Näyttöön ei tule signaalia jne

Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
8
Terve,

Muutama viikko sitten kasailin uuden PC:n. Tähän asti toiminut moitteetta, mutta tänään kun käynnistin niin näyttöön ei tule signaalia, ledivalot ei pala tuulettimissa, eikä hiiri ja näppäimistö toimi. Tuulettimet pyörii, ainoa valo mikä palaa on emolevyssä oleva pieni punainen valo.

Tähän mennessä olen kokeillut: irroittaa kaikki piuhat ja kytkenyt uudestaan = ei vaikutusta, olen kokeillut molempia muistikampoja yksittäin = ei vaikutusta.

Osaisiko joku kertoa, missä voisi olla vika. Onko emolevy mahdollisesti *askana?

Kiitokset jo etukäteen.
 
Liittynyt
23.08.2023
Viestejä
233
Kokeileppa resetata CMOS, onnistuu ainakin irroittamalla johto seinästä ja ottamalla patteri irti
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Terve,

Muutama viikko sitten kasailin uuden PC:n. Tähän asti toiminut moitteetta, mutta tänään kun käynnistin niin näyttöön ei tule signaalia, ledivalot ei pala tuulettimissa, eikä hiiri ja näppäimistö toimi. Tuulettimet pyörii, ainoa valo mikä palaa on emolevyssä oleva pieni punainen valo.

Tähän mennessä olen kokeillut: irroittaa kaikki piuhat ja kytkenyt uudestaan = ei vaikutusta, olen kokeillut molempia muistikampoja yksittäin = ei vaikutusta.

Osaisiko joku kertoa, missä voisi olla vika. Onko emolevy mahdollisesti *askana?

Kiitokset jo etukäteen.
Laitatko infoa osista? Jeesaa hieman jos jollain sattuu olemaan sama emo ja samaa ongelmaa ollut tms.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Tässä lista osista
Nopeella googletuksella tolla emolla on ollu ongelmaa xmp-profiilien kanssa. Joillakin bios päivitys jeesannu.
Eli onko sulla uusin bios sisällä?

E: siinäkin snadia kikkailua että saa edes päivitettyä tms.
Lainasin redditistä. Reddit - Dive into anything

Crosspost from another thread:
Built a rig for someone with this motherboard and the only way it would post is with one stick in the A2 dimm slot(second closest to cpu) and after a bios update(to F3H) i got two sticks working but only if they are in slot A1 and A2 (single channel)
If any stick is installed in either b1 or b2 it wont boot at all no mather what voltage i set, tried up to 1.4v.
Weirdest part is that it will run 6000 amd expo setting with both sticks (single channel) but not even boot with two sticks in dual channel even with 1.4v at jdec speed 4800.
 
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
8
Nopeella googletuksella tolla emolla on ollu ongelmaa xmp-profiilien kanssa. Joillakin bios päivitys jeesannu.
Eli onko sulla uusin bios sisällä?

E: siinäkin snadia kikkailua että saa edes päivitettyä tms.
Lainasin redditistä. Reddit - Dive into anything

Crosspost from another thread:
Built a rig for someone with this motherboard and the only way it would post is with one stick in the A2 dimm slot(second closest to cpu) and after a bios update(to F3H) i got two sticks working but only if they are in slot A1 and A2 (single channel)
If any stick is installed in either b1 or b2 it wont boot at all no mather what voltage i set, tried up to 1.4v.
Weirdest part is that it will run 6000 amd expo setting with both sticks (single channel) but not even boot with two sticks in dual channel even with 1.4v at jdec speed 4800.
Päivitin uusimpaan biossiin about 2 viikkoa sitten.
 
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
8
Kokeileppa resetata CMOS, onnistuu ainakin irroittamalla johto seinästä ja ottamalla patteri irti
No nyt kone boottasi normaalisti eikä emossa pala punaista valoa virheen merkiksi. Mitä tuo käytännössä tekee kun CMOS:n resetoi ottamalla patterin irti? Pitääkö minun nyt sitten päivitellä esim biossia uudestaan vai mitenkä.. anteeksi, olen hieman tietämätön näiden asioiden kanssa, en ole koskaan jotunut emosta patteria irroittelemaan :)
 
Liittynyt
23.08.2023
Viestejä
233
CMOS-patteri pitää biosin asetukset tallessa, joten sen irroittaminen resettaa biosin kokonaan
 
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
8
CMOS-patteri pitää biosin asetukset tallessa, joten sen irroittaminen resettaa biosin kokonaan
Okei, edelleen winukka näytti biossin version olevan F8c, eli sama versio mihin sen päivitinkin. Onko ideoita mitä tehdä, ettei jatkossa tulisi vastaavaa tilannetta eteen?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 132
Okei, edelleen winukka näytti biossin version olevan F8c, eli sama versio mihin sen päivitinkin. Onko ideoita mitä tehdä, ettei jatkossa tulisi vastaavaa tilannetta eteen?
Reset cmos vain palauttaa biosin oletusasetuksille, versio pysyy samana.
Näitä sattuu silloin tällöin erinäisistä syistä; epävakaat kellotukset, rikkinäinen komponentti jne.

Emolta näyttäisi löytyvän myös jumpperi, ettei tarvii patteria repiä irti:
1 x Clear CMOS jumper
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.09.2023
Viestejä
8
Reset cmos vain palauttaa biosin oletusasetuksille, versio pysyy samana.
Näitä sattuu silloin tällöin erinäisistä syistä; epävakaat kellotukset, rikkinäinen komponentti jne.

Emolta näyttäisi löytyvän myös jumpperi, ettei tarvii patteria repiä irti:
1 x Clear CMOS jumper
Okei, mitään en ole kellotellut, xmp:n olen biossista päälle laittanut, siinäpä se. Liekö sitten joku komponentti rikki. No täytyy nyt biossiin laittaa kuitenkin tuo uusin päivitys kun sellainen näyttää olevan tarjolla. Kiitokset avusta. ( ja kiitokset myös muille tähän ketjuun vastanneille )
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 271
Viestejä
4 231 422
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom