Näytönohjaimen alhainen käyttö peleissä

Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
9
Osaako täällä jengi sanoa mikä mättää ja mikä vois auttaa?

Koneen osat i5 9600k & gtx 1660ti

Ennen pelit pyörineet mainiosti (PUBG/super people). fps kummassakin reippaasti yli 100. Näyttiksen käyttö pelatessa n. 90-100%.

Viime viikon Geforce ajureiden päivityksen jälkeen pelatessa kone käyttää näytönohjainta 3-10% ja fps pyörii jossain 50 kieppeillä.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Osaako täällä jengi sanoa mikä mättää ja mikä vois auttaa?

Koneen osat i5 9600k & gtx 1660ti

Ennen pelit pyörineet mainiosti (PUBG/super people). fps kummassakin reippaasti yli 100. Näyttiksen käyttö pelatessa n. 90-100%.

Viime viikon Geforce ajureiden päivityksen jälkeen pelatessa kone käyttää näytönohjainta 3-10% ja fps pyörii jossain 50 kieppeillä.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Poista nvidian ajurit vikasietotilassa DDU:lla ja asenna uudelleen.
 
Liittynyt
26.12.2021
Viestejä
12
Onko näyttö varmasti kiinni oikeassa näytönohjaimessa eikä esim. integroidussa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Onko näyttö varmasti kiinni oikeassa näytönohjaimessa eikä esim. integroidussa?
Luulisi silloin gpu:n käyttöasteen olevan 100% kokoaikaa. Ja AP ei maininnut vaihtaneensa näyttöjohdon paikkaa, vaan ainoastaan päivittäneensä ajurit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Olisiko mahdollisesti joku sync mennyt päälle, esim. vertical sync?
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
119
mulla tismalleen sama ongelma mutta en ole löytäny ratkaisua?? käyttö oli enne 99% ja fps wildlandissa +100, nyt gpu usage jotain 60% ja fps 70 ja välillä droppailee... :O
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
69
Itsellä on noin 3 kertaa windows 11 päivitysten jälkeen mennyt automaattisesti, joku power saving päälle, jolloin i9-12900k maksimi kellot ovat jääneet jonnekkin 2,5Ghz. Saanut sitten ihmetellä miks pelit ei pyöri niin hyvin kun pitaisi. Kannattaa tarkistaa että sinun i5-9600k pyörii sielä luvatussa 4,6Ghz
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
119
mulla on ryzen 5 5600x ja rtx 3070 kortti. ei ole mitään virransäästöasetuksia päällä mitä nyt oon yrittäny katsoa.. ei vaan tahdo löytyä nyt ratkaisua tähän. myös prosessorin käyttö pelatessa on korkeammalla kuin aiemmin
Itsellä on noin 3 kertaa windows 11 päivitysten jälkeen mennyt automaattisesti, joku power saving päälle, jolloin i9-12900k maksimi kellot ovat jääneet jonnekkin 2,5Ghz. Saanut sitten ihmetellä miks pelit ei pyöri niin hyvin kun pitaisi. Kannattaa tarkistaa että sinun i5-9600k pyörii sielä luvatussa 4,6Ghz
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
119
mulla myös kielitaito sen verran heikko että hankala löytää infoa mitä kannattais lähteä tekemään. olisin kiitollinen jos tätä kautta löytyis apua! chipset ajurit koitin päivittää mutta ei vaikutusta. tässä oon nyt kaksi päivää koittanu etsiä ratkaisua ja kokeillu yhtä jos toista mutta kaikki turhaa. saa heittää ilmoille ideoita lisää jos jotain tulee mieleen, itse joudun tässä kohtaa nostaa kädet pystyyn.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
119
mulla myös kielitaito sen verran heikko että hankala löytää infoa mitä kannattais lähteä tekemään. olisin kiitollinen jos tätä kautta löytyis apua! chipset ajurit koitin päivittää mutta ei vaikutusta. tässä oon nyt kaksi päivää koittanu etsiä ratkaisua ja kokeillu yhtä jos toista mutta kaikki turhaa. saa heittää ilmoille ideoita lisää jos jotain tulee mieleen, itse joudun tässä kohtaa nostaa kädet pystyyn.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
165
Niitä ajureita ei kannata pelkän päivittämisen ilosta päivitellä, ellei uusissa ajureissa ole optimointia jollekin juuri julkaistulle pelille, jota aiot pelata.
Hyöty uusista ajureista muussa tapauksessa yleensä täysi nolla ja todennäköisemmin jotain vain menee vikaan.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
119
ongema rakesi! Ongelma tosiaan oli näyttiksen ajureissa, ja kun asensin vanhoja ajureita uudelleen niin pika-asennus ei riittänyt korjaamaan ongelmaa vaan perusteellinen asennus sekä ruksi ruutuun "puhdas asennus" jolloin se mmyös poisti kokonaan aiemmat ajurit eikä pelkästään päällkirjoita. Nyt tosissaan kaikki toimii niin kuin toivoa saattaa!! :) ajatus kyseisten ajureiden ongelmista tuli kun puoliso löysi redditin keskustelupalstalta puhetta ja 99% ajureiden asentajista oli huomannu saman kuin minä, fps droppeja sekä matala gpu usage! :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom