Näytönohjaimen pinnit jäävät hivenen näkyviin

Liittynyt
25.03.2018
Viestejä
58
Uudessa kokoonpanossa jää näkyviin näytönohjaimen PCI-Express pinnit ihan vähän takapaneelin päästä (1. kuvan vasen reuna), eli näytönohjain ei mene ilmeisesti ihan pohjaan saakka tältä osin. Ongelma johtuu ilmeisesti hieman epäsuorassa olevasta emolevystä, jonka voi havaita jälkimmäisestä kuvasta kun katsoo takapaneelin oiketa -sekä alareunaa.
IMG_20220206_105722.jpg
IMG_20220206_105915.jpg


Olen ajatellut nelisen kertaa 3D Markkia lävitse, joten näytohjain vaikuttaisi toimivan. Eli ilmeisesti pinneillä on ainakin jonkilainen kontakti. Onko jollakin muulla jäänyt samaan tapaan pinnit hieman näkyviin ja näytönohjain toiminut hyvin ja kauan?

Toisena asiana olen miettinyt miten emolevyä mahdollisesti voisi saada suoremmaksi. Olen miettynyt, että standOffin alle laittaisi ohuen prikan. Myös mietin olisiko kotelossa voinut olla väärän pituinen standfoff, vähän hankala silmällä havaita jos esim. on ollut 2 mm on pituus eroa. Mutta standoff muutokset vaatisi paljon purkutöitä, niin ei oikein ihan helposti jaksaisi näitä vaihtoehtoja tutkimaan.

Emolevy: Asus Strix Z690-F Gaming
Kotelo: Phanteks P500A D-RGB
Näytönohjain: Asus 3080 TI tuf gaming
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 765
Lataa GPU-Z ja katso, mitä se näyttää PCI-express-väylästä. Jos siinä lukee 16x, kaikki ok.
 
Liittynyt
25.03.2018
Viestejä
58
Lataa GPU-Z ja katso, mitä se näyttää PCI-express-väylästä. Jos siinä lukee 16x, kaikki ok.

Kiitos, tuo olikin hyvä seikka tarkistaa. On 16x käytössä sekä samalla näki, että Link Speedit oli OK. Eli en tällä tietoa ala mitään enempää säätämään liitoksen suhteen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 280
Viestejä
4 328 403
Jäsenet
72 192
Uusin jäsen
Ekinym

Hinta.fi

Ylös Bottom