näyttis asiaa

feenixsin-tuli

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.05.2022
Viestejä
32
miten on kun äiti osti mulle joululahjaksi viime joulukuun 12 päivä acerin merkkimikron ja se keskusyksikkö maksoi 1799e ja siinä tuli zotackin nvdia rtx 3070 niin kauan tuolla pärjää peleissä on lisäksi nintento swich ja ps4pro mutta miten tuo tietokone ja sen näyttis rtx 3070 pystyykö sillä pyörittään uusia raskaita pelejä hyvillä asetuksilla vai pitääkö toivoa joululahjaksi playstation5 tai xbox series x että mihin tuollainen rtx 3070 8 gigan muistilla oikein riittää vai riittääkö mihinkään nythän julkaistiin jo rtx 4090 ja ensivuonna tulee rtx 4090ti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
597
Playstation 5 grafiikkasuorittimen suorituskyky = 10.3~ TFLOPS peak .

RTX 3070 grafiikkasuorittimen suorituskyky = 20.31~ TFLOPS peak.


Isompi luku on parempi. Suomennettuna, RTX 3070 on todellakin kaksi kertaa~ tehokkaampi teoriassa ja joskus käytännössä
kuin Playstation 5 grafiikkapiiri.
RTX 3070 riittäisi 3-5 vuotta vähintään tällä hetkellä.

Ja et oletettavasti edes pysty vaihtamaan pakettikoneeseen näytönohjainta koska virtalähde ollaan mitoitettu justiinsa tuolle
näytönohjaimelle mikä siinä on. (palataan asiaan noin 3 vuoden päästä, kun saat kaupasta virtapihimpiä näytönohjaimia.)

Pakettikoneeseen jos aikoo vaihtaa sitten virtalähteen, niin pahimmillaan joutuu ostamaan emolevyn, kotelon ja virtalähteen.
Ja kasaamaan koko koneen uusiksi siihen uuteen koteloon. Oma neuvoni on että käytät nyt sitä Acerin konetta niin kauan kuin siinä on takuuta,
ja sitten kun se loppuu mietit päivittämistä eli näytönohjaimen parantamista.

Muutaman vuoden päästä saatat ymmärtää näistä niin paljon että pystyt rakentaan koneesi järkevästi uusiksi.

Esimerkiksi HP pakettikoneissa on epästandarti emolevy ja virtalähde, jolloin sen koneen olisi joutunut kasaan uusiksi miten juuri kuvailin.
Päivitettäessä siis virtalähdettä ja näytönohjainta.

Asiaa helpottaisi jos kerrot tarkan acerin pakettikoneen mallin mikä sinulla on? @feenixsin-tuli
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
714
Se riippuu paljolti siitä mitä näyttöä käytät, mikä resoluutio ja hz tavoitteena. Ja myös asetuksista.
RTX 3070 on ihan kelpo kortti vielä pari vuotta, ja tosiaan tehokkaampi kuin nykyiset konsolit. Vaikkakaan tuohon 2x tehoon en käytännön tasolla usko. Vaikka sellaisen mittauksissa saisikin. Ja onhan Series X etenkin melko tehokas, mutta tosiaan ei kannata sitä ostaa tuolla kortilla todennäköisesti. PS5:lla voi olla parempia yksinoikeuspelejä, ainakin kunnes niitä alkaa tulla PC:lle.

Koska PC-pelaajana ei Xbox todennäköisesti paljoa tuo, niin kääntäisin katseet mahdollisesti reilun vuoden päästä tulevaan PS5 Pro:hon, jos täytyy jokin ostettava olla mielessä. Ainahan se pitää. Toki näytönohjainta voi olla näytöstä riippuen järkevää päivittää vaikka käytettyyn ylemmän sarjan 3XXX/6XXX / keskitason 4XXX/7XXX korttiin jossain kohtaa, jos konepaketti sen mahdollistaa, mutta turha haaveilla joistain sikakalliista 4090-korteista tuohon konepakettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
488
Pienellä vaivalla tekstistäsi tulisi sen verran parempaa että sitä jaksaisi lukea. Älä myöskään unohda kysyä äidiltäsi mitä SINÄ voisit antaa hänelle, sen sijaan että mietit mitä voisit itse saada, kun tarvetta ei selvästi vielä ole.
 

feenixsin-tuli

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.05.2022
Viestejä
32
Playstation 5 grafiikkasuorittimen suorituskyky = 10.3~ TFLOPS peak .

RTX 3070 grafiikkasuorittimen suorituskyky = 20.31~ TFLOPS peak.


Isompi luku on parempi. Suomennettuna, RTX 3070 on todellakin kaksi kertaa~ tehokkaampi teoriassa ja joskus käytännössä
kuin Playstation 5 grafiikkapiiri.
RTX 3070 riittäisi 3-5 vuotta vähintään tällä hetkellä.

Ja et oletettavasti edes pysty vaihtamaan pakettikoneeseen näytönohjainta koska virtalähde ollaan mitoitettu justiinsa tuolle
näytönohjaimelle mikä siinä on. (palataan asiaan noin 3 vuoden päästä, kun saat kaupasta virtapihimpiä näytönohjaimia.)

Pakettikoneeseen jos aikoo vaihtaa sitten virtalähteen, niin pahimmillaan joutuu ostamaan emolevyn, kotelon ja virtalähteen.
Ja kasaamaan koko koneen uusiksi siihen uuteen koteloon. Oma neuvoni on että käytät nyt sitä Acerin konetta niin kauan kuin siinä on takuuta,
ja sitten kun se loppuu mietit päivittämistä eli näytönohjaimen parantamista.

Muutaman vuoden päästä saatat ymmärtää näistä niin paljon että pystyt rakentaan koneesi järkevästi uusiksi.

Esimerkiksi HP pakettikoneissa on epästandarti emolevy ja virtalähde, jolloin sen koneen olisi joutunut kasaan uusiksi miten juuri kuvailin.
Päivitettäessä siis virtalähdettä ja näytönohjainta.

Asiaa helpottaisi jos kerrot tarkan acerin pakettikoneen mallin mikä sinulla on? @feenixsin-tuli
eli mun nåyttis rtx 3070 ei ole niin surkea että joutuisi heti ostaan uuden koneen ja miten tuon ikäinen merkkimikro kun mikrobitissä oli juttu että jos koneeseen ei ole valmis sijoittaan kun 500 euroa niin silloin voi olla playstation5 parempi valinta mutta kun munkin kone joulukuun12 maksoi sen 1799e ja siinä se rtx 3070 on niin kunhan noille näyttiksille alkaa tulla pelejä jotka niitä hyöntyntää niin voisiko mua pitää melkein tyhmänä jos hankkisin playstation5 sillä perusteella ettei mun tietokone olisi satunnaiseen pelaamiseen riittävän tehokas jotkut ovat jopa sanoneet että konsolit ovat heikompia kun vaikka uudet merkkimikrot että konsolin näyttiskin vaikka sitä hypetetään niin kuitenkin sellainen peli joka voisi pyöriä hyvin rtx 3070 voisi saaha konsolin nykimään niin onko tämä tosi onko mun kohalla mitään järkeä ostaa uuden sukupolven konsolia vai onko mun pc pelaamiseen siis satunnaiseen silloin kun pelaan niin enempi kun riittävä koska laskin että jos 3 vuotta säästän sitten olisi raha ihan uuteen pc vaikka osista kasattuun ja kun mulla on ps4pro ja nintento swich konsolit niin mitä järkeä olisi ostaa playstation5 konsolia
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
714
Kauhean näköistä tekstiä, mutta PS5 ostetaan samasta syystä kuin Nintendo, eli vain sille saatavien pelien takia. Jos ne ei kiinnosta, niin ei tietenkään ole järkeä ostaa. Enkä minäkään PS5:sta nyt suositellut. Lisäksi monet voi haluta olohuoneeseen pelikonsolin televisioon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
597
eli mun nåyttis rtx 3070 ei ole niin surkea että joutuisi heti ostaan uuden koneen ja miten tuon ikäinen merkkimikro kun mikrobitissä oli juttu että jos koneeseen ei ole valmis sijoittaan kun 500 euroa niin silloin voi olla playstation5 parempi valinta mutta kun munkin kone joulukuun12 maksoi sen 1799e ja siinä se rtx 3070 on niin kunhan noille näyttiksille alkaa tulla pelejä jotka niitä hyöntyntää niin voisiko mua pitää melkein tyhmänä jos hankkisin playstation5 sillä perusteella ettei mun tietokone olisi satunnaiseen pelaamiseen riittävän tehokas jotkut ovat jopa sanoneet että konsolit ovat heikompia kun vaikka uudet merkkimikrot että konsolin näyttiskin vaikka sitä hypetetään niin kuitenkin sellainen peli joka voisi pyöriä hyvin rtx 3070 voisi saaha konsolin nykimään niin onko tämä tosi onko mun kohalla mitään järkeä ostaa uuden sukupolven konsolia vai onko mun pc pelaamiseen siis satunnaiseen silloin kun pelaan niin enempi kun riittävä koska laskin että jos 3 vuotta säästän sitten olisi raha ihan uuteen pc vaikka osista kasattuun ja kun mulla on ps4pro ja nintento swich konsolit niin mitä järkeä olisi ostaa playstation5 konsolia
Mitäs jos pelailisit näillä sinun laitteilla jotain mielipeliäsi vaikka vuoden tai puoli. palataan sitten asiaan takaisin. Autan silloin lisää.

Ostamalla lisää et selvästi paranna tilannetta, pelaa siis niitä pelejä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 287
Viestejä
4 190 506
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom