Näyttö rikki.. Mitäköhän voisi vielä kokeilla?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 019
Hei!

Vastaväittelijäni puukottivat näyttöni kuoliaaksi internetin yli. Olin juuri kirjoittelemassa "Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset"-ketjuun, kun näyttö vilkkui vähän kevyen valkoisen ja mustan välillä. Sitten ei tullut kuvaa enää. Nyt ei tule menujakaan enää näkyviin.

Etätöihin on toinen näyttö, mutta tämän puute käytännössä estää pelaamisen.

Lisäksi on toinen näyttö kiinni koneessa, joka toimii, mutta joo, tämä on 1280x1024 ylikellotettuna 75Hz.

Koetettu:
  • Toinen HDMI-liitin
  • DP-liitin
  • Vain yksi liitin kiinni
  • Toimiva HDMI-liitin irti kakkosnäytöstä, kytketty tähän, ei toimi. Kytketty takaisin kakkosnäyttöön, toimii.
  • Nvidia Control Panelista G-sync pois
  • Nvidia Control Panelista pakotettu 60Hz (oli 120Hz).
  • Virta käytetty irti yön yli ja toivottu, että asetukset resetoituu näytössä
Näyttö tavallaan tunnistuu, mutta mitään kuvaa ei tule. Se vilkuttaa sitä taustavaloa samalla tavalla kuin sleepistä herätessä. Sitten tunnistuu ainakin Nvidia Control Paneeliin ja ottaa päänäytön paikan. Mitään kuvaa ei tule ruudulle.

Tämä näyttö on kyseessä:

Nähtävästi sitten huomenna täytyy soitella takuuseen? Kauan joudun olemaan pelaamatta? Uusi Humble Bundle tulisi jo tiistaina.

Aivan fantastista olisi, jos tuo tuosta lähtisi toimimaan, eikä tarvitsisi olla ilman. Pelkään, että tulee pikselivikainen yksilö vaihdossa.
 

Brooke Logan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
512
Karma. Sen siitä saa kun rikkoo sääntöjä.

Koita kytkeä johonkin toiseen lähteeseen, kuin tietokoneeseesi. Tai toiseen koneeseen. Näin saat tiedon, onko koneessasi ongelma.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
452
Jos siihen ei tule ruudulle ilmoitusta puuttuvasta signaalista kokonaan irti tietsikasta, niin kyrvähtänythän se silloin on. Ei siinä enää muita lähteitä tai mitään muutakaan arpomista enää tarvita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 019
Karma. Sen siitä saa kun rikkoo sääntöjä.
En kokenut rikkovani sääntöjä, ja olisin kyllä poistanut YV:t, mutta juuri silloin alkoi monitoriongelmat. Täällä on vaan vihaiset miehet ottaneet kovemmat keinot näyttöön ja rikkoneet päämonitorini etänä :D

Tai sitten monitorit ei vaan kestä katsella samaa sisältöä, kuin minä. Edellisestäkin meni paneeli rikki.

Koita kytkeä johonkin toiseen lähteeseen, kuin tietokoneeseesi. Tai toiseen koneeseen. Näin saat tiedon, onko koneessasi ongelma.
Kirjoitan tätä sillä koneella, kakkosnäytöllä. Mutta voin koettaa, tuosta löytyy vaikka Raspberry Pi, jolla nopeasti saa testattua. Ja kannettaviakin on. Mutta kun ei tule edes valikkoa näkyviin..

Jos siihen ei tule ruudulle ilmoitusta puuttuvasta signaalista kokonaan irti tietsikasta, niin kyrvähtänythän se silloin on. Ei siinä enää muita lähteitä tai mitään muutakaan arpomista enää tarvita.
Yritin resetoida monitorin asetukset, mutta sitä varten piti painaa ensin [MENU] ja sieltä menusta.. eiku ei mitään menua tullut näkymiin. Ei lähteen valintaa, eikä kirkkaudensäätöä.

Kyllä se on muistaakseni myös sanonut NO SIGNAL joskus, mutta ruudulle ei tule yhtään mitään enää.

--

Nyt ei onnistu konepakettien kokoaminen (en tee tätä yhdellä monitorilla), eikä pelaaminen (en pelaa 1024p).
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
923
Sit ei kai auta muuta kuin painua näytttökauppaan, ellei siinä takuuta sattumalta ole mutta sen kai oisit maininnut.

EDIT: Mainitsitkin ihan tuossa lopussa että Verkkikseen on takuu, sinne sit heti vaan aamulla mokoman kanssa jos saisit jopa takuuvaihdokin tai vastaavan heti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 019
Sit ei kai auta muuta kuin painua näytttökauppaan, ellei siinä takuuta sattumalta ole mutta sen kai oisit maininnut.

EDIT: Mainitsitkin ihan tuossa lopussa että Verkkikseen on takuu, sinne sit heti vaan aamulla mokoman kanssa jos saisit jopa takuuvaihdokin tai vastaavan heti.
Verkkokauppa mainittu, kun ne on ulkoistaneet sen takuun muualle. Pitää soittaa suoraan Asukselle.


Verkkokauppa.com sanoi:
  1. Soita valmistajan tukeen
  2. Syötä saamasi RMA-koodi sivulla rma.asus.com
  3. UPS toimittaa vaihtonäytön ja samalla noutaa vanhan pois
Eipä auta muu, kuin soittaa tuonne huomenna. Mutta katsotaan, tuskin noin helposti menee asiat. Tai sitten saan jonkun käytetyn roskan tilalle, jossa on 3 kuollutta pikseliä.

Tässä en vaan tykkää istua toimettomana, ja edistäisin asiaa, jos vain voisin. Kai ne siellä huollossa kuitenkin tietää paremmin ja todellisuudessa näyttö menee sinne, on siellä 3-4vk ja tulee takaisin korjattuna.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 648
Ja virtakaapeli oli oikeasti irti sen yön, eikä pelkästään näytöstä virta sammuksissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 019
Ja virtakaapeli oli oikeasti irti sen yön, eikä pelkästään näytöstä virta sammuksissa?
Kyllä ja nyt on toisen yön, kun näyttö on sohvalla. Aamulla voi vielä ennen soittoa tukeen tehdä vielä viimeiset testit.
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
Verkkokauppa mainittu, kun ne on ulkoistaneet sen takuun muualle. Pitää soittaa suoraan Asukselle.




Eipä auta muu, kuin soittaa tuonne huomenna. Mutta katsotaan, tuskin noin helposti menee asiat. Tai sitten saan jonkun käytetyn roskan tilalle, jossa on 3 kuollutta pikseliä.

Tässä en vaan tykkää istua toimettomana, ja edistäisin asiaa, jos vain voisin. Kai ne siellä huollossa kuitenkin tietää paremmin ja todellisuudessa näyttö menee sinne, on siellä 3-4vk ja tulee takaisin korjattuna.
Eikös myyjä ole siitä vastuussa? Ei kai ne voi sitä ulkoistaa mihinkään kun kuitissa lukee verkkokauppa.com. Eihän tosta touhusta tulisi mitään jos olisi laillista kiertää takuut ja siirtää ne ketjussa taaksepäin ja jättää loppukäyttäjän selvitettäväksi.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Kyllä ne voi. Ja tekevätkin, juuri esim. Verkkokauppa.comista on omakohtaista kokemusta.
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
Kyllä ne voi. Ja tekevätkin, juuri esim. Verkkokauppa.comista on omakohtaista kokemusta.

Tavaran myynyt yritys on ensisijaisesti vastuussa virheen hyvittämisestä. Myyjä ei voi velvoittaa kuluttajaa sopimaan korjauksesta tai muusta hyvityksestä maahantuojan ja takuuhuollon kanssa.

Vaikka myyjä on ensisijaisesti vastuussa virheestä, kuluttaja voi halutessaan esittää valituksensa myös maahantuojalle tai valmistajalle.

Näin ainakin kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla sanotaan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 296
Viestejä
4 190 984
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom