Narsismi suhteissa, narsistien uhrit, keskustelua ja vertaistukea

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Uskon hyvin vahvasti, että olen joutunut jonkinlaisen narsistin uhriksi.

Aloitin 2016 tapailemaan nettiystävää ja nähtiin ensimmäistä kertaa LIVE. Hän hurmasi minut täysin. Hän rakastui heti ja kutsui saunaan äitinsä luona, ei kuitenkaan kertonut liikaa itsestään. Hurahdin silti, koska hän oli upea mies. Miehenä paljastui, että ihastuin itse häneen sen jälkeen. Hän osteli jopa kondomeja niinpä sekin tapahtui kuukausia myöhemmin...

Hänellä ei ollut omaa paikkaa, vaan "asui jossain asuntolassa" minne ei saanut tulla. Jos sai tulla, niin hänen äidille, ja yötä ei saanut olla kuin harvoin. Kerran kävi minun luona ja minulle tuli Yllätyksenä, että osti ruokatuolleni töistä kotonani pelkkää NUUDELIA ja halpoja lihapyöryköitä, joissa ei ollut edes lihaa... No kysyin tätä, kiertellen ja kaartaen sanoi ettei ole rahaa. No hän ei jotenkaan sitten toista kertaa tullut ja vähän ajan päästä se näkeminen pk-seudullakin jäi välistä kun ei ollut ilmeisesti sitä rahaa liikkua. Keskustelimme facebookissa.

Yhtenä päivänä hän alkoi lähettää giffejä, haukkui minua, musiikkimakuani, hän vaikutti sekavalta ja jokainen keskustelu puhelimista päätyi riitaan. Ja minä olin kuulemma vika. Hän saattoi suuttua, että pidin Nokian älypuhelimista, kun hänestä ne on täyttä påskåå. Minulla oli myös hänen puhelinnumero, jos vastasi, piti hiljaisuutta tai kelasi YouTubesta jotain typeriä sinätuubapaska-videoita. Oli pakko lopettaa puhelut ja en soittanut enää. Facebook se vaan tiputteli hänen haukkuja, giffejä niin että jätin mutelle langan. Huomautin kolme kertaa.

Ëi lopettanut, estin.

6 kk olin clean. Sitten oli pakko ottaa yhteyttä kun muistelin ne "kivat hetket", seksi yksi niistä. Hän vastasi ja oli "kaivannut". Kaikki alkoi uudestaan näkemisillä joka hetki, hän rakasti ja ihaili, oli alun hyvä mies, kuten 2016... No se meni siihen että hän alkoikin vaatimaan matkoja, koska olin muka kohdellut häntä väärin, että hän lähetteli niitä giffejä yms.

Käytiin Virossa, Ruotsissa, Saksassa... Maksoin lennot ja kaiken. Syyksi kertoi miksei kommunikoinut hyvin, masennuksen ja ahdistuksen. Pyörykät ilman lihaa perusteli rahanpuutteella, vaikka käveli 500 euron kännykän kanssa, ilmeisesti oli xboxit ja ps:t solussa. Asui jossain asuntolassa mielenterveyspotilaille, osastollakin ollut, kuulemma kaikki terapeutit yms. roskaa, äitiin oli huono suhde, huoritteli sitä yms. Haukkui minua kun sanoin että tulen kello aamuviiden bussilla yhdeksäksi Helsinkiin niin mennään Viroon. "Minä en nouse ennen yhdeksää, idiootti". Haukkui musiikkimakuani, harrastuksiani. Ilkeili siitä että käyn yksin leffassa. Siellä se vaan itse nukkui 24/7 solussaan ja kävi äitiään huorittelemassa 1 krt vko.

Tammikuussa muuttokuviot esiin. Sai vihdoin asunnon. Valitti koko ajan asunnon puutteista huoltoon, isännöintiin, vuokranantajalle. Esim. osa oli ok, vanha hella, vaihdettiin. Sähkökytkentä mallia diy urakka, korjattiin. Mutta hän vaati wc-kannen vaihtoa koska siinä oli läikkä, joka ei pesemällä lähtenyt. Vaati uutta siivousta, koska asunnossa pölyä. Rikkoi tarkoituksella rullaverhon koska oli reikä, että sai uuden!!! Kaikkea oli... enemmän.

En ihmettele miksi huoltomies vihasi häntä... Muuton aikana minä pyöristyin. Puheluihin viesteihin ei vastausta edelleenkään. Kun hän muutti , autoin. Oli niin paljon tavaraa että 50 neliömetrin huoneisto oli TÄYNNÄ laatikoita. Kirjoja, dvd, cd, pelit, xbox, playstation, wii, tv... kaikkea oli seksileluja ym. Paljasti että oli sossun turvalla, muutti silti pk-seudulle!!! Minä rakastin häntä, pikkuhiljaa meni ohi kaikki. Oli etäinen, muka aina kiireinen, siksi ei vastaa. Kouluihin haki ammattia hakemaan 5 kertaa, viitenä kertana pääsi, muttei lähtenyt kun masensi. Nyt haki kuudetta, mutta en ole enää tekemisissä. Puhui veloista, 15 000+, en ihmetellyt mistä kun tätä tavaraa katsoin. Ei ollut edes kaappitilaa ja kun masentunut oli niin eihän ne ollut purettu edes 6 kk ajan. Aloin itse omatoimisesti, valitti 2h että vein pahvilaatikot ilman lupaa kierrätykseen?! Ja että ylipäätään yritin saada siistiksi kämpän.

Siivous. Ei tehnyt, vaikka valitti itse että pitäisi siivota kun oli pölyä. Va tilasi siivojan. Itsellä oli leipiä pitkin kämppää, astioita, ruokineen. Ulosotolta tuli kirjeitä, avaamatta kuukausia. Vessa oli ihan paskassa... siivosin sen taloa joka vklp ja selkä oli kipeänä, aikaa meni 6h, kun vielä pyykit ja muut. Ei kiitosta, haukkuja teit sen, tämän, tuon väärin. Idiotti siivoaa näin. Halusi uuden tv-tason koska keräsi pölyä, sanoin suoraan että siivoaisit joskus.

Sanoi että haen vaan draamaa...

Uuteen asuntoon piti ostaa tavaraa. Valitti kun sossu antoi vain 50 imuriin. Ei kukkaa osta 50 eur imureita. Ostin sille 150 euron imurin, koska EI tarkoitti päällekäymistä ja huakkumista. Hinnasta Ei saanut neuvotella, esim.99eur tarjousimuri ei kelvannut. Ostin imurin, pitikin olla viikon päästä robotti imuri, kun ei jaksanut raukka persettään nostaa sängyltä?? Velkoja makselin 100 eur joka kk, puhlut ja viestit laskuineen, oli 30 euron liittymä vaikkei ollut rahaa?? Ruoat maksoin käydessä. Silti osteli edessäni kirjoja yms. Kirjasto lähellä ja oli vielä kaapit täynnä itselläänkin, osaa ei lukenut koskaan. Kirjoja otti kirjastosta jatkuvasti, eikä jaksanut palauttaa, kun oli masentunut. Pisti minut usein palauttamaan kirjoja, joita ei ole edes lukenut sivuakaan.

Minulla meni vuoden aikana hänen rahaa 4 245 euroa.
Hänellä meni vuoden aikana minuun rahaa kirjaimellisesti 2 euroa!!!

Epäröin että hän saattaisi olla BPD (rajatilapersoonallisuus) jo 2016, mutta hän kielsi tämän. Tänä vuonna hänet diagnosoitiin vihdoin ja hän lopetti terapian, koska "oli hyödytöntä". Ei vain itse ole jaksanut mitään tehdä. Minulta salasi tuomionsa, joka selitti kaiken aikaan meidän epävakaan suhteen. Kun kävi ilmi että sain tietää, niin yritti kiistää diagnoosin olemassaolon ja piilotteli paperit sen jälkeen lukolliseen kassakaappiin. Hukkasi aina asiat, bussikortit, tapaamisajat, ajat busseihin, että minun piti ostaa uudet bussikortit, arvot, liput, tiketit... Hänen kotoa ei löytynyt saksia, kun oli 65 avaamatonta pahvilaatikkoa muuton jälkeen, pakotti ostamaan uuden, sitten kun 3 laatikkoa purettiin/purki oli 10 sakset. Tavaraa laittoi ostoskoriini ihan kysymättä kun menin ostoksille. Ja tietenkin sain maksaa, kun häipyä kaupasta sen jälkeen. Jos en maksanut, otti narsisti kortin, nuuka, köyhä kortin esiin, joka satuttikin tavallaan.

Omassa kodissa sai avaimia käyttää omaksi kun olin töissä, itse kun lähti terapiaan, silloin kun oli tai "perhejuhliin" niin ei antanut vara-avaintaan. Joko olin kaatiksella hänen kotona, tai sitten ulkona tuntikaupalla koska mahtaa ilmaantua. Kerran olin yön yli, kun ei soittaa voinut, ei vastannut tuntemattomaan, blokkasi jatkuvasti luurissa minut ja äitinsäkin. Tavarat oli siellä niin en voinut lähteäkään. Se oli törkeää!!

Kotonani tyhjäsi koko jääkaapin kun olin töissä, vaikka ostettiin eilen ruoat viikonloppuakin varten. Kallis oli pitää tuo mies. Viinaa piti hänelle ostaa 40% jatkuvasti, kerran ostin laivalta itselleni viinapullon ja join, piti 4 tunnin palopuheen kun "etkö muista, se olikin minulle". Siis minun rahoilla ostettu, minä päätän, otti heti olet narsisti kortin esiin. Jos ei ole tehnyt mitään rahansa eteen niin ei pitäisi itke, jos sossu hommaakin 299 euron pesukoneen hän halusi 599 tarjouskoneen... Minulta itki 4K-televisiota, kun omassa 4K-televisiossa oli kaukosäädin totellut huonosti. Hetken mukava, kun saa tarpeen tyydytetty, sama draama jatkuu kunnes ostan muuta esim. pihakalusteita halusi.

Mihinkään ei ollut tyytyväinen, ei edes itseensä, mutta oli silti ylitse muiden. Muita haukkui koko ajan tyhmäksi, itse oli vaatimassa ekstrakohtelua.

Hänellä oli kaksi persoonaa. Julkisivu oli aina 6/5 ja esim. esitteli äitini vieressä kuinka välittävä oli. Kaupungilla yms. Kun pääsi kahdestaan asioimaan, niin alkoi teatteri, riidat ja kaikki väkivaltakin. Siinä vaiheessa hän paljastuikin kun ruvettiin näkemään enemmän.

Suhteen loppupuolella seksiä ei enää ollutkaan. Rahaa silti piti olla hänelle aina.

Hän oli myös etäinen loppuaikana, ei edes antanut halata ja suudella, vaikka alussa se oli hänellekin nautinto esitti. Sitten yritti viedä minut maantasalle. Olin syytetty, aina väärässä, "et ansaitse pienintäkään rakkautta enää".

Viime vuonna tuli kotiini, koska asuntolassa oli huonot ihmiset, ei jaksa. Äitiä ei jaksa, hän asui ilmaiseksi luonani 2 vko, eikä saanut millään pois!!! Limusiinia vaati, että mentiin paikalliseen big tits baariin. Kieltäydyin ja mentiin bussilla, koska maksoin jo sisäänpääsyt ja alkudrinkit. Hän veti siellä tilinsä tyhjäksi, kun osteli seksityöntekijöille drinkkejä. Siellä ymmärsin että on aika lähteä hän kohteli niitä kuin jumalia, eri tavalla kuin minut hetki sitten tai sen jälkeen.

Hän oli juuri se mies, joka kosi minut tasan näin 2016.

Edessäni. Kertoi aiemmin että ihastui poikaan koulussa, johon ei sitten mennytkään masennuksen takia - olikohan bussikuskiksi mennyt jos menisi, päivän aikana ihastui. Red flag! Kertoi olevansa BI - red flag! Kertoi että hae paremman miehen, red flag! Kotonani valitti huonoa patjaa, ostin uuden, kun aina valtasi sänkyni - red flag! Ostin paremman pumpattavan patjanm, itse sain nukkua, red flag! Hänen kotona oli muhkea yksin istuttava nahkatuoli, hääti minut aina pois, koska vain hänellä oli oikeus istua siinä - red flag!

Niin monta red flagia, että ihmettelen miten toinen kierros kesti yli vuoden!!!

Suuttui muuten. Laskuissa oli esim. 200 eur vuosilasku kotivakuutus, rahattomana oli, mainitsin voisitko soittaa ja laittaa pienemmän paketin. Sanoi ei ne mitään korvaa, jos ei maksa 200 eur 12 kk. Sossua, minua, äitiään aina muisti haukkua paitsi itseään. Luuli tietävänsä enemmän.

Haukkui minua aina narsistiksi. Se oli kuin kiusaamista.

Tänä vuonna sanoin heipat ja lähdin kävelemään. Jos olet narsistin uhri, omistat jo välineet irtaantua suhteesta, jalat. Nyt minulla on 5 kk clean ja aion pysytellä poissa...

Paljon olisi kerrottavaa, mutta jatkakaa te vaihteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ei tuo miltään narsistilta vaikuta vaan lähinnä loiselta. Ja sinä taas hyväuskoinen hörhö joka ei nähnyt todellisuutta. Molemmissa iso vika.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Suomi on täynnä sinkkuja ja sitten tuhlataan aikaa vuositolkulla ja rahaakin tonnitolkulla tollaseen uskomattoman röyhkeästi käyttäytyvään verenimijään, kaikkea se rakkaus(?) teettää päänupissa :tdown: Tarinan "mies" kuulostaa tämän perusteella lähinnä lannoiteeksi kelpaavalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Onkos tämän ketjun aloittaja se joka on muissakin ketjuissa ruotinut tätä samaista häilyvää miesystäväänsä?

Jotenkin tuosta avausviestistä tuli tutut vibat ja lähinnä ainut kysymys mikä tuli tuota lukiessa mieleen että onkohan aloittajalla kaikki hyvin tällä hetkellä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Tuntuuko se psykologisesti jotenkin mukavammalta teeskennellä olevansa "uhri" kun kaikki on ihan omaa valintaa että haluaako käyttää rahansa ja aikansa kusipäähän vaiko ei. Nämä "narsisti" jutut on niin tuttuja Me Naiset -tyyppisistä julkaisuista joissa koitetaan porukalla teeskennellä että näiden kanssa nyt vaan jotenkin salakavalasti ajautuu suhteeseen josta ei pääse pois.

AP:lle ehdotan tämä luvun sulkemista ja keskittymistä nykyhetkeen ja tulevaisuuteen. Menee liikaa energiaa tuon vatvomiseen, se ei hyödytä mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Kylläpäs oli sekava aloitus. Kauhean epäloogisesti kirjoitettu niin raskasta lukea eli TL;DR.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
On niin paljon asiaa, että ei ole voinut lyhentää.

Toivottavasti tänne ilmaantuu muitakin uhreja narsisismin uhreja.

Kyseessä on sairaus ja en epäile hetkeäkään etteikö sitä täysin ymmärrä, jos ei ole ensin itse kokenut. Olen kyllä sinkku 30-vuotias, mutta olen kyllä ollut tuon miehen kanssa suhteessa. Se katosi kuin pieru saharaan 3 kk suhteen jälkeen, joka oli liian hyvää suhdetta. Rakkauspommittelua (lovebombing) ja jopa yhdyntää. Herätin hänet vuoden jälkeen ja n. 2017 lopussa hän sanoi ettei juttele menneistä. Silti koko ajan jutteli että miten kaltoin häntä on kohdeltu ja aina oli muissa vika. Siksi heräsin että saattaa olla narsisti.

Mutta sama lovebombing ja hän lupasi parantaa käytöstään, koska oli välirikon ajan muka mielenterveysosastolla, ja sai terapiaa jota kävikin alle vuoden.

Kun 4 kk jälkeen lovebombing vähitellen kuihtui, alkoi ns. vankina oleminen. Vaati rahaa tavaraa, huomasin kun rakkausvaihe loppui siitä, kun hän uhkasi tappaa minua kun koskettelin häntä ennen nukkumaan menoa, mitä ennen tehtiin ja halattiin ym. Minä olin lähellä soittaa poliisit ja hän sanoi "et vain ymmärrä huumoria". Luin kirjoja ja totesin, että se oli narsistin merkki. Hänessä oli kymmeniä narsistin merkkejä, jopa eräs sukulaiseni varoitti minua että hän ei ole hyvä mies... mutta hyvä mies manipuloi minut.

Taitava narsisti manipuloi ja saa uhrin pysymään ja unohtamaan pahathetket uskotellen että hän muuttuu ja näen vielä parempaa.

Joku kysyi miten voi, lähes 6 kk ilman jo, ja en ole koskaan voinut näin hyvin. Rahatilanne on vihdoin vakaa enkä ole ilmainen terapeutti hänelle.

Narsismin uhrit, tulkaa kaapeistanne ulos, niin pidetään keskustelua yllä. Meitä on varmasti.

Myönnän että olen ollut tyhmä, sillä en ole uskonut kokemaani itsekään todeksi, hän sai kaiken kääntämään omaksi syyksi. Että olin tyhmä, aina tyytymätön, hankala yms. Että hän suuttui, koska suututin hänet. Se on kiitos hyvän terapiakäynnin, jossa kokenut narsismiin ja bpd:hen erikoistunut terapeutti sanoi heti parin tunnin session aikana että hän olikin kertonut todellisuudessa itsestään, että on tyhmä, kun on kykenemätön lähtemään töihin, opiskelemaan ensimmäistä ammattia, tai menestymään.

Kun minä sain työtä, narsistimieheni soitteli kaikki läpi kertoakseen kuinka tyhmä olin, että kohtelin häntä kaltoin ja jätin! Hän soitteli jopa työpaikalle ja oli tulossa sinne aulaankin, mutta uhkasin lähestymiskiellolla, ihan senkin takia kun hän sanoi tappavansa minut, jos en lopeta hänen kanssa kommunikoinnin. Ja kun kysyin, kuka haluaa olla yhteydessäkään sellaiseen joka ei ikinä vastaa, ei ikinä soita paitsi jos tarvitsee laskun maksettavaksi ja leimaa toisia paitsi itseään tyhmiksi yms. Laitoin kirjeen että nyt lopetetaan tämä homma, hän raivosi kaksi tuntia ja viestejä sateli eri suunnista, uhkaili että ensi vuonna ei ole minulla työpaikkaa...

Minä jätin huomiotta. Vaikka hän on yrittänyt itsemurhaakin elämässään useasti aiemmin mm. veloistaan, joita on itse aiheuttanut. En ole jaksanut sitä suhdetta.

Jos joku teistä on narsistin uhri, juoskaa pois! Se on hankalaa, mutta mahdollista. Ja sitten pääsette elämään elämää niin kuin kuuluu!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Mahtaako aloittaja olla humalassa tai lääkkeissä? Tämä ei ollut sitten mitään vittuilua mutta teksti on äärimmäisen raskasta ja epäselvää luettavaa. Tieto siitä toisi osin selvyyttä siihen missä "kehyksessä" tätä asiaa nyt vatvotaan. ja onko ketjun aloittaja mies? On?
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Mahtaako aloittaja olla humalassa tai lääkkeissä? Tämä ei ollut sitten mitään vittuilua mutta teksti on äärimmäisen raskasta ja epäselvää luettavaa. Tieto siitä toisi osin selvyyttä siihen missä "kehyksessä" tätä asiaa nyt vatvotaan. ja onko ketjun aloittaja mies? On?
Olen mies, en ole humalassa.

Sitä on hankalaa selventää selvästi, koska erityisesti ei sitä voi ymmärtääkään, jos ei ole itse ollut narsistin uhri.

Minähän tulin hänen luo 400 km päästä siivoamaan 6 h joka viikonloppu, ostelemaan hänelle tavaraa, ja hän vain meni nukkumaan avattuaan oven. Koin olevani moppi suhteessa. Häntä kyllä piti palvella, hänen puheluun sai vastata heti vaikka keskellä yötä, ja hän yleensä soittikin juotuaan ensin vahvaa ostamaani viinaa. Jos en vastannut, hän nosti "olet tunteeton ihminen" korttia. Hän oli tunteeton, ei edes sanonut mitään, kun koirani kuoli vuosi sitten! Sanoi vain, että "maailmassa on isompiakin ongelmia, kuten sen elämänpituinen masennus- ja ahdistusputki". Voitteko kuvitella? Narskujen kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Minä olin hyväuskoinen, kun annoin hänelle koko ajan rahaa pyytämättä edes sosiaalitoimen maksusitoumuksia esim. imuriin, hän sai sossulta imurin, minkä myi koska oli liian halpa. Vaati minua ostamaan kolme kertaa kalliimman imurin joka 150 euroa maksoi. Sossun imurirahan otti tietysti itselleen ja osti sillä tarpeettomia kirjoja, joita ei masennuksen takia ehdi lukemaan.

Kun sanoin, valitettuaan rahaongelmia, että sinulle kyllä pitäisi hommata joku joka huolehtisi raha-asioista, hän otti narsistikortin esiin, että minun pitäisi käyttää enemmän häneen rahaa, koska hänellä on vähemmän. Ei antanut edes tiliotteita nähdä, mutta omiani piti näyttää kaikki - mitä kulutin, missä, milloin. Nipotteli viisi tuntia että kävin leffateatterissa ja vaati siitä korvausta kolme leffalippua itselleen. Mikset pyytänyt mua? Mä sanoin heti että mitä jos opettelisit vastaamaan puheluihin ensin...

Pakkohan oli se suhde lopettaa. Mä kirjotiin tästä jo aiemmin Masennus-langassa, mutta ajattelin tehdä oman, koska kaikki masentuneet eivät ole bpd narsisteja.

Ja hän oli siis diagnosoitu bpd, masentunut, ahdistunut. Mutta hän piti terapeuttejaan tyhminä ja oli heidänkin kanssa riidoissa jatkuvasti.

Tänä vuonna lopetti jopa terapian ja määrättyjä lääkkeitä söi koko ajan.

Me tunnettiin nettikavereina vuosikymmen ja vasta alle 6 kk kunnon rakkausseurustelua, noin 9 kk sitten tuota teatterisuhdetta...

Haluan vielä korostaa että tämä ei ole mitään Me Naiset tasoa. Ei narsismia voi ymmärtää jos ei ole sitä kokenut ensin narsistin kanssa suhteessa. Narsisti ei pidä erosta ja hän saattaa esim. uhkailla tapolla, mustamaalaamisella, hän saattaa jopa rikkoa suhteet tukiverkostoon suhteen aikana. Mihin otat yhteyttä tilanteessa, jossa narsisti parhaimmillaan saa välit poikki kaikkiin ystäviin paitsi häneen, taitavasti manipuloi työkaverisi, jotka kääntyvät sinua vastaan ja menetät pahimmillaan työpaikan jos lähdet narsistin luota? Narsistilla/bpd:llä on kaksi naamaa. Sen parhaiten selittää niin, että julkinen naama on ihana henkilö, iloinen, välittävä, viisas. Ja sitten private naama, joka on vihainen, tunteeton, häiritsevä, kestämätön ja valehtelevaa sorttia. Kun olin narsistin kanssa julkisessa paikassa, hän kohteli minua niin että esim. sekä hänen että minun isällä oli mielikuva että meidän suhde oli täydellinen. Kun kerroin että narsisti hakkaa minua suhteessa kun ollaan kaksin, isäni, eikä hänen isä uskonut sitä. Se on sitä manipulointia.

Ei sitä noin vaan lähdetä jos kumppani uhkaa tappaa mikäli toinen puolisko päättää erota.

Minusta tärkeintä on että tajusin tulleeni huijatuksi, menetin vähän rahaa, mutta nyt tunnistan miten välttää jatkossa. Opin kirjoista miksi näin pääsi tapahtumaan. Uskalsin lähteä, vaikka narsistimieheni uhkaili, että työpaikkaani ei enää ole ensi vuonna vaan hän soittelee kaikki siellä läpi ja kertoo miten idiootti olenkaan kun petin hänet suhteessa. Lähdin, vaikka hän uhkasi tappaa, jos teen ensimmäisenkin liikkeen. Minun piti vain palvella häntä ja antaa rahaa. Ilman että hän tekee mitään. Jos tunnistat olevasi samassa suhteessa, laita keskustelu käyntiin niin autetaan toinen toisiamme näistä suhteista pois! Minä olen puoli vuotta poissa suhteesta.

Voin sanoa, että aidan toisella puolen on vihreämpää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 218
Mä luin ensin virheellisesti: "Natsismi suhteissa, natsismin uhrit, keskustelua ja vertaistukea.." ;)

Tosin tässä tapauksessa kyseessähän oli kai melkein sama asia...

Lähtisin kyllä siitä, että jos väkivaltaa esiintyy ja tappamisella uhataan, niin poliisille vaan ilmoitusta samantien ja hyvin äkkiä vittuun siitä suhteesta.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
En ole mikään ammattilainen, mutta ammattilaisen mielestä hän oli virallisesti masentunut, ahdistunut ja epävakaa. Minä sanoisin että epöavakaa hän oli täydellisesti, mutta hänessä oli tosiaan myös narsismin piirteitä, esim. ostamaani ruokaa jakoi tasoiksi alkuun, sitten se meni niin että sain vain vähän ruokaa ja hän 60 prosenttia. Minulle jäi aina nälkä, hän kielsi tekemästä ruokaa, jos hänellä ei ollut nälkä. Hän saattoi tehdä ruokia aamukolmelta! Siis keskellä yötä. Herätti minut ja sitten vasta syötiin.

Minä otin heti vakavasti kun hän sanoi ensimmäisen kerran että tappaisi minut, "kun en kerta ymmärrä pysyä erossa". Kaupungilla kun oli kylässäni, kehui kuinka täällä on metsää, seuraavana päivänä huusi samassa paikassa että olet idiootti, kun viet minut keskustaan aikana kun ei bussit kulje. Hän valitti siitä että bussin väli kotiini oli 30 minuuttia. Hänen kotona bussiväli 10 minuuttia, valitti niistäkin, jopa lähetti bussiyhtiöön palautetta kun "ajettiin ohi pysäkin" - kun itse nukkunut pommiin ja myöhästynyt.

Pelkkää valittamista oli, niin kyllä todella ihmettelen kun netissä luin, että jotkut on suhteessa 25 vuotta psykopaattinarsistien kanssa.

Ajattelen, että jos olisin muuttanut hänen luo, en olisi enää täällä. Hän suuttui kerran siitä kun istuin hänen sänkyyn ja tulin "liian lähelle", hän kaatoi syömäänsä jugurttia päälleni ja uhkaili viedä ulos koko yöksi kamoineen jos en rauhoitu. En ole tehnyt mitään muuta kuin istuin sänkyyn katsoakseni leffaa hänen kanssa. Leffan katselun hän lopetti tuon jälkeen heti, koska ei jaksanut katsoa. Pilasi samalla minunkin yön, koska olin leffafiiliksissä (katson usein perjantainmyöhäisiltaan leffoja. Kysyin saisinko kotiini sen lainaksi.

Ei hän antanut lainaksi, koska "osta oma". Minä kun sanoin "tee töitä" rahan eteen, niin kauheat raivarithan siitä tuli.

Nyt voin aika hyvin, aika parantaa ja hän jäi kai yksin. Hän on 24/7 yksin, kaupassa käy tyyliin kerran viikossa, kukkuu yöt ja nukkuu päivät.

Hän oli sellainen ihminen, testattu on, että kun sanoo laskurahaa tarvitsevan 150 euroa, maksat tilille, niin tuhlattu seuraavan päivän loppuun mennessä. Ei laskuihin, vaan turhaan tavaraan, kuten pelit ja kirjat, cd-levyt. Olen sitä mieltä että jos hän saisi palkkaa, niin en olisi nähnyt häneltä huolenpitoa minkä itse annoin. Saati ilmaisia matkoja.

Hänen kanssa ei voinut mihinkään lähteä, ei edes baariin, koska pukeutui kuin koditon. Reikäiset vaatteet, housut 10 vuotta vanhat, joissa paikattu kotikonstein lukuisia reikiä, vyöpidikkeet irti. Uutta ei osta, vaan enemmin tuhlaa johonkin turhaan. Ei kehdannut käydä hänen kanssa mihinkään ja sai koko ajan maksaa kalliita lounaitakin.

Suurin vapaus tapahtui sitten kun jätin hänet huoneeseensa. Hänellä oli myös joku tukihenkilö, joka sitoutui häneen, hänen kanssa se käytti maskia.

Eli kyllä hänessä jotain psykopaattistakin on, jos ei pärjää omillaan, suhteet ei pysy ja tarvitsee tukihenkilön. Myös omaa äitiä huorittelee kasvotusten?

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia naristeista, psykopaateista yms.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 657
Viestejä
4 207 396
Jäsenet
70 930
Uusin jäsen
tomoslono

Hinta.fi

Ylös Bottom