Näytönohjaimelle tukipidike roikkumisen minimoimiseksi?

Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
143
Toivottavasti postaan tämän oikealle aihealueelle.:hmm:

Minkälaisia näytönohjaimen tukia suosittelisitte? Oma näytönohjain tarvitsisi varmaan jonkun tuollaisen tuen, sillä roikkumista on havaittavissa, ja se aiheuttaa tuulettimiin lisä-ääntä. (Gigabyte RTX 2060S, tuulettimet aiheuttavat särinää/värinää suuremmissa tuuletinnopeuksissa. Kun korttia nostaa reunasta hieman ylös, ääni vaimenee) Tällä hetkellä on aikamoinen viritelmä käytössä, näytönohjaimen muovirakenteesta pujotin siimaa ja sidoin sen kotelon katon ilmanottoritilästä. :lol: Se ei kuitenkaan tue korttia riittävästi joten ajattelin hankkia jonkun virallisen tuen joka tehty tuota tarkoitusta varten. Onko siis kellään mitään kokemuksia tai suosituksia, minkälaisia tukia kannattaisi katsella? Esimerkiksi, tekeekö tämänkaltaisella rimpulalla mitään? Kiitos etukäteen.
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
514
itse leikkasin parisenttisestäxparisenttisestä puun pätkästä oikean koron ja laitoin sen kortin reunaan n.~3/4 kortin pituudesta.
 

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
773
Esimerkiksi, tekeekö tämänkaltaisella rimpulalla mitään? Kiitos etukäteen.
Tekee ja hyvin toimii, tosin vastaavan saa halvemmalla alista tai ebaystä.

Itsellä tuollaisia kaupallisia toteutuksia sekä Ragnarokkr:n toteutuksen tyylisiä diy-virityksiä koneissa ja toimivuudessa ei mitään eroa, eli käytännössä lasket hintaa sille jatkatko itse tehdä vai ostatko saman valmiina. Itse tekemällä saa bonuksena päättää myös toimitusajan: tahtoo nyt nyt heti heti -> 10 minuutin päästä valmiina ja koneessa asennettuna.
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
514
Tekee ja hyvin toimii, tosin vastaavan saa halvemmalla alista tai ebaystä.

Itsellä tuollaisia kaupallisia toteutuksia sekä Ragnarokkr:n toteutuksen tyylisiä diy-virityksiä koneissa ja toimivuudessa ei mitään eroa, eli käytännössä lasket hintaa sille jatkatko itse tehdä vai ostatko saman valmiina. Itse tekemällä saa bonuksena päättää myös toimitusajan: tahtoo nyt nyt heti heti -> 10 minuutin päästä valmiina ja koneessa asennettuna.
Näinhän se on, riippuu siitä että kuinka nätiksi sen haluaa ja kuinka nopeasti sekä millaisella vaivalla. Ja jos oikein ekologisilla periaatteilla vielä jatkaa tuota linjaa, toki se Alibabasta muovihärvelin tilaaminen toimisi, mutta miksi tilaisin toiselta puolelta maailmaa jotain fossiiliroinaa joka lentää kuitenkin jossain välissä roskiin kun kortti/emo vaihtuu tms, kun on paikallisesti tuotettuja vaihtoehtoja tarjolla.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
143
Kiitos kaikille viesteistä ja avusta. Taidan ostaa kokeiluun sen alkuperäisen linkkaamani tuotteen, se nyt ei kuitenkaan kovin kalliiksi tule.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 711
Sen näyttiksen voi myös ripustaa vahvalla ompelulangalla kotelon katosta näppärästi.
 

majuha

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
388
Joskus myös kotelon pohjan muotoilu asettaa rajoituksia tukiraudalle. Esim. Phanteks 500A:ssa (korttina 3080 Strix) on syvennys juuri siinä kohdassa mihin tuklraudan jalka tulee.. pieni haaste löytää sopiva.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Mulla on pari nippusidettä peräkkäin pujoteltuna näyttiksen jäähdytysrivaston välistä ja yläpäästä tulee kiinni kotelossa olevaan sopivaan rakoseen. Saa irti ilman työkaluja nostamalla ja on toiminut loistavasti jo useamman vuoden.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
143
Mulla on pari nippusidettä peräkkäin pujoteltuna näyttiksen jäähdytysrivaston välistä ja yläpäästä tulee kiinni kotelossa olevaan sopivaan rakoseen. Saa irti ilman työkaluja nostamalla ja on toiminut loistavasti jo useamman vuoden.
Heh, hienon kuuloinen viritelmä! Hauska kuulla miten erilaisia keinoja kaikki keksii tälläiseen ongelmaan, legotorneista puukalikoihin ja nippusiteisiin, mitä näitä nyt on :p
 

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
Näyttökuva 2021-08-27 211030.png


Kaksi tälläistä yhteenliitettynä U-malliseksi. Asetettu sopivaan kohtaan näytönohjaimen alle. Piti maalata sopivalla spraymaalilla, mutta jäänyt toistaiseksi. Jokaisella omat konstinsa.
 
  • Tykkää
Reactions: pq

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
773


Kaksi tälläistä yhteenliitettynä U-malliseksi. Asetettu sopivaan kohtaan näytönohjaimen alle. Piti maalata sopivalla spraymaalilla, mutta jäänyt toistaiseksi. Jokaisella omat konstinsa.

No mutta... tämä ideahan pitää varastaa ja jatkojalostaa: ei tarvitse taivuttelua kun ostan riittävän pitkän raudan, pulttaan sen "emolevykelkan" läpi, ja tuen kortin päädystään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mop
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Mulla on pari nippusidettä peräkkäin pujoteltuna näyttiksen jäähdytysrivaston välistä ja yläpäästä tulee kiinni kotelossa olevaan sopivaan rakoseen. Saa irti ilman työkaluja nostamalla ja on toiminut loistavasti jo useamman vuoden.
Samaa olen käyttänyt itsekin, myös punottu siima toimii hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Paukkulangasta itse jo kauan sitten viritin näyttiksen reunasta kotelon yläsisäreunaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Joku firma voisi myydä erityylisiä/värisiä hihnoja. Hippiä tai moderneja, keinomateriaalia tai kudottuja(hamppua?).
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 078
Toivottavasti postaan tämän oikealle aihealueelle.:hmm:

Minkälaisia näytönohjaimen tukia suosittelisitte? Oma näytönohjain tarvitsisi varmaan jonkun tuollaisen tuen, sillä roikkumista on havaittavissa, ja se aiheuttaa tuulettimiin lisä-ääntä. (Gigabyte RTX 2060S, tuulettimet aiheuttavat särinää/värinää suuremmissa tuuletinnopeuksissa. Kun korttia nostaa reunasta hieman ylös, ääni vaimenee) Tällä hetkellä on aikamoinen viritelmä käytössä, näytönohjaimen muovirakenteesta pujotin siimaa ja sidoin sen kotelon katon ilmanottoritilästä. :lol: Se ei kuitenkaan tue korttia riittävästi joten ajattelin hankkia jonkun virallisen tuen joka tehty tuota tarkoitusta varten. Onko siis kellään mitään kokemuksia tai suosituksia, minkälaisia tukia kannattaisi katsella? Esimerkiksi, tekeekö tämänkaltaisella rimpulalla mitään? Kiitos etukäteen.

Itelläni on tuo, ja voin kyllä suositella.
IMG_20210827_054207.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 187 305
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom