Näytönohjaimen vai prosessorin päivitys

Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
3
Hei!

Kiitos jo etukäteen vastauksista! Käytän tietokonettani streamaamiseen ja pelaamiseen. Tällä hetkellä streamaan suhteellisen kevyitä pelejä, kuten World Of Tanks. Olen huomannut streamissa suht paljon nykimistä vaikka minulla ei ole packet lossia tms. Kun minulla on stream ja peli päällä, tehtävienhallinnassa prosessori menee 100%. Olen tullut siihen tulokseen, että päivitän tietokonetta, mutta en oikein tiedä että kumpi näistä vaihtoehdoista toisi enemmän suorituskykyä pelin ja streamin yhdistelmään..

Vaihtoehto 1:
Prosessori ryzen 5 3600
emo: asus b450-f
ram: 16gb 3200mhz

409e

Streamin enkoodaus prosessorilla. Ainoa mitä mietin tässä vaihtoehdossa on se, että onko näytönohjaimeni liian huono suhteessa prosessoriin, eli bottleneckaako se liikaa.

Vaihtoehto 2:
1080 strix näyttiksen osto käytettynä
330-430e

Enkoodaus näytönohjaimella. Riittääkö näytönohjaimen teho enkoodaamaan kuvaa ja mm. GTA V pelaamiseen. Luultavasti riittäisi World of Tanksin pelaamiseen ja streamaamiseen.


Tulen luultavasti jossain kohti päivittämään molemmat. Toisen voin päivittää nyt, mutta toisen osan päivittäminen on joskus seuraavan vuoden sisällä eli vähintään 6kk päästä. Sentakia haluaisin saada päivityksestä mahdollisimman paljon irti.

Tässä vielä koneen kriittisimmät specsit
Specsit:
Gtx 960 4gb
i5-4670k
16gb ddr3 ramia
 
Viimeksi muokattu:

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
462
Mikäli hankkii Ryzen 5 5600x, B550/X570 emolevyn ja 16 gb ddr4 muistia maksaisi se 520-550 euroa. Se on ronskin satasen enemmän kuin 3600 bundle, mutta enemmän tehoa ja kestänee kauemmin.
Mitä tulee näytönohjaimiin niiden hinnat ovat tällä hetkellä aivan älyttömän korkealla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 350
Viestejä
4 331 009
Jäsenet
72 198
Uusin jäsen
farhad.void

Hinta.fi

Ylös Bottom