Näyttö pimeäks ja tuulettimet täysille

Liittynyt
29.01.2021
Viestejä
23
Moi,

Onko täällä kellään ollut vastaavaa, että pelatessa yhtäkkiä näyttö menee pimeäks ja kaikki koneen tuulettimet lähtee puhaltamaan täysillä?

Latasin eilen GeForce Experiencen kautta tuon Game Ready Driver 461.92 ja asennuksen jälkeen pelejä pystyy pelaamaan max 5 min, kunnes kone kaatuu yllämainitulla tavalla. Aluksi luulin, että ongelma on juuri toi uusin ajuri, mutta asensin aiemman version takasin, mutta ongelma ei siltikään korjaantunut.

Kiitos!
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
511
"Näyttö pimeäksi ja tuulettimet täysille" kuulostaa ehkä ylikuumenemisen tyyppiseltä ongelmalta.

Oletan että kyseessä on pöytäkone eikä mikään läppäri.

- Pyöriikö prosessorituuletin kunnolla?

- Jos kotelon ilmanotoissa on suodattimet, olisikohan aika puhdistaa ne?

- Erityisesti jos suodattimia ei ole, onko prosessorin jäähdytyssiili tukossa pölystä, koirankarvoista tai vastaavasta?

- Onko prosessorin siili kunnolla paikallaan? Tämä on syytä tarkistaa erityisesti jos konetta on äskettäin siirretty paikasta toiseen.

Ja tosiaan, ne koneen tiedot niin saadaan arvailuille edes jotakin faktaa pohjalle.
 
Liittynyt
29.01.2021
Viestejä
23
Anteeksi viiveestä vastausten osalta.

Tosiaan speksit vaikka tähän kohtaan:

CPU: Intel i9-9900K
Prosessorijäähdytin: Noctua NH-D15
GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Super Dual OC EVO V2
Emolevy: Asus Strix Z390-F GAMING
RAM: Kingston 16 GB (2x8) 3200MHz
Levyt: Samsung 970 EVO Plus SSD + Samsung 860 1TB SSD
Virtalähde: Corsair 850W RM850X

Koppa: Fractal Design Meshify C ATX-mid

Tosiaan se mitä nyt oon tehnyt niin oon kokeillut kolmessa eri tietokoneessa, joissa on hyvin pitkälle samanlaiset speksit kuin omassa koneessani ja samaa ongelmaa tapahtuu. Muissa kokeilemissani koneissa oli myös juuri uudelleenasennettu Windows 10 ilman mitään muuta kuin 3D Mark sekä ajantasaiset ajurit.

Koneeni on 1.5 vuotta vanha ja puhdistan konettani säännöllisesti, eli tässä kohtaa joudun toteamaan, että pöly ei liene ongelma. Kopan ilmanvaihto on hyvä, vaikka tällä hetkellä minulla on 3 x 120mm tuulettimet. Ne voisi toki päivittää. Konetta ei ole juurikaan siirrelty vaan on ollut samalla pöydällä alusta alkaen.

Olen tarkastanut myös kytkennät/liittimet ja ne ovat ok.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 362
Anteeksi viiveestä vastausten osalta.

Tosiaan speksit vaikka tähän kohtaan:

CPU: Intel i9-9900K
Prosessorijäähdytin: Noctua NH-D15
GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Super Dual OC EVO V2
Emolevy: Asus Strix Z390-F GAMING
RAM: Kingston 16 GB (2x8) 3200MHz
Levyt: Samsung 970 EVO Plus SSD + Samsung 860 1TB SSD
Virtalähde: Corsair 850W RM850X

Koppa: Fractal Design Meshify C ATX-mid

Tosiaan se mitä nyt oon tehnyt niin oon kokeillut kolmessa eri tietokoneessa, joissa on hyvin pitkälle samanlaiset speksit kuin omassa koneessani ja samaa ongelmaa tapahtuu. Muissa kokeilemissani koneissa oli myös juuri uudelleenasennettu Windows 10 ilman mitään muuta kuin 3D Mark sekä ajantasaiset ajurit.

Koneeni on 1.5 vuotta vanha ja puhdistan konettani säännöllisesti, eli tässä kohtaa joudun toteamaan, että pöly ei liene ongelma. Kopan ilmanvaihto on hyvä, vaikka tällä hetkellä minulla on 3 x 120mm tuulettimet. Ne voisi toki päivittää. Konetta ei ole juurikaan siirrelty vaan on ollut samalla pöydällä alusta alkaen.

Olen tarkastanut myös kytkennät/liittimet ja ne ovat ok.
Rollback vanhoihin ajureihin sit jos samaa tekee ja vain ajurit vaihtunut.
 
Liittynyt
29.01.2021
Viestejä
23
Rollback vanhoihin ajureihin sit jos samaa tekee ja vain ajurit vaihtunut.
Kokeiltu on. Unohdin mainita aiemmassa viestissä. Näytönohjainta on kokeiltu ajaa aiemmilla, toimivilla ajureilla, mutta se ei poistanut ongelmaa. Sellainen kuitenkin kävi ilmi, että ainoastaan näyttiksen tuulettimet alkavat puhaltaa täysillä, ei siis kaikki koneen tuulettimet.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Tosiaan se mitä nyt oon tehnyt niin oon kokeillut kolmessa eri tietokoneessa, joissa on hyvin pitkälle samanlaiset speksit kuin omassa koneessani ja samaa ongelmaa tapahtuu.
Puuttuuko tuosta jokin sana, esimerkiksi olet kokeillut näytönohjainta kolmessa eri tietokoneessa ja ongelma toistuu?

Mutulla voisin veikata, että jokin ajuri kettuilee tai näytönohjain on lahoamassa syystä tai toisesta.
 
Liittynyt
29.01.2021
Viestejä
23
Puuttuuko tuosta jokin sana, esimerkiksi olet kokeillut näytönohjainta kolmessa eri tietokoneessa ja ongelma toistuu?

Mutulla voisin veikata, että jokin ajuri kettuilee tai näytönohjain on lahoamassa syystä tai toisesta.
Jep, pahoittelut epäselkeydestä. Kyseessä olevaa näytönohjainta on kokeiltu kolmessa eri tietokoneessa. Kun esimerkiksi 3D Markin Time Spy benchmarkin laittaa pyörimään niin parin minuutin sisällä yhteys tietokoneen ja näytön välillä katkeaa ja näyttiksen tuulettimet alkaa puhaltaa täysillä.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Jep, pahoittelut epäselkeydestä. Kyseessä olevaa näytönohjainta on kokeiltu kolmessa eri tietokoneessa. Kun esimerkiksi 3D Markin Time Spy benchmarkin laittaa pyörimään niin parin minuutin sisällä yhteys tietokoneen ja näytön välillä katkeaa ja näyttiksen tuulettimet alkaa puhaltaa täysillä.
Joo tuota arvelinkin tarkoittaneesi. Nyt kun kerta olet samaa näyttistä kokeillut muissakin kokoonpanoissa, niin suurella todennäköisyydellä itse näytönohjain on tulossa tiensä päähän. Onko takuuta vielä jäljellä?

Windows ja ajuritkin on kokeiltu läpi, niin itse en kyllä juurikaan näe muita mahdollisuuksia tässä vaiheessa.
 
Liittynyt
29.01.2021
Viestejä
23
Kiitokset vinkeistä ja avusta. Takuuta on onneksi jäljellä ja tässä kohtaa on varmaan ihan hyvä kääntyä takuun puolelle.
 
Liittynyt
29.01.2021
Viestejä
23
Jos joku tätä ketjua vielä lukee tai on kiinnostunut/törmännyt vastaavaan ongelmaan niin suosittelen laittamaan suoraan takuuseen. Tänään tuli tieto, että tuote on viallinen ja tarjouksena tuli sit lahjakortti tai sitten vaihto uudempaan näyttikseen maksamalla väliä.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 549
Jos joku tätä ketjua vielä lukee tai on kiinnostunut/törmännyt vastaavaan ongelmaan niin suosittelen laittamaan suoraan takuuseen. Tänään tuli tieto, että tuote on viallinen ja tarjouksena tuli sit lahjakortti tai sitten vaihto uudempaan näyttikseen maksamalla väliä.
Paljonkohan pitäisi väliä maksaa 3080:n? Mielestäni takuusta pitäisi tulla uusi maksamatta mitään.
 
Liittynyt
29.01.2021
Viestejä
23
Paljonkohan pitäisi väliä maksaa 3080:n? Mielestäni takuusta pitäisi tulla uusi maksamatta mitään.
Tällä hetkellä jos tuon 3080 ottaisi niin väliä täytyy maksaa noin 500 euroa. En sitten oikein tiedä kuinka toi järjestely menee, että joudunko ihan jonon perälle odottamaan tuota rtx 3080 jos sen valitsisin :D. Toisin sanoen saa olla aika pitkän aikaa varmaan ilman näyttistä ja puuhastella vain tällä igpu:lla.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Tällä hetkellä jos tuon 3080 ottaisi niin väliä täytyy maksaa noin 500 euroa. En sitten oikein tiedä kuinka toi järjestely menee, että joudunko ihan jonon perälle odottamaan tuota rtx 3080 jos sen valitsisin :D. Toisin sanoen saa olla aika pitkän aikaa varmaan ilman näyttistä ja puuhastella vain tällä igpu:lla.
Eikö kuluttajaneuvojan mukaan takuun pidä hoitua kohtuullisessa ajassa, noin 2 viikossa (viihdelaitteissa voi olla pidempi aika kun eivät ole välttämättömiä). Kannattaa ottaa asia esille jos joutuu jonon perään kuukausi tolkulla odottamaan. Joku väliaikainen korvaava laite pitäisi löytyä.
 
Liittynyt
29.01.2021
Viestejä
23
Eikö kuluttajaneuvojan mukaan takuun pidä hoitua kohtuullisessa ajassa, noin 2 viikossa (viihdelaitteissa voi olla pidempi aika kun eivät ole välttämättömiä). Kannattaa ottaa asia esille jos joutuu jonon perään kuukausi tolkulla odottamaan. Joku väliaikainen korvaava laite pitäisi löytyä.
Täytyy ihan perehtyä tähän. Joka tapauksessa, kun tuota Rtx-20 sarjaa ei tehdä enää eikä vikaa ollut mahdollista korjata niin vaihtoehdot tuon uuden "korvaavan" näyttiksen saamiseksi on kyllä melko rajalliset :D Täytyy olla yhteyksissä aspaan uudemman kerran.

Kyllä sitä toki mielellään tuonne rtx-30 sarjaan siirtyis :D
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Täytyy ihan perehtyä tähän. Joka tapauksessa, kun tuota Rtx-20 sarjaa ei tehdä enää eikä vikaa ollut mahdollista korjata niin vaihtoehdot tuon uuden "korvaavan" näyttiksen saamiseksi on kyllä melko rajalliset :D Täytyy olla yhteyksissä aspaan uudemman kerran.

Kyllä sitä toki mielellään tuonne rtx-30 sarjaan siirtyis :D
Tarkoitan siis, että jos viallisen tuotteen korjaaminen tai vaihtaminen uuteen kestää kauan, niin olet oikeutettu saamaan sijaistuotteen käyttöösi, kunnes saat omasi takaisin.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 350
Viestejä
4 331 009
Jäsenet
72 198
Uusin jäsen
farhad.void

Hinta.fi

Ylös Bottom