Näytönohjaimen irroitus

Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
1
Nyt tarvis jeesiä. Oon vaihtamassa emolevyä ja pitäs saada näyttis irti. En kumminkaan meinaa saada millään sitä irti. Otin virtajohdon irti ja ruuvasin ruuvin irti joka pitää näyttistä kiinni koneessa. Tuo pci locker on niin paljon piilossa tuolla näyttiksen alla, että en saa sitä millään painettua alas. Oonko siis ohittanut jonkin tärkeän kohdan irroittamisessa vai miksi tuo ei lähde? Saa myös kertoa tekniikoita miten tuo lähtisi irti :)
 

Liitteet

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Nyt tarvis jeesiä. Oon vaihtamassa emolevyä ja pitäs saada näyttis irti. En kumminkaan meinaa saada millään sitä irti. Otin virtajohdon irti ja ruuvasin ruuvin irti joka pitää näyttistä kiinni koneessa. Tuo pci locker on niin paljon piilossa tuolla näyttiksen alla, että en saa sitä millään painettua alas. Oonko siis ohittanut jonkin tärkeän kohdan irroittamisessa vai miksi tuo ei lähde? Saa myös kertoa tekniikoita miten tuo lähtisi irti :)
Kyllä sinne pitäisi sormi väliin saada, ei se aivan hirveästi painetta auetakseen tarvitse. Voit yrittää painaa lukitusta auki ja samaan aikaan nostaa näytönohjainta varovasti, yleensä tuo näyttiksen nostaminen helpottaa aukeamista paljon.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 355
Olen avannut lukituksen joskus ohuella puisella paistolastalla. Muovilasta hoitanee kans asian ja miksei myös tasapäinen meisseli, kunhan on varovainen ettei lipsu ja osu lujaa emoon tms.

e: normaalisti siis pitäis sormella saada painettua auki
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Paina sieltä vasemmanpuoleisesta päästä, ihan sormella. Se on vaan vipu. Sormella et saa vahinkoa aikaan :)

Ei ruuvimeisseliä, voit söhiä ja rikkoa emolevyn.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Tässä on jo tullut kaikki niksit mitä tarvitset, pitää vaan ängetä se sormi sinne ja painaa samalla kun hieman kevittää näyttistä
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
235
Kaikkia noita slottivipuja ei edes pidä painaa alas, sellaisiakin on tullut vastaan jotka aukeaa kevyesti vetämällä "kotelon etupanelin suuntaan".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
332
Omasta näytönohjaimesta joskus sahasin sen pätkän pois, johon tuo salpa kiinnittyy. Oli niin ahdas rako, että piti prosessorijäähdytin irroittaa, että pääsi käsiksi. Tuumasin että ei tätä toiste. Kyllä se sieltä sormilla pitäisi lähteä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Tai sitten sitä ei ole lukittu alunperinkään ja se on auki siellä jo valmiiksi...
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
361
Työnnä kevyesti näyttistä ensin alas emoa päin, samaan aikaan kun painat lukkoa koko ajan alas ja sitten vasta korttia ylöspäin.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
356
Muistikko ottaa näyttiksestä johdot irti? Itellä meinaan joskus unohtunu ja miettiny miks ei lähe :rofl:
 
Liittynyt
19.06.2019
Viestejä
381
Muistikko ottaa näyttiksestä johdot irti? Itellä meinaan joskus unohtunu ja miettiny miks ei lähe :rofl:
Saa kyllä aika paljon olla hajataittoa, jos ei huomaa niiden johtojen olevan siinä näytönohjaimessa kiinni. :confused: Ja aloittajahan kirjoitti irroittaneensa johdon.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
356
Saa kyllä aika paljon olla hajataittoa, jos ei huomaa niiden johtojen olevan siinä näytönohjaimessa kiinni. :confused: Ja aloittajahan kirjoitti irroittaneensa johdon.
Tarkoitin esim hdmi johtoa en lisävirtaa :) itel jääny huomaamatta joskus ku takaosa seinää vastem eikä johdot ole näkyvissä niin ne unohtaa sitten :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Mä nyt toivon, että toisesta päästä irrotettu ruuvit. Ei ikinä ollu ongelmia näytön lukituksen kanssa. Painaa alaspäin ja samaan aikaa venkslaa sen ylöspäin. Aina lähteny. :thumbsup:
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Kun noita lukituksia on erilaisia niin vilkaiseppas näiden ohjeiden lisäksi vielä vaikka netistä kuva emosta niin näet tarkemmin millainen vipu se on niin ehkä osuu näppi/apuväline paremmin kohilleen.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 481
Mä nyt toivon, että toisesta päästä irrotettu ruuvit. Ei ikinä ollu ongelmia näytön lukituksen kanssa. Painaa alaspäin ja samaan aikaa venkslaa sen ylöspäin. Aina lähteny. :thumbsup:
Toisesta päästä on ruuvi irrotettu AP mukaan, mutta yleensä siellä on useampia nykyään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
48
Itse olen huomannut, että jos on vahingossa yrittänyt ensin kiskoa sitä näytönohjainta irti ennenkuin on painanut lukitus napin alas niin sitten pitää näyttis painaa kunnolla pohjaan ennekuin lukitus suostuu aukeamaan. Käy melkein joka kerta itsellä ku on niin töhöpää :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Olen hajoittanut tuon lukitussalvan Asrock Z68 Pro 4:sta. Kelpasi silti jälleenmyyntiin ja uudelle omistajalle.

Ahdas kotelo ja kiire ei ole hyvä yhdistelmä.

--

..ja täällä olen nähnyt niitä ruuvimeisselillä tuhottuja emoja, niin mieluummin nyt ängen sen käden sinne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Onneksi luin tämän topicin eilen kun tänään irroitin oman ohjaimen, muovikauhahaarukkaa hyväksi käyttäen ohjain oli irti viidessä sekunnissa :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 932
Joku luottokortti tai vastaava muovinen kapine jolla ei raaputa emoa jos se lipsahtaa. Myös jotain lelukuvastoa käyttänyt välillä joka on ohut mutta kestää pystysuunnassa klipsin painamista menemättä lyttyyn. Ei tuo nyt niin vaikeaa ole. Ruuvaria älkää käyttäkö ikinä.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 253
Itse olen käyttänyt tuollaisissa tapauksissa puisen kebab-grillivartaan (kaupasta saa tyyliin 100 kpl parilla eurolla) tylppää päätä. Varmaan ihan mikä tahansa muu pitkä, riittävän jäykkä ja tylppä esine joka ei lipsahtaessaan naarmuta johtimia poikki emolevyn pinnasta tai pintaliitoskomponentteja irti ajaa saman asian. Useammassa emolevyssä tullut todettua ettei Noctua NH-D14:n ja näytönohjaimen väliin jää juurikaan tilaa ja joutuu ottamaan keinot käyttöön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 495
Viestejä
4 164 268
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom