Ratkaistu Näytöstä häviää signaali satunnaisesti päällä ollessa (displayport)

Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Kuten otsikosta näkee, niin näytöstä katoaa signaali ihan satunnaisesti päällä ollessa silloin tällöin ja ihan yllättäen (yleensä kun koitan herättää näyttöä lepotilasta), eikä sitä kovin yksinkertasesti saa takasin näkymään. Ei ole koskaan tällaista ongelmaa tullut vastaan, ja toivottavasti viisaammilla olisi tähän asiaan ratkaisu. Tämä vika esiintyy satunnaisesti, ehkä noin kerran viikossa, eli v*ttumaisen usein kuitenki.


Ostin hiljattain uuden näytön vanhan näytön tilalle. Uus näyttö on 144Hz:n ja vanha on 60Hz. Minulla siis molemmat näytöt kiinni näytönohjaimessa ja signaali, kun häviää tästä uudemmasta näytöstä, niin kone kyllä tunnistaa minun vanhan näytön(HDMI), mutta ei tätä toista(DP)..


Asiaan auttaa ”vaan” kun käynnistän koneen bioksen kautta uudestaan tekemättä mitään muutoksia bioksessa. Sitten tulee kuva tähän toiseenkin näyttöön. Helpompaa vaihtoehtoa en ole löytänyt, että saan taas kuvan tähän ns. ykkösnäyttöön ja tietokone tunnistaisi näytön. Uusi näyttö on DP-kaapelilla kiinni ja vanha HDMI-kaapelilla.


Esim. pelkkä koneen sammutus ei riitä, jos vaan sammutan normaalisti koneen ja käynnistän uudestaan windowsiin asti, niin se ei tunnista tätä näyttöä kuitenkaan.


Kun signaali katoaa, niin olen käynyt kokeilemassa ottaa displayport kaapelin irti ja kokeillut laittaa takasin, mutta ei hyötyä ja olen vielä kokeillut vaihtaa displayport kaapelin näytönohjaimen toiseen displayport paikkaan, mutta ei hyötyä siitäkään.


Tietäiskö joku mistä vika voisi johtua ja miten ratkaista ongelma? Onko mahdollista, että joku laite olisi ihan rikki, tuskin kuitenkaa?


Kiitos jos jaksoitte lukea tänne asti, toivottavasti on jokseekin edes selvää mitä koitan kertoa, että ymmärrätte pointin ja toivottavasti pystytte jeesimään. x)


Ps. Niin ja mainitaan vielä, että olen tietenkin näytön omista asetuksista katsonut, että tulona on tosiaan DP, ettei se jostain syystä olisi vaihtunut joksikin toiseksi.



Näyttö: Acer KG241P 24"


Näytönohjain: ASUS Dual series GeForce GTX 1070 OC edition 8GB


Emolevy: Asus Z170 PRO GAMING/AURA


Win 10 Pro
 
Liittynyt
30.06.2019
Viestejä
5
Vian kartoitus yleisesti aika hyvä vinkki missä vain ongelmassa. Kaapelin vaihto, tai kyseisen kaapelin testaus toisella koneella.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Yllättäviä vikoja aiheuttavat ovat:
Virtalähde tulee ensin mieleen.
Prossun virrankäyttömalli. Laita kaikki 100/100. lisäksi tarkista bios että ei mitään speed steppings. Ja fast boot disabled sekä bios että windows(voit palauttaa bios asetukset defaultille kokeilun jälkeen)..
Jos olet kokeillut monilla kaapeleilla.Kaapelit eivät ole ongelmasi.
Et kertonut myöskään muisteista.
Kerro poweristasi lisää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
754
Anteeksi että kaappaan vähän tätä koska sama ongelma. Näytön signaali nähtävästi katoaa aina silloin tällöin. Mitään tälläisia ongelmia ei ole ennen ollut ja mikään muu ei ole muuttunut PC:n komponenteissa paitsi näytönohjain vega64:een 1,5 vuotta sitten. Ongelmaa esiintynyt nyt noin 4kk, se tapahtuu todella satunnaisesti ja harvoin. Olen kokeillut toisellakin DP kaapelilla ja ongelma ei poistunut. Tosin minulla signaalin saa takaisin ihan vain käynnistämällä näytön uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Anteeksi että kaappaan vähän tätä koska sama ongelma. Näytön signaali nähtävästi katoaa aina silloin tällöin. Mitään tälläisia ongelmia ei ole ennen ollut ja mikään muu ei ole muuttunut PC:n komponenteissa paitsi näytönohjain vega64:een 1,5 vuotta sitten. Ongelmaa esiintynyt nyt noin 4kk, se tapahtuu todella satunnaisesti ja harvoin. Olen kokeillut toisellakin DP kaapelilla ja ongelma ei poistunut. Tosin minulla signaalin saa takaisin ihan vain käynnistämällä näytön uudestaan.
Olisi varmaan parempi avata oma keskustelu ongelmallesi, ettei sekoiteta alkuperäisen kysyjän asiaa.

Toki kannattaa seurata tätä kyselyä jos vaikka löytyisi jotain omaan ongelmaasi.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Korjasin vanhan corsair 750w vaihtamalla konkat.
Aiheutti koneelle kaikkea mahdollista sitä ennen.
Nyt corsu ollut kakkoskolneessa 2v ilman ongelmia.

Tutkin myös toisen koneen poweria joka on superflower 1300 gold.
kondensaattorit ovat merkkiä Nippon Chem.
Käsittääkseni pitkäikäinen.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Oli muuten samanlaisia ongelmia 60/120hz näyttöjen kanssa. 1440+1080 ja ongelman sain poistettua(unohda powerit)windows skaalaus 1:1 ja nvidia control panel virrransäästömalli:suosii parasta..
Toivon että toimii. Se että ei tunnista heti liittynee UEFIn hienouksiin. Voit kokeilla käynnistää myös csm modessa. Ja kokeile myös vaihtoehtoa:boot from os or bios.
Laita bios. Ja toivon että fast boot pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Joskus oli vähän samanlaisia ongelmia. Omassa kotelossa DP-kaapelia ei saanut aivan pohjaan saakka, koska kotelon tukirauta oli tiellä. Pienen metallin taivuttelun jälkeen ongelma näyttäisi poistuneen.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Itsellä oli vastaavia ongelmia Acer Predator 165Hz -näytön kanssa. Kävi huollossa kerran eikä asia korjaantunut. Meinasivat, että DP-kaapeli on viallinen. Kokeilin Verkkokaupan ja Gigantin jokaisen 3m DP-kaapelin eikä auttanut. Näyttö uudestaan huoltoon, koska "kuulostaa paneelivialta". Näyttö tuli takaisin eikä se edelleenkään toiminut. Hain Gigantista toisen samanlaisen näytön ja se toimi virheettömsti. Palautin samalla vanhan näytön asiakaspalvelupisteeseen eikä sieltä tullut vastalauseita, kun sanoin, että en jaksa sen kanssa enää taistella.

Eli lyhykäisyydessään: vika voi olla kaapelissa. Jos ei eri kaapelilla toimi, niin huoltoon yhteys.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Totta, voihan kaapelissa olla vikaa. Onneksi löytyy toinen kaapeli. Katsotaan ~viikon parin päästä onko vielä temppuillut kaapelin vaihdon jälkee. :)
Joo, vaihdoin tosiaan toisen Displayport kaapelin ja tässä kokeillut josko se olisi toiminut sillä ym, mutta vika ei ole kaapelissa ja mystinen ongelma jatkuu.. Pystyy sulkemaan ainakin sen nyt pois, että johdossa olisi vika, vaikka alunperin olinkin sitämieltä, että se ei kaapelissa ole se vika. Muutenkin olin tainnut tota kokeilla aikaisemmin.. Mut nojoo..

Hmm... Mitähän nyt keksis... Voisko näytössä olla jokin valmistusvirhe tms?
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Joskus oli vähän samanlaisia ongelmia. Omassa kotelossa DP-kaapelia ei saanut aivan pohjaan saakka, koska kotelon tukirauta oli tiellä. Pienen metallin taivuttelun jälkeen ongelma näyttäisi poistuneen.
Tämä asia on kyllä varmistettu. Ei ole siitä ainakaan kiinni.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Et kertonut myöskään muisteista.
Kerro poweristasi lisää.
No powerina on Corsair RM850i

Muistit, Vengeance LPX ddr4 3000MHz... ( <- kai se noi kirjotettii)

Mut joo, en usko, että vika olisi kuitenkaan powerissa tai muisteissa? Hyvin epätodennäköstä ja ihmettelen, että mitä näiden toiminta liittyy näyttöön millään tavalla? Tai kuullostaa jotenki erikoiselta.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Eli lyhykäisyydessään: vika voi olla kaapelissa. Jos ei eri kaapelilla toimi, niin huoltoon yhteys.

Ei tosiaan toiminu toisella kaapelilla. Ai olet sitä mieltä, että näyttö saattaisi olla viallinen? No se voi olla hyvin mahdollista kyllä. Uusi näyttö kuitenkin kyseessä, eli hyvinki voi olla joku valmistusvirhe tms.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Lisätään vielä, että olen kokeillut poistaa ja asentaa uudestaa kaikki näytönohjaimen ajurit jne... Tosi ihme juttu, mitähän seuraavaksi? Pitäskö vaa viiä suoraa näyttö takuusee.. Prkl ;/
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Ei tosiaan toiminu toisella kaapelilla. Ai olet sitä mieltä, että näyttö saattaisi olla viallinen? No se voi olla hyvin mahdollista kyllä. Uusi näyttö kuitenkin kyseessä, eli hyvinki voi olla joku valmistusvirhe tms.
Kokeilisin ensin toista kaapelia tuohon näyttöön. Sitten tuota näyttöä toisessa koneessa.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Kokeilisin ensin toista kaapelia tuohon näyttöön. Sitten tuota näyttöä toisessa koneessa.
Siis mitä? Olen nyt kokeillut kahdella eri DP-kaapelilla ja molemmissa toistuu sama vika... Eikä ole toista konetta jossa voisin testata ja laittaa näytön siihen... :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Onko näytössä useampia sisääntuloliittimiä? Onko niitä kokeiltu?
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Onko näytössä useampia sisääntuloliittimiä? Onko niitä kokeiltu?
Näytössä HDMI, DVI, ja Displayport, mutta en ole kokeillut muita lähteitä, koska saan vain tällä DP-kaapelilla sen 144Hz... Enkä tietenkään sitten hyödy näytöstä sitä mitä haen jos laittasin toisella liittimellä kiinni, esim HDMI...
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Kyllä hertsejä irtoo muillakin liitäntätavoilla enemmän jos tiputat resoluutiota. Kannattaa tuokin nyt kokeilla.

Oliko tuotakin näyttöä kokeiltu ajaa 60hz tuolla samalla kaapelilla ja liitäntätavalla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Kyllä hertsejä irtoo muillakin liitäntätavoilla enemmän jos tiputat resoluutiota. Kannattaa tuokin nyt kokeilla.

Oliko tuotakin näyttöä kokeiltu ajaa 60hz tuolla samalla kaapelilla ja liitäntätavalla?
DVI:llä saisi vissiin 120Hz... Mutta haluan tottakai täydet hertsit irti näytöstä, kun semmoinen on... Edellinen näyttö on/oli 60Hz ja se toiminu aina moitteettomasti, eli mitään ongelmia ei ole ollut sen kanssa. Ja tosiaan, en ole pitänyt tässä näytössä kuin vain sen 144Hz...sentakia tämän lähinnä kuitenki hommasin...
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Vai mitä ajoit takaa, että kannattaa kokeilla muillakin hertseillä? Meinaatko, että jos toisilla hertseillä toimii hyvin, niin sitten olisi näytössä vika 144Hz:n taajuudella?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Juu ymmärrän, mutta tässä haetaan nyt sitä onko ongelma kaapelissa, näytössä, näytönohjaimessa vai ohjelmistopuolella.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Juu ymmärrän, mutta tässä haetaan nyt sitä onko ongelma kaapelissa, näytössä, näytönohjaimessa vai ohjelmistopuolella.
Juu, aivan... No kaapeli se tuskin on, koska kahta eri kaapelia kokeillut... Voisinhan mä laittaa vaikka HDMI:llä kiinni ja katsoa ilmeneekö vika myös silloin... Vituttaa, kun vika ei ilmene heti, vaan se tulee viikon parin välein... No pitää kärsivällisesti nyt yrittää sit pärjää 60hertsilllä vaikka hetki x)
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Musta on alusta asti kyl tuntunu et näytönohjaimessa jotain vikaa... Voi olla kyllä vaa kuvitelmaaki.. Mut vertaillu ku kavereilla sama näytönohjain ja niillä pyörii monet pelit paremmalla FPS:llä.. Vaikka
Niin oletko laittanu tämän kun tuohan pitäisi just korjata tämän vian ?

NVIDIA Graphics Firmware Update Tool for DisplayPort 1.3 and 1.4
Enpä ole? Voisin kokeilla... Tuo ei ilmeisesti lataudu automaattisesti ajurien kanssa sitte vai? Ku mulla NVidiageforce experience ( ääh, mite se kirjotaa :D) niin ei sen kanssa toi päivity ilmeisesti automaattisesti?
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Liikaa olutta taas ku ei osaa kirjottaa :D Mut joo, en kyl haluis uskoo et näytönohjaimessa ois vika, vaikka mahdollista onkin... Mutta pitää kokeilla asentaa toi juttu ja kattoo josko se auttais =) Jos jollain muulla ollu samaa vikaa ja toi korjannu asian? :)
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Näytön virtajohto ja powerin virtajohto irti muutamaksi minuutiksi. Mulla alkoi tuolla toimimaan. Pelkkä näytön virtajohdon irroitus tuoksi muutamaksi minuutiksi saattaa riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 252
Näytön virtajohto ja powerin virtajohto irti muutamaksi minuutiksi. Mulla alkoi tuolla toimimaan. Pelkkä näytön virtajohdon irroitus tuoksi muutamaksi minuutiksi saattaa riittää.
Minulla riitti 10 sekunttia ennen kuin tosiaan tuo firmware korjasi sen näytönohjaimelle
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Jos AMD on julkaissut vastaavan päivityksen omille näyttiksilleen, eiköhän.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Näytön virtajohto ja powerin virtajohto irti muutamaksi minuutiksi.
Jeesjees... Johtoja on kyl vaihdettu ja revitty irti tässä enkä ole huomannut vaikutusta parempaan... Toivon vaan, että toi ohjelma korjaa tän vian... Ei taas auta ku odottaa se 1-2viikkoa... Et jos kahdessa viikossa ei ole mitään ilmennyt, niin sitten homma luultavsti toimii :)
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Jeesjees... Johtoja on kyl vaihdettu ja revitty irti tässä enkä ole huomannut vaikutusta parempaan... Toivon vaan, että toi ohjelma korjaa tän vian... Ei taas auta ku odottaa se 1-2viikkoa... Et jos kahdessa viikossa ei ole mitään ilmennyt, niin sitten homma luultavsti toimii :)
Otitko myös näytön virtajohdon? Mullakaan ei toiminu ku käytti pelkkää dp kaapelia irti jne vaan vasta sitten toimi ku otti näytön virtajohdon ja en muista otinko sitten myös dp kaapelin ja powerin johdon myös, mutta muillakin toiminut tuo tapa. Mulla toimi hdmi piuhalla, mutta ei dp kaapelilla.

Täältä tuosta luin: DisplayPort suddenly not working.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Kappas, kaappaan topicia sen verran, että tämä voisi olla ratkaisu omaan ongelmaanikin. :tup:Voisi kokeilla firmispäivitystä, vaikka tosin näyttö taitaa tukea vain DP 1.2.

Samanlaista ongelmaa siis, näyttönä Dell U2414H ja näytönohjaimen GTX 1060. Ja samalla tavalla, hyvin satunnaisesti: joskus pari kertaa viikon aikana, joskus 1+kk ihan ilman ongelmia. Koskaan ongelmaa ei ole tapahtunut kesken minkään tärkeän, ainoastaan näytön lepotilasta palatessa. Eli toisinaan kun hiirtä heiluttelee kun näyttö on näyttö on lepotilassa, näyttö pysyy pimeänä. Kaikki on periaatteessa niinkuin pitää, mitään kuvaa ei vaan tule. Tähän ratkaisu on ollut vaan irrotella näytön virtajohto seinästä, DP-johto koneesta, ja iskeä takaisin (ensin DP, sitten näytön virta).

Dellille erikoisuutena näyttö vielä toisinaan herää "bitit vinossa" eli jostain syystä kuvassa tyyliin riveillä pikselit menee ihan ristiin (ks. kuva spoileritagin alta), josta on sitten selvinnyt ainoastaan koneen restartilta (kuva toki yhä niin selvä, että helppoa vaan käynnistä-valikosta uudelleenkäynnistää). Olen kuitenkin pitänyt tätä näytönohjaimen lahoamisen sijaan vain näytön yhteensopimattomuusongelmana, kun tosta Dellin mallista nvidian näyttiksillä on ollut juttua ennenkin (mm. syöttää näytöllä limited RGB -värirangea fullin sijaan, ellei erikseen säädä asetuksista) enkä ole huomannut samaa HDMI-kaapelilla liitoksissa olevan TV:n kanssa.

bitit_vinossa.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
787
Laitan myös ketjun seurantaan koska tutulla sama vika mitä olen koittanut epätoivoisesti korjailla. Erikoista on se että taitaa kyseessä olla vielä sama näyttö. "Meidän" näyttö toimii hdmi:llä ihan ok 60hz. Johtojen irroitus on aina auttanut joksikin aikaa joten mielessä on käynyt näytön viallinen liitin. Näyttiksessä ei ole vikaa koska on koitettu toisellakin.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Laitan myös ketjun seurantaan koska tutulla sama vika mitä olen koittanut epätoivoisesti korjailla. Erikoista on se että taitaa kyseessä olla vielä sama näyttö. "Meidän" näyttö toimii hdmi:llä ihan ok 60hz. Johtojen irroitus on aina auttanut joksikin aikaa joten mielessä on käynyt näytön viallinen liitin. Näyttiksessä ei ole vikaa koska on koitettu toisellakin.
Tuo selvittely voi olla työsevää puuhaa. Otse käytin siihen aika paljon aikaa viedessä näyttöä huoltoon, etsiessä vastauksia netistä ja ostaessani eri piuhoja. Edes paneelinvaihto huollossa ei auttanut. Lopulta hain toisen samanlaisen näytön ja se pelasi täydellisesti. Eli näkisin sen sitten viimeisenä keinona. En siis tiedä onko teillä takuu- tai palautusajat voimassa, mutta se ei tosiaan ole välttämättä piuhoissa tai teidän koneissa se vika.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
23
Minulla oli taannoin GeForce GTX 970 + Asus VG248QE + Windows 7 yhdistelmällä samankaltainen ongelma, joka taisi silloin korjaantua ihan näytön "ajureiden" asennuksella, eli jos näyttö vielä laitehallinnassa komeilee geneerisenä PnP monitorina ja näyttövalmistajalta löytyy uudempaa/parempaa .inf-tiedostoa asennettavaksi, voi tätäkin ratkaisumallia kokeilla näin viimeisenä vaihtoehtona.

Voi tosin olla, että Windows kymppi hanskaa osan näistä ajurihommista edeltäjiään paremmin, mutta tässä hetken aikaa erinäisiä äänipuolen ihmeellisyyksiä ihmetellessä on tullut mieleen, että uudempi ei välttämättä ole aina parempi.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Myös noille näytöille on firmware päivityksiä(sekä niitä .inf jotka käsittääkseni asentaa oikein värimaailman?) sekä noissa näytönohjaimissa on myös joissain dual firmware jonka voi vaihtaa kytkimellä.Mikset poista sitä lepotilaa ja sammuta näyttöä power kytkimestä?.

/edit
uutta biossia ei ole näytönohjaimelle?.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Myös noille näytöille on firmware päivityksiä(sekä niitä .inf jotka käsittääkseni asentaa oikein värimaailman?) sekä noissa näytönohjaimissa on myös joissain dual firmware jonka voi vaihtaa kytkimellä.Mikset poista sitä lepotilaa ja sammuta näyttöä power kytkimestä?.

/edit
uutta biossia ei ole näytönohjaimelle?.
Ei ole uutta biosia näytönohjaimelle. Nii siis en usko, että se siitä lepotilasta niinkää johtuu. Vika esiintyy vaan tietyn päälläolon(tietokoneen) jälkeen...Se aika kyllä vaihtelee jonkun verran. Jos sammuttelisin konetta vaikka joka ilta, niin tuskin tota vikaa esiintyisi, mutta kun minulla kone yleensä 24/7 päällä...ei näköjään saisi olla.



Otitko myös näytön virtajohdon? Mullakaan ei toiminu ku käytti pelkkää dp kaapelia irti jne vaan vasta sitten toimi ku otti näytön virtajohdon ja en muista otinko sitten myös dp kaapelin ja powerin johdon myös, mutta muillakin toiminut tuo tapa. Mulla toimi hdmi piuhalla, mutta ei dp kaapelilla.

Täältä tuosta luin: DisplayPort suddenly not working.
En näytön virtajohtoa ollut irrottanut sen jälkeen, kun olen sen näyttöön ekan kerran laittanut. Mutta nyt sekin on kokeiltu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Mulla on kokemusta yhdestä asuksen näytöstä, joka satunnaisesti ilmoitti "no signal" kun koneen ja/tai näytön laittoi päälle. Jos kuva tuli heti startissa niin se ei kyllä mihinkään myöskään kesken kaiken hävinnyt. Ilmeni siis satunnaisesti ja ainoastaan kun näytön laittoi päälle. Ainut ratkaisu ongelmaan oli ottaa näytön virtajohto 1-2 minuutiksi irti ja takaisin seinään ja sillä kikalla aina tuli kuva näyttöön.
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
46
Hei kaverit, vika tuntuisi olevan korjaantunut itsestään tai sitten se johtuu tosta jonka asensin... :jd:
NVIDIA Graphics Firmware Update Tool for DisplayPort 1.3 and 1.4
Muistaakseni vika kyllä ilmennyt tuonkin asennuksen jälkeen. En tiedä mikä nyt on, mutta jos vika on korjaantunut, niin asiathan on hyvin vaikkakin kiinnostaisi tietää mikä on ollut ratkaseva tekijä. No seurataan tilannetta vielä hetki, ennenkun laitan artikkelin ratkaistuksi. Ps. Jos ei tässä enään tämän asian tiimoilta tavata, niin kiitos kaikille auttaneille ja näin! Hyvää kesän jatkoa myös kaikille!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 216
Viestejä
4 194 824
Jäsenet
70 874
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom