Lare
Error 404
- Liittynyt
- 13.11.2016
- Viestejä
- 4 394
Teenpäs tämmöisen ketjun, kun ongelmia oman RTX 3060:n ylikellotuksen kanssa. Mikään aiempi näytönohjain ei ole tuottanut vastaavaa työmäärää, vaikka yhteensä kahdeksan näytönohjaimen kellotuksesta kokemusta ennen tätä. Hommaa ei helpottanut sekään, että prossu oli myös epävakaa aiheuttaen hyvin outoja kaatumisia. Emolevyn bios-päivitys sotki LLC-tasot.
Tämän RTX 3060:n Corea voi ylikellottaa 2130Mhz asti ja 3D Mark Time Spy, Port Royal ja Fire Strike -stressitestit rullaavat ongelmitta läpi. Samoin Unigine Heaven, Superposition ja pelit, joissa ei ole säteenseurantaa. Mutta auta armias, jos menee pelaamaan jotain peliä, jossa on Ray Tracing, niin sitten kippaa välittömästi. Port Royalin pitäisi teoriassa testata myös RT-vakautta, mutta todellisuudessa näin ei tunnu olevan. Cyberpunk 2077:ssa etenkin Arasakan avaruusasemalla kellotukset on kovilla ja kerran kaatui jo latausruudussa. Aina kun luulen, että kortti on vakaa, niin sitten tulee joku outo kaatuminen.
Löysin ilmaisen benchmarkin Steamista, joka myös todella pistää kortin RT:n suhteen koville. 1080p, DLSS of ja loopilla pyörimään pitkäksi aikaa. Tuo löytää epävakaudet paljon nopeammin kuin pelit ja tällä hetkellä 2063Mhz vaikuttaisi vakaalta. Aika iso pudotus 2130Mhz:sta.
Boundary: Benchmark on Steam
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia RTX-näytönohjaimilla? Ja nostaako coren kellotus todellakin myös RT- ja Tensor-ytimien kelloja? Netissä lueskellut, että osa pitää tarkoituksella korkeampia kelloja peleille, joissa ei ole säteenseurantaa ja sitten RT päällä peleissä laskee kelloja. Itse kyllä mieluummin hakisin 24/7 ylikellot, jotka ovat vakaita kaikessa.
Tämän RTX 3060:n Corea voi ylikellottaa 2130Mhz asti ja 3D Mark Time Spy, Port Royal ja Fire Strike -stressitestit rullaavat ongelmitta läpi. Samoin Unigine Heaven, Superposition ja pelit, joissa ei ole säteenseurantaa. Mutta auta armias, jos menee pelaamaan jotain peliä, jossa on Ray Tracing, niin sitten kippaa välittömästi. Port Royalin pitäisi teoriassa testata myös RT-vakautta, mutta todellisuudessa näin ei tunnu olevan. Cyberpunk 2077:ssa etenkin Arasakan avaruusasemalla kellotukset on kovilla ja kerran kaatui jo latausruudussa. Aina kun luulen, että kortti on vakaa, niin sitten tulee joku outo kaatuminen.
Löysin ilmaisen benchmarkin Steamista, joka myös todella pistää kortin RT:n suhteen koville. 1080p, DLSS of ja loopilla pyörimään pitkäksi aikaa. Tuo löytää epävakaudet paljon nopeammin kuin pelit ja tällä hetkellä 2063Mhz vaikuttaisi vakaalta. Aika iso pudotus 2130Mhz:sta.
Boundary: Benchmark on Steam
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia RTX-näytönohjaimilla? Ja nostaako coren kellotus todellakin myös RT- ja Tensor-ytimien kelloja? Netissä lueskellut, että osa pitää tarkoituksella korkeampia kelloja peleille, joissa ei ole säteenseurantaa ja sitten RT päällä peleissä laskee kelloja. Itse kyllä mieluummin hakisin 24/7 ylikellot, jotka ovat vakaita kaikessa.