Nenästä kiinnipitäminen veteen hypätessä

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Olen aina ihmetellyt näitä jotka pitävät nenästä kiinni kun hyppäävät veteen. Miksi? Eivätkö he ymmärrä, että nenään ei mene vettä, ellei hengitä sisään sitä kautta, kun nenä on vedessä?

Toinen huomio asiaan liittyen, että monet heistä ovat naisia.

Mistä tämä käytös voisi johtua?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Olen aina ihmetellyt näitä jotka pitävät nenästä kiinni kun hyppäävät veteen. Miksi? Eivätkö he ymmärrä, että nenään ei mene vettä, ellei hengitä sisään sitä kautta, kun nenä on vedessä?

Toinen huomio asiaan liittyen, että monet heistä ovat naisia.

Mistä tämä käytös voisi johtua?
Eiköhän se ole vain kokemattomampien uimareiden tapa estää ikävä tunne siitä kun vettä menee nenään? Ihmiset ovat erilaisia, eivätkä kaikki omaa luontaista kykyä sukeltamiseen ilman että vetävät nenän kautta ilmaa, tai siis vettä.

Vastaavat varmaan mahtuvat jatkossa tänne, kun ei tällaisita mitään varsinaista keskustelua kuitenkaan irtoa --> Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Edit. Hidas
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Olen aina ihmetellyt näitä jotka pitävät nenästä kiinni kun hyppäävät veteen. Miksi? Eivätkö he ymmärrä, että nenään ei mene vettä, ellei hengitä sisään sitä kautta, kun nenä on vedessä?

Toinen huomio asiaan liittyen, että monet heistä ovat naisia.

Mistä tämä käytös voisi johtua?
Kyllä sinne nenään menee valitetavasti vettä esim. kuperkeikkaa sukeltaessa jos ei ole pyykkipoikaa nenässä.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 836
Menee kyllä jo fysiikan lakien vastaiseksi jos väittää ettei avoimeen reikään voi hypätessä mennä vettä vai onko sulla nenässä jokin sulkijalihas?

Se sitten on taas eri asia että ketä ja se haittaa ja ketä ei. Itseäni se kyllä vituttaa ja siksi puhallan nenästä ilmaa ulos juuri veteen osuessa.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Kyllä sinne nenään menee valitetavasti vettä esim. kuperkeikkaa sukeltaessa jos ei ole pyykkipoikaa nenässä.
Ilman muuta. Ihan fysiikan lakien mukaan mennään. Tuonkin voi estää puhaltamalla ilmaa nenästä samalla.

Nyt oli kuitenkin kyse veteen hyppäämisestä.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Menee kyllä jo fysiikan lakien vastaiseksi jos väittää ettei avoimeen reikään voi hypätessä mennä vettä vai onko sulla nenässä jokin sulkijalihas?

Se sitten on taas eri asia että ketä ja se haittaa ja ketä ei. Itseäni se kyllä vituttaa ja siksi puhallan nenästä ilmaa ulos juuri veteen osuessa.
Suosittelen paneutumaan siihen fysiikkaan jos tuollaista väität. Kannattaa pitää mielessä, että se putki on toisesta päästä kiinni. Voit opiskelun jälkeen simuloida asiaa laittamalla lasin väärin päin veteen, vesi ei täytä lasia.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Nenään ei mene vettä, vaikka hyppäisi Niagaraan. Tosin se saattaa olla huolista pienin silloin.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
288
Itsekin mietin aluksi että miksi näin pienestä asiasta piti tehdä ketju vaikka olen myös miettinyt miksi jotkut pitävät nenästään kiinni veteen hypätessä. Sitten mietin tarkemmin ja testailin vähän ja huomasin että osaan pidättää hengitystä kolmella eri tavalla:
1: suu voi olla auki ja silti hengitys ei kulje
2: suu kiinni ja hengitys ei kulje mutta ilmatie suun ja nenän välillä on auki, voi siirtää ilmaa suun ja nenän välillä muuttamalla suun tilavuutta
3: suu kiinni eikä hengitys kulje eikä suun ja nenän välinen ilmatie ole auki, ilmeisesti nielaisutoiminnosta kyse jonka voi jättää "päälle" halutessaan
Voisin kuvitella että läheskään kaikki eivät hallitse noita toimintoja täysin ja/tai veteen osuessaan tekevät noilla toiminnoilla vaistomaisesti jonkin liikkeen jolla saavat vettä nenäänsä. En tunne anatomisia termejä mutta tuollaisia asioita vai satuin juuri huomaamaan.

Edit: itseasiassa taitaa olla neljäskin tapa jonka osaan:
4: suu voi olla auki, hengitys ei kulje eikä suun ja nenän välinen yhteys ole auki mutta kyse ei ole nielaisutoiminnosta

Olipas jännää vähän aikaa testata mihin ihmiskeho pystyy...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 836
Suosittelen paneutumaan siihen fysiikkaan jos tuollaista väität. Kannattaa pitää mielessä, että se putki on toisesta päästä kiinni. Voit opiskelun jälkeen simuloida asiaa laittamalla lasin väärin päin veteen, vesi ei täytä lasia.
No kokeileppa heittää se lasi sinne veteen ja katso muuttuuko tilanne :facepalm:
Huoh, eiköhän tämä oma panos tähän ketjuun nyt ollut tässä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 262
Jos en joko pidä nenästä kiinni tai puhalla menen kautta ilmaa ulos lähes koko ajan kun olen veden alla niin minulle menee vettä nenään.

Aivan sama rikkooko se fysiikan lakeja, olenko vammainen ja en osaa olla hengittämättä vai mikä on, mutta vettä siellä nenässä joka tapauksessa on ja se tuntuu ikävältä. Siksi pidän nenästä yleensä kiinni, kun hyppään veteen. Jos menen rauhassa veden alle, niin nenän kautta ulos puhaltelu toimii
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Tavallaan huvittava aihe, mutta olen itsekin miettinyt tätä. En tosin ole nähnyt tuota vähään aikaan. Luulin alunperin että se on jokin jenkkikulttuuri-ilmiö joka kuoli 90-luvulla, mutta ilmeisesti jotkut edelleen tekevät tätä.

Jos tämä on ongelma ja ette hengitä nenän kautta ilmaa sisään (tai ainakin luulette niin) niin opetelkaa työntämään nenällänne ihan äärimmäisen pieni määrä ilmaa ulos. Tarkoitus ei ole varsinaisesti työntää ilmaa ulos nenän kautta vaan ainoastaan pitää huoli että ilma pysyy välikappaleena sieraimen ja veden välissä jolloin vesi ei mene nenään. Ennen pitkään opitte olemaan hengittämättä tai käyttämään nenää vain yhteen suuntaan veden alla ja silloin tämä tulee käytännössä automaattisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Juosten pääsee nopeammin. Ulos pitää mennä miljoonasta syystä. Luettelenko vai kerrotko ensin miksi pitää hypätä veteen?
Katsoppas vaikka ensi kerralla uintikisoissa hyppäävätkö uimarit veteen jalat edellä. Varmaan keksit itsekin syyn miksi eivät.

Lisäksi on olemassa uimahyppykilpailuja ja jostakin se harjoittelu siihenkin touhuun on aloitettava.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 138
Katsoppas vaikka ensi kerralla uintikisoissa hyppäävätkö uimarit veteen jalat edellä. Varmaan keksit itsekin syyn miksi eivät.

Lisäksi on olemassa uimahyppykilpailuja ja jostakin se harjoittelu siihenkin touhuun on aloitettava.
No uimahyppykilpailut nyt on vielä hullumpaa ajanhukkaa. Varsinkin jos menee nenään vettä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 128
Suosittelen paneutumaan siihen fysiikkaan jos tuollaista väität. Kannattaa pitää mielessä, että se putki on toisesta päästä kiinni. Voit opiskelun jälkeen simuloida asiaa laittamalla lasin väärin päin veteen, vesi ei täytä lasia.
Suosittelemaan sinua itseäsi vaan tutustumaan siihen fysiikkaan, ja yrittämään ymmärtää, mikä ero on ihmisen keuhkoilla ja vesilasilla.

Ihmisen keuhkoissa on monta litraa tilaa, ja niiden keuhkojen tilavuus muuttuu helpolla.

Ihmisen nenän tilavuus on muutamia kuutiosenttimertejä, eli karkeasti ottaen luokkaa melkein tuhat kertaa vähemmän kuin keuhkojen tilavuus.

Eli ei tarvita kuin luokkaa tuhannesosan paine-ero, että se keuhkoissa oleva ilma puristuu sen verran, että sinne nenään mahtuu muutama kuutiosenttimetri vettä, olettaen että keuhkojen tilavuus pysyy samana.

Ja se tuhannesosan luokkaa oleva paine-ero syntyy hyvin helpolla vaikka mistä, esimerkiksi vedenvastuksesta kun ihmisen nenä osuu siihen vedenpintaan. Samoin se syntyy hyvin helpolla siitä yläpuolella olevasta vedestä, kun nenä uppoaa syvemmälle veteen. Sentin syvyys itseasiassa jo riittää tuollaiseen tuhannessosan paine-eroon.

Mutta jos ihminen vaikka hengittää sisäänpäin, niiden keuhkojen tilavuus suurenee, eikä tarvita edes mitään paine-eroa siihen, että sinne nenään menee vettä.

Käytännössä ihmisen pitää jännittää hengityslihaksiaan huomattavasti työtä, että tuottaa keuhkoihinsa paineen, joka pitää varmasti estää sitä vettä menemästä sinne nenään, että ulkopuolella oleva paine ei kasva suuremmaksi kuin keuhkojen paine.

Ja jos ihminen ei yhtään jännittäisi hengityslihaksillaan keuhkojensa tilavuutta pienemmäksi, jo metriin sukeltaminen aiheuttaisi paineen, joka puristaisi siellä keuhkoissa olevan ilman n. 9% pienempään tilaan, eli 5 litran keuhkoihin menisi melkein puoli litraa vettä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 595
Laskin helvetinmoisesta vesiliukumäestä etelässä, aina meni nenään vettä viisi litraa loppupläjäyksessä ja hävetti röhiä tiehyet limoineen auki. Sitten tuli mieleen kaikki se kuvasto, jossa nenää pidetään kiinni uimahypyissä: heureka.

Kiitos nenänpitelijänaiset!

Plausible: nenään voi mennä vettä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
17
Hyppytornista hypätessä jalat edellä nenään meni vettä. Muutkin seurueessa valittivat samaa. Nenänpitely auttoi.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Suosittelemaan sinua itseäsi vaan tutustumaan siihen fysiikkaan, ja yrittämään ymmärtää, mikä ero on ihmisen keuhkoilla ja vesilasilla.

Ihmisen keuhkoissa on monta litraa tilaa, ja niiden keuhkojen tilavuus muuttuu helpolla.

Ihmisen nenän tilavuus on muutamia kuutiosenttimertejä, eli karkeasti ottaen luokkaa melkein tuhat kertaa vähemmän kuin keuhkojen tilavuus.

Eli ei tarvita kuin luokkaa tuhannesosan paine-ero, että se keuhkoissa oleva ilma puristuu sen verran, että sinne nenään mahtuu muutama kuutiosenttimetri vettä, olettaen että keuhkojen tilavuus pysyy samana.

Ja se tuhannesosan luokkaa oleva paine-ero syntyy hyvin helpolla vaikka mistä, esimerkiksi vedenvastuksesta kun ihmisen nenä osuu siihen vedenpintaan. Samoin se syntyy hyvin helpolla siitä yläpuolella olevasta vedestä, kun nenä uppoaa syvemmälle veteen. Sentin syvyys itseasiassa jo riittää tuollaiseen tuhannessosan paine-eroon.

Mutta jos ihminen vaikka hengittää sisäänpäin, niiden keuhkojen tilavuus suurenee, eikä tarvita edes mitään paine-eroa siihen, että sinne nenään menee vettä.

Käytännössä ihmisen pitää jännittää hengityslihaksiaan huomattavasti työtä, että tuottaa keuhkoihinsa paineen, joka pitää varmasti estää sitä vettä menemästä sinne nenään, että ulkopuolella oleva paine ei kasva suuremmaksi kuin keuhkojen paine.

Ja jos ihminen ei yhtään jännittäisi hengityslihaksillaan keuhkojensa tilavuutta pienemmäksi, jo metriin sukeltaminen aiheuttaisi paineen, joka puristaisi siellä keuhkoissa olevan ilman n. 9% pienempään tilaan, eli 5 litran keuhkoihin menisi melkein puoli litraa vettä.
Mietippä hetki onko ilmatie keuhkoihin auki silloin kun pidättelet hengitystä veteen hypätessä. Koska se ilmatie ei ole auki, keuhkojen ilmatilavuudella ei ole väliä. Tämä selviää helposti vetämällä keuhkot ihan täyteen tai puhaltamalla keuhkot tyhjäksi, ja sitten hyppäämällä, lopputulos sama, ei vettä nenään.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 557
Olen aina ihmetellyt näitä jotka pitävät nenästä kiinni kun hyppäävät veteen. Miksi? Eivätkö he ymmärrä, että nenään ei mene vettä, ellei hengitä sisään sitä kautta, kun nenä on vedessä?

Toinen huomio asiaan liittyen, että monet heistä ovat naisia.

Mistä tämä käytös voisi johtua?

Itsellä pakko pitää kiinni, ainakin volttia jos tekee veden alla tms pyörivää liikettä. Joskus osasin pitää pihalla veden, mutta vuoden kun taukoa oli uimisesta niin enää ei osaa.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ehkä summa summarum suurin osa ihmisistä osaa tuon luonnostaan.

Vaikuttaisiko aikainen altustus veteen lapsuudessa tähän? Vauvoillahan tuo on kanssa täysin automaattista, eikä heille mene vettä nenään kun heitä sukellutetaan.
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Itsellä pakko pitää kiinni, ainakin volttia jos tekee veden alla tms pyörivää liikettä. Joskus osasin pitää pihalla veden, mutta vuoden kun taukoa oli uimisesta niin enää ei osaa.
Jep tuo on ihan luonnollista koska sieraimesi sojottaa pintaan päin ja liike on iso. Tästä syystä esim pitkiä aikoja väärinpäin vedessä olevat kuviokellujat pitävät nenäklipsua.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 557
Jep tuo on ihan luonnollista koska sieraimesi sojottaa pintaan päin ja liike on iso. Tästä syystä esim pitkiä aikoja väärinpäin vedessä olevat kuviokellujat pitävät nenäklipsua.

Nimenomaan.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Itse en ole koskaa pitänyt enkä pidä. Ja ne jotka pitävät ovat neitejä ja siinä vastaus ap:n kysymykseen. He ovat neitejä, sukupuolesta riippumatta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 128
[offtopic]

Itse en ole koskaa pitänyt enkä pidä. Ja ne jotka pitävät ovat neitejä ja siinä vastaus ap:n kysymykseen. He ovat neitejä, sukupuolesta riippumatta.
Kuinka huono itsetunto täytyy ihmisellä olla, että alkaa luokittelemaan toisia ihmisiä "neideiksi" vain sen takia, että he eivät osaa jotain yksittäistä asiaa, jonka itse osaa, ja voi kokea heihin jotain ylemmyydentunnetta.

Mutta kaipa se tosiaan on sitä, että kun löytää itsestään edes yhden taidon, jossa on parempi kuin jotkut muut, niin siitä pitää pitää kiinni.

Järjestäen kaikilla tällaisilla tapauksilla on myös "käyttäjä on rajoittanut profiilinsa katselua".

[/offtopic]

Ja ps. Itse osaan hypätä veteen pitämättä nenästäni kiinni. Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä minun miehiseen itsetuntooni.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Parempi pitää nenästä kiinni,vaikka ei hyötyä olisikaan ja hypätä jalat edellä,eipähän ainakaan murra niskojaan varsinkin vieraassa rannassa.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Huomautus - Asiaton käytös ja flametus. Eiköhän tuo teikäläisen mielipide tullut jo ensimmäisessä viestissä riittävän selvästi esille.
[offtopic]



Kuinka huono itsetunto täytyy ihmisellä olla, että alkaa luokittelemaan toisia ihmisiä "neideiksi" vain sen takia, että he eivät osaa jotain yksittäistä asiaa, jonka itse osaa, ja voi kokea heihin jotain ylemmyydentunnetta.

Mutta kaipa se tosiaan on sitä, että kun löytää itsestään edes yhden taidon, jossa on parempi kuin jotkut muut, niin siitä pitää pitää kiinni.

Järjestäen kaikilla tällaisilla tapauksilla on myös "käyttäjä on rajoittanut profiilinsa katselua".

[/offtopic]

Ja ps. Itse osaan hypätä veteen pitämättä nenästäni kiinni. Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä minun miehiseen itsetuntooni.
Mielensäpahoittajat ovat myös neitejä.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
[offtopic]



Kuinka huono itsetunto täytyy ihmisellä olla, että alkaa luokittelemaan toisia ihmisiä "neideiksi" vain sen takia, että he eivät osaa jotain yksittäistä asiaa, jonka itse osaa, ja voi kokea heihin jotain ylemmyydentunnetta.

Mutta kaipa se tosiaan on sitä, että kun löytää itsestään edes yhden taidon, jossa on parempi kuin jotkut muut, niin siitä pitää pitää kiinni.

Järjestäen kaikilla tällaisilla tapauksilla on myös "käyttäjä on rajoittanut profiilinsa katselua".
[/offtopic]
Samaa mieltä, ei tässä tarvitse mihinkään nimittelyyn ryhtyä. En toisaalta usko, että kyse on myöskään mistään ylemmyyden tunteesta koska tämän taidonhan osaa suurin osa ihmisistä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Niin, kuten jo heti alkuun todettiin, ihmiset ovat erilaisia. Kyseessä on kokemattomampien uimareiden tapa estää ikävä tunne siitä kun vettä menee nenään. Toisilla ongelma on pahempi kuin toisilla.

Järjestäen kaikilla tällaisilla tapauksilla on myös "käyttäjä on rajoittanut profiilinsa katselua".
Vai niin. Itseäsi mukaillen, kuinka huono itsetunto täytyy ihmisellä olla, että alkaa keksimään tällaisia sohvapsykologin luokitteluita?

Ja muutenkin, miten tuo nyt liittyy yhtään mihinkään? Kommentistasi päätellen et tiennyt, että tyhjän profiilin piilottaminen ei estä viestihistorian tarkastelua (klikkaat tunnusta ja sen jälkeen sitä viestimäärälinkkiä). Sitähän sinä tuolla viisastelullasi hait tässä takaa, eikö niin?

Tähän voit kuvitella sellaisen about joka toiseen viestiin viljelemäsi facepalm-ikonin.

/Offtopic
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 615
Veteen nyt ei muutenkaan kannata hypätä jos ei halua halvaantua
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
127
Eiköhän lähes jokaisen tännekin kirjoittelevan käytöksestä löytyisi selviteltävää, jos se ketään kiinnostaisi :D
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Toi veden joutuminen nenään on nyt aika hyvin väärin ymmäretty täällä jo AP:n toimesta. Veden joutuminen nenään tapahtuu JO silloin kun vettä menee sieraimiin ja sitä EI PYSTY estämään, tuskin edes ulos hengityksellä.

Itse kuulun myös noihin jotka pitävät nenäänsä kiinni veteen hypätessä (oli jalat edellä tai ei), koska en pidä siittä tunteesta nenässäni.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 617
Mielenkiintoinen topikki :D

Itse oon hyppinyt jonkun verran voltteja ja sen sellasia ihan 10 metristä asti ja en oo koskaan kokenut tarpeelliseksi pitää nenästä kiinni. Pää edellä hypätessäkään toi ei oo tarpeellista.

Nyt kun oikein funtsin niin nielun lukitsemalla jalat edellä hypättäessä se nenään mahdollisesti menevän veden määrä on niin pieni, ettei pääse sinne syvälle kirvelyvaiheeseen asti. Lisäksi tulee varmaan veteen mennessä päästettyä pikkasen ilmaa ulos nenän kautta automaattisesti.

Harjottelusta siis kiinni. Oon kyllä pienestä asti uinut todella paljon, että varmaan tutumpaa toi vedessä oleminen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 262
Itse oon hyppinyt jonkun verran voltteja ja sen sellasia ihan 10 metristä asti ja en oo koskaan kokenut tarpeelliseksi pitää nenästä kiinni. Pää edellä hypätessäkään toi ei oo tarpeellista.
Nimenomaan pää edellä hypätessä se ei lainkaan tarpeellista. Vesi kuitenkin virtaa (tai no oikeasti ihminen "virtaa" veden halki) silloin niin, että vettä ei oikein mene nenään

Nyt kun oikein funtsin niin nielun lukitsemalla jalat edellä hypättäessä se nenään mahdollisesti menevän veden määrä on niin pieni, ettei pääse sinne syvälle kirvelyvaiheeseen asti. Lisäksi tulee varmaan veteen mennessä päästettyä pikkasen ilmaa ulos nenän kautta automaattisesti.

Harjottelusta siis kiinni. Oon kyllä pienestä asti uinut todella paljon, että varmaan tutumpaa toi vedessä oleminen.
Varmasti on tottumuksesta kiinni ja henkilökohtaisesta anatomiasta, että mihin asti mennyt vesi tuntuu epämiellyttävältä
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
109
Aiheeseen vähän liittyen,muistan edelleen kun ala-asteella mentiin uimahalliin. Osasin silloin kyllä uida hyvin,mutta en uskaltanut hypätä veteen. No siellä sitten jokaisen piti hypätä hyppylaudalta veteen,kaikki muut muistaakseni uskalsi hypätä,itse hyppäsin lopulta opettajan kanssa... muistelisin että pelkäsin,että jos pää menee veden alle niin en pääse sieltä enää ylös.

Vasta paljon myöhemmin uskalsin hyppiä veteen ja juuri kun olin sen taidon oppinut,niin kerran uimarannalla joku vanhempi tyttö tönäisi mut laiturilta veteen. Onneksi olin oppinut hyppimään,muuten olisi voinut paniikki iskeä,vaikka uida osasinkin.

Toinen oli pää edellä hyppääminen,sitä joskus harjoittelin,mutta sitä en edelleenkään osaa enkä kyllä ole 15 vuoteen edes kokeillut.

Pienempänä hyppy 10m ei tullut kuuloonkaan,kerran sitten pienessä maistissa tuli hypättyä kympistä aikuisiällä. Silloinkin kyllä kuumotti että jos hyppy menee jotenkin vituiksi ja menetän tajunnan. Hengissä ollaan vielä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 060
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom