuu kaikki syyskuussa jos ei ole tuonur parannusta. 15l meni viime kesänä kaikkiin näihin, joten ihan sama maksaako se 1.5€/l vai 3€/l
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
110
2,749€/l näkyi olevan 4t-pienkonebensa letkussa Pirkkalan Nesteellä tänään.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 847
Yhdyn kyllä ylläoleviin, jos leikkureihin ja moottorisahaan menee se 30-40 litraa vuodessa niin iloisesti maksan pari kymppiä preemiota siitä että kaikki paikat ei haise 2t:lle ja vehkeet pysyy puhtaampina. Varmaan 10 vuotta menin letkubensalla ja itse sekoitellen, nykyään mietin vaan että miksi.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
465
Itsellä ainakin ruohonleikkurin B&S moottori kävi epätasaisesti 98:lla ja pienkonebensalla kävi paremmin. Muistelisin joltain YouTube -videolta joskus kuulleeni, että tuo etanoli ei olisi hyvä pienkoneissa. Täällä näemmä väitetään samaa Pienkonebensiini - ainoa oikea pienkoneen polttoaine. Mutta enpä tiedä onko noissa jutuissa perää. Minulla myös riittää 5l kannu kesäksi, että ei ihan heti tule uuden leikkurin hintaa tuhlattua.
Eikös noissa B&S ole oma öljysäiliö erikseen? Jossa siis pelkkää öljyä. Ainakin omassa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 815
Viestejä
4 272 125
Jäsenet
71 562
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom