Näytön putsaus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Vuosien saatossa näyttöihin kertynyt kaikkea roinaa niin kokeilin putsata "AM Denmark Flat Screen Cleaner Gel" -tuotteella, jotain jälkiähän tuohon näyttöön jäi eli ei täysin puhtaaksi saanut tällä vaikka useaan otteeseen kokeilin niin jäljet vain siirtyy.
Mikä olisi hyväksi todettu tapa saada kaikki pois?
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
itse oon extrahyper miedolla pesuaineella ja kostealla paperilla vetäny.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Alkoholi ratkaisee tämänkin ongelman.

(tällä kertaa kuitenkin se puhdistukseen käytettävä)
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
liian styrkkaa kamaa ei saa käyttää kun näytöissä on useimmiten jokin pinnoite.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 892
liian styrkkaa kamaa ei saa käyttää kun näytöissä on useimmiten jokin pinnoite.
Jep..Eipä kannatta kossua käyttää näytön puhdistukseen.
Näytön pinnoite voi joissakin tapauksessa vioittua.
Kannattaa kossua käyttää sisäiseen desinfiointiin.:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
278
Kärpäsenpaska ei ihan märällä rätillä sitten irtoakaan, mutta viinalla liotetulla kylläkin, enkä ole vielä yhdenkään paneelin pinnoitetta saanut sulamaan ('ota Lasol, niin näet'). Toinen vaihtoehto on tietysti rapsuttelu, mutta pinnoitteen pilaamisen riski naarmuttamalla taitaa olla alkoholin aiheuttamaa sulamista suurempi.
Toinen hauska asia on hyönteisten ryömiminen paneelin ja pinnoitteen väliin menehtymään. Siellähän se sitten on saatana aina pinnoitteen irroittamiseen asti (joka ei tietysti ole homma eikä mikään - ellei pinnoitetta ole kauttaaltaan liimattu, jolloin sinne ei tosin ötökätkään ryömi - takuuhan siinä tietysti raukeaa.)

Tässäkin kohden kuvaputki näyttää ylivertaisuutensa; siihen sähköiselle pinnalle ei tule kärpäset ulostamaan, eivätkä hyönteiset yleensä pääse mihinkään väliin (ja hankalaa olisikin mennä tykin ja puolen metrin lyijytetyn lasin väliin).
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
71
Tuo Flat Screen Cleaner Gel on ihan asiallista tavaraa yhdistettynä pehmeään mikrokuituliinaan. Ihan ensimmäiseksi kannattaa pyyhkäistä kuivalla mikrokuituliinalla kevyesti pölyt pois. Muutoin se pöly jää pyörimään kosteana pinnalle ja puhdistettavaa on enemmän.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Olihan joo aikanaa tuskasta ku kyseli aina näytönpuhistusohjeita ja lähes kaikki oli " kuiva mikrokuituliina", joka siis sopii sellaisenaan lähinnä pölyjenpyyhintään.

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...PRF-SCREENwipes-naytonpuhdistusliinat-100-kpl

Tämmösiä taitaapi tuolta kaapista löytyä ja hyvin pelittivät kahteen näyttöön, telkkuun ja joskus puhelimeenkin. Näissä kuitenki se raitojen vaara, että en sit tiä ostaisinko toista purkkia. Noh edelleen noita siis joku 90 käyttämättä, että tuskin ihan heti tarvii. Oppinut aivastamaan vieressä olevaan seinään ja tyytynyt sitä puhdistelemaan aika ajoin =D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Täällä käytössä "am Super Anti-run-gel Flat Screen cleaner" puhdistusaine. Tällä aineella ei ole jäänyt raitoja eikä viiruja, toisin kuin joillakin toisen merkkisillä tuotteilla. Kuivien pölyjen pyyhintään pölyhuiska, sellainen joka varautuu staattisesta sähköstä.

perato sanoi:
Oppinut aivastamaan vieressä olevaan seinään ja tyytynyt sitä puhdistelemaan aika ajoin =D
Tämä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Alkoholi ratkaisee tämänkin ongelman.

(tällä kertaa kuitenkin se puhdistukseen käytettävä)
Alkoholipohjaisia aineita ei saa käyttää littunäyttöjen kanssa. Tuhoaa näytön. Paneelin muovipinta ei kestä sellaista. Olen yhden väärillä aineilla puhdistetun nähnyt ja se oli kyllä vainaa. Aine millä se oli putsattu oli sulattanut pinnan tahmaksi, johon sai tarttumaan melkein mitä halusi.

Kuvaputkinäytöillä alkoholi oli kyllä vielä kova sana puhdistamiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
278
Alkoholipohjaisia aineita ei saa käyttää littunäyttöjen kanssa. Tuhoaa näytön. Paneelin muovipinta ei kestä sellaista. Olen yhden väärillä aineilla puhdistetun nähnyt ja se oli kyllä vainaa. Aine millä se oli putsattu oli sulattanut pinnan tahmaksi, johon sai tarttumaan melkein mitä halusi.

Kuvaputkinäytöillä alkoholi oli kyllä vielä kova sana puhdistamiseen.
Pinnoitteena paneelin päällä voi olla lasikin ja sehän ei tietenkään viinasta sula, joten tuo yleistys ei toimi. En ole vielä sellaista muovipinnoitettakaan nähnyt, joka olisi Lasolilla (melkein pirtua, jos denaturointianeita ei lasketa) sulanut, eikä ole sen sijaan sulanut itse paneelikaan, kun olen muutamia niitäkin suoraan putsannut.
Todennäköistä onkin, että sen sulamisen aiheuttaa (siis jos aiheuttaa) jokin muu tökötissä oleva aine kuin etanoli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Alkoholipohjaisia aineita ei saa käyttää littunäyttöjen kanssa. Tuhoaa näytön. Paneelin muovipinta ei kestä sellaista. Olen yhden väärillä aineilla puhdistetun nähnyt ja se oli kyllä vainaa. Aine millä se oli putsattu oli sulattanut pinnan tahmaksi, johon sai tarttumaan melkein mitä halusi.

Kuvaputkinäytöillä alkoholi oli kyllä vielä kova sana puhdistamiseen.
Mitäköhän siinä oli käytetty? Ei ainakaan puhdasta alkoholia, mitä esim. on autojen lasinpesunesteissä.

Ei sitä ole tarkoitus pestä alkoholilla, vaan tilkka alkoholipohjaista puhdistukseen käytettävää nestettä mikrokuituliinaan ja sillä lähtee pahimmatkin roskat. Lisäksi alkoholi haihtuu hyvinkin nopeasti, eikä jätä pintaa tahmeaksi. Ei siihen ole tarkoitus käyttää jotain likööriä, eikä edes kossua, vaan sitä tehokasta denaturoitua tavaraa..

Minulla on empiiristä kokemusta alkoholin juomisesta muovimukeista ja muovipulloista, ei se sitä muovia sulata..
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Oli käyttänyt joko alkoholipohjaisia puhdistuspyyhkeitä tai alkoholipohjaista nestettä joka oli tarkoitettu putkinäyttöjen lasipinnalle, mutta näytön pinnan se oli joka tapauksessa pilannut peruuttamattomasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 532
En tiedä mitä mäskiä ihmiset saa näyttöihinsä, mutta ihan kostutetulla mikrokuituliinalla olen saanut pölyt pois.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Minulla on empiiristä kokemusta alkoholin juomisesta muovimukeista ja muovipulloista, ei se sitä muovia sulata..
On sitä kokemusta muoveista minullakin ja voin kertoa, että riippuu ihan muovilaadusta tehoaako siihen joku liotin vai ei. Ja tuo näyttö josta kerroin oli alkuaikojen littunäyttöjä, joissa materiaalit eivät taatusti olleet samaa tasoa kuin nykyään.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
ite aikanaan sain kuvaputkitöllöstä pinnoitteen pois liialla hinkkaamisella ja styrkalla pesuaineella. Siitä tuli sitte heijastava pinta.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 157
Ensin kuivalla mikrokuituliinalla suurimmat pölyt pois, tämän jälkeen sama mutta kostutettuna. Hyvä tulee joka kerta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 552
Viestejä
4 166 017
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom