Näytönohjaimet - Yleisthreadi, mikä kortti minulle?

Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
313
Onko järkeä ostaa uusi halpa näytönohjain korvaamaan GTX 660 Ti? Tavoite olisi saada reilusti enemmän suorituskykyä.

Budjetti: 200€, mitä halvempi sen parempi
Poweri: 450W (kai, en jaksa avata konetta)
Prosessori: i5-3570K
Järkevyydestä en tiedä, mutta kaupasta ei taida uutta korttia saada tuohon hintaan, kun taas käytettyinä budjetin ylärajalla ovat RX 570 4gb ja GTX 1060 6gb, jotka tarjovat näppituntumalta 60-70% lisää tehoa tuohon GTX 660 ti verrattuna. Jos jostain taas saa kaivettua näitä selvästi tehokkaamman näyttiksen (esim. GTX 1080/RX 5700) niin veikkaisin, että prossu alkaa rajoittamaan menoa monessa uudemmassa pelissä.
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
27
Minulta löytyy siis Gainward GeForce GTX 1070 ja ystävälläni olis myynnissä MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X TRIO hintaan 750e!!

Hintaa jäisi kortille noin 400-450e jos myisin nykyisen 1070 pois.

Olisiko kortin osto järkevää vai enemmänkin 3 sarjan näytönohjaiminen odottaminen?

Kiitos jo etukäteen vastanneille!!
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
287
Kannattaisikohan myydä 3080 tuf oc (non-LHR) pois ja ostaa tilalle joku 3080ti (LHR)? Näyttää vaihtavan omistajaa lähes samaan hintaan enkä varmaan jaksa alkaa mitään kyproja louhimaankaan.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Kannattaisikohan myydä 3080 tuf oc (non-LHR) pois ja ostaa tilalle joku 3080ti (LHR)? Näyttää vaihtavan omistajaa lähes samaan hintaan enkä varmaan jaksa alkaa mitään kyproja louhimaankaan.
Miksi ei, jos kerran "yksi yhteen" menisi. Saat hieman tehokkaamman ja uuden mallin, ja joku pyllykolikon kaivelija-ilmaston tuhoaja uuden palikan farmiinsa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
198
Olen etsiskellyt vanhempaa pelinäytönohjainta kakkoskoneeseen, ja huomannut että mallien vertailu on aika haastavaa. Yksi tapa vertailla nopeutta karkealla tasolla on UserBenchmark-sivusto.

Itse halusin lähinnä tietää, että missä mallissa (tai millä käytetyn hinnalla) saa eniten nopeutta pienimmällä rahalla. Rajasin vaihtoehdot nVidian näyttiksiin tottumussyistä. Teoriassa näyttäisi siltä, että mitä hitaampi ja halvempi näyttis, sitä edullisemmin FPS:t tulevat, mutta jokin perustaso täytyy säilyttää. Itselläni perustaso liikkuu suunnilleen GTX 970:n kohdilla.

Kävin läpi käytettyjen näyttisten myynti-ilmoituksia täältä TechBBS:stä (ja muutaman Verkkokaupan outletista), ja koostin tällaisen taulukon. Taulukko on järjestetty niin, että "halvimmat FPS:t" ovat ylimpänä (FPS:n hinta = Hintapyyntö / FPS-keskiarvolla). Koska viestistä olisi tullut liian pitkä, en voinut laittaa tätä taulukkona, vaan jouduin tyytymään kuvaan.

1634026991325.png
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
358
Minulta löytyy siis Gainward GeForce GTX 1070 ja ystävälläni olis myynnissä MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X TRIO hintaan 750e!!

Hintaa jäisi kortille noin 400-450e jos myisin nykyisen 1070 pois.

Olisiko kortin osto järkevää vai enemmänkin 3 sarjan näytönohjaiminen odottaminen?

Kiitos jo etukäteen vastanneille!!
Mielestäni on ihan järkevä ostos. Käytetyn 2080 Ti:n keskiverto pyyntihinnat tuntuu olevan tuossa 800-900€ paikkeilla ja raa'assa rasterointitehossahan se vastaa suunnilleen RTX 3070:aa. Raytracingissä 2080 Ti taitaa hieman hävitä 3070:lle, mutta tässä markkinatilanteessa joutuu kompromisseja tekemään. Eikä 2080 Ti suinkaan mikään mopo ole, edellisen sukupolven lippulaiva kuitenkin kyseessä.

750€ oikein hyvä hinta juuri nyt, varsinkin jos saat sen 1070:n myytyä.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Olen etsiskellyt vanhempaa pelinäytönohjainta kakkoskoneeseen, ja huomannut että mallien vertailu on aika haastavaa. Yksi tapa vertailla nopeutta karkealla tasolla on UserBenchmark-sivusto.

Itse halusin lähinnä tietää, että missä mallissa (tai millä käytetyn hinnalla) saa eniten nopeutta pienimmällä rahalla. Rajasin vaihtoehdot nVidian näyttiksiin tottumussyistä. Teoriassa näyttäisi siltä, että mitä hitaampi ja halvempi näyttis, sitä edullisemmin FPS:t tulevat, mutta jokin perustaso täytyy säilyttää. Itselläni perustaso liikkuu suunnilleen GTX 970:n kohdilla.

Kävin läpi käytettyjen näyttisten myynti-ilmoituksia täältä TechBBS:stä (ja muutaman Verkkokaupan outletista), ja koostin tällaisen taulukon. Taulukko on järjestetty niin, että "halvimmat FPS:t" ovat ylimpänä (FPS:n hinta = Hintapyyntö / FPS-keskiarvolla). Koska viestistä olisi tullut liian pitkä, en voinut laittaa tätä taulukkona, vaan jouduin tyytymään kuvaan.

Ihan oikeilla jäljillä olet siinä, että tuo GTX 970 on melkoisessa "sweet spotissa" välttävän pelisuorituskyvyn ja hinnan suhteen. Tulee todennäköisesti vanhentumaan selvästi nopeammin, kuin esim. GTX 1060 6GB, mutta toisaalta hinnoissakin on abouttiarallaa tuplat eroa. Jos pitäisi kristallipalloon tuijotella, niin 600/700-sarjan GeForceilta loppuu ajurituki "pian"(TM), samalla kirvestä voi saada tuo 900-sarjakin. Välitöntä merkitystä tapahtuessaan tuolla on lähinnä uusimpiin peleihin, joita nyt joka tapauksessa noilla korteilla ei juuri pelailla. Hyvä malli GTX 970:stä (esim. Asus Strix) alle sataseen on tässä tilanteessa hyvä diili :tup:

Edit: Onkohan minulla selvännäkijän lahjoja, nyt se 700-sarja sai kirvestä (900 turvassa): NVIDIA julkaisi uudet GeForce 496.13 -ajurit Windows 10:lle ja 11:lle
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2021
Viestejä
78
nonniin, menin sitten ostaa ton setin myyntisivulta (elkää naurako jos tuli paskat kaupat), tuli vain himo ja siinä oli just ne kamat mitä voisin haluta ja pääsin dellin pakettikoneesta tehdystä Frankensteinistä eroon :D Myydään - Pelikone: Ryzen 2700x, 32GB RAM, GTX 980ti | Kirkkonummi, 600€

Äkkiä katoin kamat läpi ja mietin että hinta laskee vähän jos näyttiksen myyn pois. No nyt kotona katoin testejä ko. kortista ja 980 TI on itseasiassa huomattavasti nopeampi kuin oma 1060 6GB malli... nyt olen kahden vaiheilla mitä teen, pidänko tuon tuntematonta alkuperää olevan 980 TI:n, vai alle 2 vuotta vanhan 1060 näyttiksen... Voisi myös kokeilla ajaa kahdella kortilla (blender , ei pelit) vai myiskö molemmat pois ja ostaisi 3060 kortin, joka voisi olla RT corejen ansiosta tehokkaampi renderöinnissä.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Olen etsiskellyt vanhempaa pelinäytönohjainta kakkoskoneeseen, ja huomannut että mallien vertailu on aika haastavaa. Yksi tapa vertailla nopeutta karkealla tasolla on UserBenchmark-sivusto.

Itse halusin lähinnä tietää, että missä mallissa (tai millä käytetyn hinnalla) saa eniten nopeutta pienimmällä rahalla. Rajasin vaihtoehdot nVidian näyttiksiin tottumussyistä. Teoriassa näyttäisi siltä, että mitä hitaampi ja halvempi näyttis, sitä edullisemmin FPS:t tulevat, mutta jokin perustaso täytyy säilyttää. Itselläni perustaso liikkuu suunnilleen GTX 970:n kohdilla.

Kävin läpi käytettyjen näyttisten myynti-ilmoituksia täältä TechBBS:stä (ja muutaman Verkkokaupan outletista), ja koostin tällaisen taulukon. Taulukko on järjestetty niin, että "halvimmat FPS:t" ovat ylimpänä (FPS:n hinta = Hintapyyntö / FPS-keskiarvolla). Koska viestistä olisi tullut liian pitkä, en voinut laittaa tätä taulukkona, vaan jouduin tyytymään kuvaan.

No joo just tossa kuuakusi sitten hommasin emännykselle GTX 970 Phantom näytönohjaimen. Ounastelin joo että aika hyvä hinta/fps suhde olis, mutta en arvannut noin hyviä lukemia..

Onko ne fps luvut otettu siis Tech Power upin datasta, missä näytettään eri pelien keskiarvo FPS?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Jos pelikäyttöä miettii niin varmaan parempi olisi katsoa tuolta testitulokset alueen Time Spy osiosta graphics score ja suhteuttaa se hintaan.
Kuitenkin testiohjelma joka suunniteltu pelikoneiden testailuun yleisellä tasolla.

Jos työkseen ajelee Userbenchmarkkia niin sitten se on kyllä ihan hyvä testiohjelma myös.
 
Liittynyt
29.09.2021
Viestejä
17
Tällä hetkellä multa puuttuu pelkkä näyttis. Tilanne on se, että saisin firman kautta tilattua sen näytönohjaimen (ilman veroa). Osaisiko joku kertoa, että mistähän kantsis lähteä ettimään tätä näyttistä? Atea.fi sivuston tiedän jo. Myös mietityttää, että kannattakoo lähteä RX 6600 XT:tä vai löytyykö samasta hintaluoakasta parempaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
198
Jos pelikäyttöä miettii niin varmaan parempi olisi katsoa tuolta testitulokset alueen Time Spy osiosta graphics score ja suhteuttaa se hintaan.
Kuitenkin testiohjelma joka suunniteltu pelikoneiden testailuun yleisellä tasolla.

Jos työkseen ajelee Userbenchmarkkia niin sitten se on kyllä ihan hyvä testiohjelma myös.
Kiitos vinkistä, mutta voisitko vääntää rautalangasta, että mistä Time Spy -tulokset löytyvät?

UserBenchmarkin valikoin, kun sieltä löytyi vertailuarvot ihan vanhoista malleista uusiin asti. Tosin asiaa pohdittuani en ole enää varma, että miten muu käyttäjän kokoonpano vaikuttaa siellä esitettyihin tuloksiin; eli onko vaikka GTX970 tulokset ajettu muutenkin vanhoilla koneilla verrattuna RTX3080 tuloksiin?

Päivitän mielelläni taulukkoani, jos vain saan jostain parempaa dataa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Kiitos vinkistä, mutta voisitko vääntää rautalangasta, että mistä Time Spy -tulokset löytyvät?

UserBenchmarkin valikoin, kun sieltä löytyi vertailuarvot ihan vanhoista malleista uusiin asti. Tosin asiaa pohdittuani en ole enää varma, että miten muu käyttäjän kokoonpano vaikuttaa siellä esitettyihin tuloksiin; eli onko vaikka GTX970 tulokset ajettu muutenkin vanhoilla koneilla verrattuna RTX3080 tuloksiin?

Päivitän mielelläni taulukkoani, jos vain saan jostain parempaa dataa.
Tuosta aloituksesta löytyy: 3DMark TimeSpy (DirectX 12)

Kannattaa sitten huomioida että valitsee sen graphics osan, jossa on vain huomioitu näytönohjain. Kokonaistulokseen vaikuttaa taas kaikki siinä kokoonpanossa.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Pienellä vaivalla sain jotkin graphics scoret tältä sivulta: Best Graphics Cards - October 2021

Pistin ne taulukkoon ja sorttasin hinnat niiden mukaan:
Nyt on kyllä ihailtavaa vaivannäköä tilastoniiloilun osalta :comp: Aiempi sanomani tosiaan pitää edelleen paikkansa; GTX 970 on edelleen loistava valinta kakkoskoneen pelinäyttikseksi Full HD -resolle vanhempiin peleihin, max. satasen hinnalla. Go for it :tup:
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
358
Nyt on kyllä ihailtavaa vaivannäköä tilastoniiloilun osalta :comp: Aiempi sanomani tosiaan pitää edelleen paikkansa; GTX 970 on edelleen loistava valinta kakkoskoneen pelinäyttikseksi Full HD -resolle vanhempiin peleihin, max. satasen hinnalla. Go for it :tup:
No GTX 970 vastaa käytännössä GTX 1060 3 gigan versiota. Ja 1060 on edelleen hieman korkeammasta (150-200€) hintapyynneistään huolimatta se Nvidian suosituin de facto näyttis jota myytiin vuosikausia kilokaupalla. Pascal on muutenkin yllättävän pitkäikäinen ja sitkeä piirisarja. 1060, 1070, 1080... kaikki edelleen täysin valideja näytönohjaimia.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Mitä HDMI 2.1 -korttia suosittelette 4K120 pelaamiseen high/ultra asetuksilla?
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
78
Mortonki!
Oon yrittäny ettiskellä netistä ympäriinsä että minkälainen näytönohjain tuohon koneeseen olisi hyvä.
Koneessa on 240W psu ja käsittääkseni siihen menee Low Profile näytönohjain.
Jostain luin että emolevyn Pci-e 16 ei tukisi kuin max 25W näyttistä mutta en ole varma tästä?

Prosessori on Core 2 Quad ja muistia koneessa on tällä hetkellä 4GB DDR3.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Mihin käyttöön tuo näyttis tulisi? Konehan on sen verran serriä, että näyttiksestä ei kannata montaa euroa maksaa.
Jos pelikäyttö on vähänkin mielessä, niin järkevintä olisi ehkä myydä tuo pois ja hommata tilalle edullinen käytetty kone johon menee täysikokoinen näyttis. Valinnanvaraa olisi siten enemmän ja hinnatkin tehoon nähden paremmat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Low Profile 750 Ti tai GT 1030 saattaisi tuossa toimia, mutta tuo 240W virtalähde hieman mietityttää. Joku muu paremmin tunteva saa vielä vahvistaa.
Tosin noita kortteja ei taida kovin edullisesti saada, eli joku GT 730 voisi olla myös vaihtoehto. Hidas korttihan tuo toki on, mutta en itse laittaisi kovin montaa euroa kiinni tuohon koneeseen.
Muistia kannattaa myös lisätä jos edullisesti löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Mortonki!
Oon yrittäny ettiskellä netistä ympäriinsä että minkälainen näytönohjain tuohon koneeseen olisi hyvä.
Koneessa on 240W psu ja käsittääkseni siihen menee Low Profile näytönohjain.
Jostain luin että emolevyn Pci-e 16 ei tukisi kuin max 25W näyttistä mutta en ole varma tästä?

Prosessori on Core 2 Quad ja muistia koneessa on tällä hetkellä 4GB DDR3.
Mikä kone, ja mistä luit moisen max. 25W tiedon? Jos pitää paikkansa niin onnea vaan metsästykseen, ei siihen silloin kyllä saa oikeastaan mitään millä viiteentoista vuoteen tehdyt pelit toimisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mikä on paras kortti, jonka voi tilata nyt hintaan <1350€?
Multa voit tilata puoli vuotta vanhan RTX3070 kortin tuohon 1350€ hintaan. :)
Peli käyttöön katselisin RTX3070Ti kortteja tai sitten Radeon RX6800 kortteja. Parhaasta en osaa sanoa kun on niin monta vaihtoehtoa eri valmistajilta eri jäähyineen, tosin saatavuus edellä nykypäivänä täytyy tehdä noi valinnat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Toisessa on paras jäähy mitä markkinoilla on (TRIO) ja toisessa huonoimmasta päästä, ainakin maineeltaan. Pelisuorituskyvyssä tuskin on merkittävää eroa, niin itse lähtisin joka tapauksessa XFX:ää kokeilemaan
 
Liittynyt
08.01.2021
Viestejä
78
Gainwardin 3060 näyttis tuli ostettua kun oli hyllyssä 650€, panikoin ja menin tuhlaa nopeasti :D

alkoi vain epäilyttää kun oli niin paljon asusta halvempi joka on kyllä laatumerkki. Vielä vois palauttaa kun en oo avattu. Luulis että tossa kuitenkin takuu toimii?

Voi olla että 3070 olis ollut parempi investointi tulevaisuutta ajatellen, mutta kai tollakin Q2 pyörii

Toi siis: Gainward GeForce RTX 3060 Ghost LHR -näytönohjain PCI-e-väylään 649,90



Edit, kävin hakemassa asuksen 3060 ti:n, hyvin toimii, yksikään pelaamani peli ei nopeutunut kun on niin vanhoja että edes 1060 ei rajoittanut :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Mun pikkuinen RX580 siirtyi ajasta ikuisuuteen ja Jimm's kohteliaasti tarjosi upgrademahkuja, päädyin sitten tälläseen (hintaa hyvityksen jälkeen jää pari sataa)


Tehot aika samoissa kuin vanhassa mikä mulle riittää enemmän kuin hyvin.

:hmm: Nyt mietin että mitä teen tuolle kuulema 2kk vanhalle 1050ti jonka sain tutulta paikkaamaan väliaikaista näykkärivajettani, pidänkö varakorttina vai myynkö muutamalla rahalla täällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mun pikkuinen RX580 siirtyi ajasta ikuisuuteen ja Jimm's kohteliaasti tarjosi upgrademahkuja, päädyin sitten tälläseen (hintaa hyvityksen jälkeen jää pari sataa)


Tehot aika samoissa kuin vanhassa mikä mulle riittää enemmän kuin hyvin.

:hmm: Nyt mietin että mitä teen tuolle kuulema 2kk vanhalle 1050ti jonka sain tutulta paikkaamaan väliaikaista näykkärivajettani, pidänkö varakorttina vai myynkö muutamalla rahalla täällä.
Eli jouduit siis itse maksamaan 176€ välirahaa vai?

Edit. Ja jos ei tarvetta varakortille niin myyntiin vaan toi GTX1050Ti, kyllä sille ostajia löytyy.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
@jobbus juu, pikkusen väliä joudun maksamaan mutta budjetin rajoissa edelleen ollaan.

Saan siis hyvityksenä vanhan kortin hinnan 100 % tohon uuteen koska se otti ja veti itsensä lisävirtakaapelillaan kaulakiikkuun takuuaikana.

Minusta ei paskin mahdollinen diili.

Paljonkos tuosta 1050ti sitten uskaltaa pyytää?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
@jobbus juu, pikkusen väliä joudun maksamaan mutta budjetin rajoissa edelleen ollaan.

Saan siis hyvityksenä vanhan kortin hinnan 100 % tohon uuteen koska se otti ja veti itsensä lisävirtakaapelillaan kaulakiikkuun takuuaikana.

Minusta ei paskin mahdollinen diili.

Paljonkos tuosta 1050ti sitten uskaltaa pyytää?
Oliko se sun vanha RX580 4GB vai 8GB malli?

Noista GTX1050Ti korteista on pyydetty reilua satasta, mitä nyt nopeaan vilkaisin myydään osastoa. Jos on hyvällä jäähyllä niin laittaisin myyntiin 110-120€ hintaan tinkaus varalla. Toteutunut myynti hinta voi olla 80-100€
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
8GB oli se mun 580, todella tykkäsin siitä. Jäähyn siinä oli kolmen puhaltimen Strix, eipä just pahemmin ääntä pidellyt.

Ja myyn tuon pikkuisen sitten kun saan sen uuden käsiini että kattoo sinne asti rauhassa.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Pikkukortti koneessa ja oon positiivisest yllättyny, ne muutamat pelit joita mäiskin ei ottannu just yhtään FPSdroppeja ja toi on käytännössä jopa äänetön pelatessa mutta miinuspuolena on että on aika helevetin kuuma, 72 astetta näyttää HWmonitorin mukaan olleen piikit.

Varakorttina menee muutaman viikon, luulisin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Mun siskontyttö soitti ja kertoi haluavansa uuden näytönohjaimen koneeseensa.
Itse pudonnut jo aikaa sitten kärryiltä eli tarvitsisin jeesiä:

Vanha on: Asus GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5
Uusi kaupasta suositeltu:

Kysymykset:
Onko toi suositeltu kortti hyvä tuohon hintaan vai onko joku muu järkevämpi?

Mikä idea noissa korteissa kun "samaa" korttia on myynnissä eri valmistajilta eri hintaan.
Siis tuota GTX 3060 mallia on MSI,Asus,Gigabyten yms tekeminä. Onko noissa sitten suorituskykyeroja vaikka speksit olisikin samat?

Onko tuohon nykyisen 1060 ja uuden 3060 väliin jotain budjettimallia mitä voisi koittaa metsästää käytettynä?

Mikä tuon em. 1060 hinta on myydessä?
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475
Mun siskontyttö soitti ja kertoi haluavansa uuden näytönohjaimen koneeseensa.
Itse pudonnut jo aikaa sitten kärryiltä eli tarvitsisin jeesiä:

Vanha on: Asus GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5
Uusi kaupasta suositeltu:

Kysymykset:
Onko toi suositeltu kortti hyvä tuohon hintaan vai onko joku muu järkevämpi?

Mikä idea noissa korteissa kun "samaa" korttia on myynnissä eri valmistajilta eri hintaan.
Siis tuota GTX 3060 mallia on MSI,Asus,Gigabyten yms tekeminä. Onko noissa sitten suorituskykyeroja vaikka speksit olisikin samat?

Onko tuohon nykyisen 1060 ja uuden 3060 väliin jotain budjettimallia mitä voisi koittaa metsästää käytettynä?

Mikä tuon em. 1060 hinta on myydessä?

Lyhyesti sanottuna näytönohjainmarkkinat on nyt aivan sekaisin, eikä mitään korttia saa järkevään hintaan. 3060 ei todellakaan ole 550 euron arvoinen kortti, mutta saatavuus on niin huono, ettei niitä taida oikein siihenkään hintaan löytyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Mun siskontyttö soitti ja kertoi haluavansa uuden näytönohjaimen koneeseensa.
Itse pudonnut jo aikaa sitten kärryiltä eli tarvitsisin jeesiä:

Vanha on: Asus GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5
Uusi kaupasta suositeltu:

Kysymykset:
Onko toi suositeltu kortti hyvä tuohon hintaan vai onko joku muu järkevämpi?

Mikä idea noissa korteissa kun "samaa" korttia on myynnissä eri valmistajilta eri hintaan.
Siis tuota GTX 3060 mallia on MSI,Asus,Gigabyten yms tekeminä. Onko noissa sitten suorituskykyeroja vaikka speksit olisikin samat?

Onko tuohon nykyisen 1060 ja uuden 3060 väliin jotain budjettimallia mitä voisi koittaa metsästää käytettynä?

Mikä tuon em. 1060 hinta on myydessä?
Tuossa on 200€ liikaa hinnassa uudessa. Se on vaan niin kaikissa korteissa ja onnea diilien etsimisessä.

Vanhasta olisit saanut satasen vuosi sitten, mutta nyt kun näytönohjaimien hinnat on pilvissä, niin koeta ihan vaan pokkana 150-200€ ja myy jollekin epätoivoiselle, joka ei muuta saa. Jos se on kryptomainaaja, niille voi myydä vaikka 300€ ilman omatunnontuskia, mutta jos menee pelikoneeseen, niin satanen oli se kohtuuhinta joskus. Sitten lopullinen hinta omantunnon mukaan.

Jokaisella valmistajalla on huippumallit, jotka on 50-200€ kalliimpia, tuo Zotac on perusmalli. Ja "osta Asus" on tyhmää. Asuksella on 21 mallia, mikä niistä? Se voi olla paskin pakettikoneihme, tai sitten paras ylikellotusmalli, jolla on tehty maailmanennätys.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Mun siskontyttö soitti ja kertoi haluavansa uuden näytönohjaimen koneeseensa.
Itse pudonnut jo aikaa sitten kärryiltä eli tarvitsisin jeesiä:

Vanha on: Asus GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5
Uusi kaupasta suositeltu:

Kysymykset:
Onko toi suositeltu kortti hyvä tuohon hintaan vai onko joku muu järkevämpi?

Mikä idea noissa korteissa kun "samaa" korttia on myynnissä eri valmistajilta eri hintaan.
Siis tuota GTX 3060 mallia on MSI,Asus,Gigabyten yms tekeminä. Onko noissa sitten suorituskykyeroja vaikka speksit olisikin samat?

Onko tuohon nykyisen 1060 ja uuden 3060 väliin jotain budjettimallia mitä voisi koittaa metsästää käytettynä?

Mikä tuon em. 1060 hinta on myydessä?
Kuten edellä mainittiinkin, saatavuudet ja sitä myöten hinnat ovat aivan niin uusissa kuin käytetyissä korteissa persiillään tällä hetkellä, mutta muihin kohtiin kantaaottaakseni:

Eri valmistajien/mallien välillä eroja on lähinä jäähdytysratkaisuissa ja kellotaajuuksissa. Toiset mallit ovat varustettu paremmilla jäähdyttimillä, mahdollistaen näin korkeammat boostikellot ja hiljaisemman jäähdytyksen. Erot suorituskyvyssä ovat yleensä muutamien prosenttiyksikköjen luokkaa, mutta jäähdytysmelussa ero voi olla huomattava (tämä on toki subjektiivista, se mikä toiselle on käyttökelvoton suurtehoimuri on toiselle vielä ihan menettelevä). Grafiikkapiiri ja -muisti on eri mallien välillä kuitenkin sama.

1060 6GB -mallista pyydetään tällä hetkellä noin pariasataa euroa, joten selvästi rahanarvoinen vehje on kyseessä, mikäli kortti vaan täysin toimiva on.

Edit: Niin absurdia kuin se onkin, toissa kesän hintoihin tosiaan tullut tuplat lisää noihin käytettyihin 1060:iin. RX 580 8GB -mallissa vielä oksettavampi hintakehitys.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Kiitoksia selkeistä vastauksista!
Tiedossa on että markkina on sekaisin: Tarve päivittää oli jo viime vuonna mutta jäivät silloin odottelemaan että hinnat laskisi.
Nyt nuorella naisenalulla alkaa kärsivällisyys loppua kun ei ole tietoa kuitenkaan koska markkina ns. "normalisoituu"
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 475
Kiitoksia selkeistä vastauksista!
Tiedossa on että markkina on sekaisin: Tarve päivittää oli jo viime vuonna mutta jäivät silloin odottelemaan että hinnat laskisi.
Nyt nuorella naisenalulla alkaa kärsivällisyys loppua kun ei ole tietoa kuitenkaan koska markkina ns. "normalisoituu"
Sitten ei valitettavasti taida auttaa muu, kuin pärjätä nykyisellä tai kaivaa kuvetta. :(
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Kiitoksia selkeistä vastauksista!
Tiedossa on että markkina on sekaisin: Tarve päivittää oli jo viime vuonna mutta jäivät silloin odottelemaan että hinnat laskisi.
Nyt nuorella naisenalulla alkaa kärsivällisyys loppua kun ei ole tietoa kuitenkaan koska markkina ns. "normalisoituu"
Synkimmiät arviot on että ens vuosikin mentäisiin pulaajassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Ens vuojen lopulla alkaa helpottaa koetaan pieni energiakriisi ja louhintaa kielletään, samalla alkaakin litium tai vastaava olemaan vähissä. Halpaa se on jos rahalla selviää eikä tarvitse odotella. Itsellä kävi vastaava alkuvuonna, ei kiinnostanut julkaisu aikaan tilata 3070 mutta jostain syystä tammi-helmikuussa alkoi pelit maistua ja saihan siittä sen tonnin pulittaa.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
78
Mikä kone, ja mistä luit moisen max. 25W tiedon? Jos pitää paikkansa niin onnea vaan metsästykseen, ei siihen silloin kyllä saa oikeastaan mitään millä viiteentoista vuoteen tehdyt pelit toimisi.
Mulla on HP Compaq 8000 Elite SFF kone.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Mulla on HP Compaq 8000 Elite SFF kone.
OK, tosiaan tuohon ei siinä tapauksessa mitään lähellekään pelikelpoista näytönohjainta saa. Ainoat max. 25W kuluttavat kortit ovat jotain ikivanhoja OEM-kortteja, joiden teholuokka on lähinnä "kuva näkyy". Kone kiertoon vaan, mikäli pelaamaan pitää pystyä.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
No mä olen siinä uskossa että ainakin GT710 tuossa toimisi...
No joo (max. 19W speksattu) mutta kuten sanoin, pelaaminen sellaisella on noh.. haastavaa :D Ei tuo jaksa oikeasti käytännössä mitään 3D-peliä pyöräyttää.
 
Liittynyt
19.10.2021
Viestejä
107
Moi, kaverille näytönohjain hankinnassa.. 960 4gigasen tilalle.

Budjetti: 200€
Poweri: 600w
Prosessori: i7- 4770 -> tulee ehkä päivittymään 4790k
Kotelo: NZXT 4 tuuletinta
Kellotus: Tuskin
Montako näyttöä (myös TVt yms):1kpl
Näytön/näyttöjen resoluutio(t): 1920x1080 144hz
Käyttötarkoitus: 100% pelaaminen
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 949
Moi, kaverille näytönohjain hankinnassa.. 960 4gigasen tilalle.

Budjetti: 200€
Poweri: 600w
Prosessori: i7- 4770 -> tulee ehkä päivittymään 4790k
Kotelo: NZXT 4 tuuletinta
Kellotus: Tuskin
Montako näyttöä (myös TVt yms):1kpl
Näytön/näyttöjen resoluutio(t): 1920x1080 144hz
Käyttötarkoitus: 100% pelaaminen
Jonkun GTX 1060 6gb saattaisi löytää käytettynä tuurilla tuohon budjettiin. Aika huono aika päivittää, jos on pienellä budjetilla liikkeellä.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
Moi, kaverille näytönohjain hankinnassa.. 960 4gigasen tilalle.

Budjetti: 200€
Poweri: 600w
Prosessori: i7- 4770 -> tulee ehkä päivittymään 4790k
Kotelo: NZXT 4 tuuletinta
Kellotus: Tuskin
Montako näyttöä (myös TVt yms):1kpl
Näytön/näyttöjen resoluutio(t): 1920x1080 144hz
Käyttötarkoitus: 100% pelaaminen
tuskin saa 200€ parempaa tilalle. bitcoin horot nostanu hinnat
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 427
Viestejä
4 161 314
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom