Näyttis läppäriin? Mikä ja miten?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Hei,

Saattaisin saada itselleni jonkin MSI:n muutaman(?) vuoden vanhan peliläppärin jossa on näyttis paskana / ei ole näyttistä ollenkaan.

En ole läppärien kanssa ropannut niin onko tuollaiseen yhtä simppeli vaihtaa näyttis kuin perus pöytäkoneeseenkin? ja toisena mieltä hämmentävänä asiana, mistä hitosta läppäriin näyttisket käytettynä? Pöytäkoneisiin noita on pilvin pimein mutta mistä läppäriin? Tuossa on käsittääkseni ollut kiinni GTX 870M tai vastaava. Saako noita jostain oikeasti halvalla?

Tällaisia juttuja mielessä pyörii. Saa vastailla. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Läppäriä ja pöytäkonetta ei voi edes verrata tuossa hommassa. Normaalisti läppärien näyttikset ei ole rakennettu vaihtoa silmälläpitäen. Joissakin malleissa nuo saattavat olla juotettuna emolle.
Pitäisi tarkkaan tutkia, miten asia on hoidettu kyseisessä mallissa ja onko helposti vaihdettavissa.
Vaihto-osia on yleensä myynnissä ebayssa ja muissa vastaavissa myyntipaikoissa.

Hyvä muistaa myös, että läppärin joutuu monasti tuollaisissa operaatioissa purkamaan lähes alkutekijoihinsä, joten se onnistuu vaan jos peukalo ei ole keskellä kämmentä.

Hyvin moniin läppärimalleihin löytyy YouTube videoita eri vaihto-operaatioista, kannattaa niitä ensin tutkia.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Vähän karkea mielipide, mutta itse en laske läppäreitä kunnon tietokoneiksi, juurikin heikon osien vaihdettavuuden ja sen suhteen mitä konetta saa / €. Tosin, jotain ökyrikkaan läppäriä ei minulla ole koskaan ollutkaan, jos kohta en ottaisikaan (jos saisin, myisin pois ja ostaisin wanhan kunnon pöytäkoneen). ;)

Edit. Joo, jollain varmaan työ vaatii läppärin, mulla ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Joo, itselläkään ei ole ollut läppäri kuin työn puolesta niin en ole koskaan moista ropannut. Mut tosiaan jos ilmaiseksi tuollaisen saisi niin voisi sitä toki ihmetellä miten onnistuisi. Vai siis onnistuisiko ylipäätään :) Sillähän vois opetella vaikka käyttämän linuxia tms mikä myöskin ollut joskus toiveissa
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Ja mikä MSI kone on kyseessä.
Helpottaa paljon kun tietää koneen mallitiedot.
MSI xxxxxxxx.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Ja mikä MSI kone on kyseessä.
Helpottaa paljon kun tietää koneen mallitiedot.
MSI xxxxxxxx.
MSI GT 70 2PC tais olla tuo, eli joku 4xxx-sarjan prossu ja 870M-näyttis. Jos tuota ei voi vaihtaa mitenkään järkevästi niin sit ei ehkä kannata..
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Tossa jotakin videon tynkää.Kyllähän se konetta purattaa.
Onhan siinä oma hommansa,jos ei ole kannettavien kanssa ropannut.
Joskus voi tulla huomollatuurilla enemmän vahinkoa,kun hyötyä.:darra:
Varmaankin olis tämä kone kyseessä.





 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
@FiveBridges , Kiitos! Jaahas, näyttää siltä että räpeltämiseks tosiaan menis. Mikä on ralistinen arvio jos oot moisten kanssa itse tusannut. Kannattaako tuohon lähteä? Edellytyksenä että löytäis jostain edullisesti toimivan näyttiksen toki..
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Taitaa olla ihan MXM korttina se näyttis tossa. Periaatteessa aika helppo vaihtaa. Tosin itse kokeilisin uunittaa sitä "rikkinäistä" korttia ensiksi. Tuolla tavalla tuli korjattua pari GeForce 6800 Go näyttistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Taitaa olla ihan MXM korttina se näyttis tossa. Periaatteessa aika helppo vaihtaa. Tosin itse kokeilisin uunittaa sitä "rikkinäistä" korttia ensiksi. Tuolla tavalla tuli korjattua pari GeForce 6800 Go näyttistä.
Äsken en vielä tiennyt mikä MXM on mutta niinpä tosiaan taitaa. Sit erehdyin katsomaan MXM-kittien hintoja.. Voi luoja, aivan törkeän hintaisia :D Ehkä tuota voisi koittaa uunittaa JOS vanha kortti on tallella, muuten on aika dumppikamaa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Äsken en vielä tiennyt mikä MXM on mutta niinpä tosiaan taitaa. Sit erehdyin katsomaan MXM-kittien hintoja.. Voi luoja, aivan törkeän hintaisia :D Ehkä tuota voisi koittaa uunittaa JOS vanha kortti on tallella, muuten on aika dumppikamaa.
Vaihtaminen näyttäis ehkä onnistuvan,jos löytyisi kukkaroystävällinen
käytetty ja toimiva.Koita tota uunihommaa ensin.
On kortilla tosin rasvaset hinnat uutena.:darra:

Omiin kannettaviin koneisiini vaihdoin toiseen kiintolevyn ja toiseen lisäsin muistia.
Molemmat hommat onnistuivat pohjassa olevan luukun kautta.
Ainahan se ei käy,kuten strömsöössä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 390
Viestejä
4 200 284
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom